View Full Version : Hight's mk1 gti pirelli
netjes!
eigen fabricaat ?
zou het wel kunnen, alleen heb deze laten maken in rvs316, laser laten snijden.
intresse? heb er tekening en snijbestanden voor ;)
en zo ziet dat er uit na montage:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/golf%20MK1%20gti%20pirelli/IMG-20141102-WA0018.jpeg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/golf%20MK1%20gti%20pirelli/IMG-20141102-WA0018.jpeg.html)
knarfmk1
02-11-2014, 18:02
Nice, 100x beter als de oude!
sciroccoGTII
02-11-2014, 18:08
Heel erg netjes top!!
zou het wel kunnen, alleen heb deze laten maken in rvs316, laser laten snijden.
intresse? heb er tekening en snijbestanden voor ;)
wellicht,
mag wel in PB of mail :) :thumbup:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/golf%20MK1%20gti%20pirelli/20141220_142009.jpg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/golf%20MK1%20gti%20pirelli/20141220_142009.jpg.html)
nieuwe bosch injectors
vanmiddag even een stukje gereden met de auto na montage van nieuwe bougie's en bougiekabels (magnacore) en rijd perfect nu.
helaas nog geen filmpje gemaakt... :shake:
turbojo2
28-02-2015, 19:33
vanmiddag even een stukje gereden met de auto na montage van nieuwe bougie's en bougiekabels (magnacore) en rijd perfect nu.
helaas nog geen filmpje gemaakt... :shake:
Het is morgen pas 1 maart hoor. Of doe je niet mee aan de oldtimerregeling dat je niet mag rijden in dec, jan en febr? Ben zelf ook al even de weg op geweest hehehe. Was wel weer even genieten. Ben erg benieuwd naar het geluid van je auto. Schrick Turbo of ABT Turbo in een golf 1 blijft toch altijd wel een van mijn dromen. Vooral een origineel geleverde ABT turbo zou ik heel graag willen hebben. Verder had je nog Rinspeed-Turbo en in Frankrijk nog Iresa-Turbo. Veel plezier met het rijden dit seizoen!!
Het is morgen pas 1 maart hoor. Of doe je niet mee aan de oldtimerregeling dat je niet mag rijden in dec, jan en febr? Ben zelf ook al even de weg op geweest hehehe. Was wel weer even genieten. Ben erg benieuwd naar het geluid van je auto. Schrick Turbo of ABT Turbo in een golf 1 blijft toch altijd wel een van mijn dromen. Vooral een origineel geleverde ABT turbo zou ik heel graag willen hebben. Verder had je nog Rinspeed-Turbo en in Frankrijk nog Iresa-Turbo. Veel plezier met het rijden dit seizoen!!
sssst ;)
testritje over industrieterrein...
ReinoutMK1
28-02-2015, 19:55
Lees vol bewondering mee :thumbup:
Ooit gaat de mijne ook weer terug naar z'n originele Pirelli set up
Gaaf dit ,
Benieuwd wat die op de bank doet ??
Weet niet wat deze upgrade je gekost heeft so far ? ,, voor het geld heb je waarschijnlijk wel iets snellers etc ,maar het is wel uniek
wat alles tot nu toe gekost heeft weet ik zo 1 2 3 niet. dan zal ik alle rekeningen eens bij elkaar op moeten tellen...
igg een hoop geld, had er zeker iets snellers en recenter voor gehad ja... maar dit is veel leuker!
Mooi project Mike.
:thumbup:
NielsDub
03-03-2015, 19:14
wat alles tot nu toe gekost heeft weet ik zo 1 2 3 niet. dan zal ik alle rekeningen eens bij elkaar op moeten tellen...
igg een hoop geld, had er zeker iets snellers en recenter voor gehad ja... maar dit is veel leuker!
Op recenter zul je in de meeste gevallen ook nog afschrijven.
Dit heb je voor jezelf gemaakt en is daarom veel leuker en... uniek! :thumbup:
golf fahrer
03-03-2015, 19:45
wat maakt de kostprijs uit.
Dit is gewoon een zeer zeldzaam retro turbo gti. :thumbup:
Indien ik zelf nog zo een volledige kit zou vinden, ik zou net hetzelfde doen ;)
Maar helaas, vrees dat er geen meer te vinden zijn.
k heb nog een halve set liggen :(
NielsDub
03-03-2015, 21:32
Op e-bay staat nog een Rinspeed kit (http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/rinspeed-turbo-kit-fuer-golf-1-gti-1,6/280916495-223-2162).
