View Full Version : Wel of geen diesel?
Dankje voor `t meedenken Fred!
Ik weet alleen niet of ik belang heb bij een diesel....het zuinig rijden is dan wel weer leuk, maar met de wetgeving van tegenwoordig zie ik het somber in voor de dieselrijders......Ik denk dan toch dat ik liever een benzine auto koop.
Dankje voor `t meedenken Fred!
Ik weet alleen niet of ik belang heb bij een diesel....het zuinig rijden is dan wel weer leuk, maar met de wetgeving van tegenwoordig zie ik het somber in voor de dieselrijders......Ik denk dan toch dat ik liever een benzine auto koop.
Op dit moment valt het best mee hoor, ik betaal voor mijn GTD 23 euro belasting per maand, en een verbuik van 1op18 tot 22. Zelfs als de prijs voor diesel duur is, bespaar je nog geld t.o.v benzine. Heb jarenlang geschipperd met benzine en diesel auto's, en tot conculsie gekomen dat diesel echt veel goedkoper is uiteindelijk, helemaal in onderhoud en betrouwbaarheid. Ik rij inmiddels pratisch geen km's meer, dus ik ga over op gas of bezine weer.
jaja...het rijden is op dit moment nog wel goedkoop, maar omdat ze nu steeds meer beginnen over het milieu, roetfilters, etc....
in 2012 (ja, nu kijk ik wel heel erg vooruit) moet je betalen per gereden kilometer...wegenbelastig vervalt dan en de vervuiling van de uitstoot bepaald de hoogte van het te betalen bedrag....
dus ga maar na als je diesel rijdt...ik koop iig geen diesel :)
in 2012 (ja, nu kijk ik wel heel erg vooruit)
Net of jij in 2012 nog in een auto zou rijden die je -bij wijze van spreken- volgende week aanschaft :D
Net of jij in 2012 nog in een auto zou rijden die je -bij wijze van spreken- volgende week aanschaft :D
dat denk ik ook niet ;)
Maar denk dan ook aan de waardevastheid van diesels...tuurlijk, bijna elke auto heeft een bepaalde afschrijving, maar stel dat ik een diesel zou kopen en de regelgeving wordt al maar strenger wat `t milieu betreft (en dat wordt het toch....), dan wordt dieselrijden straks duur...dus zakt die hele dieselmarkt in....en zijn de auto`s geen klap meer waard...
Jurgen Santana
15-12-2007, 16:25
Net of jij in 2012 nog in een auto zou rijden die je -bij wijze van spreken- volgende week aanschaft :D
Dat was ook mijn gedachte :D
Maar denk dan ook aan de waardevastheid van diesels...tuurlijk, bijna elke auto heeft een bepaalde afschrijving, maar stel dat ik een diesel zou kopen en de regelgeving wordt al maar strenger wat `t milieu betreft (en dat wordt het toch....), dan wordt dieselrijden straks duur...dus zakt die hele dieselmarkt in....en zijn de auto`s geen klap meer waard...
Jezus, je lijkt wel een wijf !! :D
2012 .. tis nu bijna 2008 .. 2008, 2009, 2010, 2011 en dan is het 1 januari 2012 .. das pas over 4 jaar !!
Volgende week wordt er duidelijk dat 1-01-2012 geen haalbare kaart is, en dan heb je er zo weer 3 jaar bij ;)
Jezus, je lijkt wel een wijf !! :D
2012 .. tis nu bijna 2008 .. 2008, 2009, 2010, 2011 en dan is het 1 januari 2012 .. das pas over 4 jaar !!
