View Full Version : wat is er allemaal aan de hand met dit blok??
ding bouwt druk op in het kvs vaatje
ding loopt stationair onregelmatig
ding lekt ergens onder.
nu heb ik vandaag de kleppendekselpakkingen vervangen.
rij ik een testrondje, begint er een schroei/brandgeur te komen uit de blower.
ik parkeer m weer voor de deur.. trek de kap open =
iets begint te roken wat aan het spruitstuk zit.
5 minuten koud stationair:
http://nl.youtube.com/watch?v=spGOs8tG0KE
rook:
http://nl.youtube.com/watch?v=SV72cZseoFQ
koppakking is kapot. maar ik heb neit de middelen om het te vervangen...
golf mkII 16v
03-09-2008, 17:51
Wat een kolere herrie maakt dat ding
Heb nog wel een blok liggen
Of eventueel de spullen om het te maken
vraag me af of je hier met alleen een koppakking er gaat komen
lijkt wel of er nog wat lagers uitliggen
Dat ding klinkt als een koffiemolen! je zult hem waarschijnlijk wel goed kunnen krijgen, maar ik denk dat je veel beter een ander blok erin kunt steken.
Het moeilijkste daaraan is denk ik zo'n beetje om het blok eruit te tillen. dus een motortakel, maar je kunt er vanalles voor gebruiken (heftruckje?)
op zich is het niet moeilijk, je zult een takel nodig hebben en een twaalfkant om de assen los te maken, een foto toestel om foto's te maken, en geduld en geen haast. dan is het op zich te doen, volgens mij is het makkelijker dan een koppakking vervangen.
maar er zijn waarschijnlijk andere mensen die je beter kunnen vertellen hoe een motorswap gedaan moeten worden hiervoor :)
mvg
db
goed, klinkt allemaal niet veelbelovend.
heb zojuist de rotor en verdeelkap eraf gehaald.
en dit is kansloos. word er niet vrolijk van.
de elctroden punten in de verddelkap zijn half weggesleten en groen van corrosie.
de rotor ziet er ook niet uit..
dit ga ik morgen maar eens vervangen.
dan eens de gasklep reinigen, want die ziet er ook niet uit.
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/DSCN0858.jpg
Succes ermee, dat zal je nodig hebben !
Wat een kolere herrie maakt dat ding
Heb nog wel een blok liggen
Of eventueel de spullen om het te maken
wat voor blok is dit, en welke staat?
heb nog een complete 1.6 Manhattan staan, zet je alles over op de jouwe (of andersom, weet niet hoe netje de jouwe is), en ben je klaar voor 375,- ;)
heb de rotor+ verdeler vervangen. ik moet zeggen, gaat de goeie kant op. de motor draait nu veel soepeler en zachter.
morgen de bougie's. waarbij ik ook de kabels doormeet, een nieuwe Massa aanleg van de motor naar t chassis. want dat kan ook helpen.
de tik tik tik tik is blijkbaar een kenmerkend verschijnsel bij de MH (Meer Herrie) alsof de kleppen gesteld moeten worden.
als eerst de dingen vervangen die met onsteking te maken hebben..
Koen is sleeping
04-09-2008, 18:25
Of je (hydraulische) klepstoters zijn hard op weg naar de eeuweige jachtvelden, of er zit veel te weinig olie in je blok. Een MH maakt meestal niet zoveel herrie.
En geef eens een draai aan je olievuldop, volgens mij zit'ie los.
Succes!
dop zit inmiddels goed vast.
maakt het kleppendeksel deel uit van een vacuumsysteem?
ik heb de de rotor en verdeler vervangen. ik moet zeggen het zenuwachtige is eruit, en het loopt zachter en soepeler
nu ben ik met de bougie's bezig.
de bougie's waren een chaos!
de kleuren zijn ook heel goed. niks aan de hand.
ik vermoede een lekke koppakking omdat 1 cilinder ( de meest rechtste echt beroerd meedraaide. bij het uitdraaien van de bougie verwachte ik nattigheid.
maar nee :D keurig droog.
alleen afstanden waren heel erg verschillend. van 0.8 tot wel 1.2mm :shake: :screwy: :mad:
joh wat gek dat die beroerd loopt......
heb ze bijgewerkt. nu zijn alle bougie's 0.8 of een klein tikje minder.
nu is t te donker om het af te maken en te starten...
morgenochtend weet ik meer. :)
:thumbup: lekker klussen
succes!
gr Mike
Dat hij zoveel herrie maakt lijk mij niet te komen vanuit een onstekingsprobleem... maar iets structureels. misschien is het idee om eerst zoiets uit te zoeken voordat je veel geld in andere delen steekt?
Het zou zonde zijn als je een maand bezig bent met alles netjes maken aan een motor om vervolgens erachter te komen dat je krukas lagers op zijn... dat is niet iets wat je wilt hebben geloof ik.
anderzijds, als het echt allemaal "kleine" dingen zijn die ervoor zorgen ben je goed onderweg :)
misschien wel een klein verzoekje? ik weet niet of ik de enige ben, maar je maakt voor elk deelprobleem een nieuwe thread, terwijl ik het idee heb dat je beter alles in een soort van project thread kunt houden.
enfin, doe wat je wilt :)
mvg, en succes met de auto :)
db
Fabian_GTI
05-09-2008, 10:20
Zit er genoeg olie in?
ja genoeg, tegen het max.
heb vanmorgen de bougies er weer ingezet, en... :D:D
ding loopt weer op 4 cilinders. en een stuk keuriger.
bijna goed zeg maar. ik ga wel nieuwe bougies erin zetten.. waarsch de zelfde BUR6ET.
nou, dit vervangen en dan is het blok voorzover 'goed'.
dan zijn er geen onzuiverheden, of lekkages.
dan het volgende.. dat rare geluid van de bak of koppeling.
als eerst wil ik in de goeie richting zoeken:
als ik de koppeling in druk is 't geluid weg.
stilstaan en met de koppeling omhoog is het geluid zachtjes aanwezig.
ga ik rijden, is het geluid er luid en duidelijk, mensen kijken zelfs om..
druk ik rijden de koppeling in, is 't geluid weg.
mijn conclusie het zit in het koppelgedeelte.
het koppelen gaat wat hakkelend, rustig geleidelijk wegrijden is moeilijk.
het is of baf 3000 toeren en koppeling snel omhoog.
of zo rustig op laten komen dat je een middelvinger krijgt van degeen achter je :mad: .
heb me laten vertellen de druklager.
het klinkt idd schrapend.
