View Full Version : Area51
Als oud gediende Volksforummer (zit er sinds dec 2003 op, alleen toen onder de naam krukab) zal ik me ook maar eens
fatsoenlijk voorstellen.
Ik ben dus Alain Driessen, mijn bouwjaar is 1968, ik woon in Rijswijk, getrouwd met een autogekke vrouw en 2 kinderen
(het ventje is bijna 5, het kippie wordt in Augustus 2)
Ik ben in 1987 begonnen in de Ford's (Auto nr0 (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=30262)), maar sinds december 1997 he-le-maal om gegaan naar de Volkswagens.
Goed, het begon op 5-12-1997, toen kocht ik -van de eerste eigenaar- een 1977 T2b, en na wat cosmetische aanpas-
singen (verlagen, Porsche wielen, 2L type4 motor met injectie) staat hij na 8 jaar en ruim 100.000km sinds 2006 stil met
een motorprobleem. Ik heb er wel plannen mee, maar eerst wat andere dingen afmaken.
Afijn, in 2004 was hij nog volop in gebruik.
Gelijk maar ff auto nr2 voorstellen die op de trailer staat en van mijn vrouw is. Een 1966 variant, omgebouwd naar IRS,
lange AT (1303S) vierbak en voorzien van een 80pk Porsche 1700 914 injectiemotor. Auto kan eigenlijk naar de spuiter,
maar het komt er gewoon niet van :redface:
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/163280.jpg
Auto nr3 is onze '67 spijlbus, een westfalia SO42. Aangeschaft in '03, en na wat technische wijzigingen volop in gebruik.
Heb er sinds 2004 een goeie 40.000km in gestuurd, en meer dan 3/4 van die km's zijn in het buitenland gereden. Ook die
is omgebouwd naar IRS, en voorzien van een lange vierbak (1303S), een 1776cc motor (+/- 90pk) en Porsche 993/996
remmen op de vooras. Over een week of 3 vertrekken we weer met z'n viertjes ermee naar zuid Frankrijk :)
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/220369.jpg
Auto nr4 is een 1966 dubbel cabine pick up, en daar heb ik vergaande plannen mee. Ik kocht de bus in 2002 van BBT in
Belgie. Sindsdien ben ik onderdelen aan het verzamelen, plannen smeden, plannen wijzigen en weer andere onderdelen
verzamelen. Auto hoeft morgen niet klaar, eerst wat ander spul afmaken.
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/65547.jpg
Auto nr5 is mijn in 1994 aangeschafte Ford Capri Mk1. Alles ligt klaar (Cosworth 4x4 onderstel,
240pk motor, enz) om een ultieme 'sleeper' te maken, maar ja tijd(gebrek) hé :redface:
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/39599_161204780585301_8355326_n.jpg?oh=b3fc2c30873cbc77c14965fc91bfe19c&oe=5599C7B4
Patrick86
15-05-2008, 14:27
Sooow.. heerlijk dat luchtgekoelde gebeuren!
Mooie verzameling en succes met de plannen! :)
damn wat een leuke verzameling...
mooi hoor
jetta mk1 '82
15-05-2008, 15:37
zeker een mooi verzameling !
(waar laat je al die auto's/projecten)
gr. martijn
(waar laat je al die auto's/projecten)
De Capri, '68 variant en de SO42 staan thuis, de rood/witte T2b, de '66 variant, de '66 dubbel cabine en '79 westfalia
staan op de zaak, de Audi50 staat bij de buurman en de Polo en Golf3 gewoon op straat.
De bedoeling is dat eind dit jaar alles thuis komt te staan. Ik heb in Rijswijk een bedrijfsruimte (200m2) met dubbel bo-
venhuis, en met een beetje passen en meten gaan er 14 auto's in. Nu staat er thuis ook nog een '67 en '58 spijlbus en
een '67 type3 gestald van vrienden.
http://img530.imageshack.us/img530/6751/div122gh3.jpg
retro hans
15-05-2008, 16:06
Goed bezig alain!
Wist niet eens dat je er zoveel had!
Die bedrijfsruimte moet tot heilige grond verklaard worden.Wat een verzameling zeg.
Heerlijke verzameling:)
hobby mag tijd en geld kosten he :thumbup:
Hey! we hebben dezelfde achternaam :D
Wel een autoparkje om trots op te zijn! Mooie dingen komen met de jaren.
johan mk1
15-05-2008, 17:29
mooie verzameling autos je hoeft je de komende tijd niet te vervelen en het scheelt wel dat de vrouw het ook mooi vindt.
A.D GOLF1 1976
15-05-2008, 18:13
Damned, vette wagens vooral die met de dubbele cabine.
:cool:
jetta mk1 '82
15-05-2008, 20:42
ik ben qua ruimte en wagenpark wel een beetje jaloers ;) !
gr. Martijn
Wist niet eens dat je er zoveel had!
Ach ja, je koopt/krijgt eens wat, en voor je er erg in hebt staat het vol :redface:
October '07 heb ik afscheid genomen van mijn eerste auto die ik in '87 kocht (zie 1e post,
Auto0), en vorige week de 412 verkocht, anders was de lijst nog langer geweest.
Tussendoor zijn er ook nog wat auto's voor de handel en/of onderdelen geweest, maar in
grote lijnen zal het huidige wagenpark niet veel veranderen. Misschien dat tzt de '68 variant
of de '75 Audi50 het veld nog gaan ruimen, maar niet op korte termijn.
Voordat alles nu thuis neergezet kan gaan worden moet ik eerst nog 6x10M loods vervangen.
Het huis wat we in '99 kochten had een overdekte tuin (6M breed en ruim 20M diep), en in '03
hebben we het eerste stuk loods van 6x10M gedaan, en dat is nu dakterras, nu is de laatste
6x10M aan de beurt.
Met de ruimte op de begane grond erbij (6x12M) hebben we dus de beschikking over één
grote ruimte van 6x32M :D
Zoals gezegd, 10M dakterras voor de kidz en 10M wat nog gedaan moet worden (is nu een
lek golfplatendak)
http://img177.imageshack.us/img177/237/132139gx8.jpg
evilnyntje
16-05-2008, 08:02
Damn Alain, dat is flink wat plek zeg, das zo'n 9x mijn stadstuintje :)
Auto nr3 is onze '67 spijlbus, een westfalia SO42. Aangeschaft in '03, en na wat technische wijzigingen volop in gebruik.