Volgende week wordt er duidelijk dat 1-01-2012 geen haalbare kaart is, en dan heb je er zo weer 3 jaar bij ;)
Kga de laatste tijd wel vaak zittend pissen....zou dat er wat mee te maken hebben? ;)
ik kijk misschien wel iets (te) ver vooruit, maar ik zie het gewoon niet -ook al zit het tussen de oren- zitten om een diesel aan te schaffen :)
ik kijk misschien wel iets (te) ver vooruit, maar ik zie het gewoon niet -ook al zit het tussen de oren- zitten om een diesel aan te schaffen :)
Ik tot vorig jaar ook niet, maar sinds ik een Golf3 variant TDi rijdt praat ik wel anders. Hiervoor reden we
een Jetta2 1.6 uit 1992, en het omslagpunt met de TDi lag -voor ons- bij de 14.000km .. laten we nu met
de Jetta altijd zo'n 18 á 20.000 per jaar (in de 3 jaar dat we hem hadden) gereden hebben. Het comfort,
verbruik (gemidd 1:16, maar grote weg vaak 1:19) en betrouwbaarheid van de TDi wegen ruim op tegen de
1.6 Jetta. Ik rij nu zo'n 1000km op een tank, en voor zo'n 52,- euro is die weer vol.
We wonen hier in de randstad in de duurste wegenbelastingregio (231,- per kwartaal), maar ik ga geen benzine
meer rijden, ook al zou er hoogstwaarschijnlijk, misschien, onder voorbehoud in 2012 (das pas over VIER jaar !)
wat gaan veranderen.
@Marc: Als je dan toch gaan gummen in m`n topic, mag je alles onder mijn beginpost ook wel weggummen...
ow.. nu staat alles er weer :cool:
@Alain: Ik zal er eens over nadenken....diesel leek mij ook alles namelijk....ook vanwege het aantal kilometers wat ik per jaar rij, maar sinds ze steeds strenger worden wat betreft `t milieu en roetfiltershit ben ik er wat anders over gaan denken....
ma goed.. iig bedankt voor je reactie :)
Zo, dat leek me een betere optie ;)
ga hier maar verder...
Op dit moment valt het best mee hoor, ik betaal voor mijn GTD 23 euro belasting per maand, en een verbuik van 1op18 tot 22. Zelfs als de prijs voor diesel duur is, bespaar je nog geld t.o.v benzine. Heb jarenlang geschipperd met benzine en diesel auto's, en tot conculsie gekomen dat diesel echt veel goedkoper is uiteindelijk, helemaal in onderhoud en betrouwbaarheid. Ik rij inmiddels pratisch geen km's meer, dus ik ga over op gas of bezine weer.
23 euro belasting per maand kan nooit, eerder het dubbele
wilde net zeggen, ik zit met de caddy al op 52 euro per maand. en die weegt minder dan een golf2
Thomas78
15-12-2007, 17:41
Met 35.000+ km per jaar blijf ik voorlopig wel diesel rijden. Over 4 jaar heeft de Ibiza dik 2 ton gedraaid, en dus toch niks meer waard. Ingezakte dieselmarkt of niet. Dan gaan we maar weer eens rekenen wat 't voordeligst is.
23 euro belasting per maand kan nooit, eerder het dubbele
Ik heb korting dan? zal wel ff een kopie maken van het afschrift ....
Tis geen bullshit hoor.
Betaal echt 23 euro per maand.
23 euro per maand voor een Golf2 GTD (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=37363) .. das 69,- per kwartaal .. yeah, wright .. ik vraag me nu één ding af .. is het
wel een diesel op kenteken ?? :rolleyes:
69 euro is nl ongeveer het bedrag wat ik tot halverwege vorig jaar kwijt was voor een Jetta2 uit 1992 .. op benzine !!
**Edit, als ik een Golf2 GTD van 1987 van een kennis ff als voorbeeld neem, weegt die 919kilo, en zit in de klasse 851 t/m 950 kilo. Afhankelijk van de provincie waarin je je bevindt betaal je voor zo'n DIESEL met dit gewicht tussen de 144 (Prov. Flevoland) en 150 (Prov. Gelderland) euro per kwartaal. Voer ik echter BENZINE in in deze gewichtsklasse, dan kom ik uit op een bedrag tussen de 58 (Prov. Drenthe) en 64 (Prov. Gelderland) euro uit.
http://www.belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/
Zal er ook wel aan liggen waar je woont (welke provincie).
