View Full Version : tikkende motor
scarface
18-07-2008, 20:05
hallo,
ik heb deze week een golf 2 eco diesel gekocht maar de motor tikt is dit normaal?
Hij tikt altijd dus niet alleen bij koude motor
alvast bedankt
hallo,
ik heb deze week een golf 2 eco diesel gekocht maar de motor tikt is dit normaal?
Hij tikt altijd dus niet alleen bij koude motor
alvast bedankt
Hoi en welkom op 't forum.
Een diesel tikt altijd wel wat meer als benzine maar als het echt hard klinkt kan het ook zijn dat je kleppen gesteld moeten worden.
Ik weet niet in hoeverre je er zelf in thuis bent? Als ik me goed herinner dan gaat dat bij Golf 2 diesel d.m.v. vulplaatjes onder de nokken aanpassen naar plaatjes met een andere dikte maar er zijn wel VW diesel experts op het forum die je daar preciezer in kunnen antwoorden.
Succes,
Joop.
scarface
19-07-2008, 10:53
Hij tikt niet enorm hard,maar hoor hem wel nog tikken tijdens rijden.
Eco diesel = hydraulische klepstoters = niets aan af te stellen volgens mij.
Klepstoters kunnen stuk. Dan gaan ze tikken.
Soms wil verse olie nog wel helpen. Maar als ze echt versleten zijn dan helpt dat ook niet meer en moet er een setje nieuwe stoters in.
scarface
19-07-2008, 11:55
Maar kan er nog wel mee doorrijden?
hij rijd zonder problemen, ook op snelheid(+-170kmh)
maar hoor niet echt een duidelijke fluit
scarface
19-07-2008, 16:45
weet iemand dit??
Eco diesel = hydraulische klepstoters = niets aan af te stellen volgens mij.
Klepstoters kunnen stuk. Dan gaan ze tikken.
Ah kijk aan, wist niet dat daar hydraulische in zaten. Nee die zijn niet te stellen en yep dat kan stevig tikken (ben ze net aan het vervangen bij m'n GTI 16V, staat in deze thread (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=43596) ).
tsja.. je kunt er wel een tijdje mee door blijven rijden maar echt goed is het niet natuurlijk vandaar dat ik ze vervang. Ligt er uiteraard ook aan hoe hard ze tikken dus of ze echt op zijn anders zou ik zeggen, vervang ze to be safe. Better safe then sorry.
Ik zou eerst een nieuwe olie en een toevoeging aan de olie proberen. Dat heeft bij mijn gti toen wel geholpen. Klepstoters zijn niet echt goedkoop
inderdaad, eerst ff versie diesel-olie erin.
scarface
20-07-2008, 11:33
bedankt allemaal,
volgens mijn vader(diesel rijder bij uitstek) is het normaal.
dus wacht even af
scarface
21-07-2008, 17:38
weet iemand misschien of je de auto ook moet ontluchten als je zonder diesel komt te staan??
ga er mee op vakantie naar zuid frankrijk dus moet het even weten
martiepartie
21-07-2008, 17:58
Je verwacht zonder brandstof te komen te staan?? :confused: Gewoon op tijd tanken lijkt mij een erg simpele preventie om ontluchten te voorkomen! :thumbup:
scarface
21-07-2008, 18:39
haha nee dat niet
maar als het perongeluk zonder komt te staan moet ik dus wel ontluchten
martiepartie
21-07-2008, 20:30
ja, dan moet je ontluchten :tongue:
Maar;
tip2; er zit een niveaumetertje in je dash, die prima aangeeft hoeveel brandstof er nog in zit. :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.