View Full Version : edition blue 16v turbo vragen
ik kan via via een golf 2 edition blue kopen... tis een duitser en nog een project...
dit zijn wat gegevens:
Der Motor ist neu hat noch nie gelaufen. Verdichtung 7,6:1. Nockenwellen 276° verstellbares Nockenwellenrad, verstellbares Kettenrad. Zylinderkopf hat leichten Brennraum schaden. G60 Motorblock. 2.0L Kolben, G60 Kurbelwelle (gehärtet) , Sachs Power Clutch, Ladeluftkühler groß.Ölkühler groß. Im Moment ist kein Steuergerät verbaut. FK Geweinde Stoßdämpfer (neu) 70mm Supersprint. KKK 26 (gebraucht) Krümmer ohne Wastegate. Innenraum leer. 1 Rennsitz.
mijn vraag is : mijn duits is prima maar wat betekent dit?
Zylinderkopf hat leichten Brennraum schaden?? post ook wel ff foto's
Pedaalemmer
22-07-2004, 15:11
dat de cilinderkop BRENNRAUM (http://www.ikk.uni-essen.de/einspritzmotor.swf) schade heeft :D
Pedaalemmer
22-07-2004, 15:17
http://img35.exs.cx/img35/6213/BRENNRAUM.th.gif (http://img35.exs.cx/my.php?loc=img35&image=BRENNRAUM.gif)
dit dus...
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5782&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5783&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5784&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5785&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5786&mode=normal
verbrandingsruimte van de cylinderkop blijkbaar....
Keertje iets afgebroken en putjes erin ofzo?
prijs is er ook naar...:D...dus vandaar..maar goed.. cylinderkopje is niet zo duur..
Pedaalemmer
22-07-2004, 15:26
verbrandingsruimte van de cylinderkop blijkbaar....
Keertje iets afgebroken en putjes erin ofzo?
komt dus waarschijnlijk door de montage van de turbo dat het daar binnen niet echt goedgegaan is.
Pedaalemmer
22-07-2004, 15:30
volgens mij zit er nog veel werk aan..:D
denk dat je stijn een keertje mee moet nemen om te kijken die is zo 16v turbofanaat...
yup... maar als ie de prijs hoort..;D..koopt ie hem zelf.....
en alle onderdelen zitten erbij...... geld nood en tijd nood....verlies van z'n baan, etc etc...
Pedaalemmer
22-07-2004, 15:49
en alle onderdelen zitten erbij...... geld nood en tijd nood....verlies van z'n baan, etc etc...
de een zijn dood de ander zijn brood :D
precies...maar een vraag aan de turbo mannen..op zijn uitlaatspruitstuk zit geen wategate..kan dit kwaad of is dit gewoon een cheap ass oplossing? en een kkk26 is een kleintje toch? van een audi 200 turbo toch?
hij claimt rond de 280/300pk..klopt dit? en is 2750 een gekke prijs?
KKK26 heeft een externe wastegate zeker....zit ff na te denken..
tweede mailtje...Kopf ist noch Ok ist noch ein 2. Kopf dabei. Kolben sind orginal vom 2.0L 16V. Innenraum ist leer wegen Gewicht. Sollte ein rennauto geben für 1/4 Meile. Mt digifant wird der Motor so nicht laufen da Bosch Motorsport Einspritzdüsen drin sind (6x größer als G60 Düsen). Wenn Digifant dann mit Audidüsen.
Rallye-VR6t
22-07-2004, 18:47
K26 is veeeel te groot voor een 1.8 of een 2.0.
Spoelt pas bij een 3500-3800rpm.
Zonder wastegate...hahahahhahahahhaha veel plezier met de eerste 1000meter.
Kortom, project mislukt en een sukkel vinden die er niks van snapt en het ding koopt.
Turbo techniek...is niet gemakkelijk.
En 280pk en 300pk kan ik ook roepen.
Zeker als het ding geen meter heeft gelopen.
En hoe wil je dat ding door de RDW krijgen??
Maar als je van een gokje houdt altijd kopen.
Rallye-VR6t
22-07-2004, 18:51
tweede mailtje...Kopf ist noch Ok ist noch ein 2. Kopf dabei. Kolben sind orginal vom 2.0L 16V. Innenraum ist leer wegen Gewicht. Sollte ein rennauto geben für 1/4 Meile. Mt digifant wird der Motor so nicht laufen da Bosch Motorsport Einspritzdüsen drin sind (6x größer als G60 Düsen). Wenn Digifant dann mit Audidüsen.
Er zit dus ook geen ED blue leer meer in......dus je koopt een schimmel van een auto. Met een niet werkende motor.
En als je er geen verstand van hebt....wordt dit dus niks.
Bosch motorsport injectoren....die heb ik ook hoor hoeveel moet je er hebben.
6x groter dan G60 = dus 6x 245cc DAT IS DUS MEER DAN 1,4 LITER PER INJECTOR.....
HAHAHHAHAHHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA
Moet ik nog doorgaan.....hahahahahahahhahah
Wat een onzin verhaal.
