View Full Version : G1 G60 turbo project
desnelders
09-06-2008, 15:01
Yoe
Me als belg even voorstellen ;)
Ik ben na een ful show golf 3 overgestapt naar een golf 1 en van bij het begin was de bedoeling meer go, minder show (en comfort). En een forum als dit vind je in belgie niet... Lijkt wel alsof er in nederland meer kennis zit, en mensen met handen aan hun lijf :D
The car:
Origineel 1100 formel E van 1982 met 80k km op de teller
http://www.desnelders.be/others/eins/day1/DSC08992.jpg
lang is hij zo niet gebleven, eerst KW schroefset eronder en ATS classics om een zomer mee te rijden
http://www.desnelders.be/others/eins/decked/DSC09018.jpg
En dan zijn we begonnen met het echte werk
interieur volledig gestript
Stalen Rolkooi
2 sparco stoelen
Sparco stuurtje
Wielkasten gerold en gti plastiek erop
mat zwarte OZ Superleggera's in 16" eronder
Remmen rondom vervangen door G60 exemplaren
en als laatste nog de 1100 motor eruit gehaald, en de motorruimte al opgekuist.
http://www.desnelders.be/others/eins/phase2/DSC09375.jpg
http://www.desnelders.be/others/eins/phase2/Afb022.jpg
http://www.desnelders.be/others/eins/phase3/DSC00364.jpg
Zo stond hij er laatst bij
http://www.desnelders.be/others/eins/phase3/DSC00330.jpg
http://www.desnelders.be/others/eins/phase3/DSC00331.jpg
Momenteel is hij binnen bij SMCP om het nieuwe hart erin te leggen. Ik doe zoveel mogelijk zelf maar dat gaat men petje te boven.
Dat word een 1.8 G60 blok, maar we gaan geen g-lader meer gebruiken, wel een Turbo :tongue:
Laat maar weten wat je ervan vind ;)
Greetz
oeh leuk... das een verdomd leuk project
-spyrock-
09-06-2008, 17:32
Blij een landgenoot tegen te komen zonder tupperware aan de auto.
Ik neem aan dat de auto geen nieuwe kleur krijgt aangezien het hart erin wordt gelegd?
project ziet er :thumbup: uit trouwens..
Vind 'm zo mooier ;) ;
http://www.desnelders.be/others/eins/decked/DSC09018.jpg
hm dat gaat een verdomd leuk karretje worden.. word hij verder ook nog gespoten? of doe je er verder niks aan..?? :) :rolleyes:
desnelders
09-06-2008, 18:59
eerste zaak is nu de nieuwe motor erin en concentreren op performance ;)
de kleur blijft alleszins, vind het cement grijs echt een mooie kleur, had er nog nooit zo een gezien maar vanaf ik hem kocht wist ik dat hij altijd in die kleur zou blijven.
respray zit er misschien ooit nog in maar de lak ziet er nog goed genoeg uit, buiten enkele kleine plekjes oppervlakkige roest aan oa de deur.
en ja op die ats'en was hij mooi maar in 13" krijg je niet veel remschijf he ;) en het plan was van in het begin de racy look.
Greetz
Christiaan
09-06-2008, 19:04
Nice... ben benieuwd wat dit gaat worden.... Hou ons op de hoogte!
Racelook
10-06-2008, 13:50
Ziet er al goed uit :thumbup:
Pewi Vwteam
10-06-2008, 14:29
wat voor een turbo komt er op? als ik vragen mag. en word er nog meer aangepast aan het blok?
desnelders
10-06-2008, 14:40
turbo word een T03 turbo van een 1.8T blok
blok word eerst volledig uit elkaar gehaald en nagekeken, en alle mogelijke pakkingen etc vernieuwd. En een programma op maat geschreven.
AD racing
10-06-2008, 18:50
Hey,
alles dan goed gekomen met de remadapters?
Tegen wanneer zou hij af zijn?
Wij zullen normaal in juli eens een trackday doen in Croix. Mss kan je mee...
mvg
Arne
corrado-usa
10-06-2008, 18:55
mooi projeckt succes er mee.
en hoe veel pk wil je er uit halen dan met een turbo er op.
desnelders
10-06-2008, 19:42
dat zou een 200pk moeten zijn...
en ad racing, midden juli zou hij af moeten zijn :)
en alles is goed gekomen met die adapters :thumbup:
Waarom niet gelijk een iets grotere turbo? Wat doe je met het uitlaatspruitstuk? Ben benieuwd aan de achterkant heb je erg weinig ruimte door het inlaatspruitstuk en schutbord e.d. Laat maar snel wat pics zien :).
He Ken projectje hier ook maar eens gepost.
succes met de werken hopelijk is ie snel af.
grtz Rob
desnelders
11-06-2008, 09:32
voor uitlaatspruitstuk gingen we kijken wat de beste oplossing is kopen, of zelfbouw. qua kosten/tijd die erin kruipt.
heb gekozen voor de 03 voor de snellere reactie op het gas, snel opkomend vermogen. Het is niet de bedoeling om er zoveel mogelijk vermogen uit te peuteren, eerder betrouwbaar en prettig om mee te rijden. Er zijn nog mensen die aanraden om een grotere turbo te steken, maar dat zijn mensen die meestel in de 300-400pk's zitten.
geschat vermogen van 200pk zal al prettig genoeg zijn :D
Golf-classic
13-06-2008, 17:11
dit komt goed :thumbup:
dit komt helemaal goed :thumbup:
Tommy_cc_
17-06-2008, 14:48
dit komt echt helemaal goed :thumbup:
:rolleyes:
Berserker
18-06-2008, 07:58
Dit komt zeker weten helemaal goed.. :thumbup: ;) :rolleyes:
desnelders
18-06-2008, 11:21
update pic, het blok steekt terug in elkaar ;)
http://img77.imageshack.us/img77/1336/dsc00566cb2.th.jpg (http://img77.imageshack.us/my.php?image=dsc00566cb2.jpg)
loco-vr6
18-06-2008, 11:52
Welkom :thumbup:
ziet er goed uit kerel! wordt flink geinversteerd zie ik al weer :D
Wat heb jij betaald voor de adapters voor je remklauwen en bij wie heb je ze vandaan??? en ook gelijk stalen remslangen genomen of ????
welke hoofdremcilinder neem je? van een mk3 gti of zo?
en ben je er al uit wat voor spruitstuk je gaat bouwen / kopen? als jeeen beetje gaat googelen kun je zat log styles vinden, en semi spaghetti is er ook genoeg. als je toch niet voor top vermogen gaat zou ik een log nemen, deze zijn gewoon giet-ijzer en minder gevoelig voor hoge temperatuur schommelingen, maar wel helaas een minder flow dan de spaghetti versies :)
je komt er wel uit :D succes en hou ons op de hoogte!
BTW: we zijn foto geil :D
Jettameister
11-07-2008, 09:21
Thx voor de leuke reactie in mijn topic maar dit hier ziet er ook niet verkeerd uit ;)
suc6! en kom je ermee naar vag fest?
desnelders
11-07-2008, 09:27
tegen dan zou hij wel af moeten zijn
hij had eigenlijk al voor de zomer moeten afzijn :rolleyes:
Mooi project, het blokje ziet er ook netjes uit..
Dit zijn de leuke projectjes: Less show more go :D
desnelders
15-07-2008, 06:22
turbo kitje dat besteld is zou vandaag binnenkomen.
k03 turbo met uitlaatspruitstuk, intercooler en blow off valve. Was het laatste dat er nog nodig was.
Nu hopen dat hij snel in elkaar kan gezet worden :thumbup:
Pewi Vwteam
15-07-2008, 09:28
mmm klinkt goed! foto???
The Green
16-07-2008, 13:50
Als je de pk's een beetje gewoon bent, heb ik nog een xflow kop als upgrade over ;) :tongue:
desnelders
16-07-2008, 19:41
http://www.desnelders.be/others/eins/phase3/Afb018.jpg
http://www.desnelders.be/others/eins/phase3/Afb019.jpg
http://www.desnelders.be/others/eins/phase3/Afb025.jpg
Zijn er al vorderingen in dit project? :rolleyes:
desnelders
21-08-2008, 05:48
jammer genoeg niet zoveel, maar het komt...
AD racing
23-08-2008, 07:18
Zie maar dattem klaar is hé tegen de vw-days...
16/11...
:thumbup:
Pewi Vwteam
23-09-2008, 21:42
en zit er al leven in dit beestje?
