View Full Version : Project lightweight - Golf 1 trackday auto
Pages :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
knarfmk1
04-09-2008, 20:24
Hey forummers,
Bij deze wil ik even mijn nieuwe project voorstellen:
"Project lightweight"
De basis is een Inarisilberen Golf MX van 1980, 1300cc, 125.000km, origineel Nederlander, in zijn vroege jaren écht van een oud vrouwtje geweest :D (alle papieren nog aanwezig!) met de kleine achterlichten.
Het plan is om deze te restaureren en om te bouwen naar een straatlegale trackday-auto en deze zo licht mogelijk te maken. Doel is om 'm onder de 700kg te krijgen.
Anyway, hier wat foto's van toen ik 'm net gekocht had:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0471.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0476.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0470.JPG
En hoe hij er nu bijstaat:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0574.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0595.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0596.JPG
Ik zal proberen elke gewichtsbesparing te wegen!
Startgewicht (gewogen op weegbrug met bijna lege tank): 770kg :cow:
Onnodig gewicht verwijderd tot nu toe:
Reservewiel + krik: 15,5kg
Hoedenplank: 3,5kg
Achterbank: 12,5kg
Zijpanelen: 3,5kg
Gordels: 2,5kg
Voorstoelen: (2x)12,5kg
Isolatie: 10kg
Totaal gewicht nu: 697,5kg!
Maar let wel, er komen natuurlijk nog andere voorstoelen terug in de auto + een rolkooi, dus moeten we nog even verder sonja bakkeren ;)
Wel voorzichtig hè?!
Ik weet nog een verhaal dat eindigde in "Last night a roll cage saved my live"
http://img144.imageshack.us/img144/672/rollypollyro5.png
meijer1972
04-09-2008, 21:12
Zijn de stalen velgen lichter dan het licht metaal?
Je kan voor de Audi A3 "15 wintervelgen kijken, die zijn erg licht.
Voor de rest ook de Bitumenmatten eruit halen (branden/steken etc..)
Scheelt ook nogal gewicht.
Lijkt mij niet dat je deze motor laat zitten?
Wat voor motor en onderstel komt erin?
Voor de rest wel een leuk project, ben benieuwd! :)
Mister Cool
04-09-2008, 22:20
Leuk project! Ben benieuwd wat je er allemaal aan gaat doen :)
klinkt goed, ben benieuwd wat er allemaal nog uit gaat en wat erin :cool:
kortom deze ga ik zeker in de gaten houden :)
Schitterende wagen man, aan de ene kant jammer dat je hem zo flink aanpakt.
Aan de andere kant ook weer donders vet :)
heb nog wel een golf1 staan die een paar roest plekjes heeft, schjeelt ook weer gewicht,,... ruilen?
knarfmk1
05-09-2008, 07:38
Wel voorzichtig hè?!
Ik weet nog een verhaal dat eindigde in "Last night a roll cage saved my live"
http://img144.imageshack.us/img144/672/rollypollyro5.png
Ja dat verhaal ken ik, van Jelly op het NoRice forum, is ook een beetje een inspiratiebron, het oude NoRice forum bestaat helaas niet meer dus het topic ook niet..
Hij had m geloof ik op 660kg maar weet niet of dat nou met of zonder rolkooi was
knarfmk1
05-09-2008, 07:43
heb nog wel een golf1 staan die een paar roest plekjes heeft, schjeelt ook weer gewicht,,... ruilen?
Dat word dan weer een nieuwe style: Roest-Racer, hmm dan maar geen trendsetter ;)
Ik ben er verder al redelijk over uit wat er allemaal in en op komt, maar dat zien we vanzelf als het ook thuis ligt. Qua motor wordt het iig geen 1.8 of 2.0..
Nu eerst maar eens alles wat erop geschroefd zit eraf, dan kan ie in het frame en dan kunnen we echt beginnen :rock:
knarfmk1
05-09-2008, 09:39
Zal even een tipje van de sluier oplichten qua blok:
1.4 AEX + een set van deze jongens:
http://www.hardracing.com/images/Carb1.jpg
Keihin FCR "Flachschiebers"
deze heb ik inmiddels al liggen met de nodige appendages.
Waarom "maar" een 1400? Omdat deze blokjes ook weer een stuk lichter zijn dan de "big-blocks" en je er evengoed een heel leuk vermogen uit kan halen!
Berserker
05-09-2008, 10:00
Had dan als basis een polo 1 gepakt, zat je al meteen op die 650 kg, en kon je nog veel lichter gaan ;) ...
knarfmk1
05-09-2008, 10:04
Had dan als basis een polo 1 gepakt, zat je al meteen op die 650 kg, en kon je nog veel lichter gaan ;) ...
Die boodschappenauto's zijn veel te klein daar pas ik niet in met mijn 2m ;):D
Wel super dit project. Eigenlijk nog veel mooier dat al die getallen van 300+ pk's.
Laag gewicht en lekker vermogen kom je nog veel verder mee dan die pk beulen.
AArgh!!! Pijn!! :wow:
Geintje.
Ben heel benieuwd wat het gaat worden met m'n oude wagentje :thumbup:
knarfmk1
05-09-2008, 12:10
AArgh!!! Pijn!! :wow:
Geintje.
Ben heel benieuwd wat het gaat worden met m'n oude wagentje :thumbup:
Wees niet bang, ik zal goed voor m zorgen :thumbup:
Ja dat verhaal ken ik, van Jelly op het NoRice forum, is ook een beetje een inspiratiebron, het oude NoRice forum bestaat helaas niet meer dus het topic ook niet..
Hij had m geloof ik op 660kg maar weet niet of dat nou met of zonder rolkooi was
Hij had op vortex ook een forum, maar die kan ik ook niet meer vinden.. Ook een carbon neus er op?:)
knarfmk1
05-09-2008, 15:14
Ja iig fiberglas motorkap, en hij had het gedeelte aan de voorkant weggehaald en iets van een buizenframe gemaakt. was goed bezig iig :)
G-eert-40
05-09-2008, 17:30
Zal even een tipje van de sluier oplichten qua blok:
1.4 AEX + een set van deze jongens:
http://www.hardracing.com/images/Carb1.jpg
Keihin FCR "Flachschiebers"
leuk project zo te lezen. uit welke auto komt die 1.4 AEX blok vandaan
grtz.
Lijkt mij zo'n nieuwe 1.4 16V? wat ook in een Lupo etc zit?
Wel tof om ook juist een licht blokje te gebruiken, komt vast helemaal goed!
golf3freak
05-09-2008, 18:17
Zijn lichte blokjes, maar zit nog wel aardig wat pit in hoor.
knarfmk1
05-09-2008, 20:12
Hey, is een 1.4 8v, zitten o.a. in polo, golf 3 en geloof ook ibiza's
het volledige blok gaat uit elkaar, bijna alles verlicht en bewerkt, en moet hoge toerentallen gaan draaien. Preciese specificaties ben ik nog niet helemaal uit maar 100pk/l is hier het doel.
maargoed voor ik zover ben moet er eerst nog wat aan de carrosserie gaan gebeuren :thumbup:
mk1diesel
05-09-2008, 20:45
deze delen kunnen er ook nog wel af:
- rechter spiegel
- spatbord verbreders
- ruitenwisser met motor achter
- emblemen achter
een dan een setje lichtgewicht lupo 3L velgen monteren
Heel gaaf project. :) Dit valt een beetje in hetzelfde rijtje als de GTI van Lieuwe.
De golf 3 en dergelijke 1.6 blokken zijn ook van de zelfde bouwwijze, toch weer wat meer inhoud en mischien meer vermogen.
mvg JVH
knarfmk1
05-09-2008, 22:57
deze delen kunnen er ook nog wel af:
- rechter spiegel
- spatbord verbreders
- ruitenwisser met motor achter
- emblemen achter
een dan een setje lichtgewicht lupo 3L velgen monteren
ik ben nog maar net begonnen ;)
De golf 3 en dergelijke 1.6 blokken zijn ook van de zelfde bouwwijze, toch weer wat meer inhoud en mischien meer vermogen.
mvg JVH
1,6 heeft idd meer inhoud maar heeft een erg lange slag, waardoor ie niet erg toerenhappy is, vandaar de keuze voor de AEX, die is lekker "vierkant" (boring slag verhouding)
ik ben nog maar net begonnen ;)
1,6 heeft idd meer inhoud maar heeft een erg lange slag, waardoor ie niet erg toerenhappy is, vandaar de keuze voor de AEX, die is lekker "vierkant" (boring slag verhouding)
daar heb je ook weer gelijk in.
mvg JVH
Black Devil
06-09-2008, 07:47
Goed bezig en mooi project, ik kom wel eens een keertje kijken denk ik lijkt me leuk.
Rolkooi van Alu of staal? waar ga je voor?
Small blocks zijn kicken om op te focken, de blauwe Golf 1 op motorfietscarbs heb ik nu na wat afstelwerk al 7200 toeren zien draaien op contactpunten en tot het end nog vermogen erin met een 8V.
Binnenkort ombouw naar electronische ontsteking.
Op polo86c forum is iemand die 140pk uit zo`n 1.4 16v heeft met motorfietscarbs geloof ik ?
Wel tof project iig :thumbup:
knarfmk1
06-09-2008, 12:55
Goed bezig en mooi project, ik kom wel eens een keertje kijken denk ik lijkt me leuk.
Rolkooi van Alu of staal? waar ga je voor?
Small blocks zijn kicken om op te focken, de blauwe Golf 1 op motorfietscarbs heb ik nu na wat afstelwerk al 7200 toeren zien draaien op contactpunten en tot het end nog vermogen erin met een 8V.
Binnenkort ombouw naar electronische ontsteking.