Op e-bay staat nog een Rinspeed kit (http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/rinspeed-turbo-kit-fuer-golf-1-gti-1,6/280916495-223-2162).
ook niet compleet :(
update:
heb de distibutiekap pasgemaakt icm de schrick deksel. ivm steentjes oid tussen de riem.
alles even naar de coater geweest:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/golf%20MK1%20gti%20pirelli/20150325_150955.jpg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/golf%20MK1%20gti%20pirelli/20150325_150955.jpg.html)
turbojo2
25-03-2015, 21:14
Op Golf 1 IG staat een originele Schrick Turbo uit 1979 te koop bij de auto advertenties. Prijs staat er niet bij je kunt een bod uitbrengen. Echt een auto die k zou willen hebben, maarja je kunt niet alles hebben he.
Ziet er top uit die gepoedercoate onderdelen! met spuiten kun je het nooit zo netjes krijgen. Welke Kleur zwart heb je gedaan :zijdeglanszwart?
gewoon zwart inderdaad.
Heb die duitser om wat foto's gevraagd! bedankt voor de tip!
Vincent-Mk1
25-03-2015, 23:00
mooi hoor.. welkom bij de golf 1 turbo club
turbojo2
26-03-2015, 18:33
gewoon zwart inderdaad.
Heb die duitser om wat foto's gevraagd! bedankt voor de tip!
Heb die Duitser ook wat foto's gevraagd, voor mijn fotoverzameling hehehe. Ben wel benieuwd wat hij ervoor vraagd. Ik heb deze golf al eens ergens op een forum gezien (Vw Fortex). De auto komt uit Portugal.
Heb die Duitser ook wat foto's gevraagd, voor mijn fotoverzameling hehehe. Ben wel benieuwd wat hij ervoor vraagd. Ik heb deze golf al eens ergens op een forum gezien (Vw Fortex). De auto komt uit Portugal.
aha die witte dan zeker:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/Schrick%20turbo/DSCN0227.jpg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/Schrick%20turbo/DSCN0227.jpg.html)
edit: m'n vermoedens klopte, heb vandaag fotos binnen gekregen! het is idd de witte zoals hierboven
turbojo2
27-03-2015, 21:26
Ja dat is hem. Vind het wel een leuke auto. Alleen jammer van het klapdak. Als hij van mij was zou ik hem zilvermetalic spuiten en de X1 set zou erop blijven. Velgen vind ik niet zo mooi maar die passen wel bij het geheel. En wat vraagd hij voor de auto? Hij vroeg mij om een bod uit te brengen, jou ook zeker?
golf fahrer
27-03-2015, 21:42
Die staat al even te koop dacht ik.
Stond wel ooit ergens eens een prijs.
Vond het toen wat "duur" om er enkel de turbo en de specifieke delen af te schroeven :D
Wat vraagt ie er nu voor?
Waar blijven nou je filmpjes van je ritjes met turbo? :D
Ik had m alleen gevraagd of hij nog spareparts van de turbo set had, heeft ie niet.
@ swinz heb filmpjes gemaakt, maar moet een andere gopro housing hebben, nu hoor je slecht geluid. en nog niet echt boeiend.
zojuist binnengekregen:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/Schrick%20turbo/IMG-20150328-WA0016.jpeg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/Schrick%20turbo/IMG-20150328-WA0016.jpeg.html)
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/golf%20MK1%20gti%20pirelli/20150329_142007.jpg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/golf%20MK1%20gti%20pirelli/20150329_142007.jpg.html)
Mooi hoor netjes toch :thumbup:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/golf%20MK1%20gti%20pirelli/20150421_195816.jpg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/golf%20MK1%20gti%20pirelli/20150421_195816.jpg.html)
AJLu1ehHELk
YSh0RNDIJKc
:D
knarfmk1
21-04-2015, 22:01
Nice! Mooie kleur blijft het ook
NielsDub
22-04-2015, 11:25
QUOTE: @ swinz heb filmpjes gemaakt, maar moet een andere gopro housing hebben, nu hoor je slecht geluid. en nog niet echt boeiend.
Echt gaaf dit!
Probleem met geluid op GoPro heb ik ook gehad, je kan er voor 'droge' omstandigheden een open achterklepje op monteren, dat gaat beter vwb de geluidskwaliteit.