De Limburger
23-09-2008, 22:08
Foto`s please.??
desnelders
24-09-2008, 08:15
ik ga er morgen nog eens langs, hopelijk zijn er mooie vorderingen om foto's van te maken
desnelders
06-10-2008, 14:52
Er is vordering in aan het komen :thumbup:
gedaan ;
motor steekt terug in elkaar
turbo erop
motor in de wagen
ic plaats gegeven
koppeling boit werkende
schakelmechanisme werkende
bedrading bezig
uitlaat buizen
ic buizen besteld
water aant aansluiten ,enz...
allee hier wat pic's
http://i139.photobucket.com/albums/q291/de-snoopy/DSC00691.jpg
http://i139.photobucket.com/albums/q291/de-snoopy/DSC00759.jpg
http://i139.photobucket.com/albums/q291/de-snoopy/DSC00775.jpg
http://i139.photobucket.com/albums/q291/de-snoopy/DSC00776.jpg
http://i139.photobucket.com/albums/q291/de-snoopy/DSC00777.jpg
Eindelijk een update :)
De werken zien er goed uit, is wel een apart spruitstuk aangezien de turbo vrij laag achter het blok ligt...
Of is de reden hiervoor dat er geen ruimte voor de turbo is tussen blok en schutbord?
Ben benieuwd wanneer het loopt, succes ermee :thumbup:
desnelders
06-10-2008, 21:30
dat is idd de reden ;)
remcotje
07-10-2008, 02:01
mooi project ga zo door:P
Volgens mij moet de turbo zo laag hangen omdat het inlaatspruitstuk er nog boven langs moet. Ben benieuwd hoe dit gaat rijden in vergelijking met een g60. En of het nog extra vermogen oplevert natuurlijk :)!
desnelders
07-10-2008, 09:42
Volgens mij moet de turbo zo laag hangen omdat het inlaatspruitstuk er nog boven langs moet. Ben benieuwd hoe dit gaat rijden in vergelijking met een g60. En of het nog extra vermogen oplevert natuurlijk :)!
ik ook :D
ronnieabf
08-11-2008, 20:18
en zijn er onder tussen nog vorderingen in het project??
De Limburger
08-11-2008, 21:45
Ja daar ben ik ook erg benieuwd naar..????
desnelders
01-02-2009, 17:56
er is ondertussen voortgewerkt aan het aansluiten van de motor
en ik ben gisteren op bezoek geweest bij men golf, en lekker dagje aan gesleuteld. Dingen die ik zoiezo wou doen en nu handiger zijn op de brug
powerflex rubbers gestoken op de voor en achteras, eibach stabilisatie stangen gemonteeerd, nieuwe naftbak gestoken en batterij in de koffer gezet. Deed goed om er nog eens aan te kunnen sleutelen en blij dat alles is gelukt :thumbup:
http://www.desnelders.be/others/eins/phase3/DSC02029.jpg
http://www.desnelders.be/others/eins/phase3/DSC02031.jpg
http://www.desnelders.be/others/eins/phase3/DSC02033.jpg
http://www.desnelders.be/others/eins/phase3/DSC02036.jpg
http://www.desnelders.be/others/eins/phase3/DSC02037.jpg
http://www.desnelders.be/others/eins/phase3/DSC02039.jpg
http://www.desnelders.be/others/eins/phase3/DSC02040.jpg
http://www.desnelders.be/others/eins/phase3/DSC02041.jpg
http://www.desnelders.be/others/eins/phase3/DSC02043.jpg
http://www.desnelders.be/others/eins/phase3/DSC02044.jpg
Greetz
Het gaat de goede kant op... :thumbup:
ronnieabf
01-02-2009, 19:17
en zijn er ook al vorderingen met de moter? ben erg benieuwd hoe je de turbo hebt zitten en dan bedoel ik aan welke kant de inlaat zijde zit zeg maar!! succes met het project en post maar wat foto s !!!
desnelders
01-02-2009, 19:30
er zijn zeker ook vordering met de motor maar gaat nog heel effe duren
de turbo inlaat zit links en uitlaat rechts ;)
ronnieabf
01-02-2009, 19:39
ja gezien als je voor de auto sta neem ik aan? maar jij had wel kabelschakeling geloof ik he. ik wil dit graag weten omdat ik zelf ook met zo iets bezig ben maar dan met een gewone 020 bak en vroeg me af of je dan met de downpijp weg kon
Ziet er allemaal erg netjes uit!
variant110
01-02-2009, 22:13
ziet er allemaal netjes uit
ni zie ik op die 1 na laaste foto dat je nieuwe klemmen hebt om je stabirubbers ken je die nog gewoon bestellen dan?!
desnelders
02-02-2009, 07:37
nee dat is een nieuwe eibach stabi stang, en daar zijn de rubbers en beugels bij geleverd ;)
dit komt echt heel super erg cker weten helemaal goed
:thumbup:
desnelders
02-02-2009, 10:58
ja gezien als je voor de auto sta neem ik aan? maar jij had wel kabelschakeling geloof ik he. ik wil dit graag weten omdat ik zelf ook met zo iets bezig ben maar dan met een gewone 020 bak en vroeg me af of je dan met de downpijp weg kon
ik gebruik idd de bak en kabels van een golf2, maar in jouw geval zou ik het niet weten
ronnieabf
02-02-2009, 21:25
zit bij jou de downpijp er al wel op dan? of ben je nog niet zo ver ik hoor het graag gr ronnie
Weer een pracht project.Ook goed om te zien dat onze zuiderburen niet stil zitten,maar dat wist ik eigenlijk al wel woon zelf een kwartiertje rijden van de grens af.
Succes en vooral zo doorgaan.
desnelders
03-02-2009, 19:39
zit bij jou de downpijp er al wel op dan? of ben je nog niet zo ver ik hoor het graag gr ronnie
nee zover zijn we nog niet (helaas) ;)
goed bezig, ik blijf je projekt volgen.
desnelders
07-02-2009, 14:27
de beugels om de voorste stabi stang te monteren miste ik nog, deze zijn gisteren aangekomen van bij Bolku Tuning :thumbup:
http://www.desnelders.be/others/eins/parts/DSC02054.JPG
heel tevreden mee, had niet verwacht om zo'n mooie beugels te vinden
Leuk project hoor !!!
Vraagje: die afdekplaat die je op je accu hebt, waar heb je die gekocht als ik vragen mag ?? En is dat carbon ??
Succes verder
Groeten,
LRR
desnelders
09-02-2009, 13:05
dat is een plastic batterij "bak" met aan de buitenkant carbon look.
Die ben ik per ongeluk tegengekomen bij een motorsport winkel hier in Antwerpen. Een merk of dergelijke staat er niet op.
dat is een plastic batterij "bak" met aan de buitenkant carbon look.
Die ben ik per ongeluk tegengekomen bij een motorsport winkel hier in Antwerpen. Een merk of dergelijke staat er niet op.
Okay, dus maar even in de 2-wieler scene rondstruinen :thumbup:
desnelders
09-02-2009, 15:24
Okay, dus maar even in de 2-wieler scene rondstruinen :thumbup:
sorry heb me verkeerd uitgedrukt, een automobiel motorsport winkel. Is wel degelijk bedoeld om in een auto te gebruiken ;)
edit: link gevonden http://www.raceplastics.com/battery_boxes.htm
Is wel degelijk bedoeld om in een auto te gebruiken ;)
Ik vond de bak al wat groot voor een motorfiets-accu :D :D
Thanx voor de link.
desnelders
15-02-2009, 11:51
voila de voorste eibach stabi stang zit eronder, met dank aan bolku voor de beugels :thumbup:
http://www.desnelders.be/others/eins/phase3/DSC02055.jpg
De Limburger
15-02-2009, 14:55
Dat ziet er erg kinky uit hoor.
Ga zo door.
Gr Ronnie
Allart-Ghetta
14-03-2009, 13:43
Zeer leuk allemaal.
Maar wat gebruik je voor motor- en baksteunen?
Ik heb er een beetje gekieteld TDI'tje in liggen, maar die motorsteunen (vooral de achterste, is te zien bij jou op de foto) zijn lekker slap, dus het blok stuitert heen en weer door de motorruimte.