Maar eh..........Zolang het qua km's een beetje bij het omslagpunt in de buurt komt...............direkt diesel gaan rijden !!!! 130 Pk TDI Rulez Big Time !!!!!!
ik betaal 25€ wegenbelasting voor mn diesel.
Per jaar :D
Nu al zeuren over het milieu :screwy:
Ik heb het altijd leuk gevonden om te dieselen. Daar valt ook nog goedkoop aan te "tunen". Ze gaan behoorlijk snel maar rooken dan als een stoomtrein. Wie kijkt er nu naar het milieu? Zolang hij rookt zit er leven in :D
ik vind het milieu ook wel belangrijk...Dat roken zit er bij mij dus niet in.
Je wenst jou & mijn (toekomstige) kinderen dus astma & alergiën toe?
astma en allergien bij hedendaagse jeugd zijn voor 90% toe te schrijven aan te hoge hygiene en slechte ventilatie van nieuwbouw huizen.. Gewoon in een krot gaan wonen en wat minder douchen en je melk over de houdbaarheids datum drinken... niks aan de hand. ;)
Mister Cool
16-12-2007, 14:56
jaja...het rijden is op dit moment nog wel goedkoop, maar omdat ze nu steeds meer beginnen over het milieu, roetfilters, etc....
in 2012 (ja, nu kijk ik wel heel erg vooruit) moet je betalen per gereden kilometer...wegenbelastig vervalt dan en de vervuiling van de uitstoot bepaald de hoogte van het te betalen bedrag....
dus ga maar na als je diesel rijdt...ik koop iig geen diesel :)
Als kilometerheffing al komt is het niet in 2012, en als er straks weer een ander kabinet zit kan het wel weer helemaal van de baan gaan. Dat zijn speculaties waar je nu niet veel aan hebt. Roetfilters heb je geen last van zolang je die niet monteert. Verder weet nog niemand wat hij kwijt is aan kilometerheffing voor diesel of benzine. Van auto wisselen kan altijd nog als het daadwerkelijk zo ver komt. Al zou ik dat niet graag doen, want diesel rijd gewoon super :thumbup:
astma en allergien bij hedendaagse jeugd zijn voor 90% toe te schrijven aan te hoge hygiene en slechte ventilatie van nieuwbouw huizen.. Gewoon in een krot gaan wonen en wat minder douchen en je melk over de houdbaarheids datum drinken... niks aan de hand. ;)
nu weet ik waarom ik dit niet heb :D
Jetta MaNiA
16-12-2007, 17:25
Ik heb korting dan? zal wel ff een kopie maken van het afschrift ....
Tis geen bullshit hoor.
Betaal echt 23 euro per maand.
Is dat niet je verzekeringspremie? :rolleyes:
Voor de Jetta 1.6D (900 kg) van mijn vriendin:
Uitkomst berekening
Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 145,00
Jouw GTD zit qua gewicht tussen de 851 en de 950 kg, dus dit betaal jij ook lijkt me.
Mister Cool
16-12-2007, 21:14
Mijn TD-KAT is zelfs 986 kilo, maar het is een 5-deurs. Ik betaal 57 euro belasting per maand. Ik vind die 23 euro ook maar sterk, bedoel je niet per ongeluk 53 ofzo?
Ik vind die 23 euro ook maar sterk,
Ik dus ook ;)
23 euro per maand voor een Golf2 GTD (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=37363) .. das 69,- per kwartaal .. yeah, wright .. ik vraag me nu één ding af .. is het
wel een diesel op kenteken ?? :rolleyes:
69 euro is nl ongeveer het bedrag wat ik tot halverwege vorig jaar kwijt was voor een Jetta2 uit 1992 .. op benzine !!