Heb dit gefilmt met de nieuwe Samsung s6 edge...
zo even een update:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/m1mylafbhp8w_600.jpg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/m1mylafbhp8w_600.jpg.html)
veerpootbrug van ABT gekocht, foto is ter illustratie, is de golf van ABT zelf, ook met een schrick kit!
op dit moment is de brug nog blauw, maar word denk ik zwart gepoedercoat.
callaway
02-09-2015, 22:44
:thumbup: mooi man :D
Netjes, toch maar de brug steken?
Roy16VG60
03-09-2015, 12:05
Zeer mooi en uniek project! Had er wel eens van gehoord, een K-Jet met turbo maar nooit gezien. Dik hoor! :thumbup:
Ik zou wel iets op het punt verzinnen waar de veerpootbrug en buis elkaar raken. Vroeg of laat slijt een van de 2 een stuk in. Zou zonde zijn :)
Mooi spul.
Ik wilde hetzelfde zeggen als Roy. Als ik het zo zie is het netter onder de powerrohr te laten lopen.
komt goed mannen! t moet wel knap zitten idd!
ff een update:
Na de goeie ideen van yuli om het interieur maar eens aan te pakken, ook maar eens gedaan. erachter komende dat er toch zwart/grijs in de gti hoort.
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/golf%20MK1%20gti%20pirelli/oorkonde-Pirelli2.jpg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/golf%20MK1%20gti%20pirelli/oorkonde-Pirelli2.jpg.html)
tevens een onderstel van een scirocco gepakt, met hoogte verstelling:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/20160208_191732.jpg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/20160208_191732.jpg.html)
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/20160208_191748.jpg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/20160208_191748.jpg.html)
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/20160208_195519.jpg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/20160208_195519.jpg.html)
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/20160208_211548.jpg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/20160208_211548.jpg.html)
ziet er weer fris uit!
Tevens is de veerpootbrug gecoat en voorzien van een stickert:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/IMG-20160204-WA0021.jpg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/IMG-20160204-WA0021.jpg.html)
MOKKArosa
21-02-2016, 21:38
mooie wagen !
echt super die Schrick turbo kit nog nooit gezien lekker eigenwijs & "oldskool" ook in vergelijking met iedereen die nu gewoon een 1.8T steekt...
Echt gaaf ding hoor. Lekker oldskool tuning
knarfmk1
22-02-2016, 10:10
Veerpootbrug ziet er strak uit zo!
NielsDub
22-02-2016, 11:42
Interieur is mooi geworden zeg! En mooi ook dat t de juiste kleur is wat bij jouw auto hoort.
Heel dik! Mooie onderstellen ook.
nog wat puntjes op de i gezet;
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/Schrick%20turbo/20160330_215407.jpg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/Schrick%20turbo/20160330_215407.jpg.html)
nieuwe 8bar pomp, daar de oude een 5bar bleek te zijn :redface: . Tevens even op de netst mogelijke manier opgehangen.
Netjes. 5 bar weet je dat zeker? K-jet heeft 6,4 of 6,7 bar nodig (ben het alweer vergeten gelukkig :).
verhaal gaat zo, zat een std golf 1 gtipomp onder, maar die was te barste dus toen nieuwe besteld 320l walbro, maar die blijkt dus maar rond de 5bar te zitten. dus nu een 320l 8bar. Misschien loopt ie zelfs wel beter... :rolleyes:
op mp kwam ik een veerpootbrug voor achter tegen,die verdacht veel op mn ABT versie leek. gekocht, vandaag kwam hij binnen:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/Schrick%20turbo/20160407_165858.jpg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/Schrick%20turbo/20160407_165858.jpg.html)
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/Schrick%20turbo/20160407_165911.jpg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/Schrick%20turbo/20160407_165911.jpg.html)
Is ook gewoon een van ABT, waarom dat oettinger stickertje erop zit is mij een raadsel.
word net als de voorzijde even zwart gecoat!
mvg Mike
callaway
07-04-2016, 19:04
Top ! Ziet er netjes uit , ik zoek ook nog zoiets zonder die lelijke ringen op de veerpoten
Wow goede vondst! Ook al lang opzoek komt alleen heel vaak die versies tegen die je moet boren en dat wil ik niet.