Succes verder!
dat ziet er zeer goed uit :thumbup:
desnelders
19-03-2009, 14:12
@allart-ghetta: je bedoelt die rubber die tussen de achterste steun zit?
zoals al vaker gezegt ziet er erg netjes uit :thumbup:
ik heb sinds kort een corrado g60 gekocht omdat ik al een tijd met het idee liep om een turbo erop te monteren, dus nu heb ik eigenlijk de vraag waar jij je turbo etc besteld heb? ik ga dit zeker in de gaten houden :)
ga zo door :thumbup:
desnelders
06-05-2009, 12:29
even vanonder het stof halen ;)
de persoon die de motor etc aansluit voor mij heeft zen enkel en vinger gebroken dus die is redelijk lang out. Maar ik ben er zoveel mogelijk zelf aan het verdoen om hem zo snel mogelijk af te maken. dingen zoals schakel toren op zen plek zetten, bateerij bak in de koffer vastgezet en aangesloten, hoofdstroomonderbreker in dashboard gemonteerd, gevlochten remleidingen steken.
Nu beginnen we met de laatste darmen op de motor en de elektriciteit. Dus hij legt mij uit wat waar moet, zo leer ik ook nog lekker veel bij :thumbup:
Geert_Sneek
06-05-2009, 18:34
Zeer mooi en leuk project, goed om te zien dat mensen niet helemaal over de top gaan maar gewoon lekker sleutelen, maar toch echt wel iets speciaals neer zetten, top!
Maar mag ik vragen waar jij die rubbers voor je stabi enzovoorts weg hebt gehaald?
desnelders
07-05-2009, 07:08
das idd een beetje de bedoeling van dit project ;)
die purpere powerflex rubbers van de ophanging heb ik gekocht op ebay.de , en die rode rubbers op men stabi stangen waren mee geleverd met die eibach stabi stangen. Want die stangen zijn dikker dan de originele.
gisteren olie en waterdarmen etc aangesloten, spanklemmen zijn fun...
En nieuwe kabels gemaakt naar de alternator want van die van de golf 1 bleek van de dikke rooie het koper door de isolatie te zijn gesmolten over zo goed als de hele lengte :eek: geluk dat er nog zo'n zwarte plastiek rond zit. En van de kabels die bij de G60 blok waren, was het blauwe dunne op twee plaatsen aan elkaar gezet geweest dus maar in een keer beide nieuw gemaakt.
kiwi-gti
07-05-2009, 07:24
Erg leuk project om te volgen, ga zo door :thumbup:
desnelders
08-05-2009, 11:46
gisteren zijn we in de elektriciteit gevlogen :D kabel komende van de batterij in de koffer vooraan aangesloten en de G60 kabelboom erin gelegd. En er zit terug leven in de golf :tongue: hij draait nog niet maar dingen zoals de ventilator, starter, lichten, pinkers etc doen het terug :thumbup:
de lichten werken meteen, de pinkers gingen maar 1 keer, na ene half uurtje nog eens testen opeens wel maar de vier pinkers tegelijk bleven dan weer continu branden, half uurtje daarna werkte die ook. alsof er beetje bij beetje terug leven in stroomde :cheers:
Er is nog een beetje werk aan de kabelboom op de motor en dan nog de benzine leidingen en pomp etc afwerken en de waterdarmen en nog een lijstje klein prullen.
desnelders
09-05-2009, 07:37
gisteren avond was ik niet van plan om te gaan sleutelen maar de gevlochten stalen remleidingen waren aangekomen dus toch maar effe gaan plaatsen :tongue: ze steken eronder, enkel die boven de achteras nog niet, daar was ik nog aan begonnen op het eind maar had de fut niet meer voor zo'n kl*te werkje :D maandag pics van de vorderingen
desnelders
11-05-2009, 21:51
ik had een probleempje met de benzine, namelijk de super dunne benzine leidingen van het 1100 blok. en de bijhorende dunne aansluitingen aan de vlotter boven aan de tank. ik heb hier op het forum een mk1 gti benzine tank gevonden en gisteren avond nog gaan halen.
vandaag gaan sleutelen:
- de achteras terug gedemonteerd, de reeds vervangen tank terug vervangen door ditmaal de gti tank.
- met de as eraf ineens de vier gevlochten remleidingen achteraan gestoken
- remsssyteem gevuld en ontlucht
- de nieuwe benzine pomp gemonteerd achteraan naast de tank en aangesloten
- 8mm naftleidingen getrokken tot vooraan
- de uitlaat terug op zen plek gehangen en voorlaatste stuk gemaakt voor hij omhoog gaat naar de turbo
dus alles van remmery, benzine en stroom ligt erin, nu dat allemaal nog aansluiten op het blok. ik vind het bijna jammer dat ik naar de worthersee vertrek woensdag morgen :tongue:
heey erg gaaf project! ik had onder mijn oude auto ook eibach stabi's zitten ( bmw e30 ) reed echt heel erg goed, kost wat maar zijn ze zekers waard!
succes!
huismuis
13-05-2009, 08:39
gaaf projekt hoor!
ben zelf nu bezig met g60 turbo ombouw in mijn golf II
wat voor spruitstuk gebruik je?.
en gebruik je ook een externe brandstofpomp?..
ik hou het in de gaten zitten altijd tips in..
hoe heb je het trouwens gedaan met je koppeling?.. nog steeds mechanisch of nu ook hydraulisch?..
groeten
gaaf projekt hoor!
ben zelf nu bezig met g60 turbo ombouw in mijn golf II
wat voor spruitstuk gebruik je?.
en gebruik je ook een externe brandstofpomp?..
ik hou het in de gaten zitten altijd tips in..
hoe heb je het trouwens gedaan met je koppeling?.. nog steeds mechanisch of nu ook hydraulisch?..
groeten
Zo op de laatste foto te zien gebruikt hij een hydraulische g60 bak.
Erg gaaf project dit, ben benieuwd wanneer het wagentje loopt :thumbup:
Edition-Blue
13-05-2009, 10:08
Mooi project !
Ga zo door !
desnelders
22-05-2009, 22:02
Zo op de laatste foto te zien gebruikt hij een hydraulische g60 bak.
Erg gaaf project dit, ben benieuwd wanneer het wagentje loopt :thumbup:
idd ;)
en ik gebruik idd een externe brandstofpomp
desnelders
29-05-2009, 10:59
om verder te gaan op die pomp, ze werkt maar loopt niet bij starten.
als ik stroom op de relais zet wel, maar als het via de computer zou moeten niet. Dit zal waarschijnlijk aan de digifant liggen. Er is een andere onderweg met de belgische post :rolleyes: ofwel (voorlopig) bypassen.
ondertussen de spruitstukken en turbo definiteif gemonteerd.
Dan is het nog waterbakje plaatsen, benzine slangen en drukregelaar aansluiten, en olie en water op het blok en hij zou moeten leven :D
desnelders
03-06-2009, 06:42
voila alle water en olie darmen zitten erop, en ter controle het water en de olie erop gedaan :thumbup:
de benzine leidingen en benzinedrukregelaar aangesloten. er moet alleen nog nen nieuwe naft filter tussen, we hebben voorlopig een ouwe gebruikt die hij nog had liggen.
en de buizen naar de turbo voort water en naar de luchtfilter gemaakt en aangesloten.
uitlaat nog afmaken, 2e cardan erop, elentriek op maat maken en ...
Het begint op te schieten :thumbup:
desnelders
03-06-2009, 11:07
ja het licht aan het eind van de tunnel komt in zicht :D
desnelders
06-06-2009, 20:43
hij heeft dit weekend gedraaid, weliswaar zonder uitlaat en nog niet afgesteld, maar hij leeft! :thumbup:
in de loop van volgende nog wachten op een paar details die nog moeten geleverd worden en...
intussen een paar spy pics
http://i139.photobucket.com/albums/q291/de-snoopy/DSCN1462.jpg
http://i139.photobucket.com/albums/q291/de-snoopy/DSCN1466.jpg
desnelders
12-06-2009, 11:33
vanmiddag zou het gaan gebeuren, ik zou de golf gaan ophalen en voor de eerste keer mee rijden sinds anderhalf jaar!
ik had netjes een helve dag verlof aangevraagd. maar ik had er nog geen antwoord op gerkegen, dus ik ga vanmiddag effe checken voor ik vertrek en krijg te horen dat het niet in orde is.
- ik sta momenteel op een ander project dus ben niet mee opgenomen in onze planning
- op dat ander project lig ik voor op schema dus no problem
- er zijn op de dienst waar ik normaal zit enkele zieken vandaag en er had nog een collega een halve dag gevraagd die hij ook niet had gekregen
- dus omdat er te weinig in onze planning staan krijg ik geen vrij ook al sta ik niet mee op die planning :screwy:
dus hopelijk kan ik hem morgen ophalen :(
oh ja er gaat hier deze namiddag héél hard gewerkt worden... :rolleyes:
Freestylejurgen
18-06-2009, 13:12
En??????????????
desnelders
18-06-2009, 13:37
ok na men frustratie uiting van vorige week een echte update deze keer ;)
we hebben dus problemen met afstellen, hij blijft maar te rijk draaien.
het zijn kennelijk de beruchte blauwe watertemp sensor en co potentio meter die de oorzaak zijn dus die worden vandaag vervangen.