Heb er sinds 2004 een goeie 40.000km in gestuurd, en meer dan 3/4 van die km's zijn in het buitenland gereden. Ook die
is omgebouwd naar IRS, en voorzien van een lange vierbak (1303S), een 1776cc motor (+/- 90pk) en Porsche 993/996
remmen op de vooras. Over een week of 3 vertrekken we weer met z'n viertjes ermee naar zuid Frankrijk :)
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/220369.jpg
Nieuw of gebruikt, als je er blij mee bent wil je dat delen, nietwaar ?
Ik trap af.. ik hoor net dat mijn wielen in de regio zijn gearriveerd :D
7,5 & 9 x 17 Rota Fuchs voor onder de spijlbus.
http://www.karrera.net/images/rota/91136201790%20(1)l.jpg
Met dan aan Brian van www.karrera.net :thumbup:
Zo, de andere voorvelgen zitten er inmiddels onder :cool:
De achtervelgen liggen bij de draaier om een beetje aangepast te worden.
http://img387.imageshack.us/img387/6159/144177gy4.jpg
http://img68.imageshack.us/img68/3356/144176rd3.jpg
http://img355.imageshack.us/img355/2455/144178qq1.jpg
Die bedrijfsruimte moet tot heilige grond verklaard worden.Wat een verzameling zeg.
en dan ben je nog niet beneden in de kelder geweest waar de velgen en toebehoren liggen :D :D
groen spuiten die wielen
Het is makkelijker om die groene tekst eraf te halen en in het zwart terug erop te zetten.
Beetlefreak
19-12-2008, 13:05
17" Fuchs?
Yep ... www.karrera.net > Rota fuchs
vóór zit er nu 7,5x17, et35 met een 195/45 op, achter komt 9x17, maar die moeten iets aangepast worden.
http://www.karrera.net/images/rota/91136201790%20(1)l.jpg
lekker hoor met die fuchsen
classic line
19-12-2008, 22:55
nou de roest nog alain hehe
nou de roest nog alain hehe
Alles op z'n tijd .. de mijne rijdt tenslotte :tongue:
Goed, het begon op 5-12-1997, toen kocht ik -van de eerste eigenaar- een 1977 T2b, en na wat cosmetische aanpas-
singen (verlagen, Porsche wielen, 2L type4 motor met injectie) staat hij na 8 jaar en ruim 100.000km sinds 2006 stil met
een motorprobleem. Ik heb er wel plannen mee, maar eerst wat andere dingen afmaken.
Afijn, in 2004 was hij nog volop in gebruik.
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/163280.jpg
Toch een klein lichtpuntje voor deze bus ..
Een maand of wat geleden had ik hem in de verkoop, maar na wat onzinbiedingen meldde zich een serieuze koper uit ons vriendengroepje die hem heel erg graag wilde kopen, hij zat alleen met een verbouwing thuis die nogal uit de klauw dreigde te gaan lopen. Of ik de bus t/m eind Augustus wilde vasthouden en aangezien hij toch alweer ruim 3 jaar stilstond maakt een week (of maand) meer of minder dan toch niet meer uit.
Vandaag uitsluitsel gehad .. hij ziet af van de verkoop ivm de vrij over z'n begroting gegane verbouwing.
Nu had ik dus 2 (nee, eigenlijk 3) opties .. A; de bus opnieuw te koop aanbieden, B; de bus weer rijdend maken (niet eens zo heel veel werk) en zelf weer gebruiken of C; de bus klaarmaken en gaan verhuren (via www.camper2freedom.com) en optie C lijkt me in dit geval nu de meest interessante .. de bus blijft dan van mij, ik heb er de beschikking over (als hij niet verhuurd is) en hij is een mooie versterking van de verhuurvloot. De boekingen gaan dan lopen via camper2freedom en ik blijf eigenaar/ technisch verantwoordelijk voor mijn bus.
Eind goed, al goed !!
Nu de bus gaan leegruimen (hij dient al een jaartje of 3 als opslaghok) en kijken wat er aan moet gaan gebeuren. 3 jaar stilstand zal vast z'n tol hebben geeist ... afgelopen zaterdag eens besteed aan een inventarisatie, want door de loop der jaren is er best wat van de bus (door mijzelf) 'afgeroofd' en met het oog op de verhuur wil ik de bus zo 'idiotproof' mogelijk klaarmaken.
Ik heb net de komplete remmerij besteld (lekker standaard, makkelijk als er ergens toch pech is), rondom nieuwe wiellagers en er gaat een fris setje gele Koni's onder. Zaterdag ook m'n hoofd gebroken over de velgen (dát blijft niet standaard) en ik ben eruit .. ik kwam met opruimen nog een setje Opel Omega3000 Fuchsen (á la Marcski (http://www.volksforum.com/albums/files/4/binnentandje0001.jpg) z'n oude T2b) tegen, met zgan 175/65 en 195x15 banden. Naven zijn net meegegeven aan Mc Gyver om om te boren naar 5x110. Straks bij de Heja een 5x110 thuiskomertje regelen en dan is het rollend gedeelte vast zover 'klaar' ..
martiepartie
01-09-2009, 11:30
eind goed al goed :thumbup:
Leuk om deze bus te verhuren aan mensen die er een leuke vakantie mee willen hebben (of als promotiebusje). Ik neem aan dat je er ook nog wel een centje of wat aan over houdt!
Auto nr3 is onze '67 spijlbus, een westfalia SO42.
Over een week of 3 vertrekken we weer met z'n viertjes ermee naar zuid Frankrijk :)
Hier het verslag; http://www.spijlbussen.nl/web/index.php/topic,3765.0.html
http://img27.imageshack.us/img27/1903/154140.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/2857/154305.jpg
http://img21.imageshack.us/img21/7302/154538.jpg
The Skinnmeister
14-09-2009, 12:06
Mooie verzameling heb je daar, voorla die loods....... :D
vw roadwarrior
17-10-2009, 05:11
Zow,dik wagenpark heb jij zeg!
Succes met de projecten!