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=38234
Klinkt dat misschien bekend?
Ik heb toen de bak vervangen, paar weken terug uit elkaar getrokken: een lager van de bak was geheel naar de maan
misschien heb jij hetzelfde, het was bij mij in ieder geval niet de koppeling achteraf :)
db
Volgens mij is mijn druklager van de kopeling naar z'n grootje, hij (de auto) maakte al langere tijd een heel licht ruisend geluid als je in de vrij stond met de koppeling los. de laatste anderhalf week is het meer een geluid geworden dat me doet denken aan molenstenen. zodra ik de koppeling indruk is het geluid weg.
Als ik rij is het geluid er volnamelijk in de eerste en de tweede versnelling ook in de drie is het er af en toe ook (vier weet ik niet, niet meer geprobeerd)
dit gedeelte klinkt heel bekend.
ipv vastslaan, wat erna word gezegd heb ik onwijze speling in de 1 ,2 en 3. als ik gas loslaat. zo rond 3000 toeren is er niks aan de hand, dan remt het spul soepeltjes af op de motor. zodra het toerental onder de 2000 bokt ie enorm.
de auto word doormekaar geschud. dit is niet motorisch, maar speling in het koppelgedeelte of bak?
heeft dit sympthoom er ook mee te maken?
Dat hij zoveel herrie maakt lijk mij niet te komen vanuit een onstekingsprobleem... maar iets structureels. misschien is het idee om eerst zoiets uit te zoeken voordat je veel geld in andere delen steekt?
Het zou zonde zijn als je een maand bezig bent met alles netjes maken aan een motor om vervolgens erachter te komen dat je krukas lagers op zijn... dat is niet iets wat je wilt hebben geloof ik.
anderzijds, als het echt allemaal "kleine" dingen zijn die ervoor zorgen ben je goed onderweg :)
misschien wel een klein verzoekje? ik weet niet of ik de enige ben, maar je maakt voor elk deelprobleem een nieuwe thread, terwijl ik het idee heb dat je beter alles in een soort van project thread kunt houden.
enfin, doe wat je wilt :)
mvg, en succes met de auto :)
db
hey dirtbag :tongue:
klopt ik zette eerst alles in 1 tread. 'probleempjes met de 1.3 carb'
maar hierop werd begeefment niet meer gereageerd:P
dus besloot ik om maar aparte treads aan te maken.. zal het niet meer doen :thumbup:
anderzijds, over al dat kleine grut wat ik vervang heb je gelijk.
maar, het kleine grut dat ik controleer is zo slecht. dat ik er niet mee door wil rijden.
dan vervang ik het. en ik merk het direct! dus het heeft wel weer efect.
zie het zo, ieder dingetje wat ik tot nu toe vervang is tot nu toe steeds een merkbare verbetering.
het kleppendeksel kon niet meer, bij de bouten kon je het eruit zien vloeien.
het duurde maar 5 minuten of de boel zat weer onder.
dus dit is voor 20 euro verholpen.
rotor+verdeler koste 23 euro, en dit was ook merkbaar, de boel begon zachter en netter te lopen.
de bougie's hebben niks gekost, maar hebben zeker 40% van het probleem veroorzaakt.
nu de bougie's goed zijn. loopt ie niet op 3 cilinders maar op 4.
de boel is nu stil en soepel.
voor het mooie wil ik ze vervangen.. maar niet noodzakelijk.
het geen wat me nu irriteerd is die betonmolen..
maar is geen APK punt, want over 5 weken moet hij voor de APK.
golf mkII 16v
05-09-2008, 22:01
Is de bak.Kom je maar op 1 manier achter [door eerst het lager te vervangen
Heb het ook gehad bij de golf van de vrouw
Druklager vervangen en het was minder maar niet over
Bleek de bak te zijn [2X werk :D
Ik heb de boosdoener bij mij nog liggen, ik zal morgen kijken of ik een foto kan maken, met de plek waar hij zat. als je dat ziet kun je je voorstellen waarom hij bij mij een beetje ellendig reed :)
/edit
de beloofde plaatjes:
http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/1/6/P9060024.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/1/6/P9060023.JPG
db
ja kijk! dat klopt niet helemaal:P
Hoe heb jij m vervangen? op straat of een garage?
ja kijk! dat klopt niet helemaal:P
Hoe heb jij m vervangen? op straat of een garage?
Ik heb hem bij mij achter het huis vervangen op de stoep.
Ik heb eerste zelf een motorkap steun gemaakt, twee kokers die op pootjes staan in de motorkap rand, daaraan heb ik de motor opgehesen, en vervolgens heb ik de bak eruit gehaald en vervangen (in twee keer :mad: ) Ik dacht namelijk dat het mijn druklager was, en die had ik vervangen en de bak er weer tegenaan gezet.
dit heb ik dus nagemaakt: http://cgi.ebay.de/Motorraumbruecke-Motortraverse-kostenloser-Versand_W0QQitemZ220274524870QQcmdZViewItem?hash=item220274524870&_trkparms=72%3A829|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14
de auto heb ik hoog op bokjes gezet zodat ik met m'n dikke kop eronder kan, en de bak er ook tussenuit kan reken ongeveer 40 cm, maar hoe meer hoe beter :)
je hebt ook twaalf kant torx nodig om de aandrijfassen los te krijgen, het makkelijkst is om de linker aandrijfas uit te nemen, dus de centermoer moet ook eruit.
vervolgens is het recht to recht aan, boutje losdraaien, onthouden waar die hoort en in een emmer ;)
bij het plaatsen van de bak heb ik een spanband gebruikt om de bak te tillen zodat ik een handje vrij had om hem op z'n plek te zetten.
ik kan je aanraden om meteen te kijken hoe de koppelingsplaat eruit ziet. dat is namelijk maar een kleine stap halverwege bij het vervangen van de bak.