**Edit, als ik een Golf2 GTD van 1987 van een kennis ff als voorbeeld neem, weegt die 919kilo, en zit in de klasse 851 t/m 950 kilo. Afhankelijk van de provincie waarin je je bevindt betaal je voor zo'n DIESEL met dit gewicht tussen de 144 (Prov. Flevoland) en 150 (Prov. Gelderland) euro per kwartaal. Voer ik echter BENZINE in in deze gewichtsklasse, dan kom ik uit op een bedrag tussen de 58 (Prov. Drenthe) en 64 (Prov. Gelderland) euro uit.
http://www.belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/
Ik ben zelf ook aan het twijfelen of ik als daily moet gaan dieselen... Ik zit rond de 20.000 km per jaar en ik heb uitgerekend dat ik bij 17000 goedkoper rij met diesel. Dit vond ik zelf ook nogal laag, maar dat komt omdat de passat redelijk zuipt; 1:12 snelweg, 1:10 korte stukjes. Een diesel rijdt als snel 1:20 dus dat heft het verschil in wegenbelasting snel op met de huidige brandstofprijzen :)
Het probleem is vaak om een goeie, nette diesel te vinden van 10 jaar oud. :(
Btw, een GTD voor 23 euro per maand kan niet. Mijn passat kost al 26 per maand (1007kg, benzine).
ik rij bijna 30000 per jaar en gewoon lekker benzine........ :);)
ik rij bijna 30000 per jaar en gewoon lekker benzine........ :);)
30.000 per jaar bij 1:12 is 2500L á 1,50 is 3750 euro
30.000 per jaar bij 1:18 is 1670L á 1,15 is 1920 euro
verschil 1830 euro .. als je je duurdere wegenbelasting (in ons geval gingen we van 69 per
kwartaal naar 223 per kwartaal) meerekent zou jij met een diesel op jaarbasis ruim 1200
overhouden.
kweet niet of die knipoog van je daar opslaat, maar deze 2 zouden passender zijn geweest;
:eek: :screwy:
Pedaalemmer
17-12-2007, 09:28
heb laatst voor school een xlsje moeten maken voor de kilometer berekening. Op internet zwerven er ook heel veel rond. Kun je heel gemakkelijk je omslagpunt uitrekenen.
Het zou voormij veel en veel voordeliger een diezel te gaan rijden of op gas, maar zolang de G60 nog die 500 km per week aankan vind ik het best. Het rijd gewoon heerlijk :D
Ik vind diesel (een '96er Golf Variant TDI met 315,000 km en een T3 1900 TD AAZ) gewoon lekkerder rijden. Koppel rules! En inderdaad: ik rij 1000 km op een tank met de Golf, tanken kost 52 ballen. Gooi er wat zonnebloemolie bij en het wordt alleen maar goedkoper.
Thomas78
17-12-2007, 19:10
Ik vind diesel (een '96er Golf Variant TDI met 315,000 km en een T3 1900 TD AAZ) gewoon lekkerder rijden. Koppel rules!
Idd, 130pk TDI rijdt zo heerlijk. :D
De oplossing is altijd simpel:
- Voor de dagelijkse meuk (35000 km/jaar) lekker diesel
- voor de hobby (500 km/jaar) lekker benzine...
Best of both worlds :)
Mister Cool
18-12-2007, 16:03
Ik ben zelf ook aan het twijfelen of ik als daily moet gaan dieselen... Ik zit rond de 20.000 km per jaar en ik heb uitgerekend dat ik bij 17000 goedkoper rij met diesel. Dit vond ik zelf ook nogal laag, maar dat komt omdat de passat redelijk zuipt; 1:12 snelweg, 1:10 korte stukjes. Een diesel rijdt als snel 1:20 dus dat heft het verschil in wegenbelasting snel op met de huidige brandstofprijzen :)
Het probleem is vaak om een goeie, nette diesel te vinden van 10 jaar oud. :(
Btw, een GTD voor 23 euro per maand kan niet. Mijn passat kost al 26 per maand (1007kg, benzine).
Dan kan je toch beter je jetta houden, veel goedkoper kan je niet dieselen ;)
Pedaalemmer
18-12-2007, 16:33
Ik rij benzine en heb een benzine auto gekocht om te rijden.
