View Full Version : 17" onder MK2
tiefflieger
23-11-2007, 20:18
Ik loop met het idee rond om 17" velgen onder mijn Jetta MK2 te monteren.
Zit alleen met een vaste verlaging van 80-60, dit is nog een goede set en ben eigenlijk niet van plan om deze weg te doen....
Zijn er mensen met ervaringen met een verlaging van (minimaal) 80-60 en 17" velgen onder een Golf/ Jetta MK2 en mischien foto's ???
Gaat om 17" ET35, bandenmaat zou dan 205-40-17 worden.
Zou dit gaan passen (goed rijdbaar) of kan ik beter bij het huidige plan blijven van 14" 8-9 of 10j cupvelgen ?
Ik denk dat je dan niet zo laag meer kunt.
Vind die Sebrings anders ook vet staan ;)
PS: Je hebt dus PB ;)
jettaracing
23-11-2007, 23:10
60/40 met 17 inch 7,5 j en 205/40x17 ,maar dan wel et 20 !
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/pics018.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/pics013.jpg
Dus met et 35 kan ie nog wel wat lager hoor .
Jurgen Santana
23-11-2007, 23:23
Ik zou liever 195/40/17 nemen. Staat net even beter en loopt minder snel aan. Maar het moet kunnen. Modderkuipen verwijderen en je voorschermen aanpassen.
Vond dit er altijd erg netjes uit zien:
http://i120.photobucket.com/albums/o181/GerardMkIIVR6/PICT1935.jpg
jettaracing
23-11-2007, 23:25
Die was toen erg laag ,dat zeker ,was ook et 35 ,en 205/40/17 op een 7 j ,maar die toyo's vielen erg smal .
Hij had wel enkele 'aanpassingen' gedaan aan de wielranden ,en reed toen op bumpstops ,maar het leek erg vet !
tiefflieger
24-11-2007, 15:48
Had idd ook al gedacht aan 195-40, scheelt ook weer iets !
Voorschermen aanpassen en G60 randen doe ik in elk geval, de 2 optie's waar ik over nadenk zijn dus 17" 7.5J ET35 OF een (hele) brede 14" en dat gaat beide met orginele voorschermen niet goed komen denk ik.
@JurjenV : Geen PM gezien, interesse in de Sebrings ?
Opnieuw PB gedaan (ivm Corra interieur)
dw1986mk1
28-11-2007, 19:44
waar een wil is een weg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KOOXG3TR.jpg
205/40 op 7 j et onbekend
Heb ook de binnekuipen , spatbordranden enz aan moeten passen
tiefflieger
02-02-2008, 20:04
Inmiddels 2 maanden verder, en heb vandaag 17" gemonteerd.
7.5x17 ET38 met 205-40-17 Bridgestone, heb het schroefset (wat er inmiddels dus onder zit) ongeveer op een verlaging van 60 a 70 mm staan.
Achter gaat prima, voor zit ik alleen met een probleempje...
Morgen ff de spatborden nog verder onder handen nemen maar het grote probleem zijn de modderkuipen.
Vraag : Kan ik zonder modderkuipen gaan rijden zonder grote problemen of is het beter om ze (verregaand) aan te passen ?
Je kan best zonder modder kuipen gaan rijde, de meeste jongens die erg laag zijn doen het.
Ik toevallig vandaag ook 17 inch 205/40/17 gemonteerd (met adapter platen) en ik moet ook iets met me kuipen en schermen gaan doen.
Gr Lars
Ook hier ging het erg goed onder
http://www.teamvw-speed.nl/Gallery/albums/2004/mivw15082004/DSC04263.JPG
tiefflieger
03-02-2008, 13:58
Net mee bezig geweest maar helaas.
De ET38 is net iets te hoog waardoor ik met max. sturen net tegen het schroefset aan zit.
Niks aan te doen dus, op zoek naar wat anders...
Jurgen Santana
03-02-2008, 16:19
De ET38 is net iets te hoog waardoor ik met max. sturen net tegen het schroefset aan zit.
De schroefset en het wiel horen tov van elkaar niet te bewegen. Doen ze dit wel heb je of wiellager speling of zitten de bouten waarmee je het fusee aan de veerpoot monteerd los.
tiefflieger
03-02-2008, 18:20
Nee je hebt gelijk, bij sturen hoor ik dus het wiel tegen de modderkuip schaven en dan zal het wiel waarschijnlijk constant tegen het schroefset aan zitten...
Zo ver had ik zelf nog niet nagedacht ;) .
In elk geval raken de velgen links en rechtsvoor het schroefset, achter raak ik niks en kan ik nog wel lager als ik dat zou willen.
Jurgen Santana
03-02-2008, 18:25
Bij mij heeft een band achter de lak van de veerschotel afgesleten. Aan de band zag ik verder niets. Zit nu een bandenmaatje smaller op. Was lekker geworden als de veerschotel was gaan meedraaien.
Had ik de hoogte kunnen bepalen door voor of achteruit te rijden;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.