Op z'n best zul je ongeveer 10 uur nodig hebben, maar het kan ook veel langer duren!
mvg
db
ik geef het op met deze wagen.
heb vanmiddag en ritje gemaakt met mn vader omdat hij het weer eens wou aanvoelen wat ie deed met deze reparaties.
tijdens de rit zijn er weer problemen bij gekomen :mad
motor spuwd olie uit ergens achter de motor.
remklauw loopt aan, rook ineens een verbrand rubber bij het stoplicht.
giga veel druk in de kvs tank, borrelt door het schroefdraad heen, met een plas onder de auto als gevolg.
ik ben 't zat .
Iemand interesse in deze wagen? koets is is gaaf. met hier en daar een klein roestplekje.
200 euro. of wat leuks :)
auto heeft nieuwe rotor+verdeler.
goeie achterbanden.
goede velgen.
verder nog angel eyes los liggen. en embleemloze grill.
Tip:
Stap 1:
Sloop alles wat je kan gebruiken van de auto, en alles wat je ooit nog denkt te kunnen gebruiken.
Stap 2:
Dump hem op de sloop, ze zijn verplicht je €50 te geven voor elke auto.....
Stap 3:
Koop een andere golf :)
waarschijnlijk kun je delen zoals de wielen beter op het terrein van de sloop eraf halen, of ze de auto laten ophalen, maar dan heb je kans dat je geen geld meer krijgt..
mvg
db
Breng hem mij maar voor 75,- hahahaha. en op de sloop zijn ze je zeker niet verplicht je 50,- te geven hoor.
kost me ook 75 euro benzine om im in Harkema te krijgen, hahah bedankt voor het aanbod.
kan ik iemand anders er blij mee maken als project?
hij zal wel geschorst moeten worden. aangezien hij 16 oktober voor de apk moet.
golf mkII 16v
07-09-2008, 20:43
Tip:
Stap 1:
Sloop alles wat je kan gebruiken van de auto, en alles wat je ooit nog denkt te kunnen gebruiken.
Stap 2:
Dump hem op de sloop, ze zijn verplicht je €50 te geven voor elke auto.....
Stap 3:
Koop een andere golf :)
waarschijnlijk kun je delen zoals de wielen beter op het terrein van de sloop eraf halen, of ze de auto laten ophalen, maar dan heb je kans dat je geen geld meer krijgt..
mvg
db
Stap 2 :thumbup: als je geluk hebt voor een complete
golf mkII 16v
07-09-2008, 20:43
kan ik iemand anders er blij mee maken als project?
hij zal wel geschorst moeten worden. aangezien hij 16 oktober voor de apk moet.
Kom ze maar brengen :thumbup:
Weet er wel een bestemming voor
brengen zal niet lukken. mits je wat leuks bied praten we verder:P
Motor loopt inmiddels keurig. al wel met 'nieuwe' lekkage.
heb nog een Manhattan staan...... al het leuke van deze overzetten en klaar
ik heb nog een leuk 1600 blokje over compleet met bak kabelboom teller enz..
zit nu nog in de wagen kan nog even mee gereden worden...
bij intresse pm me met een prijsidee wat je uit wil geven..
km stand 124 000 op de teller,.......
:rolleyes: goed, uitstel van executie.
morgen ga ik toch nog aan de gang met de wagen.
de rem RV loopt ineens aan, dus het stinkt met rijden.
wat kan het zijn? de remmen moeten wel ontlucht worden.
ik zat te denken dat een luchtbel dit veroorzaakt.
golf mkII 16v
08-09-2008, 16:00
Als hij alleen maar voor hobby is lekker zelf aan blijven sleutelen
Remmen die blijven hangen kan veroorzaakt worden door remstof,de rubber leiding kan ook nog dicht zitten
Dus alles eraf en schoonmaken
met de hand zit er nog wel beweging in de klauw.
en wat je zegt, hij staat nu 2 dagen op de assteunen, wat mij betreft staat die daar nog 2 weken.
't moet gewoon weer goed komen.
nog goeie methodes om remklauwen gangbaar te maken?
of is gewoon bewegende delen goed kaalschuren beetje vetten, en klaar?
morgen 2 bijna nieuwe Viking bandjes met erop zetten voor 45 euro van de sloperij.. (weer 'n probleem minder :D)
De remschijven zijn ook 7.3 mm en golvend...
dus, wat is 't verschil tussen HP en brembo schijven?
en HP blokken of Ferodo blokken?
prijs word toch laag.. (inkoops)
groetjes,
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/D863.jpg
golf mkII 16v
08-09-2008, 20:00
Alle 2 de geleide pennen goed schoonmaken en wat kopervet opsmeren
Maar denk dat de remzuiger blijft hangen
Stofhoes iets oplichten en wat WD40 inspuiten
Wil dat niet lukken moet de boel uitelkaar
morgen 2 bijna nieuwe Viking bandjes met erop zetten voor 45 euro van de sloperij.. (weer 'n probleem minder :D)
De remschijven zijn ook 7.3 mm en golvend...
dus, wat is 't verschil tussen HP en brembo schijven?
en HP blokken of Ferodo blokken?
prijs word toch laag.. (inkoops)
Blij dat je hem toch wilt redden, het kan zijn dat ik inderdaad geen gelijk heb met betrekking tot die €50 gezien de reactie, ik weet dat ik dat nog kreeg voor een totaal verrotte lada samara dus ik ging er van uit dat iedereen dat kreeg, en ik had het wel vaker gehoord.
viking bandjes... Ikzelf heb viking protech 2 banden gekocht afgelopen januari... ik heb er spijt van als haren op m'n hoofd.... ik ben zeker niet kaal ;)
Ze willen niet goed gebalanceerd worden, ik had ze drie weken geleden nog op de vooras zitten, en op de snelweg kreeg ik last van mijn polsen van de trilling in het stuur, het stuur knetterde 4 cm heen en weer. Ik heb ze opnieuw later balanceren, en dat heeft iets geholpen maar ik heb ze alsnog op de achteras gelegd... Nu heb ik 4 jaar oude tyfoon successor op de vooras die geen grip hebben in de regen....