O ja, sinds december 2007 heb -hoofdzakelijk voor de zaak- een 1989 T3 Doka in gebruik.
http://img200.imageshack.us/img200/2525/audi50001.jpg
Zo, nog een weekje en dan vertrek ik donderdag 15 juli om 20:00 voor een paar dagen naar Oostenrijk, naar deze meeting;
Een spijlbus only meeting in de omgeving van de Großglockner in Oostenrijk.
Bron (http://www.bullitreffen.at/?site=treffen).
Freitag, 16. Juli 2010
14.30 Eintreffen der Teilnehmer in Kals am Großglockner in Großdorf beim Parkplatz Bergbahnen
15.30 Bullipräsentation
16.30 Auffahrt im Konvoi über die Kalser Glocknerstrasse zum Lucknerhaus
19.30 Bulliparty in Kals
Samstag, 17. Juli 2010
10.00 Bulliausfahrt „Schönes Osttirol“ ab Großdorf Parkplatz Bergbahnen
19.00 Preisverteilung und Prämierung der Bullis im Musik-Pavillon
Sonntag, 18. Juli 2010
Abreise individuell!
Wir hoffen wiederum auf rege Beteiligung der Bullifreunde aus aller Welt.
Veranstalter/Kontaktadresse
VW-Bulli Treffen 2010
Unterberger Kaspar
Großdorf 65, 9981 Kals am Großglockner
www.bullitreffen.at (http://www.bullitreffen.at) / info@bullitreffen.at
Tel. +43.664.650.85.96
http://www.bullitreffen.at/Bilder/treffen.jpg
Donderdagavond (http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Rijswijk,+nederland&daddr=Spa,+belgie+to:augsburg,+duitsland+to:Kals,+9981+Kals+am+Gro%C3%9Fglockner,+Oostenrijk&geocode=&hl=nl&mra=ls&sll=48.712713,9.250488&sspn=5.299314,9.349365&ie=UTF8&ll=48.312428,10.327148&spn=9.924189,19.709473&z=6) weg en dan 's nachts rijden, dan vrijdag rond het middaguur (hopelijk) in Kals, inschrijven voor de rondrit zaterdag, camping zoeken, ergens wat eten, zaterdag de rondrit over de Großglockner Hochalpenstraße (http://nl.wikipedia.org/wiki/Gro%C3%9Fglockner_Hochalpenstra%C3%9Fe) en dan 's avonds de afsluiting en zoeken we de camping weer op.
Vertrek zondagmorgen (+/- 09:00) rijden we (Volkswouter gaat mee) Erlberg(AUS) - Chur(CH) - Chamonix(F) (http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=erlberg,+oostenrijk&daddr=Mittersill,+oostenrijk+to:Gerlos,+oostenrijk+to:bludenz,+oostenrijk+to:chur,+zwitserland+to:M%C3%BCnster,+Furkastrasse,+3985+M%C3%BCnster,+Goms,+Wallis,+Zwitserland+to:Sion,+zwitserland+to:Chamonix,+Frankrijk&geocode=%3B%3B%3B%3B%3BFUNXxQId2xh-AA%3B%3B&hl=nl&mra=ls&sll=46.717269,9.854736&sspn=5.430605,9.349365&ie=UTF8&ll=46.664517,9.84375&spn=5.435904,9.349365&z=7), via de Furka Pass (http://en.wikipedia.org/wiki/Furka_Pass) en de Oberalppas (http://nl.wikipedia.org/wiki/Oberalppas) om vervolgens in Chamonix een tukje te doen. Maandagmorgen (http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Chamonix,+Frankrijk&daddr=Rijswijk&geocode=FbTDvAIdFdNoACnnLv4tBkyJRzGAo7rkKqsIBA%3BFaMXGgMdr_RBACnxG9CFmrbFRzGQbh6NWt4ABA&hl=nl&mra=ls&sll=45.9253,6.869781&sspn=0.324307,0.615921&ie=UTF8&z=6) weer inpakken en naar huis.
Alles bij elkaar zo'n 3000km en de foto's houden jullie tegoed, goed ??
Moet nog wel 'even' wat doen, want na de wintertrail begin maart bleek dat er een cilinderkop gescheurd was en nieuwe (gebruikt kompt in mijn woordenboek niet voor voor deze belangrijke onderdelen) cilinderkoppen waren niet 1, 2, 3 voorradig .. as we speak ligt de motor er nu nog naast, is de APK verlopen en moet hij ook nog getaxeerd worden. Denk dat ik vanacht maar doorwerk om hem klaar te krijgen.
Sfeerfoto's uit 2008;
http://img197.imageshack.us/img197/2420/img3616m.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/1428/2bulli212.jpg
Begin September is er een 1978 Scirocco (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=75017) aan de vloot toegevoegd en die staat er nu zo bij;
http://img600.imageshack.us/img600/4937/174002.jpg
Voorts is er begin September een 1978 Scirocco aan de vloot toegevoegd en die staat er nu zo bij;
http://img600.imageshack.us/img600/4937/174002.jpg
Zozo, lekkah dan! beetje gasburner achtig die velgjes, staat hem goed!
En het heeft er alle schijn van dat die binnenkort het nest gaat verlaten.
Wie ga je daar nu weer mee opzadelen?? ;)
zijn dat Alfa velgen? van een 75 toch?
lancia delta integrale 8v velgen jaap
Voorts is er begin September een 1978 Scirocco (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=75017) aan de vloot toegevoegd en die staat er nu zo bij;
http://img600.imageshack.us/img600/4937/174002.jpg
En die auto is inmiddels weer verkocht .. kreeg er een nette prijs voor en dan is het gewoon keuzes maken.
Auto nr4 is mijn pas aangeschafte 1979 westfalia,
http://img505.imageshack.us/img505/6536/t2tdi001fw1.jpg
Auto nr8 is de 1995 Golf3 TDi variant van mijn vrouw..
http://a.imageshack.us/img809/2954/tdi011.jpg
Auto nummer 4 heeft een maand of wat geleden in kleine brokstukjes het pand verlaten, de MTDi met 130pk die
daarvoor klaargemaakt was gaat zeer binnenkort in een T3 diesel uit '82 gelepeld worden en dan zal daarna ook
auto nummer 8 (in onderdelen) het pand gaan verlaten.
Het vrouwtje gaat dus -eindelijk!!- ook in een bus rijden !! :thumbup:
O ja en auto nummer 3 is pas geleden weer voor de -ik dacht 16e keer- in het buitenland geweest !!
http://www.xposure.nl/phpBB/viewtopic.php?f=18&t=1936
http://farm7.static.flickr.com/6026/5981222460_d4847aa650_b.jpg
SpiderClass
05-08-2011, 17:07
Leuk verslag weer, roadtrip met een bus is toch wel heel erg vet.. :D
Jouw busje blijft een mooie verschijning!
Het vrouwtje gaat dus -eindelijk!!- ook in een bus rijden !! :thumbup:
En dat gaat deze worden;
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/792988.jpg
De 90pk 1Z TDi motor ligt er inmiddels naast, de 130pk MTDi ligt klaar om erin gehangen te worden.
Het onderstel is een Koni veerset (-60mm) en Koni schokdempers, de velgen zijn repro CupI velgen
met steek 5x112, een setje Porsche remmen en wielnaven met steek 5x130 en 996 remklauwen ligt
klaar, maar eerst straks de spijlbus ombouwen naar een Subaru EJ20 motor icm een KDFi en LPG
dampgasinjectie ..
Nog zat te doen dus !!
Zo, afgelopen weekend met wat vrienden & familie van Brian met de SO42 naar de Nurburgring geweest. Het was afgelopen maandag alweer een jaar geleden dat hij (Brian) bij een eenzijdig verkeersongeval in Belgie om het leven kwam en het leek ons (Mike -z'n broer- en ik) een mooi idee om rond zijn sterfdatum op de Nurburgring te zijn, daar is namelijk zijn as vertrooid ...
Nadat ik afgelopen zomervakantie een uitlaatklep van mijn 1776cc (Brian's oude motor) verbrande en ik niet echt de tijd kon vinden dat te fixen is het gelukkig toch nog gelukt om de 1776 op tijd klaar te krijgen.
De bus heeft het (850km lang) perfect gedaan !! Wel met wat olielekkage (maar dat wist ik al), maar verder heerlijk ontspannen cruisen. Wat een verschil met de laatste keer dat ik met de bus reed zeg..
Ik heb vrijdagavond (na +/- 250 inrijkm's de afgelopen weken) de kleppen gesteld en zaterdag zijn we om 12:30 gaan rijden. De route ging vanaf Rijswijk & Nootdorp naar Utrecht - Eindhoven - Valkenswaard - Hasselt - Luik - Verviers - Spa en gestopt in Schönberg, daar woont Brian z'n moeder.
http://img638.imageshack.us/img638/6381/brian006.jpg
We zijn daar koud 5 minuten weg of de bus houdt ermee op.. naast me zie ik Mike angstig kijken, maar na het legen van een 5liter brandstof in de tank kunnen we goed 2 minuten later onze weg vervolgen.
http://img811.imageshack.us/img811/3866/29792422926625295411638.jpg
Een km of 20 verder kon ik (bij de Belgisch - Duitse grens) de tank volgooien.
http://img535.imageshack.us/img535/6448/30862022926731698071638.jpg
Vanaf daar was het nog zo'n 45 minuten rijden naar Kottenborn, waar Rob voor ons een paar kamers in een hotel had geregeld. De route binnendoor is adembenemend mooi. Alles staat daar nu in de herfstkleuren en mijn bijrijder heeft ook de nodige plaatjes geschoten.
http://img8.imageshack.us/img8/1240/30058422926777299211638.jpg
In Kottenborn heeft Rob een hotelletje geregeld en voor 35,- per nacht per kamer heb ik prima geslapen.
http://img59.imageshack.us/img59/6286/brian011.jpg
Zondagmorgen hebben we om 09:00 ontbijt en als we buiten staan (het heeft vanacht 5 graden GEVROREN!) kunnen we de eerste auto's al over het circuit horen boenderen. Hemelsbreed zitten we nog geen km van het circuit af !!
Rond 10:00 rijden we bij het hotel weg, op weg naar Adenau. Daar hebben we afgesproken met Brian's moeder en z'n stiefvader. Hun zullen ons de plek op het circuit aanwijzen waar Brian z'n as is verstrooid.
De bewuste bocht op de Nurburgring waar Brian zn as is uitgestrooid ..
http://img853.imageshack.us/img853/6793/brian017.jpg
Rond een uur of 12:30 zijn we op weg gegaan naar de ingang van het circuit om te kijken of we misschien ook een rondje de baan opkunnen. Rob in z'n Golf4 TDi (z'n 911 had hij thuisgelaten) ik in de SO42, maar de parking bij het circuit is al een belevenis op zich .. wat een dik spul staat daar !! Ik begrijp best dat Brian hier graag kwam.
Uiteindelijk zijn we de baan niet opgegaan, maar hebben we ergens een terrasje gepakt en zijn we lekkâh in het zonnetje gaan zitten. Om 15:00 zijn Mike en ik weer aan de terugreis (380km volgens de TomTom) begonnen en om 19:30 heb ik Mike weer thuis in Rijswijk afgezet.
Met de km's van de afgelopen weken en dit weekend erbij staat de teller inmiddels op 64.000km (vanaf dag één dat ik met de bus ging rijden -augustus 2003- heb ik het bij proberen te houden) en gaat de bus aankomende winter aangepakt worden. Er worden wat zaken veranderd (achter- en voorremmen), komt er een nieuw interieur in (waar we met z'n viertjes in kunnen slapen) en zal de wielophanging rondom worden hierzien, waarbij de torsievering overboord gezet zal gaan worden en vervangen worden door een coilover setup. Dat heeft wel tot gevolg dat de 7,5 & 9x17 Rota Fuchs velgen eronder vandaan gaan ...
Prachtige verhalen altijd !! Heerlijk om te lezen.
Succes deze winter met de werkzaamheden !
Uit de beginpost;
(het ventje is bijna 5, het kippie wordt in Augustus 2)
Het ventje is inmiddels al acht-en-een-half (!!), het kippie is in Augustus alweer 5 geworden :eek:
Gillian in mijn spijlbus, zo nu en dan gaan we 'als mannen onder elkaar' wel eens met de SO42 op stap.
http://img838.imageshack.us/img838/1120/gillian.jpg
De SO42 staat inmiddels weer zonder motor. Nadat er in op de laatste terugreis vanuit Frankrijk (http://www.xposure.nl/phpBB/viewtopic.php?f=18&t=1936) een uitlaatklep verbrand is, moeten nu alle uitlaatklep zittingen vervangen worden. De motor is dus goed heet geweest, maar ik ben er inmiddels ook alweer mee naar 'De Ring' geweest. Dat geeft me gelijk ook de gelegenheid om wat laswerk aan de SO42 te verrichten en een milde onderstelwijziging door te gaan voeren. Er komt een andere vooras onder (met andere remmen en schokdempers) en achter gaat nu omgebouwd worden naar schijfremmen. Dat heeft wel als gevolg dat de spoorbreedte voor en achter gaat toenemen (nóg relaxter rijden op de lange afstand) en de de 7,5 & 9x17" Rota Fuchsen (met resp. et36 en et20) zullen helaas daardoor het veld gaan ruimen. Nou ja, kan ik gelijk die foute striping gaan vervangen door iets anders ;)
Frankrijk 2011, vlakbij het Lac Serre du Poncon (in de buurt van Gap / Embrun)
http://img84.imageshack.us/img84/3616/187243.jpg
Jelle-Mk1G60
06-01-2012, 23:30
Leuke vordering, mijn pm nog gelezen?
Leuke vordering, mijn pm nog gelezen?
Ja, heb ik gelezen... maandag zit ik weer op mijn plek (werk) en dan zal ik even de nr's voor je opzoeken.
Toevallig woonachtig in de straat van de Hap Snap?
Nadat ik eind december de 1776 uit de SO42 had getrokken had ik er -door een verbouwing thuis- nog niet eerder tijd voor gehad, maar na vrijdagavond eerst de uitlaat te hebben verwijderd kon ik de motor mooi door de deur om in de verwarmde kantine geparkeerd te worden om eraan te sleutelen.
Het is in de werkplaats nu 5 graden boven nul, maar in de kantine heb ik -onder het genot van warme koffie en een zak M&M's- afgelopen zondag met een graadje of 19 (!) de motor uit elkaar getrokken.
http://img837.imageshack.us/img837/6192/zooi009.jpg
Naar nu blijk is de tweede cilinder (rechtsonder op de foto) toch weer niet helemaal in orde. Waar cilinder 3 (linksboven), cilinder 4 (linksonder) en cilinder 1 (rechtsboven) netjes dezelfde verkleuring vertonen is cilinder 2 zeiknat van de benzine. Mijn vermoedens over een slecht werkende carburateur had ik al eerder geuit, nu weet ik het voor 99% zeker dat daar het probleem zit.
http://img256.imageshack.us/img256/1469/zooi022.jpg
[quote=Area51]
, na een weekendje Nurburgring komt daar nog zo'n kleine 800km bij... (https://maps.google.nl/maps?saddr=Rijswijk&daddr=51.12321,5.38151+to:Amel,+Belgi%C3%AB+to:Adenau,+Duitsland+to:Venlo+to:Rijswijk&hl=nl&ie=UTF8&ll=51.189673,5.674438&spn=2.399644,4.916382&sll=51.187525,5.24359&sspn=2.399823,4.916382&geocode=FcnxGQMd-eFBACnxG9CFmrbFRzGQbh6NWt4ABA%3BFQoUDAMdhh1SACnZMl5LTynBRzEpSSUQ_ebABw%3BFQlYAAMdXCNeACkj6BgI2Ye_RzFEPKOYYFx-eg%3BFRTCAAMdOtJpACl9tp_pm6y_RzEetQjPnicwsQ%3BFfnZDwMd4i5eACnrcZthNkXHRzGNYQXoNnf43A%3BFcnxGQMd-eFBACnxG9CFmrbFRzGQbh6NWt4ABA&oq=Rijswijk&mra=ls&via=1&t=m&z=8)
Zo, de afgelopen 2 dagen ruim 800 probleemloze km's gereden ! Erg mooi om deze tijd van het jaar in de Eifel rond te rijden.
Het was afgelopen woensdag (17 oktober) alweer twee jaar geleden dat Brian bij een eenzijdig verkeersongeval in Belgie om
het leven is gekomen en Mike (z'n broer) en ik vinden het een mooi gebaar om rond zijn sterfdatum op de Nurburgring te zijn,
daar is namelijk zijn as verstrooid.
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/521_458410317531411_72459286_n.jpg
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/59418_2389912125337_1671075646_n.jpg
Wat een verhaal ...
.. en wat schitterend om met zo'n T1 door de Eifel te rijden.
Mooie foto`s Alain! Wat een geweldige omgeving daar rond deze tijd van het jaar :)
Stiekem toch wel een beetje de mooiste tijd van het jaar (vooral qua natuur).
nog lekker even genoten dus van het mooie najaarsweer met de bus
wat een gave auto's hebben jullie!!
ben ook stiekem wel een beetje verliefd op de ford capri :D
Het is supermooi om rond deze tijd van het jaar door de Ardennen en de Eifel te rijden, maar het mooiste van de trip was toch
ook stiekum wel een beetje de zaterdagavond...
We hadden bij Ineke (Brian's moeder) in Schönberg (België) gegeten, maar moesten nog naar Kottenborn (Duitsland) om daar te
overnachten. Het tripje was volgens de TomTom zo'n 75km (1 uur en 6 minuten reistijd) en dat hebben we uiteindelijk in precies
60 minuten gereden. Dat lijkt niet veel, 6minuten van de TomTom tijd afrijden, maar het waren hoofdzakelijk B-wegen en dorpjes
waar we overheen reden en doorheen kwamen.
De eerste 5 minuten schoot het echter niet echt op.. ik reed voorop en mijn H4 koplampen met duplo fitting konden natuurlijk niet
op tegen Vincent z'n xenon lampen in z'n 2012 BMW 120d (163pk, 340NM). Toen hij dan ook de leiding nam en ik me 'slechts' maar
moest concentreren om hem te blijven volgen (en moest zien bij te houden !) ging het tempo rap omhoog. Vincent was er wel een
beetje over verbaasd dat ik hem redelijk goed bij kon houden en we zijn regelmatig boven de 110km/h geweest.
Natuurlijk kan ik zijn uit-acceleratie na een bocht niet bijhouden, maar in de afdalingen kon ik -dankzij mijn 993/996 remmen- toch
weer naar hem toekruipen ! Ik heb zelfs de remmen aan het piepen gehad en dat wil zeggen dat de boel goed HEET is geweest !
Ik denk dat we zondag met een graadje of 22 op het circuit (bocht Adenauer Frost) hebben gestaan, dat is de plek waar de as
van Brian is uitgestrooid. Dit jaar extra bijzonder omdat het hek beneden in Adenau open was en we dus niet de 3km de berg op
hoefden te lopen.
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/404275_415778798489155_863247446_n.jpg
Wat de Capri betreft, ik heb een week of wat geleden de hand weten te leggen op wat laatste onderdelen (waaronder een lege
Sierra Cosworth 4x4 body, voor de bodemplaat), nu nog een paar dingen regelen en dan zouden we kunnen gaan beginnen.
(maar eerst de bus ombouwen naar een Subaru EJ20 motor)
Vanmorgen de 'bende' maar eens op straat neergezet..
http://img687.imageshack.us/img687/5365/8195339075d0ff9fc20eb.jpg
Met dank aan Volkswouter van de fotobewerking en het 'AREA 51' tekstje :thumbup:
jetta mk1 '82
18-11-2012, 17:12
Mooi stapel 'oud ijzer'!! ;)
Vanmorgen de 'bende' maar eens op straat neergezet..
http://img687.imageshack.us/img687/5365/8195339075d0ff9fc20eb.jpg
Vrij kort na het maken van deze foto is de motor van de blauw/witte T3 geploft, maar sinds gisteren rijdt hij weer !!
Nu nog wat puntjes op de i zetten en de vrouw mag ermee de baan op :thumbup:
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/c0.99.843.403/p843x403/524959_524240890948353_733798820_n.jpg
Nu nog wat puntjes op de i zetten en de vrouw mag ermee de baan op :thumbup:
Dat is er helaas nog steeds niet gekomen... ze stond erop dat ik eerst de nodige 'test-km's' ging rijden en na zo'n 500km gaf de
versnellingsbak de geest :(
Nu bij Tim Shettle een ombouwkit bestelt om een 1999 Audi A4/Passat TDi versnellingsbak op z'n kop te kunnen monteren.
http://i108.photobucket.com/albums/n16/mutiny-ma/NEW%20TDI%20BOX/100_6811.jpg
Bron; http://www.brick-yard.co.uk/forum/audi-a4-passat-gear-box-install_topic71714_page1.html
Na ruim 4 jaar standje "4x4" (icm een te hoge 215/65x16 band) te hebben gereden is de bus vandaag in totaal zo'n 65mm gezakt.
Bijna 25mm door de lagere banden (nu 195/60x16 op 16" Mercedes E-klasse staal) en 40mm dmv een FK verlagingsset veren, geleverd door; http://www.facebook.com/boltactioneuro
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/1014264_557117330994042_27654430_n.jpg
Hij blijft lekker bezig...
Cabby1990
03-07-2013, 22:07
Vette bussen :thumbup:
Die foto's in Frankrijk zijn echt leuk :)
Na ruim 4 jaar standje "4x4" (icm een te hoge 215/65x16 band) te hebben gereden is de bus vandaag in totaal zo'n 65mm gezakt.
Bijna 25mm door de lagere banden (nu 195/60x16 op 16" Mercedes E-klasse staal) en 40mm dmv een FK verlagingsset veren.
Geleverd door; http://www.facebook.com/boltactioneuro
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/1014264_557117330994042_27654430_n.jpg
En nu op zoek naar een andere motor... deze loopt op z'n laatste benen/cilinders :(
Je had nog wel een leuk blokkie liggen toch?
Je had nog wel een leuk blokkie liggen toch?
Ik heb diverse leukje blokjes liggen die erin zouden kunnen, maar dat hangt even af wat de oldtimerregeling gaat doen, want misschien heb ik dat blokje dan wel nodig om de T3 diesel om te gaan bouwen naar benzine en dan kan ik voor de doka alsnog op zoek naar een andere motor.
De Capri, '68 variant
http://img530.imageshack.us/img530/6751/div122gh3.jpg
Een aantal auto's (nr1, de 1977 T2b, nr2, de 1966 type3 variant en nr3, de 1967 spijlbus SO42) behoren inmiddels tot
de inventaris, dus die zal ik verder niet meer benoemen.
Auto nummer 4 (de 19779 T2b westfalia) is gesloopt en daardoor schuift de rest gewoon een plaatsje op :D
Auto nr4 is een 1966 dubbel cabine pick up, en daar heb ik vergaande plannen mee. Ik kocht de bus in 2002 van BBT in
Belgie. Sindsdien ben ik onderdelen aan het verzamelen, plannen smeden, plannen wijzigen en weer andere onderdelen
verzamelen. Auto hoeft morgen niet klaar, eerst wat ander spul afmaken.
http://img231.imageshack.us/img231/8971/jan2005028yl8.jpg
Auto nr5 is een '75 Audi50. Staat op het moment van schrijven even uit het zicht gestald
http://img176.imageshack.us/img176/9577/audi50055xx2.jpg
Auto nr6 is mijn in 1994 aangeschafte Ford Capri Mk1. Alles ligt klaar (Cosworth 4x4 onderstel,
240pk motor, enz) om een ultieme 'sleeper' te maken, maar ja tijd(gebrek) hé :redface:
http://img124.imageshack.us/img124/4445/capri001vz8.jpg
Auto nr7 is een 1989 T3 doka benzine waar op dit moment de olie uitzeikt... ondertussen wel verlaagd, dat dan weer wel.
http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1185947_587771441261964_756513770_n.jpg
Auto nr8 was een 1968 type3 variant, maar die is vorige week aan een forumlid verkocht !!