Dacht dat jij wel iets verstand had van tuning Richard.....???
vraag aan mensen zoals jou, om advies andré....... zoals ik zeg, kan hem kopen..heb hem niet gekocht, t is me aangeboden....vandaar dat ik ff doorvraag...en idd. het injectoren verhaal begreep ik ook al... maar het turbo verhaal is nieuw voor mij. heb nog geen kaas gegeten van turbo's en vandaar mijn vragen..en het casco och..zou een onderdelen auto worden...
Rallye-VR6t
22-07-2004, 19:02
Ik weet wie de eigenaar is van deze auto.
Ken je dat filmpje van die Duitser die plaaten mee zingt, en dan aan het einde er eentje kapot beukt op zijn hoofd.
Dat is hem.
Majha hiiii majaa haaaa majo hooooo......
ja joh..die? werd me via het werk van een klant van ons aangeboden....
serge pot
22-07-2004, 19:55
turbo zonder waste gate ?????????kan als er in de inlaat een druk klep zit die constant afblaast .of een audi 200 turbo met externe waste gate.zo.n beetje de grootste injectoren van bosch leveren 498cc .
de motor heeft kopschade terwijl de motor niet gelopen heeft en nieuw is
ik zou het niet doen of je moet van leuk sleutelen houden ,dwz de motor lostrekken en alles nameten of zijn beweringen wel kloppen
ok bedankt dré...die auto blijft mooi in duitsland....
ben me al een beetje aan het verdiepen op turbo motoren.... ff een boek uit de bieb gehaald....heb ik deze vakantie weer wat te doen... en ff sneupen op de vortex en 8vturbo.com.... maar ik vraag zulke dingen altijd om steeds bij te leren.....vandaar...
Pedaalemmer
23-07-2004, 07:58
ben me al een beetje aan het verdiepen op turbo motoren.... ff een boek uit de bieb gehaald....heb ik deze vakantie weer wat te doen... en ff sneupen op de vortex en 8vturbo.com.... maar ik vraag zulke dingen altijd om steeds bij te leren.....vandaar...
de bieb...dat is wel lang geleden dat ik daar ben geweest... :rolleyes:
Rallye-VR6t
23-07-2004, 08:19
Ik roep 1 naam, Corky Bell. En als je zijn boeken leest...kun je afstuderen aan de TU.
Dat is tevens het nivo.
Zonder gedegen basiskennis van motortechniek en een basis kennis van turbo motoren, heb je het zwaar om de materie te snappen.
beetje jammer van zo'n uitzonderlijke auto :(
Der Motor ist neu hat noch nie gelaufen. Verdichtung 7,6:1. Nockenwellen 276° verstellbares Nockenwellenrad, verstellbares Kettenrad. Zylinderkopf hat leichten Brennraum schaden. G60 Motorblock. 2.0L Kolben, G60 Kurbelwelle (gehärtet) , Sachs Power Clutch, Ladeluftkühler groß.Ölkühler groß. Im Moment ist kein Steuergerät verbaut. FK Geweinde Stoßdämpfer (neu) 70mm Supersprint. KKK 26 (gebraucht) Krümmer ohne Wastegate. Innenraum leer. 1 Rennsitz.
Klinkt wel leuk, K26 op zich zegt niks je hebt ook K26 op diesels gehad en die waren niet zo heel groot. Maar goed ik neem aan dat het een K26 van een 20V 5cil Turbo is met afgezaagd spruitstuk voor ext. gate (In die tijd gebruikte Audi externe wastegate's op die motoren) Even op de sloop een wastegate zoeken van zo'n ding (bv 10V kan ook) Ik zou wat meer specifieke info vragen over die auto bv: van welke auto de K26? Welk spruitstuk? Welke intercooler? dan pas kan je zeggen of hij het echt waard is. 6x groter dan G60 slaat helemaal nergens op, waarom zou je zulke dingen willen? Zijn meer voor methanol of 1000+ pk blokken.
Quote Serge: turbo zonder waste gate ?????????kan als er in de inlaat een druk klep zit die constant afblaast .of een audi 200 turbo met externe waste gate.zo.n beetje de grootste injectoren van bosch leveren 498cc .
de motor heeft kopschade terwijl de motor niet gelopen heeft en nieuw is
ik zou het niet doen of je moet van leuk sleutelen houden ,dwz de motor lostrekken en alles nameten of zijn beweringen wel kloppen
__________________
In de inlaat een klep laten afblazen doet nul om de turbo te remmen... Bosch heeft ook injectoren van 2 liter of meer!
tja en een edition BLEU met oud type bumpers en edition bleu logo op het dashboard , neej nog nooit gezien...
http://www.doppel-wobber.de/g2_blue.html
de golf 2 edition bleu vanaf de fabriek origineel.
Allart-Ghetta
30-07-2004, 12:27
hij claimt rond de 280/300pk..klopt dit? en is 2750 een gekke prijs?
Beetje vreemd dat hij vermogen claimt terwijl hij er geen motormanagement bij levert! Dat is namelijk het belangrijkste, zeker bij een turbo motor.
Jeroentjuh
30-07-2004, 16:47
Ik zag de auto vandaag nog te koop staan op een duitse site.....
Moet er 3500 euro voor hebben...
GTIEditionBlue
02-08-2004, 22:12
In die staat is die iig Blue-af,...... ik zou mn vingers er niet aan branden
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.