Maar sinds gisteren remt hij plots niet meer :confused: ongeveer een maand geleden alles van remmerij aangesloten, gevuld en ontlucht en remmen werkten uitstekend. En gisteren bij het verzetten van de auto wil ik remmen en ploft de pedaal gewoon tot op de grond zonder enige druk. En nergens lekken ofzo dus we zullen om te beginnen nog een keertje ontluchten maar lijkt me sterk dat het daarmee opgelost is.
Als de rempomp gestorven zou zijn, vind ik het wel beter dat nu gebeurd dan tijdens de eerste test ritten... :eek:
AD racing
18-06-2009, 15:52
Werk maar lekker door, normaal gaan we in juli terug naar Croix gaan rijden... :thumbup:
desnelders
19-06-2009, 11:19
de rempomp word op dit moment vervangen
ALS de nieuwe co pot meter vandaag nog binnenkomt en ALS de chip van Bolku tuning vandaag arriveert met de post...
dan ZOU hij morgen kunnen bollen, ik blijf optimistisch :D
ondertussen nog een paar fotootjes die hier nog niet stonden
http://i139.photobucket.com/albums/q291/de-snoopy/DSCN1511.jpg
http://i139.photobucket.com/albums/q291/de-snoopy/DSCN1512.jpg
http://i139.photobucket.com/albums/q291/de-snoopy/DSCN1525.jpg
http://i139.photobucket.com/albums/q291/de-snoopy/DSCN1535.jpg
http://i139.photobucket.com/albums/q291/de-snoopy/DSCN1538.jpg
bjuriaan
19-06-2009, 12:27
Super project. Ga je zo ff pb sturen.
Bjorn
desnelders
24-06-2009, 15:35
en de golf is terug thuis :wee:
de morgen nog een beetje kleine prullen afgemaakt en net toen ik er mee wou vertrekken kwam de postbode dan toch de bestelde chip van Bolku afgeven :thumbup: dus die kon er nog in dan, alleen had ik hem er wel ondersteboven ingestoken. ik was afgegaan op de lettertjes van de sticker die erop hing en niet gelet op de kleine inkeping in de chip :rolleyes:
en dan nog een kleine test rit voor ik aan de 50km naar huis begon, stilgevallen zonder benzine onderweg :D
Maar daarna kon de rit naar huis eindelijk starten en nu staat hij mooi thuis.
Ik had nog een nieuwe grille met rode lijst en rode achterlichtenklaarliggen dus die er ineens ingezet.
http://www.desnelders.be/others/eins/phase4/home1.JPG
http://www.desnelders.be/others/eins/phase4/home2.JPG
http://www.desnelders.be/others/eins/phase4/home3.JPG
http://www.desnelders.be/others/eins/phase4/home4.JPG
http://www.desnelders.be/others/eins/phase4/home5.JPG
en nu ga ik hem nog eens wassen :lol:
Gaaf Golfje zo! Interieur vind ik persoonlijk ook erg mooi zo :)
echt vette race mk1 :eek:
Knap van binnen en buiten
knarfmk1
24-06-2009, 17:11
Ziet er heerlijk uit! top!
Joey_G40
24-06-2009, 17:34
ziet er mooi racy uit super !!
Pewi Vwteam
24-06-2009, 21:37
ja ziet er zeker netjes uit mijn complimenten, en nu de vraag hoe loopt dat nu met een turbo ipv g-lader
Erg gaaf zo! heb je die uitlaat zelf gemaakt, of laten uitbesteden?
Waar heb je de tussendemper en einddemper vandaan? :)
Wat voor vermogen zal je nu ongeveer zitten?
desnelders
25-06-2009, 06:54
is een volledige uitlaatlijn van powersprint ;)
en het rijd echt goed. Ook al staat de wastegate afgesteld op 0.6 bar. Hij blaast dus snel af omdat de g60 mapsensor toch niet omkan met meer dan 1 bar druk. Maar het vermogen komt er door de gekozen kleine turbo al snel en niet zo dat hij pas vooruit gaat als ge gas doorgeeft.
Volgende stap is software op maat laten schrijven, zwaardere map sensor en turbo druk verhogen
maar eerst uitlijnen want ophanging is er volledig onderuit geweest en deels vernieuwd dus zeker nodig
Edition-Blue
25-06-2009, 07:27
Hele mooie golf 1 geworden !!
desnelders
30-06-2009, 12:14
ik ben hem vanmorgen gaan laten uitlijnen en rijd pakken beter nu :thumbup:
dus klein ritje gedaan en ene beetje harder getrapt en wat gaat hij lekker :D
dit weekend nog paar kleine detailkes fixen en dan is hij klaar voor zen eerste meeting, mivw :cool:
desnelders
05-07-2009, 12:59
ik ben gisteren een ritje gaan maken van dikke twee uur, grote banen, klein banen, snelweg. En alles naar wens enkel rechts voor een probleempke met de ophanging. Ik was in de buurt van een bekende bandencentrale dus even daar gestopt en zijn conclusie is eigenlijk heel logisch als ik de symptomen bekijk, een versleten toplager rubber vooraan. Dus nieuwe rubbers zijn besteld dan kan ik ze er in de loop van de week onder steken.
Het een hele vette MK1 geworden :thumbup:
corrado-usa
05-07-2009, 19:26
en hoeveel vermogen heb je nu ongeveer dan.
erg mooie mk1 geworden. :thumbup:
Ziet er super uit Ken!
Ben benieuwd wat ie er straks uit zal persen op de rollenbank.
De eerste chip heb je zeker niet meer gekregen?
kiwi-gti
09-07-2009, 17:11
Echt super aan het worden Ken.
Dit zijn de leukste tijden, laatste puntjes op de i maar met direct resultaat.
Veel plezier met het afbouwen, daarna ga je je toch maar vervelen als alles goed werkt ;) :P
Zal behoorlijk rap worden lijkt me :thumbup:
desnelders
09-07-2009, 20:41
@bolku: nee die is verdwenen in de geoliede machine van de belgische posterijen denk ik...
vandeweek de nieuwe toplagers gestoken en hij rijd veel beter nu, hij moet nog wel opnieuw uitgelijnd worden zaterdag maar rijd zo al stukken strakker. mag ook wel nu ongeveer alles is vervangen :D
maar er zijn nog 1001 dingen die verandert of verbetert kunnen worden dus me vervelen zal ik nog niet snel doen :tongue:
oh ja die PSSSSSHHHHT is zo verslavend!!! :drive:
net je hele topic gelezen, en wat een super bak. Hele mooie golf met ook de nodige power.
En die psssht dat ken ik ja. Mijn cupra doet dat ook heerlijk ;)
desnelders
11-07-2009, 15:51
hij is terug uitgelijnd dus helemaal in orde nu
vandaag heel de dag eraan geprutst, gevezen en gepoetst, klaar voor mivw morgen :cool:
desnelders
13-07-2009, 06:56
het was de eerste lange snelweg rit met de mk1 en vlekkeloos verlopen, rijd fijn. maar ik ga toch de rollementen vervangen want heb een redelijk hard rol geluid vooraan.