Dat ik dan duurder uit ben is een bewuste keuze, fuck diesel. En de overheid kan al helemaal de pot op met hun geld trekkerij. Ik betaal meer maar krijg ervoor mij wel voor terug dat ik in de auto rij waarin ik wil rijden.
wellicht dat ik in de toekomst overstap op diesel maar dan gaat of de g60 eruit of de g60 word niet mer geschikt voor dagelijks vervoer.
Vind het gewoon sneu dat er mensen zijn die hun droom vw kopen hem vervolgens laten staan in de garage en een goedkoop torretje gaan rijden, en dan nog durven afgeven op trailerqueens.
Op de snelweg kom ik nog steeds vaak zat kevertjes en ander spul tegen als woonwerk verkeer en dat zie ik veel liever dan mensen die denken dat hun vw te waardevol is om als daily te gebruiken, en dan maar een belastingvrij dieseltje gaan rijden.
Ieder zijn ding laat ik dat voorop stellen maar weer of geen weer, maar mijn vw gaat de weg op.
Heb mijn diesel nu een half jaartje en ben al 25.000 km verder, dus ik diesel lekker :)
Al ben ik niet zo tevreden over het verbruik van de mijne, maar dat kan natuurlijk zijn vanwege dat ik maar een simpele 1.9D heb, en die moet meer zijn best doen om mee te gaan in het verkeer :)
G-eert-40
18-12-2007, 17:52
ik rij bijna 30000 per jaar en gewoon lekker benzine........ :);)
hier hetzelfde, misschien nog wel meer 35.000 km per jaar. rijdt zelf een polo G40. I Love G40 :tongue:
het rijdt te lekker om op diesel over te stappen en is een goed onderhouden polo. zowat nooit iets aan.
als je het goedkoopst wil rijden, gewoon rekenen waar je omslagpunt ligt en dan je keuze maken. en 2012 is nog heel ver weg ;)
of je koopt een golf 1 die je als oldtimer kunt verzekeren en dan op gas gaan rijden :rock:
grtz.
Mister Cool
18-12-2007, 18:55
Heb mijn diesel nu een half jaartje en ben al 25.000 km verder, dus ik diesel lekker :)
Al ben ik niet zo tevreden over het verbruik van de mijne, maar dat kan natuurlijk zijn vanwege dat ik maar een simpele 1.9D heb, en die moet meer zijn best doen om mee te gaan in het verkeer :)
Je kan dan beter een MKII-tje hebben, die zijn even goedkoper om in te rijden, en voor de prestaties maakt het niks uit. Mijn 1.6 td is even snel als de 1.9 td cordoba van een maat van mij... Maar die gaat wel een kilometertje of 2 langer door op dezelfde liter diesel ;) .
@ Pedaalemmer: Opzich heb je gelijk, maar voor sommige mensen gaan, bij zoveel kilomters in een benzine-auto, dingen als verlaging en vette wielen dan niet meer op. Simpelweg omdat je je beurs compleet leeg tankt bij de pomp. Ikzelf rijd ook zo'n 40.000 km per jaar, en ben toch blij met de overstap op diesel. Ook omdat ik dit simpelweg fantastisch vind rijden. Ik was er eerst ook sceptisch over, en hij was ook traag, maar sinds de kat eronderweg is, pomp opengedraaid en luchttoevoer vergroot, is het gewoon een heerlijk autootje geworden. En gelukkig staat mijn superjetta me nog heel vaak toe te blinken als ik bij m'n broer kom. Wie weet komt ie nog eens terug :) Dan wel voor erbij, en niet als trailerqueen... Want dan is ie wel bedoeld om mee te rijden, al zal dat dan niet zijn met zout op de wegen ;)
G-eert-40
18-12-2007, 19:40
@ Pedaalemmer: Opzich heb je gelijk, maar voor sommige mensen gaan, bij zoveel kilomters in een benzine-auto, dingen als verlaging en vette wielen dan niet meer op. Simpelweg omdat je je beurs compleet leeg tankt bij de pomp.
juist omdat je maar 1 auto hebt en geen 2 zijn deze dingen wel degelijk te realiseren. rijdt zelf ook met een goede H&R setje rond en 2 paar mooie wieltjes.
