PDA

View Full Version : LC5U / Aqua blue pearl effect! Welk kleurcode bij MOTIP?

Jetta Fireandic
15-07-2008, 17:21
Hoi allemaal,

nou zoek ik al een tijdje een lakstift en spuitbus van motip voor mijn corrado, alleen nou ben ik al bij halforts enzo geweest, maar nergens kunnen ze de kleurcode LC5U/Aqua blue pearl effect vinden :confused:

en als ik op de site van motip zelf kijk, kan ie uhm ook niet vinden.

misschien dat iemand van hier de kleurcodes van motip weet voor mijn auto
dan zoek ik dus de code voor de lakstift van 12ml
en van de spuitbus van 400ml

alvast bedankt :)

MrMiljon
15-07-2008, 18:15
Volgens mij hanteerd Motip gewoon de kleurnummers van de fabrikant van de auto. Bij de AVA in Groningen hadden ze zelfs nog LE1M Mexicobeige in de rekken staan ( wel erg stoffig).

martiepartie
15-07-2008, 18:52
geen motip rommel nemen!! Bij een verfhandel (autolakken) kan je voor hetzelfde geld een bus laten mengen. Dan heb je verse verf in een spuitbus die ook nog eens veel beter spuit! Een Motip bus 'wolkt' heel erg, irritant...

In Groningen zit Bischoff autolakken in Beijum, aan de Heratamaheerd. Wordt ter plekke voor je gemaakt en bij mij was er 0 kleurverschil!

Motip heeft boeken met lakcodes, waar je de bijbehorende motipcode opzoekt aan de hand van je originele lakcode. Bij VW laat je dan de L weg, dus dat wordt bij jou C5U. Sommige kleuren heeft Motip niet in het assortiment, dat was bij mij ook het geval.

tiefflieger
15-07-2008, 19:23
Inderdaad gewoon laten mengen bij een goede verfhandel.
Ben je mischien een paar euro meer kwijt maar dan is het zeker goed.

Der Ghopmeister
15-07-2008, 19:45
idd zo heb ik laatst een kwart liter laten maken voor m'n velgen bij ferwerda koste me 30,- en dat was inclusief verharder

MrMiljon
15-07-2008, 21:21
geen motip rommel nemen!! Bij een verfhandel (autolakken) kan je voor hetzelfde geld een bus laten mengen. Dan heb je verse verf in een spuitbus die ook nog eens veel beter spuit! Een Motip bus 'wolkt' heel erg, irritant...

In Groningen zit Bischoff autolakken in Beijum, aan de Heratamaheerd. Wordt ter plekke voor je gemaakt en bij mij was er 0 kleurverschil!

Motip heeft boeken met lakcodes, waar je de bijbehorende motipcode opzoekt aan de hand van je originele lakcode. Bij VW laat je dan de L weg, dus dat wordt bij jou C5U. Sommige kleuren heeft Motip niet in het assortiment, dat was bij mij ook het geval.

Die Bischoff levert ook 2k Autolak? En weet je daar zo een literprijs van? Heb in Friesland wel een gevonden voor 50,- per liter in uni (geen watergedragen). Groningen is voor mij wel lekker dichtbij.

Ps. Ben zelf ook geen liefhebber van spuitbussen maar ook ik heb in het verleden wel eens gezondigd

martiepartie
15-07-2008, 21:29
bischoff levert aan profi spuitbedrijven/schadeherstellers, dus zij doen voor 99% 2k lak. nieuwe lakken zullen in prijs niet veel verschillen per leverancier gok ik zo. bischoff levert verschillende merken verf.

SpiderClass
15-07-2008, 23:42
Ik was 18,50 euro kwijt voor het mengen van mijn kleur in spuitbus, dat was metallic maar dat maakte niks uit, in 2k natuurlijk en met brede spuitmond (tevens 90 graden te draaien) spuit 10x beter en had geen kleur verschil.

In die mottip zit ook veel meer rommel om het goed en spuitbaar te houden e.d.

Jetta Fireandic
16-07-2008, 11:05
oké, iedereen bedankt voor de info :thumbup:

ik woon in berlikum (friesland) vlak bij Leeuwarden, waar kan ik dan het beste heen gaan om mijn lak te laten mengen? :)

Ritske
16-07-2008, 11:11
volgens mij zit er in drachten ook een

Der Ghopmeister
16-07-2008, 12:20
http://www.ferwerda.org/

ook in friesland

Jetta Fireandic
16-07-2008, 13:18
http://www.ferwerda.org/

ook in friesland

die site doet niet zoveel meer, maar klopt ja nu je it zegt. Ferwerda zit ook in dokkum dus in friesland :D :thumbup:

SpiderClass
16-07-2008, 22:48
Het is trouwens ook verstandig even te informeren, welke primer er goed bij past en wel blanke lak, voor het dadelijk elkaar opvreet. Ook de kleur van de primer is belangrijk, als ik een lichte primer gebruik krijg ik een totaal andere kleur dan wanneer ik zwarte gebruik (dan krijg ik de juiste kleur) :)

Jetta Fireandic
17-07-2008, 10:37
Het is trouwens ook verstandig even te informeren, welke primer er goed bij past en wel blanke lak, voor het dadelijk elkaar opvreet. Ook de kleur van de primer is belangrijk, als ik een lichte primer gebruik krijg ik een totaal andere kleur dan wanneer ik zwarte gebruik (dan krijg ik de juiste kleur) :)

oké zal ik rekening mee houden, bedankt :thumbup: