View Full Version : te veel wassen?
Veel mensen zeggen vaak tegen me: poets je het mooie er niet af?
Nu was ik mijn auto ongeveer 2x per week... Maar is teveel wassen nou eigenlijk slecht voor de lak? en zo'ja, hoe vaak is teveel?
2x in de week is niets mis mee, hij wordt van zekf dof.
Als ik er tijd voor had deed ik het ook, of niet...?
wassen is niet slecht. als het regent wordt ie toch ook nat :D
polijsten moet je niet te gek vaak doen.
wassen is niet slecht. als het regent wordt ie toch ook nat :D
polijsten moet je niet te gek vaak doen.
ja dat is waar:P
laat ik de vraag anders stellen: is teveel wax-champoo (Turtle Nano-Tech wash&wax) slecht voor de lak? :D
Zolang het een reinigende én een verzorgende shampoo is, kan het geen kwaad...
Je auto met Dreft of een allesreiniger wassen....dát is slecht...
Zolang het een reinigende én een verzorgende shampoo is, kan het geen kwaad...
Je auto met Dreft of een allesreiniger wassen....dát is slecht...
:wow: :wow: :wow:
ik doe altijd met verf afbijt:P dan weet ik zeker dat ie schoon is :tongue: :screwy:
(geintje he)
neem anders eens een kijkje op het forum van Meguiars...staat echt van alles op.
Heb er toch verschillende in Oostenrijk met de "plaatselijke Dreft" zien poetsen....
Achja...schoon worden ze er wel van....
Berserker
26-05-2008, 10:25
Nu was ik mijn auto ongeveer 2x per week...
Duuude :eek: serieus, zoek een hobby/vriendin krijg een leven ofzo.... :screwy:
De daily mag blij zijn met 2x in het jaar ofzo.... :rolleyes:
(geitje he) mèèèh
ik was hem wanneer die vies is :redface: :rolleyes:
:thumbup: :D
Koen is sleeping
26-05-2008, 19:24
Na 3 keer bij het poetsbedrijf geweest te zijn in 2 jaar tijd is de rode lak van een Astra (bj.2000) iig door, maar goed, wat wil je met een Astra... :D
(collega die het meemaakte kon er niet zo om lachen)
Na 3 keer bij het poetsbedrijf geweest te zijn in 2 jaar tijd is de rode lak van een Astra (bj.2000) iig door, maar goed, wat wil je met een Astra... :D
(collega die het meemaakte kon er niet zo om lachen)
Ligt niet aan de lak..maar aan de behandeling & verzorging van de lak...
Joost....
22-06-2008, 13:01
Kan wel degelijk aan de lak liggen. Ik rij dagelijks in mijn `98er combo waar een witte 2K unilak op zit (dus zonder blanke lak) Ik was m elke week omdat ik een beetje representatief voor de dag wil komen maar na een jaar of 2.5 nu en dus zo`n 150 wasbeurten is de lak compleet dof. Je ontkomt er niet aan omdat de zeep in het water de lak opruwt.
Dat zeg ik...behandeling en verzorging....
poetsen?
Joost....
22-06-2008, 14:43
Poetsen zal je op een unilak materiaal wegnemen, waardoor je laagdikte van de lak steeds dunner wordt, dan komt de roest er vanzelf doorheen.
hoe is een unilak te herkennen?
Joost....
22-06-2008, 16:51
Als je met een 2500 schuurpapiertje of iets dergelijks even ergens een beetje schuurt en het schuurstof is in de kleur van je auto, heb je met een unilak te maken.
Als het schuurstof nou wit is dan zal het hoogstwaarschijnlijk een blanke lak zijn die erover zit, mocht je nou een witte auto hebben, dan moet je het schuurstof even nat maken, wordt het dan blank heb je blanke lak, blijft het wit, is het unilak
Als je een goeie poets gebruikt zal je geen lak afnemen....
Ik bedoel ook poetsen/beschermen/verzegelen...ik denk dat jij in de war bent met polijsten/cleanen/etc...
Joost....
22-06-2008, 17:01
Of je nou cleaned, polijst, poetst, whatever, op een unilak zal je altijd kleur terugzien op je poetspad of je poetsdoek...waar komt dat vandaan? En als het op je pad zit, waar zit het dan niet meer?
Helemaal mee eens...maar als je een blanke lak te vaak poetst en polijst,ga je er ook een keer doorheen.Voordeel van blanke lak is wel dat die minder snel dof word of verkleurd,en daardoor minder polijst en poets gedoe nodig heeft.
okee...dan heb ik het fout :)
Joost....
22-06-2008, 17:28
Helemaal mee eens...maar als je een blanke lak te vaak poetst en polijst,ga je er ook een keer doorheen.Voordeel van blanke lak is wel dat die minder snel dof word of verkleurd,en daardoor minder polijst en poets gedoe nodig heeft.
Klopt, een blanke lak wordt minder snel dof omdat ie taaier is, verkleuring heb je geen last van, een blanke lak heeft UV werende bestanddelen. Daarom zal een rode unilak verkleuren in roze, terwijl diezelfde rode auto met blanke lak erover na 10 jaar nog steeds dezelfde tint rood heeft.
DutchRebel
27-03-2009, 15:50
als je je auto regelmatig in een goede wax zat, kan de auto wassen helemaal geen kwaad.
dan kun je hem makkelijk iedere dag wassen, mits je een goede shampoo gebruikt.
en met waxen en wassen zullen je poetsdoeken nooit de kleur van de auto krijgen.
is dit wel het geval, dan doe je toch echt iets fout.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.