Ikzelf heb net nieuwe ferrodo blokken op de vooras gelegd. Ach het remt... geeft naar mijn idee de eerste paar 100 km wel veel remstof... (m'n schone achterwielen zijn nu ook bruin ;) )
Ik sluit mij aan bij de mogelijkheid dat de remslang naar dat wiel verstopt kan zijn. Dat had m'n zus d'r Panda ook, bij remmen was er ook een grote blaas op de remleiding. Na vervangen was de remwerking weer goed.
btw.. als je eerst de lagers wilt bekijken voor het weghalen van de bak, kun je dat kapje dat op die foto's van mij ligt eraf halen. Maar haal wel eerst alle olie eruit. Er zit ook een papieren pakking achter die dit waarschijnlijk niet overleeft.
Doe wat je het beste lijkt en veel plezier :)
db
Blij dat je hem toch wilt redden, het kan zijn dat ik inderdaad geen gelijk heb met betrekking tot die €50 gezien de reactie, ik weet dat ik dat nog kreeg voor een totaal verrotte lada samara dus ik ging er van uit dat iedereen dat kreeg, en ik had het wel vaker gehoord.
viking bandjes... Ikzelf heb viking protech 2 banden gekocht afgelopen januari... ik heb er spijt van als haren op m'n hoofd.... ik ben zeker niet kaal ;)
Ze willen niet goed gebalanceerd worden, ik had ze drie weken geleden nog op de vooras zitten, en op de snelweg kreeg ik last van mijn polsen van de trilling in het stuur, het stuur knetterde 4 cm heen en weer. Ik heb ze opnieuw later balanceren, en dat heeft iets geholpen maar ik heb ze alsnog op de achteras gelegd... Nu heb ik 4 jaar oude tyfoon successor op de vooras die geen grip hebben in de regen....
Ikzelf heb net nieuwe ferrodo blokken op de vooras gelegd. Ach het remt... geeft naar mijn idee de eerste paar 100 km wel veel remstof... (m'n schone achterwielen zijn nu ook bruin ;) )
Ik sluit mij aan bij de mogelijkheid dat de remslang naar dat wiel verstopt kan zijn. Dat had m'n zus d'r Panda ook, bij remmen was er ook een grote blaas op de remleiding. Na vervangen was de remwerking weer goed.
btw.. als je eerst de lagers wilt bekijken voor het weghalen van de bak, kun je dat kapje dat op die foto's van mij ligt eraf halen. Maar haal wel eerst alle olie eruit. Er zit ook een papieren pakking achter die dit waarschijnlijk niet overleeft.
Doe wat je het beste lijkt en veel plezier :)
db
hey dirtbag,
ach naar de sloop kan die altijd nog , al is het wel vervelend van mn investering. maar dan haal ik die spullen eraf.
Het is geen Viking geworden, omdat de beste man zich vergiste.
geluk bij een ongeluk :tongue: het zijn .. (hakkietakkie's) tyfoon conexion.
zal me benieuwen wat ze doen.. :confused:
maar goed, het profiel is als nieuw, en heeft nog 10 mm over.
die rubber draadjes hangen er nog aan. voor 45 euro kunnen ze een paar jaartjes mee.
en dan de remklauw,
dit voor mij de eerste keer dat zo'n klauw uit elkaar gaat,
ik kan al wel onderscheiden hou de klauw/blok/zuiger is opgebouwd.
maar troubleshouten dat is nog nieuw..
bij een verstopte wielslang, zit er toch troep in de leiding, in de remvloeistof?
ik heb een half bekertje peut daar weggepompt, en er kwam idd wat zwarte troep mee.
dit is wat ik denk bij een verstopte leiding?
wat ik wil gaan doen. is de blokken eraf, de klauw los. en de bewegende delen dat over elkaar glijd in gaan vetten.
hoort een remcilinder als je remt en weer los laat, weer uitzich zelf terug te gaan?
rechts doet dat wel een beetje (3 mm)
maar links niks (beweegt mischien 0,5 mm)
Dit duid op een cilinder die blijft hangen?
hoe los ik dit op, klauw eraf, schuivende delen beetje invetten?
of brengt dat weer meer met zich mee..
je moet met een beetje moeite de cilinder terug in de klauw kunnen drukken, twee duimpjes zogezegd.
Als dit niet lukt zou ik de klauw eraf halen, als het dan wel lukt dan is je remslang verstopt. (pas op waar je heen spuit!!!) als de zuiger net zo slecht erin gaat als eerder dan moet je de klauw even open trekken.
gewoon voorzichtig trekken, en niet gaan steken met een schroeven draaier in de rubbers. daar houden ze niet van.
mvg
db
het is gelukt.
de rem cilinder zat vast. ik heb de conus een beetje ingevet met siliconenspray (tast t rubber niet aan) en toen werd de boel weer gangbaar.
ik heb daarbij de klauw ook gevet. en de boel is nu weer soepel! :)
uit verveling, vanmorgen even de nieuwe bandjes laten zetten en balanceren,
en de velgen zwart gespoten mat, met blank.
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/DSCN0868.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/DSCN0864.jpg
Mn buurman had een tien jaar geleden ook een golf 2 met mh blok, hiervan had hij nog een radiator, termostaat, en koppelingskabel over die ik zo mocht hebben. :)
Dannovalo
09-09-2008, 18:38
JAAAAAAAAAAA Rat Look!!!
zo nu zijn de bougies vervangen voor dezelfde BUR6ET. ik moet zeggen het loopt weer beter.
maar ook loop ik steeds tegen wat anders aan.
koud moet ik altijd even voorpompen met het gaspedaal.
op zich geen probleem maar met koude start gaat ie langzaam aan sneller stationair lopen dit loopt op tot 1300 toeren.
als ik dan een klein tikje op het gaspedaal geef zakt deze weer terug naar gewoon stationair toerental (1050, is ook niet goed maar zal met APK te maken hebben.)
daarbij schommelt ie warm tussen de 900 en 1000 toeren.
daarbij resoneerd ook de auto erop.
waarom kan dat schommelen komen?
alle slangen zijn ok.
nieuwe rotor +verdeler.
nieuwe BUR6et bougie's.
in het donker ook even de bougiekabels bekeken met lopende motor, geen vonken.
is dit een oorzaak:
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/DSCN0858.jpg
en hoe reinig ik dit?
martiepartie
13-09-2008, 19:52
koude start;
om de choke te activeren moet je je gaspedaal helemaal tot de bodem intrappen, met sleutel op 'contact', daarna starten.
onregelmatig stationair toerental;
ontstekingstijdstip afstellen op 6 graden voor BDP (bovenste dode punt).