Ja kom maar eens langs hoor als ik wat verder ben!
rolkooi wordt een stalen gelaste, het liefste van chromobyleen omdat dat sterker maar vooral ook een stuk lichter is, helaas ook veel duurder :rolleyes:
Ombouw naar elec. ontsteking had ik laatst bij de Jetta ook gedaan, liep veel mooier. Heb je m al eens op de rollenbank gehad?
abd is ook een 1.4 8v met dezelfde specs qua boring/slag volgens mij. Rij daar nu zelf mee met 38mm motorcarbs van Keihin.
Ja kom maar eens langs hoor als ik wat verder ben!
rolkooi wordt een stalen gelaste, het liefste van chromobyleen omdat dat sterker maar vooral ook een stuk lichter is, helaas ook veel duurder :rolleyes:
Ombouw naar elec. ontsteking had ik laatst bij de Jetta ook gedaan, liep veel mooier. Heb je m al eens op de rollenbank gehad?
Ik heb zelf ook wel eens Rolkooién van Chroom Molybdeen gemaakt.
En dan van 2 en 1,5 mm dikke buis. maar het buigt niet :)
Ook als je hem vult met zand, en de binnenbocht warm stookt niet.
Niet met een gewone buigpomp (wel een goede pomp btw!)
Het plooit/knikt gewoon zeg maar,
Dan zou ik eerder voor Alu kooi kiezen denk ik..
Als je hem van staal maakt word het wel al gouw zwaarder tov Chroom molybdeen, dan praat je over 30+ kilo. :)
(Maak zelf meerdere rolkooien voor de autocross)
steven16v
06-09-2008, 19:20
Plexiglas ruiten er in. Scheelt ook veel.
Verder leuk projectje!
Kijk wel uit met gewicht eruit halen he!!
Probeer wat gewicht naar achteren te verplaatsen, en als je straks met je onderstel bezig gaat: Probeer dit dan ook in balans te brengen.
Anders heb je zometeen een golf die continu uitbreekt vannuit achteren.
En ja dat kan ook met een voorwielaandrijver.
Ik heb "vroeger" ook auto's klaar gemaakt voor het circuit, zowel voor dragracen, en voor trackdays en ook 1 driftauto. En dit is mijn ervaring met voorwielaandrijvers!
Je kan beter tijd en geld investeren in een hele goede wielophanging en die extra pk's.
Het is geen formule 1, waarbij het echt secondes scheelt, omdat je 20kg extra brandstof mee hebt.
Leuk project, zal hem zeker volgen veel plezier met het opbouwen. En het bezoeken van trackdays
knarfmk1
07-09-2008, 13:09
@ Wim
geloof dat er al veel meer kooien in Chroom Molybdeen zijn gemaakt? moet zeker mogelijk zijn lijkt me, wel met de goede spullen idd :)
alu geeft me daarbij niet echt een gevoel van veiligheid vanwege de geringe stijfheid, zal dan wel een wat grotere wanddikte moeten gebruiken, maar thanks voor de tips!
@Samurai
gewichtsverdeling is idd belangrijk, zowiezo gaat de accu naar achteren, ben er alleen nog niet uit over wat ik met de tank ga doen. voor de voorzijde heb ik ook nog wat andere gewichtsbesparende ideeen.
Qua onderstel komt er zeker kwaliteit onder, maar uiteindelijk is hangt het natuurlijk vooral af van de afstelling
@ de rest thanks voor de tips en aanmoedigingen :thumbup:
morgen weer tijd om te klussen!
Ik geloof dat ze de Chroom molybdeen buizen over een soort doorn trekken.
Ipv buigen met een buig pomp,Het is een beetje zonde als je 500,- aan ijzer gehaald hebt en dat het niet lukt. :)
Wat ook wel vaker gebruikt word is St52 staal. dan kan je ook wat dunnere wanddiktes gebruiken.
Heb daar (nog) geen ervaring mee, maar daar maak ik binnenkort een par Rolkooien van..
Dat is mischien een betere optie, ook erg stijf.. De prijs zal waarschijnlijk tussen gewoon staal en als Chroom molybdeen in zitten denk ik..
sciroccoGTII
07-09-2008, 22:09
Zou de rolkooi ook van st52 maken.. Chroom molybdeen mag volgens ij officieel niet eens meer in de autosport (scheurt geloof ik nogal snel) Althans bij onze rallyauto mocht het niet en die rolkooien moeten gecertificeerd zijn en is ook van st52 gemaakt dus. Dit is gebeurd bij remola omdat je hem in de rallysport ook niet zelf mag maken moet door een gecertificeerde bouwer gedaan worden.
Veel succes met je project.
Ruiten behalve voorraam kun je mooi van lexaan maken. (krast niet zo snel als plexiglas)
Bij de cross is de ervaring dat de buizen juist knikken na een klap.
Dus eigenlijk ook niet erg veilig omdat het te sterk is..
Ga jij de rolkooi zelf maken?
Evt een Alu tank scheelt ook wel gewicht..
Bij de cross slijpen ze ook wel eens de reserve wielbak eruit en maken daar bijv een 1mm Alu plaat voor, scheelt ook weer wat gewicht :)
knarfmk1
08-09-2008, 23:15
Vandaag weer wat vordering gemaakt met het demonteren:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0597.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0598.JPG
Heb er in totaal nog zon 2,5 kilo uitgehaald wat er niet meer terug in komt, zoals het hemeltje, ruitensproeiertankje achter (leeg) en allerlei beugeltjes, klemmetjes en schroefjes.
Gewicht: 695kg
martiepartie
09-09-2008, 06:46
Op polo86c forum is iemand die 140pk uit zo`n 1.4 16v heeft met motorfietscarbs geloof ik ?
dat is een 6n GTI blok, dus een 1600 16v.
Leuk, project ben ook benieuwd hoe dat blokje gaat lopen straks!
knarfmk1
11-09-2008, 22:25
Vanaaf weer effies bezig geweest,
van:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0599.JPG
naar:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0600.JPG
Tijd om een frame te bouwen waar de carrosserie in kan gaan hangen straks
ik dekn dat je niet zo veel pk nodig hebt als je toch voor lichtgewicht gaat.
de power to weight ratio blijft dan mooi.
ik zou de tank naar achter verplaatsen en dan gelijk van dat schuim erin tegen het klotsen, misschien een tank in je reservewiel ruimte? heb ik ook wel eens gezien hier op het forum.
die ruiten zou ik ook vervangen zoals hierboven al ergens gezegt. dat schijnt heeel veel te schelen.
zit er op zo'n golfje ook niet een hele dikke laag roestwering op de de bodem? dat scheeld misschien ook om er onderuit te steken en gewoon spuit tectiel erop.
misschien fiber motorkap? en electrische ontsteking voor hoger toerental?
mooi project iig, ik blijf hem volgen, succes!!
je kan je parafaan ook weg halen:D scheelt ook weer een kilo?:P
knarfmk1
12-09-2008, 07:43
ik zou de tank naar achter verplaatsen en dan gelijk van dat schuim erin tegen het klotsen, misschien een tank in je reservewiel ruimte? heb ik ook wel eens gezien hier op het forum.
precies it's is all about the power weight ratio. gaat me overigens niet zozeer om als eerste bij het stoplicht weg te zijn maar vooral om een zeer goede wegligging te krijgen, maar een beetje power is dan natuurlijk nooit weg :cool:
tank in de reservewielruimte heb ik nooit echt begrepen, je verplaatst het gewicht van mooi laag in het midden naar achter de achteras, en waarschijnlijk nog hoger ook. Wel een voordeel van een andere tank is idd het tegengaan van het klotsen. Misschien een idee is om een kunstof (ATL) tank op de originele plaats te maken.
Verder iedereen thanks voor de tips!
Pedaalemmer
12-09-2008, 08:19
Cool! ben beneiuwd hoe hij gaat worden, enne de 700 kilo, heel nobel maar dat gaat echt krap aan worden. Succes zal dit topic blijven volgen :D
Frank wanneer koop je nou eens een echte auto ipv steeds zo'n koekblik. Een echte auto (de mijne bijvoorbeeld) heeft fabrieks af al meer dan 105 pk/liter en een goede wegligging :tongue:
Nee geintje, leuk project en ondanks dat ik geen VW liefhebber ben is een golf 1 altijd oldskool cool. Leuk project in ieder geval.
Ik denk dat we maar eens een Dyna Seal competitie moeten organiseren want als ik de cijfers naast elkaar zet dan kan dat nog best leuk worden :D
700/140 = 5 kg/pk
1100/205 = 5,366 kg/pk
140/1,4 = 100 pk/l
190/1,8 = 105,56 pk/l
Aleen mijn koppel is waarschijnlijk wat hoger dus dat compenseert weer iets. Rolkooi zou ik trouwens ook van gewoon staal (of evt iet hogere sterkte staal) maken, dat is veel makkelijker te bewerken en minder 'bros' als CrMo staal.
martiepartie
16-09-2008, 19:09
ik zou bros vervangen door taai..
Maar het idee is goed, lekker licht met minder vermogen; net zo snel, maar veel wendbaarder.
Frank wanneer koop je nou eens een echte auto ipv steeds zo'n koekblik. Een echte auto (de mijne bijvoorbeeld) heeft fabrieks af al meer dan 105 pk/liter en een goede wegligging :tongue:
Nee geintje, leuk project en ondanks dat ik geen VW liefhebber ben is een golf 1 altijd oldskool cool. Leuk project in ieder geval.
