View Full Version : Raar lopen...
Hey iedereen!
Heb een klein probleem met m'n Golf 2 1.8 GL uit 1990..
Het is bekend dat als het koud is buiten, dat de auto zo nu en dan slecht kan lopen als 'tie koud is...
Die van mij heeft dat ook, maakt niet uit, kan er mee leven, máár....
Als ik dan een stuk gereden heb, gaat de auto ook ineens slecht lopen, bijna tot op het punt van afslaan en dan klimt 'ie heel langzaam weer omhoog.... :screwy:
Vind het vreemd en als iemand een goede verklaring heeft hoor ik dat héél graag!
iemand ideëen?? :confused:
mk2 td driver
11-01-2008, 00:07
bougies/bougiekabels/verdelerkap slecht?
misschien staat ie gewoon ietsje te laag stationair afgesteld??
of het zou ook heel goed kunnen dat ie gewoon op de choke blijft lopen, ook omdat jij al aangaf dat ie het juist met een "warme" motor doet?
doet ie het alleen bij stationair niet goed dan? of bokt of stoot ie ook tijden het rijden?
Alleen bij stationair niet... Voor de rest bij het rijden geen problemen..alleen zuipt ie ook veel, dus zou best kunnen dat ie op de choke loopt...
nog meer ideëen, iig bedankt alvast!!
mk2 td driver
11-01-2008, 13:48
wss heb je een carb motor, en is je carburateur stuk,
dan gaat ie ook veel zuipen en raar lopen, je zult hem moeten vervangen voor een goed exemplaar van de sloop, of een ander type als het past, maar men vader heeft het zelfde probleem en weet ook nog niet goed wat ie er mee aanmoet.
omdat de carbs die bij op de sloop haalt van dit type (pierburg 2ee) ook vaak als kapot zijn.
succes ermee
Hey Bedankt voor je snelle reactie!
Nou bij deze: iemand nog een carb voor mij in de aanbieding?
Het gaat hier om een 1800i monopoint injectie 90pk motor.
Ben je er al achter wat het is???? Helpt co afstellen niet dan??
golf mkII 16v
11-01-2008, 22:48
Co en stationair toerental is niet af te stellen
Even een ander regelaparaat proberen
Of de brandstofdrukregelaar is stuk
en als je co bij apk te hoog is wat doe je dan?
golf mkII 16v
12-01-2008, 12:28
Gaan zoeken naar het probleem
Electronica :mad:
Dus als ik het een beetje kan samenvatten ga ik zo 123 niet zo heel erg snel van dit probleem afkomen...?
Ach, er zijn ergere dingen, als 'tie maar blijft lopen zoals ie nu doet vind ik het allemaal wel goed...
Nu eerst maar eens zorgen dat m'n uitlaat eens van m'n ophanging afblijft, wordt gek van dat kl*te gerammel! haha!!! :screwy: :D
Iiig bedankt voor de replies!
mk2 td driver
13-01-2008, 01:16
Het gaat hier om een 1800i monopoint injectie 90pk motor.
Ben je er al achter wat het is???? Helpt co afstellen niet dan??
o ik had er niet zo snel bij nagedacht dat het ook monopoint kon zijn, maar kan het dan ook niet de stappenmotor zijn die een beetje aan het flippen is??
Idd ook een goeie... Enig idee waar die zit bij een Golf 2? Ben nog een beetje nieuw in het hele Golf-circuit, dus moet nog wel een hoop dingen leren wat waar zit..
iets met een plaatje helpt meestal ook wel (ideetje?)
Alvast bedankt!
golf mkII 16v
13-01-2008, 16:46
Stappenmotor zit er niet op
Wil je het probleem opzoeken/verhelpen heb je speciaal VAG apparatuur nodig
VAG 1594
VAG 1527
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.