PDA

View Full Version : Golf2 achterremklauw

Pedaalemmer
13-07-2004, 08:07
Teeering..gisteravond ff mijn remblokjes rondom vervangen...voor was ik binnen 20 minuten mee klaar..maar achter duurde een eeuwigheid.

wat was het probleem ik kreeg de zuiger die de remblokjes klemt niet meer terug..na lang prutsen en klooien lukte het deze terug te draaien...alleen op die manier door dat heel langzaam te doen ging hij weer stukje bij beetje terug..

kan iemand mij uitleggen waarom de zuiger niet terug geduwd kan worden maar terug gedraaid moest worden?

Fred
13-07-2004, 09:15
Omdat bij de achterremklauw het stelmechanisme terug gedraaid moet worden, dit is onderdeel van de handrem.

De speling van de achterremmen word afgsteld door een systeem wat bestaat uit groffe schroefdraad, als de speling te groot word, stelt het systeem zich automatisch bij, elke keer als de handrem word bediend.

Wat je nu heb gedaan is dus gewoon de schroefdraad terug gedraaid, dit is inderdaad een lastig karwei

Tijdje geleden heeft er hierover ook een heel topic gelopen..

Pedaalemmer
13-07-2004, 10:57
de volgende keer pb ik je fred :D

thanx voor de uitleg..wij dachten al aan zoiets...

Fred
13-07-2004, 11:31
Is goed hoor, zat er in je zuigers een zeskant, of had je aan de zijkanten twee gleuven zitten. Dat zijn namelijk de punten waarmee je normaal de boel terugstelt. In de ene gaat een binnenzeskant sleutel 12, in de ander moet officieel een speciaal sleuteltje, maar met wat creatief denken kom je een end :D :D

Ik heb een keer een zuiger moeten demonteren met een moordenaar op de zuiger, zeskant was al totaal verrot gedraaid....moest dus een nieuwe zuiger in :mad: :mad:

Pedaalemmer
13-07-2004, 13:24
ja was idd een zeskant..ik zei het nog tegen mijn buurman dat het een zeskant was...maar die geloofde dat niet...kvond het al raar dat er zo`n vorm inzat...maar we hadden zowiezo geen zeskant liggen van die grootte :eek:

we hebben nu gewoon een lijmtang erop gezet deze zachtjes aangedraaid terwijl we met de waterpomp tang heel lang het zaakje weer terug draaien...khab wat ducktape om de 2 uiteindes van de waterpomp tang gedaan zodat ik wel kracht kon zetten maar geen krassen en happen in de zuiger zou maken..

remt nu weer als een tierelier..wat me opviel was dat links voor behoorlijk versleten was (remblokken) en rechts er nog ongeveer 3 mm opzat.....achter waren ze allebei behoorlijk op...zat nog net 1mm op :D

nu remt het allemaal weer lekker soepel :D

Cabby 82 TDi
13-07-2004, 17:14
Misschien een geblokkeerde remslang links voor.....

Dan blijft rem lichtjes hangen.

Marco
13-07-2004, 17:17
Precies, dat is de manier als je dat speciaal stukkie gereedschap niet hebt :)

Fred
13-07-2004, 22:37
Precies, dat is de manier als je dat speciaal stukkie gereedschap niet hebt :)

Die lijmklem is nergens voor nodig, met een tang draaien is voldoende, dan gaat de zuiger vanzelf naar binnen :p

Pedaalemmer
14-07-2004, 06:33
Die lijmklem is nergens voor nodig, met een tang draaien is voldoende, dan gaat de zuiger vanzelf naar binnen :p

zonder druk erop ging het minder snel .. :frown:

Marco
14-07-2004, 16:46
Precies !!