toen ik aan het opbouwen was had ik die beter ook ineens vervangen maar beter laat dan nooit :D
desnelders
16-07-2009, 07:06
en ik ben de renovatie aant voortzetten. vooraan krijgt de golf nog een deel nieuwe onderdelen zoals; fuseekogels, stuurkogels, spoorstang en wiellagers. Als ge de onderdelen bij elkaar legt stelt het niet veel voor maar de rekening wel :wow: :D
hij ligt nu uit elkaar, alle nieuwe stukken zijn binnen dus begin volgende week alles monteren, kijk er al naar uit :cool:
desnelders
23-07-2009, 20:57
alles is klaar geraakt, foto van de nieuwe fuseekogel, stuurstang en kogels, en nieuwe wiellagers zitten er ook op. Rijd en stuurt nu gelukkig wel veel beter :thumbup:
http://www.desnelders.be/others/eins/phase4/DSC02265.JPG
desnelders
28-07-2009, 08:15
donderdag rij ik mee met een vriend naar JD engineering. zijn nieuwe 2.0tfsi tt gaat op de rollen voor meer paardjes, en dan ga ik eens horen wat zij kunnen aanbieden voor de golf1 :thumbup:
desnelders
01-08-2009, 19:04
de afspraak is gemaakt om de golf1 op de bank te zetten bij JD engineering, mensen met zulke ervaring, know how en infrastructuur vind je niet in belgie :thumbup:
vandaag darm naar beneden gelegd voor de carter ontluchting, wou een oil catch tankske gaan kopen bij r-power maar waren niet open dit weekend
nog paar klein prullekes verbeterd aan de motor, beke opkuis van draden enzo, en dan beginnen swappen met achterlichten
de rode vind ik teveel rood :D , de zwarte te saai, en de originele eigenlijk wel fijn, alleen spijtig dat 1 origineel en 1 namaak is
http://www.desnelders.be/others/eins/DSC_6766.jpg
http://www.desnelders.be/others/eins/DSC_6769.jpg
http://www.desnelders.be/others/eins/DSC_6773.jpg
moest ge uw zwarte lichten ooit willen wegdoen, moogt ge altijd iets laten weten ;-)
breadfan83
01-08-2009, 19:13
Wat ontzettend dik!
desnelders
01-08-2009, 19:15
moest ge uw zwarte lichten ooit willen wegdoen, moogt ge altijd iets laten weten ;-)
i know, but i like to have options :D
ik vind de rode lichten er echt super in staan.....
Buikschuiver
01-08-2009, 19:27
De rode staan idd het strakst .. gave wagen :thumbup:
Bruut ding zeg :)
Die OZ ultraleggera`s staan ook erg goed !
en als je die rode achter lichten weg doet mag je het mij laten weten :D
verder erg dikke auto !
desnelders
13-08-2009, 07:15
ik ben gisteren de Circuit Experience cursus gaan volgen van Sky limit op het circuit van Zolder. En heb me super goed geamuseerd.
De golf heeft het super goed gedaan.
De dag bestond uit een beetje theorie, enkele rondjes met instructeur, dan rondjes achter de pace car en daarna nog 1,5uur vrij rijden.
Ik zat met men oldie tussen redelijk wat nieuw geweld maar heb er niet veel moeten laten gaan :D
Heb wel drie nadelen ondervonden: de banden, de turbo druk staat nog laag dus was beperkt in boost, en heb nog een probleempke met men uitlijning rechtsvooraan.
Maar over de rest van de golf ben ik enorm tevreden :thumbup:
paar pics van de me in action :tongue:
http://farm4.static.flickr.com/3501/3814549625_77709846d5.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3534/3814553317_642e16f81e.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3435/3815372528_b5b3304490.jpg
meer foto's van een bevriende fotograaf (http://www.flickr.com/photos/skylimitphotoservice/sets/72157622021108938/with/3814548647/)
Greetz
vwmk2driver
13-08-2009, 08:26
cursusdag is erg leerzaam denk ik zo..
rem en stuurtechnieken,en vooral rustig blijven :D
neem van mij aan er zal altijd wel iets zijn met je auto als je op de grens gaat rijden,ik heb ook al heel wat verbouwd en verspijkerd aan me auto maar elke keer is er iets wat je begrenst.
maar dat zal altijd zo blijven je veranderd namelijk iets en dan ga je waarschijnlijk weer harder,maar doordat je weer harder gaat is er iets anders wat weer niet goed is. :thumbup: ;)
knarfmk1
13-08-2009, 09:18
Wat zijn foto's van een racend golfje 1 toch altijd goed he, kan niet wachten tot de mijne klaar is en er ook mee over het circuit kan boenjeren!
ziet er goed uit!
desnelders
13-08-2009, 09:24
knarfmk1: jouw ex volvo was er trouwens ook bij gisteren, hij ging wel goed kennelijk :thumbup:
knarfmk1
13-08-2009, 10:07
Haha cool! ook nog foto's van?
desnelders
13-08-2009, 10:24
ik heb smorgens een paar pics genomen van de auto's toen we aan het wachten waren voor de inschrijvingen maar die staan op men pc thuis, nadien niet echt meer tijd voor gehad :drive:
Ik ben blij voor u dat hij is klaar geraakt, het ziet er super uit allemaal.
En valt het mee op circuit rijden met je mk1 ?
En heb je hem als oldtimer ingeschreven, of komt hij niet op de baan :) ?
Ben nieuwsgierig naar je pk's..
Succes ermee
desnelders
14-08-2009, 10:37
op de foto's hangt er een o plaat op ;)
desnelders
25-08-2009, 13:14
de kogel is door de kerk, ik heb lang getwijfeld maar de golf is terug aangekleed. we gaan voor de sleeper look ipv van de racy look.
en ik moet zeggen het is een pak fijner om mee te rijden.
de wielen zijn vervangen door G60 staal
http://www.desnelders.be/others/eins/phase5/staal/DSC_6874.jpg
en het interieur is ook terug aangekleed, meerbepaald met een rabbit interieur
ziet het niet vaak en in super goeie staat dus :thumbup:
http://www.desnelders.be/others/eins/phase5/DSC_7249.jpg
http://www.desnelders.be/others/eins/phase5/DSC_7253.jpg
en de achterlichten, koplampen en pinkers heb ik ook terug vervangen door de originele :cool:
Greetz
desnelders
25-08-2009, 13:57
als je een auto maakt voornamelijk voor circuit gebruik is het super, maar als je er ook meetings mee doet of in het weekend eens ritje mee maakt dan vind ik dit toch leuker om mee te rijden.
er zijn wel meer mensen die me gek verklaren :D
Kan me er weinig bij voorstellen dat hij beter rijdt op staal met ballonbanden en met die slappe stoelen.... maarja... ieder z`n smaak natuurlijk ;)
Ben je inmiddels al eens op een vermogensbank geweest?
Pedaalemmer
25-08-2009, 14:02
Veel mooier dan die schreeuwerige stoelen en wielen. Sleepers zijn hot!
Dat ziet er weer PUIK uit desnelders!
Jij bent goed bezig.
desnelders
25-08-2009, 15:53
Kan me er weinig bij voorstellen dat hij beter rijdt op staal met ballonbanden en met die slappe stoelen.... maarja... ieder z`n smaak natuurlijk ;)
Ben je inmiddels al eens op een vermogensbank geweest?
ieder zen smaak he, en ik heb niet gezegd beter, maar fijner, meer geschikt voor straatgebruik ;)
en eind september gaan we op bezoek bij JD...
Chip op maat? Ben benieuwd :)
desnelders
25-08-2009, 16:16
Chip op maat? Ben benieuwd :)
ik ook :D
desnelders
16-09-2009, 09:49
ik moet nog eens terug langs de bandenboer want met de stalen velgen heb ik vanaf 130km/u een lekkere handpalm massage van het stuur.
Want het plan is als alles goed gaat bij JD er dat weekend al effe een test ritje mee te doen, naar de Westside VW Meeting in Engeland :D
oh ja en de koper voor men rolkooi laatr niets meer weten dus moest er iemand interesse hebben. Een zwarte stalen rolkooi van Sparco voor golf1 mag weg voor 300€
Greetz
Nog geen foto van de nieuwe circuitwielen ? ;)
desnelders
16-09-2009, 18:39
oh jawel, net een test rit mee gedaan trouwens en rijden perfect ook bij hogere snelheden, maar dat wist je al he ;)
http://www.desnelders.be/others/eins/compos/DSC_7449.jpg
mooi.. nu nog de kleine plekjes bijwerken oa onder aan de deur
desnelders
16-09-2009, 20:50
ja ooit... nadruk ligt nu op techniek ;)
desnelders
18-09-2009, 14:03
ben de zwaardere injectoren aan het steken. Hij gaat toch op de aanhangwagen naar JD dus kan ik dat al thuis doen.