Ik denk dat we maar eens een Dyna Seal competitie moeten organiseren want als ik de cijfers naast elkaar zet dan kan dat nog best leuk worden :D
700/140 = 5 kg/pk
1100/205 = 5,366 kg/pk
140/1,4 = 100 pk/l
190/1,8 = 105,56 pk/l
Aleen mijn koppel is waarschijnlijk wat hoger dus dat compenseert weer iets. Rolkooi zou ik trouwens ook van gewoon staal (of evt iet hogere sterkte staal) maken, dat is veel makkelijker te bewerken en minder 'bros' als CrMo staal.
is dat dan alleen voor medewerkers van Dyna of ook voor medewerkers van aanleverende bedrijven? ;)
leuk topic iig, k volg m om wat ideen op te doen!
mvg Mike
knarfmk1
17-09-2008, 07:39
Frank wanneer koop je nou eens een echte auto ipv steeds zo'n koekblik. Een echte auto (de mijne bijvoorbeeld) heeft fabrieks af al meer dan 105 pk/liter en een goede wegligging :tongue:
Nee geintje, leuk project en ondanks dat ik geen VW liefhebber ben is een golf 1 altijd oldskool cool. Leuk project in ieder geval.
Ik denk dat we maar eens een Dyna Seal competitie moeten organiseren want als ik de cijfers naast elkaar zet dan kan dat nog best leuk worden :D
700/140 = 5 kg/pk
1100/205 = 5,366 kg/pk
140/1,4 = 100 pk/l
190/1,8 = 105,56 pk/l
Aleen mijn koppel is waarschijnlijk wat hoger dus dat compenseert weer iets. Rolkooi zou ik trouwens ook van gewoon staal (of evt iet hogere sterkte staal) maken, dat is veel makkelijker te bewerken en minder 'bros' als CrMo staal.
Haha ik rij liever niet in een nieuwerwets ding als die Civic ehh Integra van je ;) :D
maar de cijfers liggen idd best dicht bijelkaar, voordat ik de golf af heb kan jij nog die extra -0,366 kg/pk ergens vandaan halen en kunnen we kijken wie er eerder op het werk is :tongue:
knarfmk1
17-09-2008, 07:40
is dat dan alleen voor medewerkers van Dyna of ook voor medewerkers van aanleverende bedrijven? ;)
leuk topic iig, k volg m om wat ideen op te doen!
mvg Mike
Ligt eraan wat je rijdt als ie te snel is mag je natuurlijk niet meedoen ;) :D
Welke bedrijf werk je dan?
Ligt eraan wat je rijdt als ie te snel is mag je natuurlijk niet meedoen ;) :D
Welke bedrijf werk je dan?
rij corrado vr6, mk1 gti pirelli, gsxr750 dus zeg t maar.
werk bij Hoogeboom zeilmakerij.
:D
Klasgenootjes van me werkten ook bij DynaSeal volgens mij.
Maar word een leuk ding zo, en idd..
Op de bodem zit ook isolatie, weet niet of dat Bitumen is.
Maar dat scheelt ook tientallen kilo's :)
Geloof dat het bij een Golf 3 een speciekuip vol is (weet ik van horen en zeggen ;))
Maar dit gaat vast goed komen! :)
knarfmk1
17-09-2008, 21:06
Zo, vanavond even het kantelframe afgemaakt.
van de week even het onderstel eraf en dan kan ie er in.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0603.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0604.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0602.JPG
knarfmk1
27-09-2008, 19:35
Zo weer even bezig geweest,
Alle onderdelen zijn er nu vanaf, en ben nu begonnen met het meest lekkere werkje van allemaal, het bitumen schrapen! zijscherm linksvoor is inmiddels af.
net begonnen:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0605.JPG
stukkie verder:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0608.JPG
af!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0612.JPG
met een laagje zinkspray ter tijdelijke bescherming, er moet namelijk nog aardig gelast worden, getuige de volgende foto's :(:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0607.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0609.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0610.JPG
weet iemand trouwens een beter alternatief als tijdelijke primer dan zinkspray?
O en als iemand een goede lasser weet, ik zoek er nog een die mijn auto wil doen.. Mits deze serieus is en kwaliteitswerk aflevert :thumbup:
Rallye-VR6t
27-09-2008, 22:20
Nee geintje, leuk project en ondanks dat ik geen VW liefhebber ben is een golf 1 altijd oldskool cool. Leuk project in ieder geval.
Ik denk dat we maar eens een Dyna Seal competitie moeten organiseren want als ik de cijfers naast elkaar zet dan kan dat nog best leuk worden :D
700/140 = 5 kg/pk
1100/205 = 5,366 kg/pk
140/1,4 = 100 pk/l
190/1,8 = 105,56 pk/l
Aleen mijn koppel is waarschijnlijk wat hoger dus dat compenseert weer iets. Rolkooi zou ik trouwens ook van gewoon staal (of evt iet hogere sterkte staal) maken, dat is veel makkelijker te bewerken en minder 'bros' als CrMo staal.
Gelukkig zijn er nog andere golfjes 1.
3.25kg/pk.
160pk/L
;)
Als je gaat opbouwen voor Tackdays.
Moet je iets meer doen dan je nu van plan bent.
Een idee om eens met de heren van Romatuning te praten?
Die zijn serieus bezig met golfjes 1 voor circuit gebruik.
weet iemand trouwens een beter alternatief als tijdelijke primer dan zinkspray?
epoxyprimer?
knarfmk1
28-09-2008, 16:15
Gelukkig zijn er nog andere golfjes 1.
3.25kg/pk.
160pk/L
;)
Als je gaat opbouwen voor Tackdays.
Moet je iets meer doen dan je nu van plan bent.
Een idee om eens met de heren van Romatuning te praten?
Die zijn serieus bezig met golfjes 1 voor circuit gebruik.
Er wordt overal aan gedacht, niet alleen gewichtsbesparing, ook volledig onderstel/remmen/bak e.d. worden aangepast. desalnietemin wil ik wel nog eens met ze praten inderdaad om wat bruikbare tips en ervaringen, en misschien mogen ze de kooi ook voor me doen :thumbup:
enne 3.25kg/pk, lekker!
knarfmk1
28-09-2008, 16:21
epoxyprimer?
thanks, idd een stuk beter dan de zinkspray, ben niet zon verf/voorbewerk-kenner
knarfmk1
03-10-2008, 00:06
Zo, heb me even met de puntlasboor in de motorruimte beziggehouden:
Schutbord, accubak en verder alle overige steuntjes en clipjes verwijderd
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0634.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0635.JPG
Weer 4 kilo minder!:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0641.JPG
Ook nog even de bitumen weggehaald en een beetje schoongemaakt:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0642.JPG
Gewicht: 695-4= 691kg
desnelders
03-10-2008, 12:19
mooi project, helemaal mijn smaak! :thumbup:
Rallye-VR6t
03-10-2008, 16:13
De antidreun coating op een golf 3 is 25kg.
Zal bij een golf 1 iets minder zijn, dus alle kit eraf. :D
Waar staat nu het chassis nummer?
@ knarfmk1 kwam ik jou nou tegen vandeweek op de langebalkbrug met je volvo? ik reed in mijn mk1 gti
mvg Mike
Zo weer even bezig geweest,
Alle onderdelen zijn er nu vanaf, en ben nu begonnen met het meest lekkere werkje van allemaal, het bitumen schrapen! zijscherm linksvoor is inmiddels af.
net begonnen:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0605.JPG
stukkie verder:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0608.JPG
af!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0612.JPG
met een laagje zinkspray ter tijdelijke bescherming, er moet namelijk nog aardig gelast worden, getuige de volgende foto's :(:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0607.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0609.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0610.JPG
weet iemand trouwens een beter alternatief als tijdelijke primer dan zinkspray?
O en als iemand een goede lasser weet, ik zoek er nog een die mijn auto wil doen.. Mits deze serieus is en kwaliteitswerk aflevert :thumbup:
Je kunt dit nr weleens bellen deze jongen is een kei in lassen, hij doet tevens Rolkooien maken voor de cross-wereld driftauto's, en rallycross, ovaalracing enz enz enz enz. KOOIBOUW PRAAMSTRA Harkema tel 06-28531369. En zeker niet duur... :thumbup:
knarfmk1
04-10-2008, 00:49
Waar staat nu het chassis nummer?
Tis een 80ér dus die staat dan gelukkig nog net op de veerpoot in de motorruimte, geen gezeik met de rdw dus :)
@ knarfmk1 kwam ik jou nou tegen vandeweek op de langebalkbrug met je volvo? ik reed in mijn mk1 gti
mvg Mike
klopt! ik hoorde van erik (van rijn) wie je was dus herkende je ook, nette gti trouwens!
Je kunt dit nr weleens bellen deze jongen is een kei in lassen, hij doet tevens Rolkooien maken voor de cross-wereld driftauto's, en rallycross, ovaalracing enz enz enz enz. KOOIBOUW PRAAMSTRA Harkema tel 06-28531369. En zeker niet duur... images/smilies/thumbup.gif
thanks voor de tip! ik zal er eens een belletje aan wagen
knarfmk1
04-10-2008, 13:00
En hij hangt:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0647.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0648.JPG
klopt! ik hoorde van erik (van rijn) wie je was dus herkende je ook, nette gti trouwens!
Thnx, dan weet ik nu dus ook wie jij ben. had al zon vermoeden.
mvg Mike
Pewi Vwteam
04-10-2008, 17:24
mijn maatje heeft nog een kooi staan voor golf 1 die door praamstra is gemaakt. en is tekoop staat geloof ik wel op mk tekoop misschien is het iets voor je!
gaaf project! ben benieuwd naar de vordering! succes ermee...
knarfmk1
06-10-2008, 23:16
rechterkant ook kaal:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0651.JPG
Hier gelukkig wat minder roest, alleen aan de voorzijde.
knarfmk1
06-10-2008, 23:19
mijn maatje heeft nog een kooi staan voor golf 1 die door praamstra is gemaakt. en is tekoop staat geloof ik wel op mk tekoop misschien is het iets voor je!
thanks, maar ik ga voor de gelaste kooi, ik neem aan dat deze schroefbaar is?