Je carb is ook wel erg ranzig, die is alleen goed schoon te maken door alles los te nemen en de carb te voorzien van nieuwe pakkingen.
Je kunt de carb loshalen, schoonmaken met remmenreiniger, benzine of diesel, maar eindig altijd met benzine. inderdaad, zoals gezegd, nieuwe pakkingen, anders heb je grote kans dat je valse lucht gaat trekken.
Ik vindt het het makkelijkst om dit soort dingen met diesel en dan met benzine zeer goed naspoelen. Diesel maakt het net iets makkelijker schoon maar is zelf ook iets vettig. Gewoon met een verfkwastje schoonmaken, doorblazen met een compressor indien beschikbaar. en in de gaatje kijken of deze niet geblokkeerd zijn.
Ik kan je niet vertellen hoe die carb eruit ziet aangezien ikzelf de injectie variant heb :)
mvg
db
martiepartie
14-09-2008, 13:40
normaal is dit helemaal schoon.
Op het poloforum staat een nette carb+inlaat te koop voor 25,- van hetzelfde type (MH blok met 2E3 carb)
Is goedkoper, en deze carb werkt zeker weten goed, want komt van een lopend blok.
http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,5863.0.html
die Carb zou ik heel graag willen kopen!
Wil Iemand hem snel informeren dat die verkocht is? :)
Alvast bedankt,
problemen die ik nu nog heb:
-plofferig blazen uit de uitlaat.
-stationair schommelen.
-kvs verbruik.
-stationair toeren tal is steeds anders, soms 1300, soms 900-1000 en schommelen.
ik zal ook is een Compressietest laten doen, om de koppakking uit te kunnen sluiten.
stel dat de kop lek is, wat moet ik dan allemaal hebben om de boel te vervangen:
-30,- koppakking
-15,- kleppendekselpakking
-10,- kopbouten
-25,- distririem (voor het mooie)
-15,- spanrol(voor het mooie)
- ? Waterpomp? (voor het mooie)
martiepartie
15-09-2008, 08:34
waterpomp IS de spanrol bij dit type motor, die moet je sowieso vervangen bij een distributieriem vervanging. Pompwiel en riem zijn op elkaar ingesleten namelijk.
Evt. zou je je kleppendekselpakking ook kunnen hergebruiken, mits deze niet beschadigd is.
Ws. heb je ook een inlaatpakking nodig, of je laat inlaat+ uitlaatspruitstuk aan de kop vastzitten. Zo'n pakking kost maar een paar euro, kan je direct uitsluiten dat daar evt. valse lucht aangezogen wordt.
De symptomen klinken als een lekke koppakking. Heb je geen witte smurrie onder aan je KVS vuldop/ olievuldop? Ruikt je uitlaatgas vreemd zoetig?
ik heb zojuist besloten om de koppakking te vervangen.
mijn vader heeft gepraat met auto liefhebbers op zijn werk,
dat ik een Golf 2 heb met carburateur enzo..
en dat waarschijnlijk de koppakking lek is.
ik krijg daar dus hulp van :) en van een aantal buren die het hartstikke leuk vinden dat ik deze oude Nette golf weer ga opknappen.
dus het gaat helemaal goed komen!
tis wel iets wat bijmekaar een jaar gaat duren maar dat mag de pret niet drukken.
ik had al een versnellingsbak gevonden, maar het was niet zeker of deze van een 1.4 of een 1.6 af kwam..
als komt die van 1.4 zal ik m helaas moeten laten schieten. (schiet me maar neer.:))
het geld groeit me helaas niet op de rug, en de koppakking moet als eerste gebeuren omdat anders de Viergastest niet gehaald zal worden. (onvolledige verbranding)
wanneer de koppakking vervangen is moet ik dan altijd laten vlakken?
wanneer die vlak is (opgemeten) dan als nog laten vlakken?
en wat gaat dat kosten?.........
eind goed algoed, de koppakking is mn grootste zorg, maar als ik het zo hoor is het in een lange zondagmiddag zo gedaan. en desnoods de maandag voor het vlakken.
een vraagje tussendoor, Hoe zit dat met de kopbouten aandraaien? aantal NM's, draai graden etc? of is dit een gevoelskwestie.
veel dank,
na de APK, komen er betere dempers en veren, een 5-bak van een golf 3.
nieuwe koppelingsset en druklager.
mooi interieur.
achterbak geisoleerd.
etc etc. kortom, dit wagentje blijft een poos.. op naar de 25 jaar!
golf mkII 16v
15-09-2008, 20:54
4Gastest is niet nodig bij APK
Fase 1:40nm
Fase2:60nm
Fase3:180graden of 2X 90
Ik laat altijd de kop vlakken en testen op lekage
Zal als ik jou was ook gelijk de kleprubbers vervangen
Kopbouten ook vervangen kosten 3euro pstX10 is 30euro
martiepartie
15-09-2008, 21:01
5-bakje kan alleen van het 085-type zijn. Misschien (als je toch wilt knutselen) leg je er een 1.6 met 5 bak in. Bakjes zijn veel goedkoper (veel meer te krijgen) en je gaat er qua vermogen net iets op vooruit.
Blok wisselen is bijna makkelijker dan een koppakking+distributie+bak vervangen.
5-bakje kan alleen van het 085-type zijn. Misschien (als je toch wilt knutselen) leg je er een 1.6 met 5 bak in. Bakjes zijn veel goedkoper (veel meer te krijgen) en je gaat er qua vermogen net iets op vooruit.
Blok wisselen is bijna makkelijker dan een koppakking+distributie+bak vervangen.
dat is waar.
kwestie van slangen los. motorsteunen los. assen los. en takelen maar.
maar! het het kenteken zegt 1.3...... 40kw :mad:
alleen het 085? die zijn dan ook in de golf 3 1.4 tm 95' geleverd?
welke test van uitstoot zal ik wel krijgen met de apk?
