Log in

View Full Version : Naar rechts trekken met remmen

Arne
30-07-2008, 15:28
Sinds ik onder mijn Golf 2 TD een schroefset gemonteerd heb, heb ik een probleem; de auto trekt als een gek naar rechts bij wat harder remmen. Het lijkt wel of de rechtervoorrem veel beter werkt dan de linker.

De remmen werken op zich wel goed verder, er is genoeg druk.

Voor montage van de schroefset had ik dit probleem niet. De remleidingen zijn niet losgeweest.

Ook heb ik de auto al uit laten lijnen, dit hielp echter niets.

Zou het aan de hoofdremcilinder kunnen liggen? Of is het puur toeval en moet ik ontluchten/remvloeistof bijvullen...

Alvast bedankt voor de hulp.

Marcski
30-07-2008, 15:32
keertje op de remmenbank, dan weet je toch genoeg?

Arne
30-07-2008, 15:38
Klopt, maar misschien dat iemand dit probleem zo herkent. Ik vind het zo vreemd dat het probleem is ontstaan na montage schroefset...

Marcski
30-07-2008, 15:49
als je logisch nadenkt zou je zeggen dat het niet aan de schroefset kan liggen als je de auto uit hebt laten lijnen, tenzij een schokbreker defect is..
Het zou bijvoorbeeld wel aan een beschadigde remslang kunnen liggen, maar zonder alles daadwerkelijk te controleren kom je er echt niet achter wat het is..

JurjenV
30-07-2008, 17:23
Zou het ook kunnen dat de ene kant iets verder is geschroeft dan de ander? Dat de auto scheef staat zegmaar?

Arne
30-07-2008, 17:38
Ik heb m opgemeten, dat is het niet. Hooguit een paar mm, kan me niet voorstellen dat ie daardoor zo naar een kant trekt eigenlijk.

John
30-07-2008, 18:44
Bij mijn schroefset zit aardig verschil, aan de voorkant staat de rechterkant ongeveer 1cm lager dan links en achter zit er wel 1,5cm tussen.
De auto staat gewoon recht en heb nergens last van en ook niet het probleem van jou.

Ik zou denken dat het aan een defect aan 1 van de dempers ligt of aan de remmen zelf.
Ik zou hem eens op een remmentestbank zetten.

boy.schouten
30-07-2008, 18:53
Ook een keer gehad met me corrado,
Je moet je remklauwen ff controleren, één klauw greep niet goed aan dus even je geleiders controleren!

1800 16v kr
30-07-2008, 20:50
waar heb je hem laten uit lijnen

bij een bedrijf wat alleen de sporing doet
of ook het camber
is dit namelijk niet gedaan
dan is de kans groot dat de gewoon daardoor trekt omdat de wielen er scheef onder staan
en de auto wel gewoon recht uit rijd
door dat de sporing goed staat

Arne
31-07-2008, 07:43
Thanks voor de tip! Ik heb even gebeld, en ze hebben alleen de sporing gedaan. Heeft iemand een goed uitlijn adres in de buurt van Rotterdam/Breda?

John
31-07-2008, 09:44
Thanks voor de tip! Ik heb even gebeld, en ze hebben alleen de sporing gedaan. Heeft iemand een goed uitlijn adres in de buurt van Rotterdam/Breda?

Weet niet bij wie je geweest bent maar anders kun je naar De Ruiter bandenservice in Numansdorp gaan.
Zit op het oude industrieterrein naast de keukenconcurrent.
Is lekker dichtbij voor je.

En anders Reedijk banden in Strijen die is ook goed. :thumbup:

Arne
31-07-2008, 10:26
Bij de Ruiter had ik m juist uit laten lijnen :D

Ik denk dat ik nu maar naar Reedijk ga idd, of naar S&G, weet jij misschien of camber verstellen daar ook onder uitlijnen valt? :)

golf mkII 16v
31-07-2008, 10:37
Werkendam Euroband 0183505047
Die doen 3D uitlijnen
Heb het bij die van mij ook laten doen en is perfect gedaan

Arne
31-07-2008, 11:49
Morgen een afspraak in Werkendam, bedankt voor de tip. Prijs is ook goed. Laat meteen het camber ietsjes negatiever zetten.

Arne
01-08-2008, 16:32
Ok vanochtend naar Werkendam gereden, kom ik daar aan, geen afspraak ingepland op het bord. Vervolgens toch maar op de brug gereden, maar ik zag al meteen dat de monteur er weinig zin in had en sowieso het computerprogramma amper kon bedienen....

Daarna stond ie wat naar het subframe te staren, dus heb maar gezegd dat dit niet opschoot. Bleek dat de vaste uitlijner op vakantie was, en hij wel moest uitlijnen van de baas maar het eigenlijk helemaal niet kon....Afijn werkplaatschef erbij, gezegd dat ik niet zo blij was met de situatie (toch 60 km heen en 60 terug). Dit was gelukkig een erg toffe vent, afgesproken om het volgende week voor de helft van de prijs te doen.

Morgen ga ik sowieso nog remvloeistof bijvullen en ontluchten, heb vrij veel loze slag in het rempedaal. Zal ook wel wat helpen.

Marcski
01-08-2008, 17:34
dan ben je blij dat je erbij gebleven bent :)

golf mkII 16v
02-08-2008, 06:47
Vakantietijd :mad: :thumbup:

1800 16v kr
02-08-2008, 17:07
tip rij er niet te veel meer mee
je banden zijn zo weg
als het camber niet goed staat
dat duurt maar even voor het staaldraad zichtbaar is

heb autos gezien 2 weken nieuwe banden kaal

Dirtbag
03-08-2008, 11:04
Misschien een domme opmerking, maar bestaat de kans dat je bij het verwisselen van de veerpoot de rem slang hebt beschadigd dan wel geknikt. er heeft nu al twee keer iemand naar zitten kijken, dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het dan niet is opgevallen.

Andere mogelijkheid is ook nog dat je een lek hebt in het linksvoor/rechtsachter circuit. Als je remvloeistof reservoir erg leeg is zou ik meteen kijken of hij niet lekt.

mvg

db

Arne
03-08-2008, 11:21
Gisteren remvloeistof vervangen en ontlucht, remt al een stuk beter maar nog steeds uitwijkijng naar rechts, wel al veel minder dan eerst. Heb de remslangen gisteren goed bekeken maar deze zagen er gewoon goed uit.

Arne
07-08-2008, 11:57
Zojuist weer bij Euroband geweest. De uitlijner was terug van vakantie, bleek een MK2 liefhebber te zijn :) Had o.a. circuit gereden met een 16v. Auto is super uitgelijnd nu, ben er erg over te spreken; remprobleem is verholpen.. Helaas kreeg ie t camber niet verder dan -0,5, anders moest ik aan de speciale bouten van 25 euro p.s. inc montage en dat vond ik wat te gek voor een dieseltje :)

Dus als je een lage VW goed uit wil laten lijnen, even naar Jim vragen bij Euroband. Jan, bedankt voor de tip.

JerryGT
07-08-2008, 21:22
Je kan je camber veel verder zetten.

Gewoon de fussee kogel verschuiven in de draagarm.

golf mkII 16v
08-08-2008, 06:58
Wist wel dat het goed zou komen :thumbup:

1800 16v kr
10-08-2008, 18:52
mooi dat het is opgelost

heb dit al vaker mee gemaakt