En oooh wat is dat toch een leuk jobke! :angry: :D
Nieuwe velgen staan m goed Ken!
had het zondag al gehoord maar staat beter als ik al verwacht had.
succes met de injectoren steken en bij jd zet de wekker alvast maar ;)
desnelders
18-09-2009, 21:49
de injectoren gaan er dus niet in :mad:
topic erover gestart (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=780446#post780446)
desnelders
19-09-2009, 21:52
ze zitten erin, bleek dat ik aant proberen was om ze er verder in te krijgen dan de bedoeling is :D
motor steekt terug in elkaar, klaar voor de trip naar JD :thumbup:
desnelders
21-09-2009, 12:22
vandaag twee grote dozen aangekomen uit de UK, heb ze uitgepakt en dan maar effe op zolder gelegd want men vriendin vond ze niet decoratief genoeg om in de woonkamer te laten liggen :D
nieuwe vloermatten, onder isolatie, koffermat en hoedeplank :cool:
http://www.desnelders.be/others/eins/phase5/DSC_8342.jpg
http://www.desnelders.be/others/eins/phase5/DSC_8343.jpg
LangeJan
21-09-2009, 12:56
Dit is wel een heel vet project zeg. En met de aankleding er weer in zal het ook wel stiller zijn :)
Sticky James
21-09-2009, 16:25
ja ooit... nadruk ligt nu op techniek
Als uwe nadruk op techniek ligt dan hebt ge nog veel werk vrees ik om die techniek een beetje op een deftig niveau te tillen.
Vooral uwe kabelboom, boite steun,... hebben indruk gemaakt op mij toen ik eens onder de kap kon piepen op big pipes. :eek:
Maar dat wil niet zeggen dat het spel niet marcheert... Ben ook eens benieuwd naar de resultaten na uw JD kuurtje...
Die vloermatten zien er wel puik uit moet ik zeggen!
desnelders
21-09-2009, 17:55
heb ik gezegd dat hij al af is? en ik zal beginnen met mijn stuurhuis mooi op te blinken dan zal jij al blij zijn he want daar stoorde jij je zo mateloos aan dat dat vuil was als ik het me goed herinner :rolleyes:
desnelders
23-09-2009, 08:57
Voila de Toyo R888 banden zijn besteld :tongue:
breadfan83
23-09-2009, 15:04
Zou je me eens kunnen PB-en wat je kwijt was voor die tapijten-set en hoedenplank etc.?
Alles OEM?
En uit Engeland zeg je... maar dat rubberen stuk in het voetenruim van de bestuurder zit gewoon links...? :confused:
desnelders
23-09-2009, 15:13
newton commercial, prijzen staan op de site, en je kan kiezen voor LHD of RHD (left of right hand drive) :thumbup:
http://www.newtoncomm.co.uk/
breadfan83
23-09-2009, 15:36
Bedankt, heb me al even op de site omgezien.
Hoe bevalt de kwaliteit en pasvorm?
bobby-digital
23-09-2009, 16:03
KIjk eens aan, das nog eens hendig:)
moet je dan nog een importbelasting betalen? Scheelt wel lekker met de nl prijzen....
desnelders
24-09-2009, 09:47
de prijs van op de site en verzendkosten meer niet dat ik weet
de matten zijn iets slapper dan de originele, maar evenwaardige sterkte en zijn goed voorgevormd en passen heel goed :thumbup: bij de nieuwe mat voor in de koffer zit er zelfs terug een dun houten ronde om over de reservewiel uitsparing te leggen.
de nieuwe isolatie matten erin:
http://img193.imageshack.us/img193/2939/matten1.jpg
en het tapijt :cool:
http://img193.imageshack.us/img193/9251/matten2.jpg
Dat staat super :thumbup: !
desnelders
25-09-2009, 18:41
vandaag om 4u opgestaan, in totaal 600 kilometer gedaan tegen 90 per uur (autotrailer) en net terug thuis, maar de trip naar JD engineering was het volledig waard!
ik heb besloten om hem onder de 1 bar te houden, en zo op 0,9 bar draait hij 201 pk en 315 nm koppel :cool:
ben er net een test ritje mee gaan maken, en :eek: maar het is wel een heel ander beestje om terug te leren kennen om er vlot mee te rijden. Dus rij ik er zondag effe mee naar de Westside VW meeting, net voorbij Londen ;)
Heb jij dat besloten of Jeroen? ;)
Mooi hoor dat vermogen in een type 1...gaat vast lekker van z`n plek :cool:
Gefeliciteerd.
Dat bedrijf van die tapijten maakt ook reclame in de PVW, heb daarna de website en wat foto's bekeken. Ze maken mallen van glasvezel. Van een originele auto. Vandaar dat het zo goed past...
desnelders
26-09-2009, 20:42
dat had ik besloten ;)
desnelders
28-09-2009, 18:45
een paar pics van vorige vrijdag
we waren zelfs te vroeg :D
http://www.desnelders.be/others/eins/JD/DSC_8344.jpg
in de werkplaats voor de basis afstelling en controle
http://www.desnelders.be/others/eins/JD/DSC_8345.jpg
en dan op de rollen :)
http://www.desnelders.be/others/eins/JD/DSC_8346.jpg
en klaar om te starten met de eerste run
http://www.desnelders.be/others/eins/JD/DSC_8348.jpg
daarna ben ik vergeten om nog meer foto's te nemen, steek het maar op zenuwen/opwinding van het moment :D
Mooi hoor:)
Nu snel die kuipjes + kooi er weer in! ;)
desnelders
28-09-2009, 19:09
nee hoor wijsneus ;)
Haha.. naja, een comfortabele racer is ook wel leuk... ;)
desnelders
30-09-2009, 06:50
volgende is nieuwe wiellagers steken achteraan. Vooraan is zowat alles vervangen ondertussen maar de lager rechts achter lijkt me niet helemaal meer in orde. zo blijven we bezig he :D
Idd...houdt je van de straat ;)
Succes!
breadfan83
30-09-2009, 09:50
Het is net als met uitlijnen: je denkt dat je het allemaal lekker zelf kunt doen, tot je het verschil merkt nadat iemand de afstelling gedaan heeft die er wel echt verstand van heeft. :thumbup:
Netjes hoor, al vind ik het een beetje jammer dat die andere velgen er onder vandaan zijn. Misschien als je de nieuwe ook zwart verft dat het wat anders staat...?
desnelders
30-09-2009, 10:04
ik ben nooit in de waan geweest dat ik hem zelf zou kunnen afstellen of uitlijnen hoor ;)
breadfan83
30-09-2009, 10:22
ik ben nooit in de waan geweest dat ik hem zelf zou kunnen afstellen of uitlijnen hoor ;)
I know, bedoel alleen dat je ziet waarom zo'n specialisten specialisten heten, en het toch verstandig is er even langs te gaan. ;)
desnelders
30-09-2009, 11:02
idd! en zo is het weer duidelijk geworden dat ik in het verkeerde land woon, hier in België is er naar mijn mening geen tuner die nog maar in de buurt komt van JD!
breadfan83
30-09-2009, 11:18
idd! en zo is het weer duidelijk geworden dat ik in het verkeerde land woon, hier in België is er naar mijn mening geen tuner die nog maar in de buurt komt van JD!
Denk dat dat ook een beetje te maken heeft met de wetgeving wat betreft het motorisch tunen in België. Optisch tunen is nooit zo'n probleem, maar voor elk extra pk-tje betaal je maandelijks extra. Daar zal de markt zich ook op gericht hebben.
idd! en zo is het weer duidelijk geworden dat ik in het verkeerde land woon, hier in België is er naar mijn mening geen tuner die nog maar in de buurt komt van JD!
In België zijn der thans ook hoor, hebt ge R18 zijn werk nog niet gezien denk ik :)
desnelders
01-10-2009, 06:12
gisteren ook maar eens nieuwe wiellagers gestoken, lekker met de handjes in de pot vet graaien :D
desnelders
24-10-2009, 08:57
en sinds vorige week liggen de toyo R888 banden op de compomotive velgen. Komende woensdag ga ik nog eens op zolder rijden om ze te testen :thumbup:
Jettameister
24-10-2009, 09:23
en ik heb het al gezien :D ziet er stoer uit je circuit racer :thumbup:
desnelders
28-10-2009, 20:39
dus vandaag op zolder gaan rijden. en ben heel tevreden van de toyo banden. ze worden snel warm. ik ben gestart met 1,8 bar druk en in de tweede rondje kon je al voelen dat de grip toenam. daarna even in de puts gegaan en de druk was 2,2 dus perfect.
ik heb gereden van 15.30u tot 17u met twee korte rust stops, maar daarna was men fut eruit. heb net twee weken thuis gezeten met griep en kennelijk nog niet helemaal 100%, en dan begon de zon ook al te zakken dus het was goed geweest :thumbup: was een super namiddag :cool:
dus vandaag op zolder gaan rijden. en ben heel tevreden van de toyo banden. ze worden snel warm. ik ben gestart met 1,8 bar druk en in de tweede rondje kon je al voelen dat de grip toenam. daarna even in de puts gegaan en de druk was 2,2 dus perfect.
ik heb gereden van 15.30u tot 17u met twee korte rust stops, maar daarna was men fut eruit. heb net twee weken thuis gezeten met griep en kennelijk nog niet helemaal 100%, en dan begon de zon ook al te zakken dus het was goed geweest :thumbup: was een super namiddag :cool:
Hé Ken,
ik was afgelopen zondag nog op Zolder.