Pewi Vwteam
08-10-2008, 22:16
dit is een gelaste versie kan er alleen in met veel pijn en moeite! en hij is van praamstra gaat om achterste deel, voorste deel kan je er zo bij aan laten lassen door praamstra http://link.marktplaats.nl/190542794 dit is em hij is 100 euro goedkoper dan dat ie gekost heeft bij praamstra
knarfmk1
13-10-2008, 22:11
Alle bitumen e.d. aan de binnenzijde er ook uitgehaald:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0653.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0746.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0747.JPG
Je kan het net niet zien op de foto maar het weegt totaal 7,5kg!
Dat betekent dat het totaal uitkomt op:
Gewicht: 691-7,5= 683,5kg
Nu nog even met de thinner aan de gang :rolleyes:
had deze thread al subscribed, maar nog geen reactie geplaatst.
leuk en uniek projectje, ben benieuwd op welk totaal gewicht je aanbeland!
succes :thumbup:
knarfmk1
14-10-2008, 07:58
Thanks, ben zelf ook erg benieuwd :D
Racelook
14-10-2008, 15:07
Leuk projectje... (zelfde soort project wat ik ook ooit nog wil gaan uitvoeren)
Wiebrand
MartinGT
14-10-2008, 15:26
:iamwithst
Erg leuk om te volgen inderdaad! :thumbup:
Vraagje: De rolkooi, ga je die zelf maken of laat je dat doen?
knarfmk1
14-10-2008, 15:45
De rolkooi laat ik inbouwen, zou het wel zelf willen doen maar heb de apparatuur er niet voor, laat staan dat ik mig/mag kan lassen. Met elektrodes lassen kom ik nog wel uit de voeten maar wil het graag goed ;)
ow en dat kan niet met electrode? is net zo sterk als mig/mag.
mvg Mike
knarfmk1
14-10-2008, 16:49
ow en dat kan niet met electrode? is net zo sterk als mig/mag.
mvg Mike
Tuurlijk kan dat ook met electrode, maar vertrouw ik mijn eigen laskunsten niet goed genoeg voor een rolkooi, zoals ik al zei, ik wil het goed ;)
johan8vplus
14-10-2008, 17:26
je kan de rolkooi ook tig lassen.(zelfde als railingwerk op boot)
johan
joure
Tuurlijk kan dat ook met electrode, maar vertrouw ik mijn eigen laskunsten niet goed genoeg voor een rolkooi, zoals ik al zei, ik wil het goed ;)
Ik wil t ook wel doen voor je, heb ik toch niet voor niks me diploma's ;)
mvg Mike
Anders ik wel :D
Heb ook al het materiaal en moet er zoiezo weer een paar maken van de winter.. heb genoeg ervaring, en goede recensies.
En ben de duurste niet :D (zeg maar bijna de helft van een prof)
Ook mij kan je bij intresse een PM sturen..
Ik blijf het een leuk project vinden! Wanneer ga je aan het blokje beginnen?
Blijft hij ook deze kleur btw?
knarfmk1
16-10-2008, 08:16
Als het zover is zal ik hier en daar wel even wat info vragen wat betreft de kooi, alvast bedankt voor de aanbiedingen iig
Eerste doel nu is de carrosserie in orde hebben (lees: roestvrij..) blokje komt ook pas daarna.
kleurtje blijft niet inarisilber, wat wel dat zien jullie vanzelf wel ;)
knarfmk1
22-10-2008, 22:06
Bitumen waren dus weg:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0746.JPG
een paar flessen wasbenzine en wat hersencellen minder, later:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0758.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0759.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0760.jpg
Op de kit na bijna schoon dus :thumbup:
allejezus wat is dat ding hard
knarfmk1
22-10-2008, 22:32
zitten nog wel wat rotte plekken die jullie nog niet gezien hebben hoor ;)
MauSeR35
23-10-2008, 11:35
Toch valt het mee als je naar de foto's kijkt, heb zeker weleens slechtere gezien op straat.
kun je de auto niet beter een een afbijt dompelbad drukken ?
scheelt je veel werk, en je ben verzekerd van een kale en schone auto! :tongue:
knarfmk1
24-10-2008, 07:39
Tuurlijk, betaal jij het? ;) :D
overigens hebben ze dan ook liever dat je zoveel mogelijk bitumen e.d. er af haalt ivm vervuiling van het bad
zuurbad i.c.m. een ktl bad kost je al gauw 4000 euro.. :screwy:
Pedaalemmer
24-10-2008, 10:01
allejezus wat is dat ding hard
Gaat dit nog over de auto?? :rolleyes:
knarfmk1
10-11-2008, 23:37
even een beetje rustig geweest hier, maar er is weer voortgang,
dakkie schoon:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0762.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0764.JPG
verder ben ik momenteel bezig overbodig staal uit het interieur te halen, foto's volgen ;)
Ook kwam er nog een leuk pakketje binnen uit de USA:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0801.JPG
Kunststof 12Gallon tank, met schuim en een sump. Daarnaast nog een vlotter erbij besteld en een 45gr. vulhals, deze sluit ik uiteindelijk aan op de originele tankopening.
vordert lekker man ! echt gaaf foto's foto's !
vwmk2driver
11-11-2008, 22:48
hee frank,
ik zou het even laten weten wanneer ik weer tijd had, maar heb nu weer wat tijd voor de bakjes,
dus ik zou zeggen we pakken de "draad" weer op,
GFtuning
11-11-2008, 23:31
cool project :thumbup:
ben benieuwd naar de rest!! :cool:
The Skinnmeister
12-11-2008, 11:11
Ziet er goed uit, ding is zekers nog wel hard :wow:
knarfmk1
12-11-2008, 19:58
Vandaag weer een leuk pakketje uit Engeland binnen!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0807.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0808.JPG
Motorkap, zijschermen en achterklep uit fiberglas. Kwaliteit ben ik goed over te spreken afgezien van de achterklep:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0809.JPG
Dat deel is niet echt recht dus, maar wel te fixxen.
Even wat getallen:
Motorkap staal: 11kg
Motorkap fiberglas: 3.5kg
Achterklep staal: 7.5kg
Achterklep fiberglas: 2kg
Zijscherm staal: ??
Zijscherm fiberglas: 2kg
Gewichtsreductie: 13Kg
Totaal gewicht nu: 671,5kg!
evilnyntje
12-11-2008, 20:08
Damn dat is leuk spul zeg, wist niet dat dat er was, prijzig? Je hoeft geen cijfers te noemen hoor, kleine indicatie.
waanzinnig dat project van je ik ga dit zeker volgen.
wens je veel succes
Dat schiet wel lekker op met gewicht :D
Nu nog kunstof ramen ook zeker? ;)
Gaat helemaal goed komen de golf! je bent goed bezig :)
hoe verzin je het? Fiberglas deuren.
Wel een top project.
knarfmk1
13-11-2008, 08:34
Damn dat is leuk spul zeg, wist niet dat dat er was, prijzig? Je hoeft geen cijfers te noemen hoor, kleine indicatie.
Google maar even op smith & deakin ;)
ik vind de prijs opzich meevallen als je bedenkt wat je bijvoorbeeld al voor 2 stalen NOS zijschermen kwijt bent
sciroccoGTII
13-11-2008, 19:34
Hoi,
Dat van die achterklep ontkom je eigenlijk niet aan met deze dikte (dun te zien) polyester. Wordt warm tijdens harden en vervormt dan. Zou als ik jouw was een tijd lang er een latje of zo achter klemmer met lijmtangen je zult zine dat het na verloop van tijd weer recht wordt als het niet al te oud polyester is. Anders gewoon een alu hoeklijnte erachter monteren of zo.
Leuk project trouwens, Is die motorkap ook van een goede kwaliteit?Geen deuken of hobbels? Zit er zelf ook aan te denken om aan te schaffen voor een scirocco type 2.
Gr. Maurits
knarfmk1
14-11-2008, 00:42
Hoi,
Dat van die achterklep ontkom je eigenlijk niet aan met deze dikte (dun te zien) polyester. Wordt warm tijdens harden en vervormt dan. Zou als ik jouw was een tijd lang er een latje of zo achter klemmer met lijmtangen je zult zine dat het na verloop van tijd weer recht wordt als het niet al te oud polyester is. Anders gewoon een alu hoeklijnte erachter monteren of zo.
Leuk project trouwens, Is die motorkap ook van een goede kwaliteit?Geen deuken of hobbels? Zit er zelf ook aan te denken om aan te schaffen voor een scirocco type 2.
Gr. Maurits
Ah op die manier, dat latje met lijmklemmen zat ik ook al aan te denken inderdaad. Heb ze evengoed even een mail gestuurd, kijken wat de reactie is :)
Motorkap is zeker goed, zeer strak! let er wel op dat als je zonder binnen frame besteld de motorkap nog behoorlijk flexibel is. Die van mij is ook zonder binnen frame maar ik maak er aan de voorkant een klein hoeklijntje of iets dergelijks in voor iets meer stijfheid aan de voorzijde tegen de wind.
knarfmk1
14-11-2008, 00:46
Vanavond nog met de slijptol en boormachine in het interieur in de weer geweest:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0803.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0811.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0814.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0815.JPG
De stoelgeleiders verwijderd dus, wel een k***e klusje om te doen zeg!
1 van de betere projecten hier op het moment :thumbup:
Geen optie om een motorfietsblok voorin te hangen ?
Loop zelf ook wel es met zulke ideeën in mijn hoofd. Leuke uitdaging om zoiets realiseren.
