View Full Version : deuren ombouwen golf 2
callaway
04-08-2008, 09:33
weet iemand uit ervaring :thumbup: , dus niet gokken :shake:
Passen de deuren uit een vroege golf 2 (die met spiegel halverwege )
in een late golf 2 ?
Dutch_Jetta_GT
04-08-2008, 09:40
Past gewoon...... Wel rekening houden met 3 of 5 deurs modellen, maar dan gaat het volgens mij gewoon goed komen :thumbup:
callaway
04-08-2008, 09:42
Past gewoon volgens mij....... :confused:
Wel rekening houden met 3 of 5 deurs modellen, maar dan gaat het volgens mij gewoon goed komen :thumbup:
3 deurs moet het zijn inderdaad
Dutch_Jetta_GT
04-08-2008, 09:47
Volgens mij gaat dat gewoon, de deuren zijn van dezelfde afmetingen, het chassis van de auto zal toch niet veranderd zijn op een paar scharnieren en een slotpinnetje.... :confused:
Dus ik zeg dat het wel moet kunnen gebeuren om de deuren om te bouwen..... ( Dikke bumpers kunnen toch ook op een auto van '86 ) :D
callaway
04-08-2008, 09:52
Volgens mij gaat dat gewoon, de deuren zijn van dezelfde afmetingen, het chassis van de auto zal toch niet veranderd zijn op een paar scharnieren en een slotpinnetje.... :confused:
Dus ik zeg dat het wel moet kunnen gebeuren om de deuren om te bouwen..... ( Dikke bumpers kunnen toch ook op een auto van '86 ) :D
dat dacht ik ook van de ( sorry ander merk ) Renault 5 GT Turbo fase 1 en 2 dat er maar minimale verschillen waren , maar veel onderdelen waren NIET uitwisselbaar.
ik had eigenlijk gehoopt dat er iemand hier ooit schade had gereden en dus "goedkoop" een deurtje oud type o pde sloop gehaald had en gemonteerd.
dan is de bevestiging dat het mogelijk is 100%
voordat ik allerlei auto's ga kopen en onderdelen en dat het dan niet past :screwy:
Naar de sloop gaan en het daar eens opmeten(of zelfs passen)?
Bij Rutte(sloop, Velserbroek) staan er altijd een stuk of 8 naast elkaar en dan zou je zo rustig op je gemakt de boel eens kunnen opmeten en bekijken.
Maarre 't is natuurlijk wel fake heh oude deuren in nieuwer type :tongue:
callaway
04-08-2008, 10:14
Naar de sloop gaan en het daar eens opmeten(of zelfs passen)?
Bij Rutte(sloop, Velserbroek) staan er altijd een stuk of 8 naast elkaar en dan zou je zo rustig op je gemakt de boel eens kunnen opmeten en bekijken.
Maarre 't is natuurlijk wel fake heh oude deuren in nieuwer type :tongue:
ik zal eens kijken hier in de buurt op de sloop.
fake is het maar het scheelt wel in het aanbod. latere types koop je op elke hoek van de straat voor bodemprijzen en de oudere types beginnen nu duurder te worden.
zijn er nog meer in 1 oogopslag verschillen dan dat je oud en nieuw verschilt.
de spiegels ;)
Oude type heeft meer lamellen in de gril.
callaway
04-08-2008, 10:29
de spiegels ;)
Oude type heeft meer lamellen in de gril.
heheheh :D , ik heb al een jetta front met de 7 lamellen klaarliggen.
en een BBS spoiler kitje :thumbup:
Er moeten toch genoeg oude deuren te vinden zijn, volgens mij was het enkele jaren juist ruig om nieuwe deuren in een oude (<86) golf te zetten.
Het past gewoon, enige probleem dat je zou kunnen hebben is met de lijsten. Oud type is gelijmd en nieuw type geklikt.
The Skinnmeister
04-08-2008, 12:49
Het past gewoon, enige probleem dat je zou kunnen hebben is met de lijsten. Oud type is gelijmd en nieuw type geklikt.