Vrees dat hij daarop zal falen, door de koppakking.
martiepartie
15-09-2008, 21:38
jep. en op seat ibiza's/cordoba's e.d.
Toename vermogen mag legaal tot 40%, zonder wijzigen van kenteken. Een leuke 1.6 van een golf2 (of3) mag je er dus zo in lepelen, aangezien je van 55 naar 75pk gaat. Is een toename van 36%.
p.s. vergeet de uitlaat ook niet los te halen.. Bedenk met net dat een ombouw naar ABU of AEE slimmer is (1600 uit golf3) aangezien deze de uitlaat ook aan de voorzijde van je blok heeft zitten. Kan je die ook nog gebruiken, net als de motorsteunen.
oow, dus eigenlijk de VAg groep bakken. behalve audi.
het RDW verhaal is nog iets scherper dan dat.
bij wijzinging van motorcode, dus andere motor.
moet de auto aangeboden worden voor een keuring bij het RDW.
onder de 40% toename zal de auto alleen technisch gekeurd worden.
(een Zware APK Keuring.) kosten, 300 euro.
als het vermogen met meer dan 40% toeneemt moet deze ook een weggedragtest afleggen. en een geluidstest.
dit zal op lopen tot 1000 euro.
dus,
mijn kenteken zegt 40KW k6.
leg ik er een 44 kw NZ blok in, moet ik hem omkeuren.
kost me weer duiten, met daarbij dat de rest van de auto in topstaat moet zijn.
Als je met een ongekeurd blok, brokken maakt en de auto voor voor technische inspectie meegenomen loop je het grote risico dat de verzekering niks zal uitkeren omdat je niet met een legale motor rondreed.
dit kan ver oplopen... :shake:
martiepartie
15-09-2008, 21:46
welke test van uitstoot zal ik wel krijgen met de apk?
Vrees dat hij daarop zal falen, door de koppakking.
CO/HC test
Mijn auto kwam met een zeer verrotte koppakking gewoon door de apk. Als ik de auto na 1 week niet gebruiken startte, stond de hele straat vol witte rook :D . Gewoon goed warmrijden voordat je de auto naar de garage brengt, zorg voor een afspraak, zodat de auto direct de brug op gaat.
Ik kan my ten sterkste vergissen, maar ik heb een NZ blokkie erin liggen, en deze levert volgens mijn papier maar 40 kw. Komt nog bij dat een NZ blok hetzelfde blok is alleen een andere manier van brandstof toediening. Dus in de praktijk zal niemand het merken dat je er een nz blok in lepelt. de NZ regelt alleen alles voor je, dus geen choke, of wat dan ook, contactsleutel om en hij start.
de APK emissie is "am sich" een lachertje, m'n vorige auto (Lada samara 1300) zou er nog dorheen zijn gekomen met een motor die op goede momenten op drie cilinders liep.. Het hele hok stonk naar benzine. emissie kwam hij doorheen ( 6 andere punten niet)
Wat betreft de motorcode wijzing heb je volgens de wet gelijk... Echter ziet niemand het verschil tussen een MH of een NZ blok... een GTI blok zal iedereen eruit halen.
Betreft de verzekering.... Ja ze kunnen zeggen dat je een vermogenstoename hebt door een andere motor. echter de vermogenstoename is dermate beperkt dat de veiligheid kritische delen niet anders belast zullen worden dan met een MH blok, doordat het vermogen slechts marginaal toeneemt.
Komt nog bij... 40 kw is de fabriekopgaaf.... dankzij normale motorslijtage is het onwaarschijnlijk dat hij dat nog heeft :)
Als je wil kan ik een foto maken van mijn NZ blok... mag jij de verschillen tellen ;) (1 grote kan ik je al wel vertellen, netheid ;) )
mvg
db
:thumbup:
Als je wil kan ik een foto maken van mijn NZ blok... mag jij de verschillen tellen ;) (1 grote kan ik je al wel vertellen, netheid ;) )
mvg
db
ja wacht maar! :P :D een foto is wel leuk.
dan is dat mischien ook te overwegen. zolang het aantal KW van de fabrieksopgaaf overeenkomt met mn kenteken, is er niks aan de hand. ( inmijn geval)
de K6 is weer voordelig, dan hoeft deze geen viergastest, dat moet bij een e2 of u9 weer wel!
achja, het blok kan van buiten mooi zijn, maar de beauty is inside.
Dat ook weer ver te zoeken is. :rolleye
martiepartie
15-09-2008, 22:12
oow, dus eigenlijk de VAg groep bakken. behalve audi.
het RDW verhaal is nog iets scherper dan dat.
bij wijzinging van motorcode, dus andere motor.
moet de auto aangeboden worden voor een keuring bij het RDW.
onder de 40% toename zal de auto alleen technisch gekeurd worden.
(een Zware APK Keuring.) kosten, 300 euro.
als het vermogen met meer dan 40% toeneemt moet deze ook een weggedragtest afleggen. en een geluidstest.
dit zal op lopen tot 1000 euro.
dus,
Als je met een ongekeurd blok, brokken maakt en de auto voor voor technische inspectie meegenomen loop je het grote risico dat de verzekering niks zal uitkeren omdat je niet met een legale motor rondreed.
dit kan ver oplopen... :shake:
Neehee! met een 40kw NZ is de golf2 ook geleverd, betaal je helemaal niets en hoef je ook niet heen voor een keuring.
Met een 1.6 die standaard in een golf2 gezeten heeft hoef je ook niet om te keuren, alleen te schouwen, kost je 6 tientjes. Info genoeg op dit forum..
okeeee! weet ik dat ook weer.
zo word een NZ ook wel leuker.
ander probleempje,
ik heb een paar weken geleden een set veren en dempers gehaald bij de sloop,
Eibach -4cm met monroe poten.(puur toeval)
omdat het veren belabberd was, en nu nog steeds is. :mad:
heeft iemand een goede set voor rondom? liefst een lage set.
heb nu een setje Jamex Sportsline -40mm voorzeide.