Auto nr9 is nu een 1995 Golf3 Gti 20-jahre edition van mijn vrouw..
http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1474395_630789323626842_359815275_n.jpg
Auto nr10 is een 1982 T3 diesel... op het moment met een kapotte versnellingsbak, gaat binnenkort omgebouwd worden naar
benzine mbv een '95 Golf 2L motor (ik ga daar geen -als de nieuwe mrb regels 1-01-'14 ingaan- 160,- mrb pmnd voor betalen!)
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/c0.99.843.403/p843x403/524959_524240890948353_733798820_n.jpg
En zelf rij ik op het moment in een Golf 2 Pasadena uit 1991...
Tja, soms moet je wel eens wat overhoop halen :tongue:
De NOS 1700 type4 motor die ik gebruikt had om te passen is verkocht (hij hing nog in de type3) en toen ben ik maar gelijk ff
verder gegaan. De lange AT IRSbak miste nog wat klein spul en dat heb ik van een paar sloopbakken afgetrokken. De bak hangt
nu goed en de cupstrebbe is op spanning gezet.
Nu voorbereiden om de 1700 type4 Porsche 914 motor (de injectie is eraf, in de plaats zijn nu een setje carb's van een Type 4
412LS gekomen) te gaan monteren.
Dan kan de auto daarna gelijk omgebouwd worden naar 12V en dan eigenlijk alleen nog de voorremmen ('95 Golf3 54mm Girling's)
pasmaken en dan ben ik technisch zo ver eigenlijk klaar !
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/1545857_657537054285402_443082283_n.jpg?oh=420acc178d8dd0d4e3557ed75b447454&oe=54FABF01&__gda__=1430239816_25f0fc0e6786579e3cc24f2a561c8a97
De Porsche 914 5bak -op de voorgrond- is verkocht (inc het bug@5speed neusstuk) en gaat onder een '68 type3 variant komen.
Auto nr8 was een 1968 type3 variant, maar die is vorige week aan een forumlid verkocht !!
Dat was eind '13.. Daarna is -begin '14- de '75 Audi 50 verkocht en ondertussen is ook de '89 T3 doka verkocht.
Ik heb ondertussen de smaak te pakken gekregen, want de volgende die op het punt staat de inventaris te verlaten is de '91 Golf2. (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=130908)
Ook de '02 Polo variant gaat binnenkort het veld ruimen, maar daarvoor moet eerst de vrouw wel een andere auto hebben en dat is een '01 Audi A2 geworden !
Ik heb dan zelf even geen dagelijkse auto meer (dat is nu nog de Golf2, maar die gaat dus weg) en heb het plan opgevat om de T3 combi versnelt klaar te gaan maken... alles om hem om te bouwen van diesel naar benzine ligt immers klaar !!
Scheelt ook weer een auto in de stalling / loods :tongue:
De doka is 24 december opgehaald;
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10351162_830596510312788_5700630382449396462_n.jpg?oh=584adc19dbcf4bbe29b9684159d6e766&oe=55444F57&__gda__=1429597067_c3b627dfe4e3a8711910a4cccf9e66ad
goed aan het opruimen dus!
Soms moet het gewoon even.... ff lekker de bezem erdoor !!
Vanmorgen in Duitsland een vijfzits Audi A2 1.4 TDi opgehaald, woensdag ermee naar de RDW en dan kan daarna de vrouw ermee gaan rijden.
De Audi heeft z'n inburgeringscursus inmiddels achter de rug !!
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10885417_835453116493794_1148205608068178516_n.jpg?oh=f2de4f7241c7574e1e6536129d7e70fa&oe=5536E9EE
Eigenlijk zou dat hok geen verblijfsvergunning moeten kunnen krijgen ..
:D
jetta mk1 '82
05-01-2015, 16:44
Goed bezig!
rallyegolf driver
05-01-2015, 18:04
Talkin' about sardienblikjes....
Robbbert
05-01-2015, 21:30
Cool van lelijkheid, ik heb er ook een tijdje naar gekeken :p
Woensdag 28 januari waren de papieren binnen, gelijk platen laten maken en sinds 2 februari is de vrouw ermee op pad !!
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/10426319_843146049081920_2812377251715223939_n.jpg?oh=39c3c82434c1abe190934f186524facf&oe=5568CF20&__gda__=1431120809_06ba349bad4effc051e8bb343db58f05
Maar wel gelijk in stijl natuurlijk :D
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10342483_842778729118652_614305226059706891_n.jpg?oh=d817a3034eccac4cf92c9fd1e2d8c0cb&oe=555AF5FC&__gda__=1431991101_477707ceaaf92dad57c1796f072dfb7f
Johan1982MK1
03-02-2015, 13:43
Mooie aanwinst!!
vette stikkert! Veel plezier met de A2!
Inmiddels alweer 2 weken en ruim 1700km 'onderweg' en afgelopen zaterdag de 1422cc 3-cilinder TDi motor laten chippen
van 75 naar 100pk en het koppel is daarmee gestegen van een kleine 190 naar 245NM :thumbup:
Het ding pakt nu lekker op en loopt nu vrij simpel door naar de 4000rpm en 180km/h.. zondag een dagje naar België geweest (omgeving Sankt Vith) en na stevig doortrappen op de heenreis toch nog netjes 1:18 gereden !
Terug heb ik me wel overal redelijk netjes aan de regels gehouden en terug heeft hij dan ook ruim 1:20 (342km/16,8L á 1,02 getankt in Luxemburg) gelopen !!
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10421601_846196178776907_891140298037546545_n.jpg?oh=e45e9135363523b00a7262ea1a9ae779&oe=556587C6&__gda__=1430930439_6870bee1aae8eea04df1d73e5b25e39b
Ik had ook nog een Golf2 5deurs TDi project staan, maar die is -na het reeds verkopen van alle TDi techniek- met het ouwe ijzer meegegaan.
Inmiddels dus reeds 4 auto's de deur uit ('68 type3 variant, '75 Audi50, '89 T3 doka & '89 Golf2 TDi project) de 5e staat momenteel te koop (de '02 Polo Variant) en er ééntje (de 2001 Audi A2) voor teruggekocht !!
En hop, de Polo Variant is nu ook verkocht !!
Ik heb inmiddels ook besloten dat zodra de T3 weer rijdend is, de Golf2 óf verkocht gaat worden, óf de schorsing ingaat.