Zal alleen wel moeilijk/onmogelijk zijn om zoiets street legal te maken ? Het blijft een 1300cc 4 cilinder als je bv een Hayabusa blok haalt :D
breadfan83
15-11-2008, 17:40
Heej Frank, ik kom toch maar eens even kijken naar je project. Heb het even doorgelezen en 't is heel wat mooier dan ik aanvankelijk gedacht had.
Op Vortex staat een "topicje" waar je misschien nog wat aan hebt:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3277830
Succes in ieder geval!
knarfmk1
15-11-2008, 17:48
1 van de betere projecten hier op het moment :thumbup:
Geen optie om een motorfietsblok voorin te hangen ?
Loop zelf ook wel es met zulke ideeën in mijn hoofd. Leuke uitdaging om zoiets realiseren.
Zal alleen wel moeilijk/onmogelijk zijn om zoiets street legal te maken ? Het blijft een 1300cc 4 cilinder als je bv een Hayabusa blok haalt :D
Thanks!
Ja een motorfietsblok is inderdaad ook leuk maar zo'n gedoe met ombouw en keuren enzo daarbij is het ook niet echt origineel klikke (http://www.youtube.com/watch?v=fUH8S5wvK0M&feature=related) ;) :D
knarfmk1
15-11-2008, 17:56
Heej Frank, ik kom toch maar eens even kijken naar je project. Heb het even doorgelezen en 't is heel wat mooier dan ik aanvankelijk gedacht had.
Op Vortex staat een "topicje" waar je misschien nog wat aan hebt:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3277830
Succes in ieder geval!
Thanks, dat topic ken ik inderdaad, die is behoorlijk rigureus, maar wel goed bezig!
Vanmiddag bij Breadfan een 8n bak gehaald, die afgegeven bij koen_is_sleeping en een AHD bak bij hem meegenomen, na lang zoeken eindelijk in mijn bezit!
Voor de duidelijkheid: Een AHD-bak is een vrij korte 5-bak ;)
Koel, die heb ik binnenkort ook in m'n Jetta hangen geloof ik :D
MrMiljon
16-11-2008, 17:09
Leuk project om te volgen! En ben benieuwd naar de pasvorm ed van de glasvezel panelen. Prijzen vallen me mee.
knarfmk1
18-11-2008, 01:27
De haakse slijper en ik hebben weer goede zaken gedaan vandaag:
achterbankhaakje weg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0833.JPG
interieurverlichting-houder (galgje anyone?) verdwenen:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0841.JPG
Gordelplaten in c-stijlen verdwenen:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0837.JPG
kloink:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0845.JPG
we gaan vrolijk nog even verder:
Hoekstuk boven wielkast en plaat voor bovenste bevestiging achterbank spoorloos:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0838.JPG
aan de andere zijde helpt moeder natuur ook een handje mee:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0840.JPG
klonk: (platen voor bovenste bevestiging achterbank)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0847.JPG
kloink: (hoekstukken en stoelgeleiders + klein grut:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0848.JPG
Nu we toch bezig zijn:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0839.JPG
kloink:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0846.JPG
De oudijzerboer kan weer in zijn handen wrijven, voor 4 kilo minus een paar gram aan staal verwijderd!
Totaal gewicht nu: 667,5kg!
Dat laatste wat je hebt weg geslepen is niet echt handig, die zorgen ook voor stevigheid aan de carroserie!
Verder super bezig, ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
martiepartie
18-11-2008, 21:53
Dacht in in eerste instantie ook (ik dacht alleen aan stijfheid ipv 'stevigheid') , maar er komt een kooi in(volgens mij) . Die neemt dat kleine beetje verlies aan stijfheid wel op zich!
cool, hoorde laatst iemand beweren dat elke 7 kg in verhouding stond met 1 pk.
Idd, het doet natuurlijk wel wat met stijfheid.
Maar dat is verwaardeloosbaar lijkt me.
En met een Rolkooi is dat probleem opgelost. :)
Met de autocross haal ik dat deel er ook altijd uit, maar dat is voor het gemak van uitdeuken ;)
Goed bezig zo! je wou onder de 700kg toch? maar komt hier nou nog het gewicht van de Kuistoel(len) bij? zoiezo het gewicht van de rolkooi neem ik aan?
Wat voor stoel heb je in gedachten btw? ik denk dat een Kirkey stoel 1 van de lichtste stoelen is?! en vergis je niet hoe goed die dingen zitten!
Ze zien er niet comfortabel uit, maar je zit echt muur vast. en is verassend comfortabel. weet niet of je daar al aan gedacht had toevallig?
knarfmk1
19-11-2008, 08:47
Het neemt inderdaad ietsje in stijfheid weg, maar dat neemt de rolkooi meer dan voldoende op zich, dat durf ik wel aan!
gewicht van de rolkooi en kuipstoelen komt er nog bij inderdaad, dus we moeten hier en daar nog wat gewicht wegsnoepen. Het verschil in gewicht van de tank heb ik er overigens ook nog niet afgetrokken. Met de gewichtsbesparingen die ik nog in mijn hoofd heb moet het te halen zijn!
Kuipstoelen zit ik te denken aan Recaro/Sparco/Corbeau. Kirkey heb ik wel eventjes aan gedacht maar zijn maar ietsje lichter (als Recaro/Sparco/Corbeau) en om eerlijk te zeggen zien ze er mij iets te spacy uit, niet de stijl die ik in gedachten heb ;)
knarfmk1
19-11-2008, 09:34
Wie weet er overigens een shop waar je wat kuipstoelen kan proefzitten? graag een beetje in de buurt van Noord-Holland
Pedaalemmer
19-11-2008, 15:29
Gaat de reservewielbak er ook uit?
Over het design heb je gelijk ;) maar volgens mij scheelt het behoorlijk in gewicht hoor.
Weet niet hoeveel geduld je hebt, maar de Racing EXPO in Leeuwarden is wel een leuke beurs, en daar kan je wel proefzitten in diverse stoelen.
En daar zijn ze voordeliger.. dat is 21/22 Februari, daar hebben ze verder van alles op het gebied van autosport..
Dat is alleen geen Noord-Holland ;) en bijvoorbeeld een Otosam ofzo?
Daar zullen ze meer de "tuning" stoelen hebben waarschijnlijk..
Wat Pedaalemmer zegt lijkt mij ook wel een goed idee, desnoods plaats je een 1mm aluminium plaatje terug. Dat scheelt ook weer natuurlijk ;)
of je rijd naar Essen, Heeft Sandtler een rij stoelen staan waar je heerlijk kan proefzitten. Rijd je op de terugweg nog langs D&W en dan heb je meer gezeten dan gelopen die dag.
knarfmk1
19-11-2008, 15:57
Hmm die Racing Expo is wel een goeie! Essen zat ik ook al aan te denken maar we moeten nog even zien of daar heen gaan dit jaar
Gaat de reservewielbak er ook uit?
Waarschijnlijk niet, als je die weghaalt gaat je achterplaat als een grote luchtschep werken en is de kans groot dat ie uitscheurt op de hoeken (heeft ook geen houvast meer in het midden). Daarbij creeert dat waarschijnlijk ook lift, dan zou je al een soort van plaat/diffuser moeten gaan maken aan de onderzijde. Daarbij kan de accu er mooi in :)
Heeft iemand een reservewielbak toevallig los liggen? kunnen we even zien hoeveel die nu eigenlijk weegt en of t misschien toch de moeite waard is :rolleyes:
Pewi Vwteam
19-11-2008, 17:16
mmm nee heb ik helaas niet meer maar heb ik net weg gegooit schat em op 1,5 a 2 kilo de reserve wielbak! oja 1 pk staat gelijk aan 10kg!
knarfmk1
19-11-2008, 22:29
Hmm, die 2 kilo valt dan weer weg bij die plaat die je eronder (en erop) moet zetten dus de reservewielbak blijft lekker zitten :thumbup:
Al zou je een 1mm Alu plaat als disfuser gebruiken, is dat ook te verwaardelozen.. Is dat zoiezo geen idee? Ook al houd je de bak erin?
1mm Alu plaat is uiteraard niet zo zwaar :)
knarfmk1
24-11-2008, 14:02
Weet iemand misschien de buitendiameter van de vulhals van de tank? (na de ontluchtingsaansluiting) ik heb die van mij al weggegooid ivm roest maar ik moet weten welke maat slang er op moet ;)
Om even terug te komen op je reserve-wielbak, ik zou hem weghalen en het plaatwerk dat dan in de wind komt te zitten perforeren met grote gaten (scheelt ook weer kilo's)
knarfmk1
24-11-2008, 14:17
ja dan krijg je zoiets:
http://img.photobucket.com/albums/v90/fthaimike/vw%20pictures/365238754_a8bfbd90c5_o.jpg
maar dat vind ik er echt niet uitzien..
sja ach, het uiterlijk is tog niet zo belangrijk ;)
je hebt die foto btw snel gevonden zeg!
Anders kan je er altijd nog een airbrake van maken;)
knarfmk1
26-11-2008, 23:11
Nog even in het interieur bezig geweest, alle kit verwijderd dus nu helemaal schoon binnen:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0855.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0858.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0860.JPG
aan beide dorpels wat roest:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0852.JPG
Roest wat jullie nog niet gezien hadden:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0861.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0862.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0863.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0864.JPG
En dat is nog niet alles ;)
Overigens heb ik de oude tank nog even gewogen, scheelt 2,5kg
Totaal: 665kg!
smeerpeer
26-11-2008, 23:24
Als je zo doorgaat zit je alleen op je bodemplaat!