Welke (temperatuur) sensoren zitten erop de MH,
en waar zitten ze?
-Thermostaat, in de radioteur gedrukt.
-voorverwarmsensor?
-?
aan een aantal dikkere slangen zitten potjes,
sommige zitten halfvol met vloeistof.
wat zijn dit voor potjes?
martiepartie
17-09-2008, 18:02
Welke (temperatuur) sensoren zitten erop de MH,
en waar zitten ze?
-Thermostaat, in de radioteur gedrukt.
-voorverwarmsensor?
-?
MH is een carburateurmotor. De enige 'sensoren' zijn;
thermoschakelaar
voor je radiateurfan
thermosensor op je thermostaat (voor het aflezen van de koelvloeistoftemp op je dash)
Een voorverwarminstallatie onder je carburateur (is dus geen sensor, maar een verwarmingselement)
Een waselement in je chokehuisje (water warm= choke uit), dit is ook geen sensor.
Dus; er zit maar 1 tempsensor op je blok, voor het koelwater.
JAAAAAAAAAAA Rat Look!!!
Rat look is heel wat anders....
Dannovalo
21-09-2008, 18:58
Ja i know maar Tim begrijpt wat ik bedoel :D
van het weekend 2 Jamex Sportsline -40 voorpoten eronder gezet.
nu eindelijk van het vervelende gedweil af!
maar, maar, maar. ding met natuurlijk uitgelijnd worden als je de veerpoten loshaald van de Fusee.
maar bij de golf2 is het een kwestie van 2 boutjes. waarmee je de stand bepaald. dus een beetje naar binnen, of een beetje naar buiten.
maar om hier 40 euro voor te betalen vind ik wat overdreven.
kan ik niet gewoon met een waterpas de fusee recht vastdraaien?
lijkt me wel, of de fusee moet juist NIET recht staan, of een beetje naar binnen gedraaid. dat het lijkt of die door zn voegen is gezakt.
welke remblokken zijn beter Ferodo of HP?
martiepartie
22-09-2008, 08:44
Met 2 bouten heb je meer dan 1 graad van vrijheid. kantelen én verschuiven.
betaal nou maar gewoon die 40 euro, met een waterpas ga je je auto echt niet uitgelijnd krijgen. Echt uitlijnen (dus niet op een beunmanier) heeft net ff wat meer te betekenen dan het afstellen van camberhoek(en), maar ook nog het verstellen van je spoorstang (Toe) naar fabriekswaarden.
Erg belangrijk, als je niet met half afgesleten banden wilt komen te rijden.
Fabriekswaarden zitten in vaak op minuten nauwkeurig, dat is met een waterpas niet te doen.
ok. t lijkt zo simpel, dus t was te proberen.
Een beetje laat, maar hier is dan die beloofde foto van een NZ motor..
http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/1/6/P9180015.JPG
en voor algemene info...
http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/1/6/P9180018.JPG
Ja, zeker geen schoonheid... maar ze brengt me op het moment elke dag 160 km heen en weer op een dag..
(ja, dat is loslatende lak op de kap aan de bestuurderskant :( )
mvg
db
een schoonheid onder de kap valt nou wel weer mee.
bijmijzelf is t minstens net zo'n chaos op 't moment.
goed, de wagen net beloond met Brembo schijven en Lucas blokken.
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Tim_j/DSCN0926.jpg
martiepartie
23-09-2008, 09:01
Je bent wel goed bezig.. Bij menig ander baasje was 't golfje op de sloop beland denk ik:)
Jij voorziet 't beessie van allerlei nieuwe spullen!
welja :) ik ben nu alleen bezig om deze door de APK te krijgen.
de "Nieuwe" veren en dempers doen het uitstekend. ligt lekker stabiel op de weg.
ken met 30 km per uur de rotonde rond. hahaha :D niet goed voor de bandjes...
deze auto is puur voor de hobby, en een "Goedkope" manier om mn Verzekeringspremie te laten zakken.
ik heb zat ideeen.:)
mn overbuurjongen heeft een 86' 1.8 8v GTI staan die voor een poep en een scheet weg moet. de carrosserie is niet veel meer.
maar de motor+ bak is super....... is het overwegen waard.
verder komt er nog;
-getinte ramen. (complete ramen, geen folie.)
-16V interieur.
-stuurbekrachtiging.
-roest plekken weghalen.
-andere uitlaat lijn, icm de 1.8 8v.
-OZ superturismo's.
-4 nieuwe speakers.
maar alles blijft wel zo origineel mogelijk aan de standaard golf. enige zal dan de verlaging zijn.
Dannovalo
23-09-2008, 14:38
jajaja tim tis weer gelukt :P
Snel ff garage fixen kunnen we daar "klooien".
zo
de Golf is weg naar een bevriende monteur die hem eerst eens nakijkt, en vervolgens APK keurt...
we wachten af!!
Dannovalo
25-09-2008, 08:33
Nou poten zaten er snel onder he:P
Nu nog hopelijk snel door de apk en dan kunnen we vrdr.
Ik wacht ook af!
breadfan83
25-09-2008, 09:33
ok. t lijkt zo simpel, dus t was te proberen.
Geloof me, je zult 't verschil wel merken als 't gedaan is. ;)
Verder zien de plannen er leuk uit. Hoop dat je 't voor elkaar krijgt.
En inderdaad, menig ander had de auto al weggemietterd.
:thumbup:
ik ben ook benieuwd hoe groot de schade word,
ga er niet vanuit dat ie zonder fouten word goedgekeurd :screwy: ...
ik heb het resultaat:
1-achterremmen 35% remverschil hopelijk opgelost, weten we op 1 manier...
2-accu staat los opgelost.
3-achterbanden droogtescheuren opgelost.
4-lv remslang heeft scheurtjes opgelost.
5-ra bevestiging remslag opgelost.
bah!
-accubevestiging lijkt me geen probleem.
-lv remslang kan vervangen.