Beter vd banden, ga je op de VW-Audi day ook nog ryden?
Ben er wel weer by, ga alleen niet zelf met de 1 op t circuit.
Gr en beterschap ;)
desnelders
03-11-2009, 10:01
jaja met de vw audi days ga ik ook rijden, moet hem enkel nog een beetje hoger zetten want de toyo's zijn iets hoger en ik raak ik men kassen.
vwmk2driver
03-11-2009, 12:04
rijd werelds die r888.
leuk als je merkt dat ze steeds meer grip krijgen naarmate je aan het rijden bent.
ik rijd meestal het eerste rondje vlink ruig door de bochten met redelijk wat slip om de banden lekker op de stoken, en dan later volgas vlammen.
desnelders
03-11-2009, 12:17
dat is inderdaad een goed plan, ik heb nu de eerste rond rustig gereden omdat het de eerste keer was dat ik ermee reed dus niet zeker wist wat ik ervan moest verwachten van de grip bij koud of warm, maar ze warmen enorm snel op he :thumbup:
Michaelknight
05-11-2009, 12:06
ik heb ff je hele topic door zitten lezen en ik moet zeggen dat dit een zeer dikke MK1 is ! echt een super ding en die dikke motor :eek: :screwy: :thumbup:
gr Michael
desnelders
06-11-2009, 12:19
bedankt ;)
desnelders
22-11-2009, 18:55
heb me goed geamusserd op de vw day gisteren op Zolder
Heb in de eerste twee reeksen gereden, ben zelfs als eerste van de dag vertrokken, maar int begin lag er nog wel veel water op de baan
had nog niet met de toyo's in de regen gereden maar heel content van
http://www.desnelders.be/others/eins/vwday/DSC_5718.jpg
http://www.desnelders.be/others/eins/vwday/DSC_5727.jpg
http://www.desnelders.be/others/eins/vwday/DSC_5728.jpg
http://www.desnelders.be/others/eins/vwday/DSC_5730.jpg
http://www.desnelders.be/others/eins/vwday/DSC_8691.jpg
http://www.desnelders.be/others/eins/vwday/DSC_8692.jpg
brabomk1g60
22-11-2009, 22:25
Mooi mk1'tje man,
Schuif je nu niet van je stoel af in de bochten??..... ;)
De Limburger
22-11-2009, 23:40
Ziet er echt erg racy uit hoor..
Gr Ronnie
SUPER! Golfje staat er stoer op zo.
Nu je toch af en toe wat circuitdagen rijdt...zou het dan niet slimmer zijn om de kooi weer in de auto te bouwen?
desnelders
23-11-2009, 07:57
van die sparco's schuif je niet af hoor ;) zeker niet als je de vierpunts gordels aanspant
@rene: op cicruit rij ik voor men eigen plezier, niet op de limiet. en die sparco's, stuur en wielen wisselen als ik op circuit een rondje ga doen is nog leuk, maar elke keer die rolkooi is geen pretje. en rolkooi met een volledig interieur vind ik nooit een mooie combo.
Nu kan ik hem makkelijk ombouwen voor straat gebruik, waar hij toch meest voor gebruikt word.
Hé Ken, was leuk om s mee te ryden met je 1!
Loopt goed hoor ;) Nog ff n spannend moment beleefd met t glyden maar je had m goed onder controle. Kriebelt toch om volgend jaar weer mee te doen of om toch maar s iets voor alleen op t circuit te bouwen.
Nog bedankt voor de achterlichten!
Gr Pim
desnelders
23-11-2009, 13:58
ja ik ben blij dat ik hem mooi terug in de lijn kreeg want die vangrail kwam toch effe heel dicht he ;) Blij dat je het leuk vond :thumbup:
Ja vangrail kwam zeker dichtby! No risk no fun hé ;)
Is en blyft n risico hoor die circuitdagen, vandaar mn wens voor n auto alleen op circuit. Hoop je volgend jaar ook s n paar rondes mee te laten ryden.
desnelders
23-11-2009, 15:54
daar hou ik je aan ;) :D
brabomk1g60
23-11-2009, 19:05
van die sparco's schuif je niet af hoor ;) zeker niet als je de vierpunts gordels aanspant
Dacht dat je weer op je relax fautuils zat i.p.v. de sparco's vandaar de opmerking ;)
desnelders
23-11-2009, 21:22
nee nee ik heb vorige keer men les wel geleerd ;)
vw roadwarrior
24-11-2009, 07:13
Toppie mk1 man!
desnelders
26-11-2009, 16:16
thanx ;)
Walter&Jolanda
28-11-2009, 13:56
Dat is alweer een dik machien geworden.
Zal wel lekker gaan op het circuit. :thumbup:
willemsgti
04-12-2009, 21:46
dikke mk1 hoor
ziet er toppie uit
gr willem
nice ride :thumbup:
word echt wel een kicken bak kerel top :eek:
desnelders
05-12-2009, 18:42
vandaag men nieuwe wiechers stabi stang gemonteerd die ik gisteren heb meegebracht van Essen. Een plat model ipv een rond had ik eigenlijk nog nooit gezien maar vind het super.
crapy gsm pic:
http://www.desnelders.be/others/eins/wiechers.jpeg
desnelders
30-05-2010, 10:14
ondertussen ben ik bezig geweest met de kleine dingen die mij niet aanstonden te veranderen.
zoals de schakeltoren die binnen staat zag er allesbehalve uit, dus uit elkaar en opgefrist
http://www.desnelders.be/others/eins/phase5/DSC02532.JPG
http://www.desnelders.be/others/eins/phase5/DSC02538.JPG
Vorig jaar had ik er al nieuwe matten ingelegd en nieuwe koffermat, maar had de nieuwe hoedeplank nog nie gestoken
http://www.desnelders.be/others/eins/phase5/DSC_2968.JPG
http://www.desnelders.be/others/eins/phase5/DSC_2971.JPG
http://www.desnelders.be/others/eins/phase5/DSC_2973.JPG
Netjes gedaan met die schakeltoren zeg!
Nog meer wilde plannen ermee :) ?
desnelders
30-05-2010, 19:34
nee wilde plannen niet. Er zijn nog 101 kleine dingen die beter kunnen/moeten en ooit eens een full respray he :rolleyes: :D
desnelders
13-06-2010, 11:27
gisteren eerste test rit gemaakt met de ferodo ds2500 blokken en die remmen idd nog niet echt hard in het begin. Ook gemerkt dat er een cardan hoes gescheurd is dus gisteren al een nieuwe gaan halen, deze week effe derop steken.
En paar foto's van de koffer klep, roest valt nogal mee op de golf maar op de koffer had ik in een hoek onder de raam een gaatje waar een kleine vinger in kon, dus laten repareren door men goeie vriend S-Workz. en aangezien spuiten geen opties was vanwege gagarandeerd kleurverschil met de oude lak, heb ik er voorlopig een gti sticker overgeplakt. tot hij eens een full respray krijgt
http://www.desnelders.be/others/eins/phase5/DSC_3225.JPG
http://www.desnelders.be/others/eins/phase5/DSC_3217.JPG
desnelders
21-06-2010, 06:35
en een mooie foto van golf classic vanop de meeting in Asten gisteren :thumbup:
http://i667.photobucket.com/albums/vv34/Golf-classic/vw%20asten%202010/DSC_0751800x600.jpg
heb me op de terugweg goed kunnen amuseren met de andere golf 1 1.8T die we bijhadden :tongue:
desnelders
02-08-2010, 20:38
ik had een velg in men hoofd die ik wel leuk vond, deze hier op het forum gevonden en "even" gaan ophalen in Arnhem.
nieuw adapters besteld, velgen al eens een eerste opfris beurt gegeven en gisteren ermee naar de meeting in Mulheim gereden. soms kan het snel gaan.
http://www.desnelders.be/others/eins/phase5/gully/DSC_4848.JPG
http://www.desnelders.be/others/eins/phase5/gully/DSC_4850.JPG
ikke content ^_^
Maartenmk1
02-08-2010, 21:19
Netjes hoor! Houden zo, of had je verder nog plannen?