Yep, is helemaal correct :thumbup:
past prima ....heb al tig oud type auto's
om getoverd naar nieuw type
callaway
04-08-2008, 12:58
BEDANKT,
als oud naar nieuw gaat dan kan het ook andersom hehehehe :D
dan kan ik in mijn zoeken ook de "nieuwere" golfjes in de gaten houden.
golf mkII 16v
04-08-2008, 18:35
Zoek je oud model deuren
Heb er nl nog wel wat staan
Ook nieuwmodel
Wil je een nieuwe golf ombouwen naar oud?
callaway
04-08-2008, 19:44
Zoek je oud model deuren
Heb er nl nog wel wat staan
Ook nieuwmodel
Wil je een nieuwe golf ombouwen naar oud?
ik was aan het rondneuzen voor een oud model auto maar door beperkt aanbod en inmiddels stijgende prijzen wilde ik weten of ik een jonger model kon ombouwen
ik wil namelijk een replica maken van deze auto
http://members.home.nl/callawayvolkswagen/vw&porsche-magazine.jpeg
http://www.hstar.net/callaway/Mk2_flyer_2_600.jpg
de BBS kit en de jetta grille heb ik al eens ooit gekocht,
Ik houdt je email bij de hand als ik een jong type 2 golf vindt dan weet ik je te vinden.
:thumbup:
Ik zou gewoon een oud type nemen. Anders is het weer half half. Lijkt mij dat je op de sloop toch wel een paar oud type deuren moet kunnen vinden.
zijn ook yanken bumpers he.. en die zijn ook niet goedkoop
The Skinnmeister
05-08-2008, 10:07
Dat klopt ;)
callaway
05-08-2008, 10:24
het enige verschil is de uitsparing voor het kenteken ?? en smallere knipperlichtunits ??
dan hoef ik niet persee yanken bumpers hoor :)
The Skinnmeister
05-08-2008, 10:31
het enige verschil is de uitsparing voor het kenteken ?? en smallere knipperlichtunits ??
dan hoef ik niet persee yanken bumpers hoor :)
Volgens mij is dat idd het enige verschil
Volgens mij is dat idd het enige verschil
ze zijn ook dikker ...kijk en vergelijk :D
hier op het forum word toch nog een nette 84 gti aangeboden
is dat niks ?
callaway
05-08-2008, 12:01
ze zijn ook dikker ...kijk en vergelijk :D
hier op het forum word toch nog een nette 84 gti aangeboden
is dat niks ?
Ik ga even kijken/zoeken.,(edit) ik heb even gezocht op 1984 GTI
en zag een leuke rode en een grijze staan. wie weet :) (edit)
Ik heb overigens geen haast met aanschaf hoor
want wil ook nog een andere Corvette, een 356 speedster replica bouwen , een Golf 1 cabrio en Golf 5 TSI ,
Tiefleger
05-08-2008, 13:15
Ik heb overigens geen haast met aanschaf hoor
want wil ook nog een andere Corvette, een 356 speedster replica bouwen , een Golf 1 cabrio en Golf 5 TSI ,
Meer Niet?? :D :D :D
René (Tiefleger)
callaway
05-08-2008, 13:34
Meer Niet?? :D :D :D
René (Tiefleger)
niet allemaal tegelijk nee ;)
Wil beginnen met een golf 2 waarin de Callaway motor komt en dan een golf 1 cabrio waarin ik dan de Callaway motor kan overzetten of andersom als ik eerst een leuke cabbie tegenkom.
de Golf 4 zal met een paar jaar vervangen moeten worden en zou dan graag een 1,4 TSI 170pk voor in de plaats willen.
de 356 speedster is een 10 jaren project maar wil wel binnen nu en 2 jaar starten met de aanschaf donorkever.
de corvette die ik nu heb zou ik graag vervangen voor een jongere maar de markt voor USA cars is een beetje ingekakt momenteel door de benzineprijzen.
:thumbup:
Je moet even bij het 'Auto's aangeboden' gedeelte kijken; daar staat een zilvergrijze '84 GTI te koop.
BTW, als je sidemarkers in de spatborden wilt; ik heeft nog een setje zgan. ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.