PDA

View Full Version : digifiz probs wie weet raad


Helios
28-09-2008, 21:16
Ik heb vandaag mijn digifiz aangesloten in mijn golf, nu zijn er een paar probleempjes :

geen snelheidsaanduiding
geen koelvloeistoftemperatuur aanduiding
mistlichten voor en achter werken niet meer
linker pinker blijft continu branden als men het contact opzet, en pinkt ook niet meer mee en geeft ook geen aanduiding , rechts werkt volledig normaal
geen aanduiding op het tableau van de achterruitverwarming

ik heb de sensor in de versnellingsbak geplaatst ik ga van de week is proberen met een ander

de kabelboom van de schakelaars is mee vervangen
kabelboom van de digifiz ook

ik denk dat het zo wat was

wie weet er raad

frankvr6
28-09-2008, 22:11
is de fiz nog wel goed wel getest

Helios
29-09-2008, 11:06
is de fiz nog wel goed wel getest

volgens de verkoper wel hij repareert ook digifizen

maar denk dat er iets is mis gegaan met de bekabling

heb die vanuit de motorruimte wat moeten aanpassen misschiens dat hier ergens de fout zit

is de voeler van het koelvloeistofmetertje anders dan bij een analoge?

The Skinnmeister
30-09-2008, 07:58
Kabels zijn VAAK 1 op 1 over te zetten, nu dacht ik ff uit mijn hoofd dat het koelvloeistof draadje wel anders was. Heb je geen schema erbij??
Maar weet je zeker dat de teller goed is?? Wat betreft de snelheids aanduiding wat heb je wel en niet? Die schakelaar geeft puls aan de teller, snelheid, en hij moet + en - hebben. Anders doet ie niks.

Success :thumbup:

Helios
30-09-2008, 08:39
Kabels zijn VAAK 1 op 1 over te zetten, nu dacht ik ff uit mijn hoofd dat het koelvloeistof draadje wel anders was. Heb je geen schema erbij??
Maar weet je zeker dat de teller goed is?? Wat betreft de snelheids aanduiding wat heb je wel en niet? Die schakelaar geeft puls aan de teller, snelheid, en hij moet + en - hebben. Anders doet ie niks.

Success :thumbup:

ja dat van dat koelvloeistof moet ik nog nazien dit komt wel in orde vermoed ik
van de week ook is met een andere sensor proberen
toerenteller heb
snelheidsaanduiding blijft op nul staan

The Skinnmeister
30-09-2008, 14:46
Als de snelheid op nul blijft staan, dan kan het zijn dat de baksensor stuk is.
Er zitten 3 contacten op, een + & - en een puls die naar de teller gaat.
Dit is testen met een multimeter, maar meestal (ik wil niet pessimistisch zijn) is het de klok waar het aan ligt, heb ik nl zelf ook gehad :(

TT-TDI MANIAC
30-09-2008, 17:35
Jep kopen van digifizen is niet zonder gevaren, wordt veel troep aangeboden. Het beste is om het van tevoren te testen met de zelf test dan weet je wat je koopt.

Erik
01-10-2008, 08:06
Jep kopen van digifizen is niet zonder gevaren, wordt veel troep aangeboden. Het beste is om het van tevoren te testen met de zelf test dan weet je wat je koopt.Wat denk je te zien met de zelftest? ;)

Helios
01-10-2008, 11:24
ik denk je dat je niet veel meer te zien krijgt als ik momenteel op mijn display
want als je het contact opzet doet hij een soort van test en dan ligt alles op

The Skinnmeister
01-10-2008, 12:03
ik denk je dat je niet veel meer te zien krijgt als ik momenteel op mijn display
want als je het contact opzet doet hij een soort van test en dan ligt alles op

Dan zul je toch met die baksensor aan de gang moeten om te kijken of dat je snelheidsmeter dan beweegt, kun je handmatig testen, zonder dat de motor loopt.

Helios
01-10-2008, 20:55
Dan zul je toch met die baksensor aan de gang moeten om te kijken of dat je snelheidsmeter dan beweegt, kun je handmatig testen, zonder dat de motor loopt.


moet je er dan gewoon me rond draaien om hem handmatig te testen? of ...

The Skinnmeister
03-10-2008, 06:57
Ja dat klopt, als je de sensor handmatig ronddraait, en natuurlijk de + & - aangesloten hebt, kun je op de middelste aansluiting met een multimeter testen of dat daar pulsen uitkomen. Als dat zo is is de sensor goed, ligt het dus aan de teller :(

Helios
03-10-2008, 11:51
Ja dat klopt, als je de sensor handmatig ronddraait, en natuurlijk de + & - aangesloten hebt, kun je op de middelste aansluiting met een multimeter testen of dat daar pulsen uitkomen. Als dat zo is is de sensor goed, ligt het dus aan de teller :(

ok ik ga het vant weekend eventjes proberen

Helios
07-10-2008, 22:33
heb sinds vandaag een snelheidsaanduiding sensor was dus defect heb er nu eentje in staan van een golf 3 diesel.

Maar nu is het probleem het volgende toen ik de wagen startte stond de teller op nu ben er mee vertrokken voor een testritje en de snelheid klopt langs geen kanten.

Als ik hem toen hierna gewoon in rolentie laat draaien blijft de snelheidsindicator rond de 32km/uur draaien kom ik aan mijn gaspedaal dan schommelt de snelheid. Tis precies of die gestoord wordt door het toerental?

Weet iemand wat dit kan zijn?

Probleem achterruitverwarming is opgelost

The Skinnmeister
08-10-2008, 12:18
Dan zou het toch aan de sensor in de bak moeten liggen (denk ik),
heb nl zelf ook een type 3 aansluiting erop, en bij mij werkt het wel.
Op marktplaats staat voor €40,- nog een type 2 pulsegever te koop.
Misschien daarmee opgelost :confused:

Helios
08-10-2008, 20:14
Dan zou het toch aan de sensor in de bak moeten liggen (denk ik),
heb nl zelf ook een type 3 aansluiting erop, en bij mij werkt het wel.
Op marktplaats staat voor €40,- nog een type 2 pulsegever te koop.
Misschien daarmee opgelost :confused:

dus het zou aan de sensor kunnen liggen dat ie niet meer 100 percent juist functioneerd? dan moet ik vant weekend nog is een andere proberen heb er thuis nog wel eentje ergens liggen