velgen naar poedercoater gebracht, daarna de P spuiten, dacht ik. De spuiter dacht er anders over:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/received_937595042955805.jpeg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/received_937595042955805.jpeg.html)
er zat een druiper/zakker in dus helemaal geschuurd
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/received_939910902724219.jpeg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/received_939910902724219.jpeg.html)
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/received_945147295533913.jpeg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/received_945147295533913.jpeg.html)
zo liggen ze er nu bij, als het goed is zijn ze deze week klaar, kunnen de nieuwe banden er ook omheen.
mvg Mike
Mooi hoor ze zijn netjes geworden :thumbup:
ziet er weer netjes uit zo!
volkswein-rider
14-05-2016, 19:08
Ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe het staat onder je auto!
yeahhh ze zijn eindelijk klaar:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/golf%20MK1%20gti%20pirelli/20160602_181731.jpg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/golf%20MK1%20gti%20pirelli/20160602_181731.jpg.html)
:D
knarfmk1
02-06-2016, 17:59
Nice!
rick-g60
02-06-2016, 22:00
mike,
Die zie er super netjes uit zeg!!!! snel maar weer eens een bakkie doen?
Kom maar door met die foto's.
Prachtig :thumbup:
En inderdaad die druiper was niet fraai :shake:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/golf%20MK1%20gti%20pirelli/IMG_20160617_173028.jpg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/golf%20MK1%20gti%20pirelli/IMG_20160617_173028.jpg.html)
turbojo2
19-06-2016, 19:08
Heel netjes! Heb je een schroefset eronder?
volkswein-rider
19-06-2016, 20:07
Netjes hoor!
Heel netjes! Heb je een schroefset eronder?
Yupp KW variant1 :thumbup:
NielsDub
20-06-2016, 12:32
Nice! :thumbup:
aangezien hij nog steeds niet lekker loopt:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/Schrick%20turbo/20160728_173813.jpg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/Schrick%20turbo/20160728_173813.jpg.html)
tot nu toe de 1e in NL met deze set. :D
voor info: www.frankencis.com
als iemand weet wat het is? ;)
uitleg bij de foto;
kjet blijft gemonteerd, echter word de WUR vervangen door het blok rechts onderin op de foto. daarnaast ligt een Microsquirt computer, bovensterij een 3bar MAP sensor en een IAT sensor. In het blok zit een drukmeter en een druk demper. verder is er nog een extra klv temp sensor nodig. Dit alles word aangesloten op het normale Kjet systeem en op de microsquirt.
Door de aangepaste software op de micorsquirt is de injector in het blokje apart te regelen, en zodoende kun je dus via de computer het systeem tunen. Even simpel uitgelegd.
Er rijden al verschillende Mercs en Porsche's met dit systeem.
kDUVy0XtR6s
mvg Mike
Met WUR wordt de warmloop regelaar bedoeld neem ik aan?
Ben heel benieuwd naar je bevindingen, aangezien het een vreselijk storingsgevoelig component is en je vervanging ook niet kunt krijgen is dit wel een mooi alternatief (ook als je een originele motor hebt)
Mag ik vragen wat zo een systeem kost?
turbojo2
30-07-2016, 18:15
Ben ook erg benieuwd. Mijn 1600 gti loopt ook erg beroerd omdat de koude start regelaar niet zijn werk doet. Wil mijn auto nog keer laten afstellen bij autobedrijf Van der Wereld in Roelofarendsveen, die zijn gespecialiseerd in oldtimers en K-jetronic. Sinds kort wil mijn radiatorfan niet meer aanslaan. Zolang ik rijd is het geen probleem maar filerijden gaat hen echt niet worden. Wil volgende week eigenlijk wel naar MIVW maar twijfel nog om te gaan. Terug is het altijd filerijden en dan kan ik nu echt niet hebben zonder radiatorfan. Tijd om er wat aan te doen heb ik nu even niet.
Sjeesbeest
30-07-2016, 18:44
Mooi setje! K-jet is een systeem dat bijna geen enkele garage verstand meer van heeft. Is erg gevoelig.
Warmdraairegelaar van een audi 5e past ook op de 1600 EG motor. Ook het gasklep huis van de 5e past. Je kent de motor niet terug als je die delen plaatst. De afstelling van de luchtklep is ook erg belangrijk. Op de duitse ebay komen soms nog warmdraairegelaars voorbij.