Thomas78
18-12-2007, 22:17
Rijdt met de Ibiza flink wat km's, maar wel laag bij de grond. Is en blijft hobby en kan er dus niet vanaf blijven. Maar voor het echt hobbywerk heb ik de Polo's nog.
vwleusden
18-12-2007, 22:25
ik vind het milieu ook wel belangrijk...Dat roken zit er bij mij dus niet in.
Je wenst jou & mijn (toekomstige) kinderen dus astma & alergiën toe?
Halsema, koop zelf dan ook een auto die "goed" is voor het milieu en blijf niet in een oude zwaar milieubelastende diesel rond te tokkelen :D
Een beter milieu begint bij jezelf toch? :tongue:
Pedaalemmer
18-12-2007, 22:40
Als je het millieu niet wil belasten moet je uit een auto blijven, als je millieu bewust wil zijn doe het dan goed en ga er voor (fietsen), maar dat excuus van mensen die dieselen of gas rijden of hybride vanwege het millieu is zo achterhaald.
Diesel en benzine geven per km dezelfde vervuilende uitstoot als ik me niet vergis en gas is een beter alternatief, maar nog steeds is het vervuilend. hybridebelooft veel maar zolang het er nog fossiele brandstof ingaat vervuilt het aanzienlijk.
En de politici die zeggen dat ze voor het millieu opkomen en vervuilers wil laten betalen is natuurlijk niet reeel, als ze maar eerst eens met een goed fatsoenlijk alternatief komen, nee wacht zorgen dat het niet door de oliebazen word weggekocht/gedrukt, dan kun je pas de vervuiler laten betalen. Goede alternatieven bestaan al jaren maar probeer het maar eens in dat wereldje voor elkaar te krijgen.
Zit zelf ook te denken aan een leuke TDI of iets dergelijks maar heb nog geen auto gevonden die me bevalt en om nou een corrado om te bouwen naar diesel is niet echt rendabel.
En als je echt over vervuiling praat. Dan kan je de prius wel vooraan zetten. Als de productie van auto's en levensduur meetelt dan zit je dus mooi met al die accu's.
Maar om even ontopic te blijven. Even rekenen en mooi een TDI halen als het uit kan. Ik rij al jaren (mee) in TDI's. En zijn vreselijk fijne auto's om kilometers mee te maken!
Inderdaad, erg relaxt. Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik nooit in latere (1998 en jonger) benzine VW's heb gereden. Allemaal TDI's :wuv:
en om nou een corrado om te bouwen naar diesel is niet echt rendabel.
Wat leesvoer (http://www.onmeunig.nl/index2.html) voor vandaag :D
Pedaalemmer
19-12-2007, 08:57
Wat leesvoer (http://www.onmeunig.nl/index2.html) voor vandaag :D
gadver begint het weer te kriebelen :cool:
Berserker
19-12-2007, 09:44
Halsema, koop zelf dan ook een auto die "goed" is voor het milieu en blijf niet in een oude zwaar milieubelastende diesel rond te tokkelen :D
Een beter milieu begint bij jezelf toch? :tongue:
@ VW Leusden, Bert is een belg en die hebben op dit moment geen enkele vorm van regering, vervuilen mag daar, zolang je maar de andertalige de schuld geeft... :D
@Pedaalemmer, op zich heb je gelijk, alleen heb ik er toch extra voor gekozen om een daily en project auto te hebben, sowieso als er een ander blok inkomt. Niet zozeer vanwege t gebruik, maar meer omdat als je er weinig km's rijdt je er veel duurdere delen voor kunt kopen omdat ze dan minder slijten..