Dat laatste ivm het kwarttarief wat dadelijk op de T3 van toepassing is... die bus moet stilgezet gaan worden in de maanden dec. 2015 en jan. & feb. 2016. Kan ik die maanden de Golf weer gebruiken.
Zucht.... weer ff terug naar het 'basis'-wagenpark...
1966 T1 combi (kale, lege carrosserie, duitse papieren)
1966 T1 doka (kale, lege carrosserie, geen papieren, orgineel hollands)
1966 type3 variant (geschorst, orgineel hollands, spuiten en opbouwen)
1967 T1 Westfalia (rijdend, met APK)
1972 Ford Capri (geschorst, orgineel hollands)
1977 T2b (geschorst, orgineel hollands, 2L injectie)
1982 T3 (diesel, geschorst, ingevoerd in 2010, nu aan het ombouwen naar benzine)
1991 Golf2 (rijdend, met APK, daily driver)
en de 2001 Audi A2 (rijdend, ingevoerd in 2015, auto-van-vrouw, moet ik vanaf blijven! :tongue: )
1967 T1 Westfalia (rijdend, met APK)
Zaterdag maar weer eens laten taxeren...
met de -per dag- stijgende prijzen voor spijlbussen is er -na precies 16 maanden- toch weer ruim 7500,- aan te verzekeren waarde bijgekomen :eek:
Ik denk dat ik een spijlbussen ga beleggen. :)
hee de subaru motor in de bingo? Waar rijdt je nu mee met de spijl dan?
hee de subaru motor in de bingo? Waar rijdt je nu mee met de spijl dan?
Dat is de Subaru motor van het RVS/spijl-chassis project... die gaat de bingo in (eventueel ook kompleet te koop...) (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=822356444470128&set=a.618807814824993.1073741838.100000873404181&type=3&theater).
Mijn SO42 rijdt nog steeds luchtgekoeld, nog steeds met de 1776 die Brian ooit gebouwd heeft.
1991 Golf2 (rijdend, met APK, daily driver)
Ook verkocht !!
Nu alleen nog de Audi A2 die mijn vrouw als haar dagelijkse auto in gebruik heeft, zelf pak ik af en toe de spijlbus als we allebei een auto nodig hebben en ik hoop toch zeer binnenkort de T3 klaar te hebben, zodat ik daar t/m november 2015 mee kan rijden. Die moet daarna 3 maanden van de weg af ivm het kwarttarief.
Ook verkocht !!
Nu alleen nog de Audi A2 die mijn vrouw als haar dagelijkse auto in gebruik heeft, zelf pak ik af en toe de spijlbus als we allebei een auto nodig hebben en ik hoop toch zeer binnenkort de T3 klaar te hebben, zodat ik daar t/m november 2015 mee kan rijden. Die moet daarna 3 maanden van de weg af ivm het kwarttarief.
Helaas....
De T3 heb ik niet meer klaargekregen (de zaak van ons ging failliet, ik had even wat andere dingen aan mijn hoofd)
nu mijn uiterste best gaan doen om hem per 1 maart 2016 omgekeurd en startklaar klaar te hebben staan !!
De spijlbus heeft dit jaar ruim 4100km 'gebold', daar moet van de winter ook wat werk aan verzet gaan worden, met
name de dakgoot aan de rechterzijde tpv de B-stijl is slecht, net zoals het stuk vanaf de C-stijl naar achteren toe.
Lassen aan het dak, dat betekent dus de houten hemel en isolatie eruit. Ik ben naast de bus ook bezig met wat dingen
klaar te maken om de bus voor 2016 een technische update te geven, maar nu eerst het dak !
Hier nog ff een plaatje van mijn laatste grote rit van 2015... zaterdag 17 en zondag 18 oktober met Skywalker naar de
Nordschleife geweest om daar te herdenken dat onze goede vriend Brian Verbeek (de bouwer van mijn en Skywalker's
motor) alweer 5 jaar geleden bij een auto ongeluk in België om het leven is gekomen, zijn as is daar uitgestrooid.
https://c2.staticflickr.com/6/5636/22656299866_c96dd1dea5_c.jpg
Twee weken geleden de bus de Timmelsjoch (Oostenrijk / 2509m) over 'gejaagd'
https://c1.staticflickr.com/5/4322/35814761420_5efc4f3547_o.jpg
ErikvanBilsen
09-08-2017, 19:05
Die heb ik vorig jaar ook meegepakt.
Mooie omgeving daar, zeker als je er met een bus doorheen kan rijden.
pimvielvoye2004
10-08-2017, 06:29
Mooi plaatje!
De bus waar het 5-12-1997 allemaal mee begonnen is staat -sinds november 2018- weer thuis !!
https://www.mupload.nl/img/dipqc3.jpg
De 2L type4 motor is eruit en ook al verkocht, nu voorbereiden voor de Subaru EJ20 ombouw.
De bedoeling was om de EJ20 in de T1 te gaan hangen (kompleet met throttle bodies en 911 stijl koeling), maar vanwege omstandigheden gaat de EJ20 nu -standaard- in de T2 komen.
Er komt nog wel een omgekeerd inlaatspruitstuk op en nog wat dingetjes, maar zo 'wild' als dat ik hem in de T1 wilde gaan monteren gaat -helaas- niet meer gebeuren.
De T2 moet onze dagelijkse auto gaan worden, we maken nu té weinig km's met de dagelijkse A2 tdi.
Tzt zal er in de T2 dan ook een G3 lpg installatie opkomen, maar eerst maar even dit.
Dat is toch nog maar 22 jaar geleden. De t1 blijft wel in dezelfde hoedanigheid?
Gaaf, Alain. Buitenkant blijft zo "patina "? Staat hem best lekker
Cool ! leuk Alain ! :thumbup:
De T1 blijf ik voorlopig vanaf, de aandacht gaat nu volledig even naar de T2, om die ook voor de vrouw berijdbaar te maken.
Lange bak, rondom schijfremmen, stuurbekrachtiging, T2a (dus het front gaat weer open), deugdelijke verwarming erin, enz...
De 'patina' look zal noodgedwongen even zo moeten blijven... hopelijk kan ik het nog een beetje bijwerken en fatsoeneren.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.