Iig suc6, gaaf project!
knarfmk1
04-12-2008, 16:31
Nog even over de fiberglas achterklep die krom is:
http://www.surfert.nl/index.php5?q=aHR0cDovL3d3dy52b2xrc2ZvcnVtLmNvbS9hbGJ1bXMvZmlsZXMvMi81LzYvOS8xMDBfMDgwOS5KUEc%3Dhttp://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0809.JPG
ik kreeg vandaag een mailtje van Smith & Deakin
"Hi Frank,
I recieved your pictures of the tailgate, it is indeed faulty, (not a panel to be proud of !!!) we are making a replacement panel and will ship it to you next week, I am sorry this has happened, and will make sure you have no problems with the next one.
Regards Mike"
Superservice dus! :thumbup: :thumbup:
Als iemand nog een iets kromme fiberglas achterklep wil hebben voor een zacht prijsje.. ;)
Langedaik
04-12-2008, 16:36
Geniaal super service!
uglybastid
17-12-2008, 00:23
:eek: :rock: :thumbup:
knarfmk1
17-12-2008, 21:56
@ Ugly; thanks! :D
Zo weer even bezig geweest o.a. aan:
kaal halen van de bodem (totdat de boormachine er mee ophield)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0904.JPG
wat roest nog:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0905.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0906.JPG
en ik heb de deuren nog even een sonja bakker dieet gegeven:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0908.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0907.JPG
Aangezien er toch lexaan ramen inkomen met een schuifraampje kon alles eruit. Moet hier en daar nog een beetje bijgewerkt worden maar het begint erop te lijken!
Gewichtsreductie van het staal (als op de foto) uit de deuren: 2x 1.5kg dus 3kg. Plus nog het raammechanisme. Haal het nog niet van het totaal af want ik wil eerst het totaal gewicht van de deur weten met lexaanraam erin, dan weet ik het uiteindelijke besparing per deur :thumbup:
Oja, deze week zou er ook nog iets leuks uit duitsland moeten worden bezorgd.. i'll keep in touch!
De Limburger
17-12-2008, 22:47
Het lijkt mij dat je toch een hoop stevigheid uit je carroserie haalt, ik hoop dat je toch een dikke rolkooi erin plaatst, misschien kun je kiezen voor een alluminium rolkooi, zodat je dan je stevigheid weer terug krijgt in je carroserie, wat dan weer ten goede komt voor je rijgedrag.
Maar dit is dan mijn mening.
Ziet er allemaal wel erg mooi uit hoor, en die service van die kromme achterklep zeer mooi hoor heel goed geregeld.
Gr Ronnie
En veel succes.
knarfmk1
18-12-2008, 00:28
Ja, je haalt zo wel iets in stijfheid weg maar dit is in vergelijking met de stijfheid die je weer terugbrengt met een goede rolkooi echt nihil.
Overigens komen er wel weer panelen op als afwerking, waarschijnlijk wordt dit carbon of een hybrid daarvan, dus dat zal de verloren stijfheid ook weer wat terugbrengen.
Ben trouwens blij dat jullie lekker meedenken, zo wordt de auto alleen maar beter! :cheers:
knarfmk1
22-12-2008, 16:45
Vandaag het blok wat er in moet komen opgehaald, een frisse AEX:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0920_967694.JPG
De Limburger
22-12-2008, 18:39
1,4 8v van een 6n polo?
Of wat is dat voor een motor?
knarfmk1
22-12-2008, 21:50
1,4 8v van een 6n polo
:thumbup:
Altijd goed zo`n fris motortje.
Ook met een bepaalde bedoeling juist deze motor gekocht?
knarfmk1
22-12-2008, 22:30
Jazeker, het verhaal van waarom een 1400 heb je waarschijnlijk gelezen,
en waarom dan precies een AEX is voor mij vooral de boring*slag verhouding, en een 16v is naar mijn mening niet nodig om de 100pk/l te halen :)
Okee Okee :)
Past zo`n motortje een beetje eenvoudig in de type 1 dan?
knarfmk1
22-12-2008, 22:35
is in de basis hetzelfde als de 1100/1300 blokjes in de golf 1 dus komt aardig overeen, en wat niet past maken we wel pas :D
Versnellingsbak is een beetje aanpaswerk, voor de rest moet het zo passen dacht ik.
Het lijkt mij dat je toch een hoop stevigheid uit je carroserie haalt, ik hoop dat je toch een dikke rolkooi erin plaatst, misschien kun je kiezen voor een alluminium rolkooi, zodat je dan je stevigheid weer terug krijgt in je carroserie, wat dan weer ten goede komt voor je rijgedrag.
Maar dit is dan mijn mening.
Ziet er allemaal wel erg mooi uit hoor, en die service van die kromme achterklep zeer mooi hoor heel goed geregeld.
Gr Ronnie
En veel succes.
Aluminium rolkooi is dus al helemaal niet stijf, kan je beter een 1,5 of 2mm CroomMolybdeen of S355 (ST52) kooi gebruiken..
Dan heb je ook een redelijk lichte rolkooi, en zeer stijf.. Zo stijf dat het slecht te verwerken is.. :rolleyes:
Voor de rest, goed bezig!!
knarfmk1
23-12-2008, 20:06
Vandaag de nieuwe achterklep binnen gekregen, nu wel recht gelukkig :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0923.JPG
Ook even beziggeweest aan de motorkap, de koelsleuven uitfresen:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0927.JPG
En ik kreeg een pakketje uit Duitsland met pornografisch materiaal:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0929.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0930.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0922.JPG
:rock::spankit: Echt pure automotive porno zo'n shifter!
De Limburger
23-12-2008, 20:46
mooie shifter zeg.
Potverdorie wat een mooi stukje materiaal :shocked:
Dit is geen porno .. dit is veeeel mooier dan porno :D
Heel mooi die schakeltoren. Wat zijn nou eigenlijk de voordelen? Want ik neem aan dat je gewoon je originele schakelpatroon behoudt?
knarfmk1
23-12-2008, 21:49
Ja je houd je normale schakelpatroon, maar de voordelen zijn dat het zeer direct schakelt, een kortere schakelweg, de pook staat dichter bij het stuur, en het ziet er gewoon geil uit :D
Heb je mischien een Link waarvan je hem vandaan hebt?
Het ziet er idd super uit zeg! het word kabel geschakeld neem ik aan?
Dan zit er toch ook nog een systeem aan de versnellingsbak?
systeem deluxe wim ;) bedenk jij is wat leuks
knarfmk1
24-12-2008, 20:21
Heb je mischien een Link waarvan je hem vandaan hebt?
Het ziet er idd super uit zeg! het word kabel geschakeld neem ik aan?
Dan zit er toch ook nog een systeem aan de versnellingsbak?
Nee wordt juist niet kabel geschakeld, gewoon met een stang zoals normaal (bij een 084/085 bak). Voor een golf 1 met 085-bak was er overigens nog geen shifter voorhanden dus hebben we in overleg een polo-shifter genomen en heeft hij deze licht gewijzigd. Maar hij heeft ze inderdaad wel voor golf 1 met 020 bakken en dan kabel geschakeld.
Komt hiervandaan: www.CAE-racing.de (http://www.CAE-racing.de)
heb er nog aan gedacht er zelf 1 te (proberen) te maken, maar toen ik dit zag had ik ook meteen door dat ik daar niet tegenop kan :D
Toen ik de foto nog eens goed bekeek, toen zag ik de stang en de bijbehorende delen ook ;) dit ziet er wel super vet uit zeg! :thumbup:
Erg goede keuze!!
Ik gebruik zelf voor de autocross een Toyota kabelschakeling systeem die ik dan zelf aanpas.. dat werkt ook goed, en is wat goedkoper.. ;)
:EDIT/ Dit is het systeem wat ik dus heb
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-STWIW8DA.jpg
knarfmk1
24-12-2008, 20:49
achja het is de maand van de kadotjes he ;) (in dit geval voor mezelf)
Ik geef je groot gelijk! ;) ik wou juist kabelschakeling, zodat je nog kan blijven schakelen als de motor er nog maar half in hangt :D bijvoorbeeld als de auto erg krom is :rolleyes:
En het is natuurlijk niet zo'n mooie optie als die van jouw! :cool:
Pewi Vwteam
25-12-2008, 16:29
mooi ding! maar wel errug aan de prijs vind ik persoonlijk!
knarfmk1
31-12-2008, 14:01
Hatsee, eindelijk helemaal kaal:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0935.JPG
Pewi Vwteam
31-12-2008, 18:47
goed bezig word weer als nieuw! wat een klote werk he! dat spul der af steken borstelen.
Ook even beziggeweest aan de motorkap, de koelsleuven uitfresen:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0927.JPG
Hele project ziet er goed uit.....alleen zijn dat geen koelsleuven....maar sleuven waar de kachel zn verse lucht vandaan haalt... ;)
Hele project ziet er goed uit.....alleen zijn dat geen koelsleuven....maar sleuven waar de kachel zn verse lucht vandaan haalt... ;)
interieur-lucht-verversings-sleuven dus... ik zou denk ik ook gaan voor koelsleuven. :rolleyes:
knarfmk1
01-01-2009, 21:02
goed bezig word weer als nieuw! wat een klote werk he! dat spul der af steken borstelen.
behoorlijk ben blij dat t er eindelijk af is!
Hele project ziet er goed uit.....alleen zijn dat geen koelsleuven....maar sleuven waar de kachel zn verse lucht vandaan haalt... ;)
thanks, en inderdaad die sleuven ;)
Audilimburg
02-01-2009, 10:56
Ziet er goed uit allemaal Frank. En ik zie dat je geen half werk levert.
Keep up the good work :thumbup:
knarfmk1
03-01-2009, 15:28
Ziet er goed uit allemaal Frank. En ik zie dat je geen half werk levert.
Keep up the good work :thumbup:
ik doe me best :D, thanks!