-ra bevestiging, de remleiding was ooit rot, heb ik vervangen maar kreeg een rechte mee van de dealer. dus deze met de hand in vorm gebogen.
maar deze loopt tegen het carrosserie aan. en dat mag niet. dus deze terug buigen.
het remverschil maak ik me wel druk.
in het verleden was de remcilinder lek.
dus van de sloop heb ik een complete trommel met cilinder en voeringen gehaald.
deze heb ik erop gezet. en klaar.
maar, de trommel schijnt af te stellen te zijn?
oftewel hoe los ik het remverschil op? 2 nieuwe trommels vind ik wat duur. ( 220,- )
optie 1, oude remtrommel terugzetten. en cilinder overzetten. kost: 0,-
optie 2, nieuwe voeringen links en rechts. 100,-
optie 3, nieuwe cilinders links en rechts. 100,-
hoe krijg ik het verschil onder de 29% ? op de niet-duurste manier.
prijs:
remslang lv 33,-
remverschil ??
ik baal er best wel van! ik dacht er te zijn.
het zijn kleine dingen maar dat remverschil kom ik niet 1 2 3 uit. :mad:
golf mkII 16v
27-09-2008, 06:33
Rem slang heb ik nog wel 5 euro eventueel [nieuw] 15euro
Set Remvoering [nieuw] 25 euro
Wielremcilinder [nieuw pst] 15 euro
Remtrommel [nieuw] 45 euro heb ik eventueel ook gebruikt [complete as]
Lijkt mij dus alles nieuw
Verschil heb je vaak in combinatie met oud en nieuw
Vaak ook verglazing van de voering
Raad ook iedereen aan [zeker net voor de APK] om alles dan nieuw te doen
[als er lekage of slijtage is]
hey,
alle punten zijn opgelost behalve het remverschil. (dat komt zo)
remslang heb ik van de sloop. 1 euro. :tongue: (helemaal netjes)
2 remcilinders heb ik voor 23 euro. (nieuw, Brezan)
ik heb toendertijd een complete trommel gehaald bij de sloop. omdat ik 1 cilinder lek had, en de dealer te duur vond.
en zo erop gezet, maar deze trommel was verder heen dan de andere. dus vandaar het remverschil.
nu zet ik de oude (originele) trommel weer terug met nieuwe cilinders.
zo is alles in de og staat. dat zal moeten werken..
als ik dan nog (als is het maar een beetje) verschil voel, komen er ook nieuwe voeringen op.
Belangrijke Vraag:
zit er ook een verstelmogelijkheid in de trommels?
golf mkII 16v
27-09-2008, 12:02
In de trommel zit geen stel mogelijkheid
De voering versteld zich door een wig
Die zakt bij slijtage naar beneden en vangt zo het verschil op
In de trommel zit geen stel mogelijkheid
De voering versteld zich door een wig
Die zakt bij slijtage naar beneden en vangt zo het verschil op
en dit stelt zich in dmv de handrem als ik het goed heb :)
mvg
db
golf mkII 16v
27-09-2008, 18:07
Nope
Gewone slijtage
Dan zakt het wigje[aangespannen dor een veertje] naar beneden
Na vervangen van de remschoenen de rem een paar X intrappen en ze zijn gesteld
Nope
Gewone slijtage
Dan zakt het wigje[aangespannen dor een veertje] naar beneden
Na vervangen van de remschoenen de rem een paar X intrappen en ze zijn gesteld
Wazig, ik heb laatst de trommels achter los gehaald, toen ik met de voet remde bleef het volledig zacht en remde er dus niets, nadat ik een aantal keer de handrem aan had getrokken deden ze het weer :) dus vandaar dat ik zeg dat deze worden gesteld door de handrem te gebruiken :)
mvg
db
:confused: oke, dan moet de handrem natuurlijk ook 50/50 staan afgesteld. anders gaat het zowieso fout.
bij de aankoop had de wagen een geknapte remkabel, die is vervangen voor een nieuwe.
zou je zeggen lengte verschil.
goed de boel is lekker strak afgesteld. maar nu remt de achterkant eerder dan voor.. :screwy: weer wat te doen morgen.
verders
-de rubberen remleiding vervangen.
-de remleiding in betere vorm gebogen zodat deze niet meer tegen het carosserie aanzit.
-bandjes van de sloperij.
-accu vastgezet door 2 rubber dopjes onder de accu te klemmen.
-carter pan een tandje strakker gedraaid vanwege lekken.
- poging gedaan om bij de krukastandwiel te komen :confused:
maar, hoe krijg ik fatsoenlijk de dynamo poelie los??
deze (lullige punten hebben me maar 63 euro gekost. :)
De remmen zijn ook helemaal goed.
als je maar een beetje op de rem duwt sta je al stil :screwy:
vraagje, wat is de motorcode van de 110pk 1.8 8v blok? van een 86'er gti
en welke bak(ken) zit(ten) hier achter?
martiepartie
30-09-2008, 20:43
020 serie.
golf mkII 16v
01-10-2008, 16:09
107 pk
Is een 9A bak
020
En een jaar APK!!
met 1 aanmerking :D
dat is een klein gaatje in de bodem, dat voor de volgende apk mischien een probleem gaat vormen.
Is er iemand die mn auto wil en kan lassen? :)
en nog een vraag.
ik wil binnenkort een 8N bak gaan ophalen,
kan ik bij deze mn huidige koppeling behouden?
martiepartie
07-10-2008, 20:33
gefeliciteerd!!
Waar zit het gaatje? Neem aan dat het voor een gemiddelde garage geen probleem moet zijn om voor een paar tientjes de boel even dicht te lassen? een brug is wel enorm handig met dit soort klusjes.
Misschien de MIVW mannen? Zitten ook in Leiden..
de MIVW mannen? wie zijn dat? ik heb geen idee waart het gaatje zit, moet het nog eens vragen aan de bevriende monteur.
ik neem aan bij een dragend deel? bij een eigen inspectie op de krik zag ik langs de dorpel wat een stukje ik er zo af trok.
martiepartie
07-10-2008, 20:42
oei, dat is zeker niet goed....
kijk eens op www.mivw.nl ; gaat een wereld voor je open :)
oei, dat is zeker niet goed....
kijk eens op www.mivw.nl ; gaat een wereld voor je open :)
ik schaam me diep.. :mad:
ik zal hun eens proberen te benaderen!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.