Log in

View Full Version : SPOED !! waar olie temp. sensor plaatsen 1,5 jb ?

jetta mk1 '82
17-07-2008, 20:05
beste mede VW-ers,

ik heb een olie temp. metertje gekocht voor in mijn golf 1 maar heb eigenlijk geen idee waar ik die sensor in moet draaien ?
het gaat om een 1,5 jb uit 82 misschien dat een van jullie weet waar je die heb best/makkelijkst kan plaatsen ?
het is een sensor met een fijne schroefdraad van +- 10 mm.
foto'tje zou makkelijk wezen ;) !

b.v.d.

gr. Martijn

p.s. heb de zoek functie gebruikt maar niet echt iets gevonden !

Gertjan
17-07-2008, 22:25
Op dat geval waar je oliefilter opgedraaid zit, daar zit een imbusboutje in gedraaid, die kan je eruit draaien en daar kan je je sensor in draaien.
Als je ff een foto hebt van je motorruimte oid kan het ik het ff aangeven :thumbup:

jetta mk1 '82
17-07-2008, 22:28
aan de zijkant van de olie filter steun of ......?
ik heb ff geen foto maar zal morgen is ff kijken ;) !

gr. Martijn

René
18-07-2008, 00:22
http://i229.photobucket.com/albums/ee299/renekloeze/jb.jpg
Nummer 4 eruit, en sensor erin

jetta mk1 '82
18-07-2008, 05:18
kijk da's super, bedankt rene ;) !!

gr. Martijn

René
18-07-2008, 11:32
Graag gedaan Martijn.

Gertjan
18-07-2008, 11:41
Die bedoelde ik inderdaad :D

jetta mk1 '82
18-07-2008, 11:45
net even gekeken maar er zit bij mij geen imbus op plaats 4 ?

(ook 21 zit er bij mij niet op ?)

gr. martijn

p.s. waarschijnlijk gaan we met de golf 2 want blijf kloten met de koeling :(

Gertjan
18-07-2008, 13:42
Ach, heb je nog meer ruimte ook ;)

jetta mk1 '82
18-07-2008, 14:41
ja oke maar ik wil met de golf 1 op vakantie de ruimte vind ik niet zo belangrijk ;) !

gr. Martijn

René
18-07-2008, 23:02
Met welke koeling blijf je kloten dan?
En maak es een foto van je oliefilterhouder als je wilt

jetta mk1 '82
19-07-2008, 01:35
Met welke koeling blijf je kloten dan?
En maak es een foto van je oliefilterhouder als je wilt

de koelvloeistof temperatuur blijft maar oplopen !
morgen ff nieuwe termo schakelaar voor de vin kopen en een nieuwe termostaat !

zal moregn (zaterdag dus ;) ) ff een foto plaatsen !

gr. Martijn

golf mkII 16v
19-07-2008, 07:53
Niet elk filterhuis hheeft z'n inbus
Heb er denk nog wel 1 liggen
Van je koelwater,loopt daar de meter van op of raakt hij echt aan de kook?

jetta mk1 '82
19-07-2008, 09:05
Niet elk filterhuis hheeft z'n inbus
Heb er denk nog wel 1 liggen
Van je koelwater,loopt daar de meter van op of raakt hij echt aan de kook?

de koelwater temp meter loopt (soms) helemaal op tot het ledje begint te knipperen !
ook zakt mijn koelvloeistof nivo veel te snel en heb hem gister middag weer even laten draaien zonder dop.
dat komen er weer een berg lucht bellen omhoog en vraag me af waar die vandaankomen :( ?

gr. Martijn

Mitta
19-07-2008, 10:58
de koelwater temp meter loopt (soms) helemaal op tot het ledje begint te knipperen !
ook zakt mijn koelvloeistof nivo veel te snel en heb hem gister middag weer even laten draaien zonder dop.
dat komen er weer een berg lucht bellen omhoog en vraag me af waar die vandaankomen :( ?

gr. Martijn

Maar als je hem laat lopen met de dop er af, heb je dan wel je verwarming op warm staan? Anders blijft er misschien lucht achter in je kagel radiateur...

Jurgen Santana
19-07-2008, 11:17
Is de dop van je KVS reservoir in orde? Bij mij zat de rubberring een keer scheef en toen had ik een soortgelijk probleem.

golf mkII 16v
19-07-2008, 12:02
Extern exspansie vaatje of zit het bij de radiateur bij in?

Marcski
19-07-2008, 13:59
Is de onderste koelslang dan nog redelijk koel?

Begin eerst maar eens je thermostaat te vervangen..

JVH
20-07-2008, 11:06
Koppakking kapot ?
mvg JVH

jetta mk1 '82
20-07-2008, 11:41
sorry voor de late reactie maar heb besloten om met de golf 2 op vakantie te gaan !

heb geen tijd meer om het probleem te verhelpen en mis ook het vertrouwen dus.... :(

na mijn vakantie ga ik verder maar zoals het er nu uit ziet komt er een ander (lees sneller) blok in !

het word geen pk monster maar zit te denken aan een 1.8 met weber/motorfiets carbs. ?

gr. Martijn

p.s. iedereen bedankt voor het meedenken ;) !!!!

Sjoes 85
22-07-2008, 16:29
ik had van het weekend in mn gti de temperatuurmeter al na 5 minuten rijden in het rood staan. temperatuursensor kapot. Gelijk ff een nieuwe gehaald bij VW, toen deed ie het weer. Als al je slangen (waterpomp-radiateur en de rechterkant van je radiateur t.h.v. je thermostaat) warm zijn, is er niets aan de hand. Als je de slangen niet meer kunt inknijpen bouwt zich druk op in de slangen en is er iets niet in orde (thermostaat kapot ofzo).
En zet inderdaad je warme lucht aan in de auto! Dan gaan eventuele luchtbellen er nog uit. Ook heb ik eens gehoord dat je thermostaat dan niet kapot zou zijn, als je warme lucht binnen krijgt (maar dat heb ik zelf niet gecheckt hoor).

succes.

Marcski
22-07-2008, 17:03
Ook heb ik eens gehoord dat je thermostaat dan niet kapot zou zijn, als je warme lucht binnen krijgt (maar dat heb ik zelf niet gecheckt hoor).

succes.

onzin

ik heb wel een thermostaat gehad die kapot was en dicht bleef zitten, was juist blij dat ik de kachel binnenin vol open kon zetten om hem redelijk op temperatuur te houden en zo naar huis kon rijden.. Was wel bloedheet in de auto ;)

Sjoes 85
23-07-2008, 12:51
onzin

ik heb wel een thermostaat gehad die kapot was en dicht bleef zitten, was juist blij dat ik de kachel binnenin vol open kon zetten om hem redelijk op temperatuur te houden en zo naar huis kon rijden.. Was wel bloedheet in de auto ;)

ok, weer wat geleerd! :thumbup:

Marcski
23-07-2008, 14:02
ter aanvulling, de thermostaat houdt alleen de onderste radiatorslang dicht tot boven de bedrijfstemperatuur, zodat het koelwater sneller opgewarmd wordt door de motor, maar als je de kachelkraan openzet (bij een mk1) kan het altijd nog door de kachelradiator stromen