Vandaag de sleuven in de motorkap afgemaakt en gelijk de boel eens op de auto gelegd om te kijken of het allemaal een beetje past:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0938.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0939.JPG
ik moet zeggen het past allemaal vrij aardig! hier en daar moet er wel wat aangepast worden maar dat gaat goed komen :)
Langedaik
03-01-2009, 16:02
Tof!
Het begint al bijna weer op een auto te lijken.
Leuk project, ik volg het met plezier.
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat
knarfmk1
13-01-2009, 22:35
Nog meer staal weg?
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0946.JPG
kiekeboe:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0947.JPG
gelukkig past deze er precies in:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0948.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0949.JPG
:thumbup:
Pewi Vwteam
13-01-2009, 22:56
zeker netjes! maar hoe ga je de tank nou afdichten tussen de caroserie en de tank?? ivm de rijwind!
knarfmk1
13-01-2009, 23:00
Thanks, en er komt een soort van deurrubber om het staal heen
Pewi Vwteam
13-01-2009, 23:01
aah kijk is dus al overna gedacht! ;-] succes verder!
Netjes kerel, Mag ik vragen waar je de tank heb laten maken..
Pewi Vwteam
14-01-2009, 18:06
die kun je zo kopen, ruud maakt er ook zo 1 in zijn fridolin. waar ze tekoop zijn weet ik zo ff niet meer. maar daar kan knarf mk1 je vast wel een antwoord op geven.
knarfmk1
14-01-2009, 19:32
Heb 'm bij Summit racing vandaan, zijn echt niet duur en met die goedkope dollar destijds helemaal cheap
http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?N=700+4294925239+115+4294839036&NeXID=5
dit is een 12 gallons uitvoering
12 gallons is best fors...
knarfmk1
16-01-2009, 20:22
45 liter ja hoezo?
nee gewoon lijkt me vrij groot, magoed ik tank 30 liter LPG max... ;)
patrick 86c
16-01-2009, 23:15
vet projectje,bekent met rat-attack.de?
knarfmk1
17-01-2009, 12:28
nee gewoon lijkt me vrij groot, magoed ik tank 30 liter LPG max... ;)
zo hoef ik minder vaak te tanken als ik een ritje naar de nurburgring maak ;)
vet projectje,bekent met rat-attack.de?
thanks, nee nog niet, maar zitten wel dikke (qua motor dan :rolleyes: ) auto's tussen!
knarfmk1
05-02-2009, 22:30
Zo, even een beetje rustig geweest hier, maar we vorderen weer;
Ik moest een gat in de carrosserie voor de vulslang van de tank maken, gelijk de tankinhoud-meter in de tank gebouwd en even gekeken of het allemaal een beetje paste
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0960.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0961.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0963.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0959.JPG
Verder nog een hoop nieuw plaatwerk opgehaald afgelopen weekend, dus het lassen kan beginnen :cool:
De Limburger
05-02-2009, 22:32
ziet er erg mooi uit hoor..
knarfmk1
06-02-2009, 20:03
thanks! was er zelf ook content mee :D
Pewi Vwteam
07-02-2009, 18:27
hey gaat weer mooi zie ik al wel! en ga je de deur die je bij mij hebt opgehaald ook zo bewerken ;-] succes verder met je las werk! als je vragen hebt hoe je iets pas moet maken kwa plaatwerk vraag maar gerust. ik heb vanmiddag nog ff een dorpel in een mk1 gezet. die grijze die bij ons op de brug stond.
Audilimburg
07-02-2009, 20:52
@ Pewi: Kun jij zo goed lassen dan? Ik moet nog steeds mijn 2 A-stijltjes vervangen hebben. Durf er niet zo goed aan te beginnen :D
@Frank: Ik heb het al eens eerder gezegd, maar je bent goed bezig! Ga zo door, ik vind het een erg leuk projectje om te volgen en haal hier regelmatig motivatie om aan mijn eigen auto verder te knutselen.
jetta mk1 '82
07-02-2009, 23:17
tank klepje en vulslang ziet er netjes uit !
gr. Martijn
knarfmk1
08-02-2009, 14:26
hey gaat weer mooi zie ik al wel! en ga je de deur die je bij mij hebt opgehaald ook zo bewerken ;-] succes verder met je las werk! als je vragen hebt hoe je iets pas moet maken kwa plaatwerk vraag maar gerust. ik heb vanmiddag nog ff een dorpel in een mk1 gezet. die grijze die bij ons op de brug stond.
Jup die deur krijgt ook bezoek van de haakse slijper :D ;)
Zal zien hoe t gaat met het laswerk, maar als ik vragen heb weet ik je te vinden :thumbup: heb jij trouwens niet een topic van je project?
@Frank: Ik heb het al eens eerder gezegd, maar je bent goed bezig! Ga zo door, ik vind het een erg leuk projectje om te volgen en haal hier regelmatig motivatie om aan mijn eigen auto verder te knutselen.
thanks en het doet me goed te horen dat anderen er hun motivatie vandaan halen! dat motiveert mij weer :D
Pewi Vwteam
08-02-2009, 17:17
ik kan wel een redelijk stukkie lassen ja ;-] ! nee heb nergens een topic van mijn project. ben niet zo heel handig met computers en er dan ook nog is foto s op zetten!??? ik zal van de week wel is ff proberen! als het me lukt is het een tweede!! @ audilimburg stuur me maar is een paar foto s van wat je vervangen wilt hebben!
knarfmk1
27-02-2009, 00:52
Eindelijk weer een beetje tijd gehad,
heb het blok er ingehangen om te kijken of een en ander wel past:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0970.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0971.JPG
carbs:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0982.JPG
gaat net, alleen de oliepeilstok iets inkorten:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0964.JPG
Van 2 baksteunen moet er 1 gemaakt worden:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0984.JPG
nu het blok met de bak er toch inzat kon ik gelijk de doorgang voor de shifter maken:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0987.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0988.JPG
tot de volgende knoop :thumbup:
orange polo
27-02-2009, 01:56
ziet er allemaal erg goed uit!!
desnelders
27-02-2009, 07:52
ziet er top uit! :thumbup:
Langedaik
27-02-2009, 08:57
Geil frank!
Kom binnenkort even bij je in de schuur kijken!
MartinGT
27-02-2009, 12:57
Wauw, ziet er goed uit! :thumbup:
Leuk dat je voor een smallblokje gaat, weer eens wat anders. Leuk project om te volgen. :)
Als je die baksteun in elkaar gaat braaien moet je wel ff goed zorgen dat je blok en bak er netjes in hangen, ik heb het een beetje snel op het oog gedaan maar toen hing het zooitje er toch een beetje scheef in :D
riendert
27-02-2009, 16:55
Wat een gave carb's. Echt mooi :thumbup:
knarfmk1
28-02-2009, 11:56
Als je die baksteun in elkaar gaat braaien moet je wel ff goed zorgen dat je blok en bak er netjes in hangen, ik heb het een beetje snel op het oog gedaan maar toen hing het zooitje er toch een beetje scheef in :D
ja ik maak eerst van deze 2 oude steunen een proefsteun, daarna maak ik er 1 die er uiteindelijk inkomt, dan kan ik die eventueel nog wat aanpassen ;)
@ de rest: Thanks! :thumbup:
super gaaf dit....
succes verder blijf ut zeker volgen!
Gaaf hoor! :D
Nog naar de Racing Expo geweest? :)
knarfmk1
28-02-2009, 17:25
Gaaf hoor! :D
Nog naar de Racing Expo geweest? :)
Nope, ben in december Recaro's wezen "passen" bij B&S in Hoorn, en dat zat prima ;)
riendert
28-02-2009, 18:54
b&s is toch dat bedrijf dat auto's aanpast voor mensen met b.v een rolstoel?
Mooi project :thumbup:
knarfmk1
28-02-2009, 21:08
b&s is toch dat bedrijf dat auto's aanpast voor mensen met b.v een rolstoel?
Mooi project :thumbup:
ja klopt, maar ze hebben volgens mij een soort van dochteronderneming welke importeur van Recaro is, BCS, zit iig in t zelfde pand.
Tip wat betreft de baksteun neem de oude 4bak met steun met maak een frame aan de bevestigingspunt waar deze tegen het moterblok schroeft en dan vandaaruit naar de baksteun las dit geheel inelkaar en verwijder de 4bak en moteer de 5bak in dit frame dan de nieuwe baksteun op zijn plaats dan kun presies waar hij uitkomt en als je hem dan in deze mal inelkaar last zit hij altijd op de goede plaats en dit alles is dan buiten de auto tedoen. ik hoop dat je het snapt.
mvg JVH
Pewi Vwteam
03-03-2009, 22:08
kijk goede en handige tip!
riendert
04-03-2009, 11:25
ja klopt, maar ze hebben volgens mij een soort van dochteronderneming welke importeur van Recaro is, BCS, zit iig in t zelfde pand.
oke mooi om te weten ;)
knarfmk1
04-03-2009, 21:04
Tip wat betreft de baksteun neem de oude 4bak met steun met maak een frame aan de bevestigingspunt waar deze tegen het moterblok schroeft en dan vandaaruit naar de baksteun las dit geheel inelkaar en verwijder de 4bak en moteer de 5bak in dit frame dan de nieuwe baksteun op zijn plaats dan kun presies waar hij uitkomt en als je hem dan in deze mal inelkaar last zit hij altijd op de goede plaats en dit alles is dan buiten de auto tedoen. ik hoop dat je het snapt.
mvg JVH
moest het even 3 keer lezen maar goeie tip! ga ik zeker proberen
Golf_1_gts
04-03-2009, 21:07
moest het even 3 keer lezen maar goeie tip! ga ik zeker proberen
Bah ik ben al bij mijn 5e keer :shake:
Sorry maar is een beetje lastig uit te leggen ik hoop dat je het snapt wat niet duidelijk is vraag maar probeer ik het uit te leggen.