Warm lopen door een niet draaiende koelfan is normaal. Zet een nieuwe dop op het expansievat en plaats een nieuwe tempsensor die in het aangebouwde deel zit. Plaats dan voor de zekerheid nog een schakelaar over de sensor heen zodat je zelf de fan ook aan kan zetten. Ik weet uit ervaring dat als je een radiator plaatst van een 1800dx met een apart expansievat dat de motor koeler blijft.
turbojo2
30-07-2016, 19:07
Yep, een schakelaar voor het zelf aanschakelen van de koelfan had ik zelf ook al in mijn hoofd. Moet nog even uitzoeken waar het probleem ligt. Zou me niet verbazen als het een draadbreuk is in de bedrading of dat de fan het begeven heeft. Dat ding is ook al bijna 40 jaar oud. Sensor is ook goed mogelijk. Beetje sleutelen aan mijn auto lukt me wel aardig maar zodra het op electro aankomt moet ik afhaken.
Hou wel graag het koelsysteem origineel, dus geen 1800 radiateur erin. Heb al wel de grotere Audi gasklep maar nog niet de warmdraairegeling, al heb ik er wel nog eentje liggen.
Met WUR wordt de warmloop regelaar bedoeld neem ik aan?
Ben heel benieuwd naar je bevindingen, aangezien het een vreselijk storingsgevoelig component is en je vervanging ook niet kunt krijgen is dit wel een mooi alternatief (ook als je een originele motor hebt)
Mag ik vragen wat zo een systeem kost?
WUR= warm up regulator = waarmdraairegelaar idd ;)
komen soms voorbij op ebay, betaal je de hoofdprijs voor iets wat ook gebruikt is of nog erger gereviseerd.
het systeem is Do It Yourself, dwz je koop het blokje los bij Dkubus (au$250) en dan verzamel je de rest zelf. Het is mogelijk om een complete kit te kopen maar dan denk je aan +- au$4000.
mvg Mike
Mooi setje! K-jet is een systeem dat bijna geen enkele garage verstand meer van heeft. Is erg gevoelig.
Warmdraairegelaar van een audi 5e past ook op de 1600 EG motor. Ook het gasklep huis van de 5e past. Je kent de motor niet terug als je die delen plaatst. De afstelling van de luchtklep is ook erg belangrijk. Op de duitse ebay komen soms nog warmdraairegelaars voorbij.
Ik had er een WUR van een 5000t opzitten, met boost verrijking. maar nog steeds te kort inspuiten bij hogere toerentallen (boost). vandaar nu dit systeem.
Inmiddels zit bijna alles op zn plek, alleen nog even wat kroonsteentjes aansluiten ;) (nee geintje natuurlijk gewoon solderen en krimpkous) :D
Hoop hier komende week mee verder te kunnen.
Ah, mijn motor blijft verder origineel, dus zo'n kit als die van Hight is dan een beetje prijzig ;)
Ik heb wel een z.g.a.n. Audi 5E gasklep weten te bemachtigen, dan heb ik dus alleen een 5E warmdraai regelaar nodig om hem wat op te leuken? Ik had vernomen dat de Nokkenas van een DX al aardig scherp was van zich zelf dus een scherpere as is niet echt nuttig dan toch?
Het ligt op het moment even stil, kreeg het toerental signaal niet binnen op de laptop, denk dat er iets mis is met de microsquirt, en die word even doorgemeten/zo nodig gerepareerd.
Ben benieuwd! (ook naar filmpjes ;) )
Ah, mijn motor blijft verder origineel, dus zo'n kit als die van Hight is dan een beetje prijzig ;)
Ik heb wel een z.g.a.n. Audi 5E gasklep weten te bemachtigen, dan heb ik dus alleen een 5E warmdraai regelaar nodig om hem wat op te leuken? Ik had vernomen dat de Nokkenas van een DX al aardig scherp was van zich zelf dus een scherpere as is niet echt nuttig dan toch?
zou ik op een standaard blok niet doen..de warmdraai regelaar zorgt echt voor een super rijk mengsel..
verzuipt hij bij het leven..
nokkenas is niet scherp,.. in tegendeel (ik geloof rond de 235 graden )bij een 1,8 gemaakt voor hoger koppel onderin
rijd een 1,6 en een 1,8 na elkaar en je weet gelijk wat ik bedoel..karakter is veel anders..
