View Full Version : spuiten van plastic bumpers
robertorodrigue
12-05-2008, 20:34
kan iemand me soms helpen.
op men polo 2f staan namelijk voor- en achteraan 2 plastic bumpers. deze zijn zwart , maar hebben geen mooi egaal oppervlak. er zitten namelijk allemaal putjes in. ik zou deze willen spuiten in mijn koetswerkkleur.
kheb horen zeggen dat het heel veel zou kosten om dit te doen , omdat je zoveel primers e.d. zou nodig hebben om erop aan te brengen , vooralleer je kan beginnen te spuiten.
robertorodrigue
12-05-2008, 21:08
niemand ?? :(
Ik weet het niet echt hoor maar kheb wel een idee. Zou het geen mogelijkheid zijn om alle putjes uit te schuren? Of misschien een paar lagen spuitplamuur en dan schuren? Ik denk dat dit best te doen is.
groeten
robertorodrigue
13-05-2008, 07:10
Ik weet het niet echt hoor maar kheb wel een idee. Zou het geen mogelijkheid zijn om alle putjes uit te schuren? Of misschien een paar lagen spuitplamuur en dan schuren? Ik denk dat dit best te doen is.
groeten
en moet er dan nog een primer op vooraleer ik spuit? of gewoon ontvetten?
THX!
ik weet het ook niet 100% maar denk dat het een hele klus gaat worden om het netjes te krijgen.
waarschijnlijk zijn jou bumpers een aantal keren met bumper poets behandelt ik heb een x een bumper gezien die daar niet helemaal vrij van was en toch gespoten is,geloof mij dat word dus niet mooi...
succes
PoloCoupeGT
13-05-2008, 10:27
Ja hangt er vanaf wil je een egaal oppervlak of vind je het geen probleem om die putjes te behouden. Ik heb mijn bumpers gewoon gespoten in het zwart met de putjes er nog in en dat staat hem heel erg goed.
Ik zou gewoon meegespoten bumpers van de sloop halen en die in de goede kleur spuiten.
Je kan het gerust zelf doen, dan spuit je eerst een hechtprimer voor kunststof erop, dan een paar lagen spuitplamuur, en dan kun je hem gerust in de kleur spuiten, heb het zelf gedaan, en je bent van je bobbeltjes effect af...
Alleen voordat je de hechtprimer erop spuit, moet je eerst de bumpers goed ontvetten met thinner / wasbenzine / terpetine...
Anders hecht die primer niet goed...
Maar als ik achteraf er naar kijk, kun je beter doen wat arne zegt, gewoon een al gespoten bumper halen, en die ff schuren en opnieuw in de verf zetten... :tongue:
ff het topicje van jettaracing bekijken over het spuiten van bumpers dan zie je het precies...
deze dus: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=40080
--daniel--
14-05-2008, 12:27
Ik heb het ook wel eens gedaan met spuitplamuur. Na iedere laag even opschuren op een gegeven moment wordt het wel glad. Ik zou wel even een primer gebruiken alvorens je begint.
Heb het ook eens gedaan, in deze volgorde;
- primer
- filler
- primer (evt.)
- kleur
hoi met jan je gaat ze eerst heel goed ontvetten met kunststof reiniger wel 3 keer daarna laat je hem goed uitdampen zodat de stoffen er uit trekken.je haalt een spuitbus kunststof primer minimaal 2 goede dekkende lagen aan brengen.weer even uit laten dampen .vervolgens haal je een aantal spuitbussen fullprimer de naam zegt het al.die breng je in een aantal lagen aan.zodat je geen oneffen heden meer hebt .laat het goed hard worden vervolgens ga je schuren met korrel 400 en dan met 1000 waterproof naschuren.en daarna goed ontvetten met siliconen reiniger en dan aflakken.ikkan het weten ben zelf autospuiter geweest.groetjes vwjan.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.