mvg JVH
Golf_1_gts
04-03-2009, 21:54
Sorry maar is een beetje lastig uit te leggen ik hoop dat je het snapt wat niet duidelijk is vraag maar probeer ik het uit te leggen.
mvg JVH
Nah het idee is goed (!)...de omschrijving mist hier en daar wat interpunctie :D
steef-oo
04-03-2009, 22:17
mooi project, blijf ik zeker volgen.
zie nu ook pas dat je uit het zelfde ´´dorp´´ komt als ik :p
Pewi Vwteam
04-03-2009, 22:49
zo heel moeilijk te begrijpen is het niet, gewoon langzaam lezen. na 1 keer lezen begreep ik meteen wat ie bedoelde ;-]
zo heel moeilijk te begrijpen is het niet, gewoon langzaam lezen. na 1 keer lezen begreep ik meteen wat ie bedoelde ;-]
:chair: ik moest ut 2x lezen........ :screwy:
Pedaalemmer
05-03-2009, 15:43
Ziet er goed uit, hoeveel pk's moet dit motertje gaan doen?
maniacmark
05-03-2009, 16:54
Nu met wat interpunctie, voor de mensen die blijkbaar niet zonder kunnen :P
Tip wat betreft de baksteun:
Neem de oude 4bak met steun. Maak een frame aan de bevestigingspunt waar men deze tegen het motorblok schroeft en dan van daar uit naar de baksteun. Las dit geheel in elkaar en verwijder de 4bak. Monteer vervolgens de 5bak in dit frame. Zet dan de nieuwe baksteun op zijn plaats. Zo kun je precies zien waar hij uitkomt. En als je hem dan in deze mal in elkaar last zit hij altijd op de goede plaats. Dit alles is dan buiten de auto te doen. Ik hoop dat je het snapt.
Groetjes,
KnarfMK1
knarfmk1
05-03-2009, 17:35
Ziet er goed uit, hoeveel pk's moet dit motertje gaan doen?
Doel is 140pk..
Pedaalemmer
06-03-2009, 14:56
Doel is 140pk..
Wow, dat zal wel heerlijk gaan klinken met die carb's!
knarfmk1
08-03-2009, 15:44
Zo, even een mal gemaakt op de 4-bak, ziet er niet uit als het maar werkt ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0998.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1000.JPG
Kijk dat is nou wat ik bedoelde dus toch gesnapt en nu de 5bak erin en steuntje fabrieken sucses ermee.
mvg JVH
knarfmk1
21-03-2009, 15:24
Ben bezig geweest met de motorkap, aangezien deze nog wel wat stijfheid kon gebruiken. hoe doen we dat?
men neme een fiberglas motorkap,
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1007.JPG
carbon op rol, hars, harder, en wat tools, zonnebank niet perse benodigd :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1008.JPG
men lamineert dit op strategische wijze aan de onderzijde van de motorkap
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1010.JPG
et voila, een heel stuk stijvere motorkap:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1012.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1014.JPG
loco-vr6
27-03-2009, 10:01
Zo, even een mal gemaakt op de 4-bak, ziet er niet uit als het maar werkt ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0998.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1000.JPG
geniale oplossing :D ik had t verhaaltje ook al 3 keer gelezen maar nu snap ik het :screwy: ( shame on me :redface: )
Mooi project kerel! :D succes!
Pedaalemmer
27-03-2009, 11:10
Hoe gaat die motorkap schanieren?
trackda auto.. motorkap erop met fastfitters
knarfmk1
27-03-2009, 20:14
Jup, heb 4 van deze al thuis liggen:
http://l.b5z.net/i/u/6072774/i/aerocatchnonlocking1_full_ezr2.jpg
(http://l.b5z.net/i/u/6072774/i/aerocatchnonlocking1_full_ezr2.jpg)
knarfmk1
14-04-2009, 07:19
bijna ;)
knarfmk1
20-04-2009, 20:57
was afgelopen weekend jarig en heb een lashelm gekregen, de rest heb ik er zelf maar bijgekocht :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1016.JPG
Dus dan gaan we gelijk maar aan de slag!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1021.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1022.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1024.JPG
Heb ook een (mig/mag) lascursus(je) gevolgd, dit zijn mijn eerste lasjes aan een auto, dus was zelf niet ontevreden over het resultaat!
nog veel te doen, maar het begin is er!
Door die gaatjes dicht te lassen wordt de auto wel zwaarder ja.
mvg JVH
knarfmk1
20-04-2009, 21:55
Het oog wil ook wat ;)
B-Rabbit-Simon
20-04-2009, 22:42
en de motorkapsluiting vooraan komt te vervallen neem ik aan dus scheelt ook weer :P
MKII Vr6
20-04-2009, 23:28
Het ziet er allemaal goed uit.
En de lasjes zijn ook niet slecht gezien dit je eerste lasjes zijn, en dat het erg dun materiaal is.
Even een vraagje
Waar heb je dat lasapparaat gekocht en hoeveel?
Ikzelf heb nog een oude die nu zo'n 9 jaar al oud is.
Tijd voor een nieuwe.
Dit topic was ik aan het volgen, en blijf ik zeker volgen.
Keep up the good work. :thumbup:
knarfmk1
21-04-2009, 07:15
Het ziet er allemaal goed uit.
En de lasjes zijn ook niet slecht gezien dit je eerste lasjes zijn, en dat het erg dun materiaal is.
Even een vraagje
Waar heb je dat lasapparaat gekocht en hoeveel?
Ikzelf heb nog een oude die nu zo'n 9 jaar al oud is.
Tijd voor een nieuwe.
Dit topic was ik aan het volgen, en blijf ik zeker volgen.
Keep up the good work. :thumbup:
thanks, lasapparaat heb ik bij rustbuster vandaan t'is een cebora bravo 155
kijk maar even op www.rustbuster.nl (http://www.rustbuster.nl) :thumbup:
MauSeR35
04-06-2009, 13:55
En nog vorderingen in dit project?
De Limburger
04-06-2009, 15:26
Ja waar blijven de updates, of is het project gestopt?
Gr Ronnie
knarfmk1
04-06-2009, 19:54
Het vordert nog! Ben wat druk geweest met verbouwen, maar ondertussen al weer lekker bezig met lassen, zal van de week weer eens wat fotootjes neerzetten van de vorderingen
zDat ziet er inderdaad heel erg goed uit :) zou bijna denken dat het de bedoeling is om profesioneel te gaan race ;) keep up the word :)
Dit ga ik zeker volgen. Erg vet project die shifter en die fiberglass enzo :d
Dat gaat zeker goed macheren met 140pk erin.
kom maar op met die updates ;)
K & C Tuning
07-06-2009, 21:08
Erg vet project, wat voor carbarateurs zitten erop ?? merk ed. Want dat zou dan ook een op een 1600 8v moeten passen toch ??
knarfmk1
08-06-2009, 21:53
Thanks, het zijn Keihin FCR's 39mm http://www.keihin-us.com/fcr.htm
moet inderdaad ook wel op een 1600 8v passen, je zult uiteraard wel zelf een inlaatspruitstuk moeten maken ;)
ben vanaaf ook nog effe bezig geweest maar fototoestel vergeten :redface:
knarfmk1
11-06-2009, 23:04
Even een foto-update;
Ben bezig om in de motorruimte alle roestplekken en onnodige gaatjes weg te werken, schiet al aardig op, twee voorbeeldjes voor het beeldmateriaal:
Gat en tevens roestplek in de wielbak:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1084.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1085.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1087.JPG
Plek waar de motorkapstok normaal aan vast zat:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1090.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1091.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1092.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1093.JPG
en zo gaan we nog wel even door :thumbup:
martiepartie
11-06-2009, 23:07
netjes. Cebora bevalt goed dus (zo te zien) :D
knarfmk1
11-06-2009, 23:10
Thanks, bevalt idd prima! :D
knarfmk1
14-07-2009, 18:46
Zo terwijl iedereen zich bij MIVW zat te vergapen aan de mooie auto's, ben ik weer lekker in de schuur bezig geweest :thumbup:
Ik heb weer veel kleine plekjes maar ook de rechtervoorzijde aangepakt,
hier nog even een oud fototje:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0605.JPG
eerst alle roest er maar eens uitgeslepen:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1097.JPG
Kokerzijkant weer netjes gemaakt:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1111.JPG
een stuk uit een nieuw front gehaald, pasgemaakt en erin gelast:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1122.JPG
lasjes eraf en klaar, hier kan je trouwens ook zien dat alle overbodige gaatjes in het zijscherm ook dichtgelast zijn
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1126.JPG
nu het andere stuk nog :rolleyes:
De Limburger
15-07-2009, 18:47
mooi.
knedel16vweber
15-07-2009, 19:31
de lassen zien er netjes uit!
dus het nieuwe lasmonster bevalt je wel?
ik ben ook aan het rondneuzen voor een nieuw las apparaat, maar dat dus echt voor plaatwerk.
een aanrader? zie op de site dat het DE restaurateurs hem graag gebruiken :)
groet frank
knarfmk1
16-07-2009, 09:27
Thanks, ik vindt het inderdaad wel een aanrader, werkt prima en voor een redelijke prijs. Je mag m wel eens uitproberen als je wilt hoor :thumbup:
Heb ondertussen nog wat aangeschaft, alles voor schijfremmen op achteras en een setje fusees, 1 van oude vertrouwde ik niet helemaal meer.
knedel16vweber
16-07-2009, 14:17
Thanks, ik vindt het inderdaad wel een aanrader, werkt prima en voor een redelijke prijs. Je mag m wel eens uitproberen als je wilt hoor :thumbup:
hah ja als ik de achterklep kom halen :D
of ie die inmiddels al weg?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.