een Gasklep van een 5 cylinder past wel qua steek van de gaten en pasvlak..echter moet de inlaat wel aangepast worden
anders kan de grootste vlinderklep niet eens open..
denk dat je beter af bent met de motor zo mooi mogelijk te laten lopen in standaardtrim..zonder vacuumlek waar dan ook (houd Kjet echt niet van)
de onsteking afstellen voor 95 octaan etc..
een spaghetti spruitstuk met een goede uitlaatlijn erbij (Group N)..heb je veel meer aan
ikzelf heb er 1 gehad met alle toeters en bellen 1900 onderblok ,bewerkte kop grotere kleppen ,heel dat 5 cylinder gebeuren ,andere luchtweger,licht vliegwiel...noem maar op..
en die gaf ergens rond de 155pk @ vliegwiel..te koste van een Premie A 2onder1 kap woning toen..(1994-95)
dus zint eer ge begint..als je het dan toch wilt ,zoek dan een Oldskool tuner op met eventueel circuit/sprint ervaring..
of pleur er een 1,8T in ..end of story..
Bedankt voor je advies heinz74!
Een 1.8T gaat zeker niet gebeuren gezien ik de auto vrijwel origineel wil houden.
Wat wel al op mijn lijstje stond was een Powersprint Groep N uitlaat en eventueel een andere nokkenas met de tijd (hoeveel graden raad je dan aan? en is een nokkenas versteller dan ook raadzaam?) of is de originele as lekkerder om mee te rijden?
De injectie laat ik dan gewoon origineel, en de ontsteking afstellen op RON95 was ik ook al van plan.
Altijd wbt dat advies..graag gedaan..
al word het soms nogal eens gezien als kritiek (het zij zo..)
wat ik ooit al eerder zei,misschien al jaren geleden op dit Forum..
ik heb 5-6-7 GTI's type 1 gereden ooit..en eigenlijk was er geen 1 hetzelfde..
ik had er naast mijn "kermis" GTI er altijd wel 1 bij als dagelijks vervoer omdat 'Kermis" te netjes was om zo maar ergens te parkeren..(stel je voor)
1tje die ik had was bijna 4 ton nieuw en zo rot als een peer..
maar daar hield ik gewoon een Corrado G60 mee bij aan de stoplichten..zelfs met een lege enkelas aanhanger er achter...
en die had ook de bijna standaard krakende synchromesh van zijn 2e versnelling ..gewoon HELEMAAL gaar dat ding.., toen de verbouwing van mijn huis klaar was issie de schredder in gegaan (ori NL auto :eek: )
was daar iets niet origineel aan dan?...,nee helemaal niks..enkel het olieverbruik van 2 liter op 1000km..
de GTI die ik in 92 bij de dealer kocht (Kermis) had amper 90.000 gelopen..en was niet eens snel..begon bij 170 op de klok 'te kruipen'..
zat tijdens een rollenbank sessie van de GTI Club Holland toch 115pk in blijkbaar..
dus waar hem dat in zit/zat?...geen idee..
affijn, Oldskool tuning is altijd het effect van cumulatieve ingrepen..
enkel een nokkenas in een standaard blok levert niks op..net zoals de eerder genoemde warmdraai regelaar..of 'spinnenkop' (mengverdeler)..
wat ik in jouw geval zou doen is een koprevisie met nieuwe klepsteelrubbers de zaak ontkolen ,kleppen laten slijpen..nieuwe koppakking etc
misschien nieuwe lagerschalen ..al gaan die 5 ton mee..
gewoon het blok zo goed mogelijk opbouwen met hedendaags nieuw spul..
vervang de stalen brandstofleidingen of zorg in ieder geval dat ze niet lekken..goede verstuivers erin die niet lekken
vervang lekke poreuze slangen van het systeem waar nodig..
zorg dat er een goede tank en ditto vulnek onder de auto zit ..water en roest houden die dingen niet van
je zou naderhand bij een Bosch service dienst het systeem kunnen laten testen op restdruk/systeemdruk verstuiveropbrengst..daar weet men waar je over praat ieders geval..
overal aan gaan draaien en trekken zonder kennis van zaken is funest..
een goede sportuitlaat en een K&N inlegfilter werkt sowieso al beter ,al was het alleen al voor de levensduur..
en het sportiever geluid 'nept' je al door te denken dat hij beter loopt..
je kunt een DX echt serieus opvoeren ,maar daar word hij voor dagelijks gebruik niet leuker van (been there,done that)..