Ook het spuitwerk en andere delen gaan dan langer mee, en het is zo heerlijk om nog iets extra's achter de hand te hebben om in je vrije tijd met volle teugen van te genieten..
gadver begint het weer te kriebelen :cool:
Hier nog paar (http://www.tdi-umbau.de/) ombouwtjes .. ook met een Derby :tongue:
Pedaalemmer
19-12-2007, 10:13
@ VW Leusden, Bert is een belg en die hebben op dit moment geen enkele vorm van regering, vervuilen mag daar, zolang je maar de andertalige de schuld geeft... :D
@Pedaalemmer, op zich heb je gelijk, alleen heb ik er toch extra voor gekozen om een daily en project auto te hebben, sowieso als er een ander blok inkomt. Niet zozeer vanwege t gebruik, maar meer omdat als je er weinig km's rijdt je er veel duurdere delen voor kunt kopen omdat ze dan minder slijten..
Ook het spuitwerk en andere delen gaan dan langer mee, en het is zo heerlijk om nog iets extra's achter de hand te hebben om in je vrije tijd met volle teugen van te genieten..
Een audi zoals jij hebt kan ik me heel goed voorstellen dat je die lekker voor zondag enzo rijd. Ik doel meer op mijn eigen situatie. Ik zou gek zijn als ik mijn corrado laat staan om alleen op zondag te rijden. Eerst spendeer ik 5000 euro aan een auto om hem vervolgens niet te gebruiken :screwy:
Jouw audi is een prachtjuweel die je later wellicht nog weleens aan je kinderen wil laten zien of zelf over 20 jaar wil kunnen rijden. :cool:
Pedaalemmer
19-12-2007, 10:15
Hier nog paar (http://www.tdi-umbau.de/) ombouwtjes .. ook met een Derby :tongue:
http://www.tdi-umbau.de/CorradoJens/Bilder_Umbau02/26.1.jpg
ooooooh wat heerlijk!
Beetlefreak
19-12-2007, 14:19
Diesel all the way! Alhoewel, ik schrok laatst wel even toen ik bij de pomp 1,18,- per liter neer moest leggen.
Autorijden wordt er in Nederland gewoon niet leuker op, of je nou benzine of diesel rijdt.
30.000 per jaar bij 1:12 is 2500L á 1,50 is 3750 euro
30.000 per jaar bij 1:18 is 1670L á 1,15 is 1920 euroHeel makkelijk sommetje inderdaad! Diesel levert in mijn geval een voordeeltje op van €1500,- :D
En veel rijplezier natuurlijk!
- Voor de dagelijkse meuk (35000 km/jaar) lekker diesel
- voor de hobby (500 km/jaar) lekker benzine...
Best of both worlds :)Dit gaat voor mij ook op, maar dan voor de hobby 5000+ per jaar :eek: :screwy:
Heb mijn diesel nu een half jaartje en ben al 25.000 km verder, dus ik diesel lekker :)
Al ben ik niet zo tevreden over het verbruik van de mijne,
maar dat kan natuurlijk zijn vanwege dat ik maar een simpele 1.9D hebHoe ver kom je ongeveer op een liter? Ik heb ook een 1.9D gehad, een '96-er,
maar die reed toch 1:17 - 1:18. Hoofdzakelijk snelweg, weinig files.
Beetlefreak
19-12-2007, 14:48
Ennuh, zolang er nog elke minuut 3 vliegtuigen binnenwaaien op Schiphol (en de rest) en rally's / F1 / DTM e.d.
worden gehouden hoeven wij ons volgens mij niet druk te maken over het milieu ;)
vwleusden
19-12-2007, 23:10
De huidige diesels rijden echt lekker, heb nooit in oudere diesels gereden. Heb kort een Golf V 2.0 FSI gereden maar dat zuipt gewoon echt, 1:8 was toen normaal.
Diesel all the way! Alhoewel, ik schrok laatst wel even toen ik bij de pomp 1,18,- per liter neer moest leggen.
Ik tank ALTIJD bij een onbemande pomp .. scheelt meestal zo'n 10ct per liter, en door het ontbreken van een shop,
kom ik ook niet in de verleiding om daar een duur hapje, drankje, boekje en speeltje mee te nemen :tongue:
Gisteravond weer getankt bij Tinq .. 1050km op een tank, 56,8L á 1,099 .. verbruik, 1:18,5 :cool:
Alles voor de hobbyauto('s), nietwaar ? :D
ik vind het milieu ook wel belangrijk...Dat roken zit er bij mij dus niet in.