Ik vond natuurlijk die OZ`jes mooier, maar dit staat ook netjes hoor ;)
desnelders
03-08-2010, 06:39
verdere plannen waren herspuiten deze winter, maar dit jaar ga ik nog trouwen, huwelijksreis, huis kopen en verbouwen... dus vrees niet dat er nog tijd of geld op overschot gaat zijn ;)
@Rene: en die ballonbanden reden wel comfortabeler maar bochten nemen ermee was toch niet ideaal :D
en heel tevreden van de h&r adapters. zondag getest in duitsland en tot 200 niks van trillingen of dergelijke :tongue:
http://www.desnelders.be/others/eins/phase4/home1.JPG
Ballonbanden?? :tongue:
Nog filmpjes gemaakt dan van dat testen? ;)
desnelders
03-08-2010, 09:55
nee daarna had ik toch die g60 stalen met 195/50/15 banden erop, waarvan jij niet kon geloven dat dat beter reed, daar had ik het over ;)
Ah ik snap hem....was te verwachten ;)
desnelders
03-08-2010, 10:34
ik heb nu de verschillende soorten banden getest en in het begin leken die "dikkere" banden beter, maar dat was vooral omdat ze zoveel meer comfort geven dan de toyo r888 semis die ik daarvoor had. die geven natuurlijk super grip dus ideaal voor track day's (daarvoor hou ik ze ook bij). Maar niet om telkens mee naar meetings te rijden in de uk, nederland, duitsland, geef me dan maar een normale laagprofiel band. Want dan waren die "dikkere" 195/50/15 dunloppen weer te slap in de bochten.
Ben wel tevreden over die toyo proxes die er nu opliggen :thumbup:
Denk dat de R888 ook nét even te kostbaar zijn voor meeting en mooi weer gebruik. Beste is om idd die erbij te houden voor trackdays.
Staat hem in elk geval goed die putdeksels :cool:
Waar zijn trouwens de foto`s van je bezoek @ JD Engineering?
Erg gaaf wagentje. Vind het ook leuk dat je weer het orginele interieur er weer hebt ingezet :D
desnelders
03-08-2010, 11:43
Waar zijn trouwens de foto`s van je bezoek @ JD Engineering?
ik heb gisteren men online pics een beetje opgekuist om plek te maken voor nieuwe pics en oa de pics van bij JD eraf gehaald
@thys: eigenlijk is het niet het originele wit-zwart geblokte interieur, daarvan was de bestuurderszetel goed versleten
desnelders
10-01-2011, 20:53
we spelen een spel vanavond :D
wat is dit?
een kleine tip, het heeft mijn laatste track day op zolder beperkt tot 1 ronde...
http://desnelders.be/others/eins/cardans/DSC02703.JPG
Ik zal het niet gelijk verpesten voor de rest Ken.. maar goed is het iig niet :giggle:
Is dat niet de kooi waar de kogels van je homokineet in zitten? :)
VwGolfMK2VW
10-01-2011, 22:14
LIs dat niet de kooi waar de kogels van je homokineet in zitten? :)
Jup ik gok hetzelfde!:-)
knarfmk1
10-01-2011, 22:22
ik ook, bestaan daar niet sterkere versie's van? gaan zo snel stuk die dingen..
desnelders
11-01-2011, 08:03
klopt als een bus :thumbup:
Dit was dus gebeurd eind november tijdens mijn eerste ronde op circut van zolder. Maar had nog geen zin gehad om eraan te beginnen in een dieprvries garage, maar gisteren ze er dus toch onderuit gehaald.
Tjah het waren ook geen nieuwe natuurlijk. En als je goed kijkt op die foto zie je in de lage stukken, wat vroeger de gaten waren waar de kogels in zaten, kleine putjes gemaakt door de kogels.
Straks nieuwe halen en proberen om ze tijdens het monteren in elkaar te laten :D
sciroccoGTII
11-01-2011, 12:39
zijn wel versterkte kooien te krijgen...
desnelders
11-01-2011, 13:07
tjah degene die nu stuk is gegaan was geen nieuwe dus eerst eens nieuwe homokineten steken, meteen aan de 2 zijde van de bak, en hopen dat die wel langer meegaan.
200pk en 315nm koppel is toch nog niet extreem veel, dat zouden mk2 gti assen toch aan moeten kunnen...
desnelders
18-01-2011, 12:41
dit weekend de tweede nieuwe homokineet op de as gestoken en ze beide onder de golf gestoken. Het was mooi weer dus ideaal voor een testrit. Eindje binnendoor en snelweg gedaan en de golf heeft er zen eerste snelle kilometers van 2011 opzitten :D
desnelders
18-01-2011, 13:48
tjah optisch is er niet veel aan gebeurd, enkel onderin is hij weeral een stukje nieuwer. Dit waren de laatste pics van vorig jaar op de gullideckels, die gaan komende zomer nog wat harder blinken :cool:
http://www.desnelders.be/others/eins/phase5/gully/DSC_4848.JPG
http://www.desnelders.be/others/eins/phase5/gully/DSC_4850.JPG
mooie golf hoor !
kun je me vertellen waar je die powerflex rubbers vandaan hebt ?
gr. tim
tjah degene die nu stuk is gegaan was geen nieuwe dus eerst eens nieuwe homokineten steken, meteen aan de 2 zijde van de bak, en hopen dat die wel langer meegaan.
200pk en 315nm koppel is toch nog niet extreem veel, dat zouden mk2 gti assen toch aan moeten kunnen...
200 pk moet geen probleem zijn maar this niet alleen het vermogen waar je rekening mee moet houden hè...zeker op een circuit.
Zoveel vermogen met extreem optrekken/afremmen en het nodige bochtenwerk. Dat alles werkt ook mee met de paardjes onder de kap...
Verder een mooie één!
desnelders
19-01-2011, 15:25
@timk1: vanop ebay.de was een complete set voor golf1
@Thomas: ja idd, maar na men laatste rit op circuit heb ik er heel de zomer meetings mee gereden (nederland, duitsland, engeland) en dan terug in de eerste (opwarm) ronde op circuit laten ze het afweten.
nog een geluk dat het daar was want ik was met de auto transporter :thumbup:
Welke type motorsteunrubbers heb jij eigenlijk in je Golfje :)
hallo
ik zag dat je die rolkooi eruit gehaald hebt. heb je die nog ?
en eventueel verkopen ?
gr. tim
desnelders
03-04-2011, 15:29
@rene: original vw maar had ik je al verteld dacht
@timk1: die is al verkocht
gisteren nog eens aan de golf bezig geweest, eind vorige zomer stond hij al op porsche gullydeckels, maar heb nu een set van 7 voor en 8 achter gevonden. even gepast en uiteraard andere adapters nodig, en banden natuurlijk :D vooraan 195/40/16 en achteraan 205/40/16
http://desnelders.be/others/eins/phase5/gully/DSC_8412.JPG
dus zo dadelijk een paar verkoop topics aanmaken voor velgen, adapters en banden ;)
desnelders
01-05-2011, 18:19
de 205/40/16 toyo proxes4 banden voor achteraan zijn besteld maar nog altijd in back order :mad:
ondertussen zijn wel de nieuwe motorsteunen toegekomen, nu rest me nog de vraag terug oem rubbers of toch polyurethaan...
http://desnelders.be/others/eins/phase5/DSC_8508.JPG
brabomk1g60
01-05-2011, 18:36
ondertussen zijn wel de nieuwe motorsteunen toegekomen, nu rest me nog de vraag terug oem rubbers of toch polyurethaan...
Polyurethaan :thumbup:
desnelders
01-05-2011, 18:43
ik vind op de site van powerflex of flo-flex niets van engine mounts in hun gamma :confused:
MM Designs MK1
02-05-2011, 10:16
hele mooie auto hoor:D
ga zo door
ik vind op de site van powerflex of flo-flex niets van engine mounts in hun gamma :confused:
http://www.clausvonessen.de/pi23/index.html
desnelders
02-05-2011, 13:56
het is een golf 2 motor ;) maar die staan er ook wel op blijkbaar
maar ga toch voor oem gaan denk ik. het is geen pure trackcar maar doe er wel redelijk wat kilometers mee naar meetings en rondritten
brabomk1g60
02-05-2011, 16:00
ik vind op de site van powerflex of flo-flex niets van engine mounts in hun gamma :confused:
Voor zover ik weet leveren ze ook alleen maar de rubbers voor het onderstel, in mijn ogen is het niet echt nodig om je motorsteunen ook van dit soort rubbers te voorzien.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.