en dat kost je dan geld waar je een knappe Golf 4 voor kunt aanschaffen nu
als je toch ergens wil beginnen kun je bovenop het eerst genoemde (uitlaat+spaghetti etc)..een nokkenas steken met een profiel rond de 272 graden..of iets warmer 276 ,kom je zo rond de 120pk uit daaromtrent
dit had Schrick vroeger ook..alles nog scherper en het koppel onderin word minder..ook zijn standaard kleppen dan te astmatisch..
ook loopt hij dan niet mooi stationair meer ...eigenlijk helemaal niet mooi meer ...
bij mij zat er een 306 in o'í'd en dat ding klonk gewoon gaar...totdat er 4000 op de klok kwam..dan werd het anders.. :tongue:
het is net wat je zelf wilt..in jouw geval liet ik alles zo standaard mogelijk om een zo'n fijn mogelijk rijdende GTI te behouden..
wil je echt 150pk+..->blokwissel voor iets nieuwers..altijd beter
zie het net als ver verlagen ..het staat mooi..maar het maakt een Golf1 min of meer onbruikbaar..
beetje topic vervuiling..maar als het de heren niet aanstaat dan trap je het er maar af..even goede vrienden..
duidelijk uitgelegd dacht ik zo! top!
Ik mag die brabanders wel :thumbup:
Dit soort advies blijft wel hangen in elk geval! :)
turbojo2
11-10-2016, 21:52
Ik weet nog een leuk 440 pk blokje te koop voor in je golf 1. Kosten 5800 euro incl 6 bak. Komen nog wat extra kosten bij voor het onder je motorkap ligt, maar ja deze motor heeft nieuw meer dan 15K gekost. En ja een verlaagd golfje 1 was voeger leuk maar nu met al die snelheid beperkende heuvels is het gewoon niet leuk meer.
customizer
12-03-2017, 19:39
Nog updates van dit mooie project?
toerentalsignaal komt nu binnen op de laptop,
dus heeft even gedraaid met het systeem.
zit nog ergens een foutje in, control pressure blijft wat laag. Toevallig gisteren even wat oorzaken onderzocht.
tot zover,
update:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/Schrick%20turbo/IMG-20170325-WA0007.jpeg (http://s30.photobucket.com/user/hightree/media/Schrick%20turbo/IMG-20170325-WA0007.jpeg.html)
alles draait weer. Nu kan het afstellen beginnen :rolleyes:
Diverse test runs zijn gedaan, op straat. Uiteindelijk kom je er dan achter dat de luchtweger/spinnekop op zn eind zit kwa opbrengst.
Nu is er al een grotere gemonteerd van een Volvo 240 2.1i T 114KW/ 155PS.
deze volstaat dus nog steeds niet.
de porsche tuners op pelican, gebruiken allemaal de versie van de Mercedes V8 met 245pk, die schijnt te voldoen...
dus maar ff ebay opgestart en besteld... hij is onderweg en we gaan erachter komen...
tot zover...
knarfmk1
22-05-2017, 09:09
Lekker bezig!
hoe ga jij de luchtweger aanpassen van een V8?
niet kwaad bedoeld,maar de overige 4 leidingen naar de verstuivers?..
afpluggen zal niet gaan vrees ik..
en die van een 924 Turbo..die had ik op het laatst op mijn N/A DX zitten..
nou zijn die wel gruwelijk zeldzaam ondertussen..en ik had de indruk dat hij verschrikkelijk te rijk liep...misschien in jou geval niet
Waarom zou je ze niet kunnen afpluggen dan? :)
Overigens Hight, ik ken nog iemand die spinnenkoppen reviseert en tevens ook kan afstellen mocht je dat nog nodig hebben of willen proberen..
hoe ga jij de luchtweger aanpassen van een V8?
niet kwaad bedoeld,maar de overige 4 leidingen naar de verstuivers?..
afpluggen zal niet gaan vrees ik..
en die van een 924 Turbo..die had ik op het laatst op mijn N/A DX zitten..
nou zijn die wel gruwelijk zeldzaam ondertussen..en ik had de indruk dat hij verschrikkelijk te rijk liep...misschien in jou geval niet
je kan de overige 4 gewoon afpluggen hoor. doen de porsche boys ook.
die van een 924 2.0t heb ik ook nog liggen. :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.