Je wenst jou & mijn (toekomstige) kinderen dus astma & alergiën toe?
Astma & Allergiën krijg je niet van de rook (roet) of NOx-en die een 'getunede' diesel uitstoot. Daar gaan jouw toekomstige kinderen niet voor dood ook niet. Jijzelf echter wel. Of in iedergeval: eerder.
Epidemiologisch onderzoek heeft aangetoond dat het wonen in de buurt van drukke wegen een verhoogd risico geeft voor hart en vaat ziektes, long aandoeningen en weet ik veel meer..
Met andere woorden: Je kinderen krijgen d'r geen astma van, maar verliezen wel op jonge leeftijd hun pappa...
Beetlefreak
20-12-2007, 09:07
Gisteravond weer getankt bij Tinq .. 1050km op een tank, 56,8L á 1,099 .. verbruik, 1:18,5 :cool: Dan heeft een variant een grotere tankinhoud dan een gewone Golf III??
Als ik er krap 57 ltr in krijg dan is er iets goed mis :D :D
Vind het gewoon sneu dat er mensen zijn die hun droom vw kopen hem vervolgens laten staan in de garage en een goedkoop torretje gaan rijden, en dan nog durven afgeven op trailerqueens.
Ansich begrijp ik je punt maar het rijden van een daily heeft natuurlijk meer voordelen dan alleen een eventueel zuiniger verbruik of gunstiger uitstoot van schadelijke stoffen (voor de milieufreaks onder ons).
Ga maar na: als je je projectauto voor woon-werkverkeer gebruikt betekent dat dat je dus niet 's avonds nog aan een uitgebreide klus kunt beginnen omdat de auto de volgende ochtend weer paraat moet staan.
Bij de gemiddelde daily maakt het ook niks uit als je de auto een keer een week (of voor mijn part een maand) niet wast (denk ook even aan pekel). Je zit meestal ook niet met velgen die je, afhankelijk van de afstanden die je rijdt, wekelijks moet gaan handpolijsten.
Ook een stuk minder gezeik wanneer je je halve vriendenploeg eens moet taxi'en, of wanneer je eens een set wielen in de koffer moet bergen, of wanneer je eens een meeting wilt bezoeken en je niet de dag vantevoren 6 uur moet uittrekken om je ride meetingwaardig te maken, of wanneer je eens op vakantie wilt met je auto, of of of.....
Sneu hè? Zo'n goedkoop torretje :tongue: ;) ;)
ow en even bij de weg.... de benzine bij mij in de buurt kost 1,33 zou je berekening nog effe aan passen ;) ik rij al jaren in benzine auto's... en ook gewoon plat op de grond.... maar ja misschien komt er nog wel een diesel maar dan moet 1st de jetta van de vrouw het begeven anders komt die er niet....
Sneu hè? Zo'n goedkoop torretje :tongue: ;) ;)Niet iedereen kan die extra wagen betalen ;)
Snap je punt wel volkomen, het brengt hoofdzakelijk alleen voordelen met zich mee. Zal niet lang duren dan schaf ik me een 2e voor erbij of dat benzine of diesel is weet ik nog niet.
Ik ben overtuigd....
:)
De volgende wordt een diesel
hallo ik ben nieuw hier
ik heb hier een beetje aan het neuzen
ik krijg een golf 1 bieber cabrio 1.6 benzine uit 83 nu wil ik daar een
1.6 of 1.9 diesel of turbo diesel inhangen
nu zou ik graag van jullie reactie,s krijgen in hoeveren het zo past en wat er aan gepast moet worden
alle reactie,s welkom
past
vervang:
motor (+bak evt)
bedrading (of ombouwen met gloeibedrading)
uitlaat (iig voorpijp passend regelen)
klaar!
RDW keuren en go
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.