Log in

View Full Version : Problemen Audi Coupe 10v

mk2 stoo
22-11-2007, 22:27
Oke, net een Audi Coupe gekocht met wat mankementen.....
Niks ernstigs denk ik, maar ff wat advies vragen voor dat ik morgen de auto uit elkaar ga slopen :D

1. Dashboard verlichting doet het niet. Toerenteller, snelhiedsmeter en bezine meter doen het wel, temperatuur meter niet. Iemand een idee? Zou het een zekering kunnen zijn of is er meer aan de hand?

2. Olie lampje (die werkt dan weer wel :confused: ) brandt en piept bij 2500 toeren. Dit had ik met de wolfsburger ook een was verholpen met nieuwe olie druk sensors. Alleen bij de Golf stopt ie met piepen als ik accelereerd door tot 3000 toeren, bij de audi gaat ie allen uit als ik de toeren laat zakken tot onder de 2500......

3. Temperatuur waarschuwing lampje (ja, die werkt ook :D ) brandt (flitst) bij remmen :confused:

Dat was het zo'n beetje
Alvast bedankt voor jullie wijsheid :thumbup:

RubenD
22-11-2007, 22:56
Temperatuurmeter en lampje, denk dat de stekker los zit en bij het remmen massa maakt met het blok. Slaat de meter dan ook uit?

mk2 stoo
22-11-2007, 23:03
Temperatuurmeter en lampje, denk dat de stekker los zit en bij het remmen massa maakt met het blok. Slaat de meter dan ook uit?
Nee, temperatuur meter doet het helemaal niet :(

RubenD
22-11-2007, 23:13
Dan werkt het denk ik niet zoals bij een 16V, maar het zou kunnen. Ik denk dat nog steeds de draad los ligt. Eens goed onder de kap kijken, zoeken naar losse draden. Als je die gevonden hebt. Auto laten lopen en draad massa laten maken. Kijken wat het lampje doet. En wat de meter doet. Als ze beide op dezelfde draad werken dan denk ik dat het lampje gaat knipperen en de meter moet uitslaan.

Zo werkte het bij mijn 16V maar of dat dus voor deze Audi ook geld?

mk2 stoo
22-11-2007, 23:23
Dan werkt het denk ik niet zoals bij een 16V, maar het zou kunnen. Ik denk dat nog steeds de draad los ligt. Eens goed onder de kap kijken, zoeken naar losse draden. Als je die gevonden hebt. Auto laten lopen en draad massa laten maken. Kijken wat het lampje doet. En wat de meter doet. Als ze beide op dezelfde draad werken dan denk ik dat het lampje gaat knipperen en de meter moet uitslaan.

Zo werkte het bij mijn 16V maar of dat dus voor deze Audi ook geld?
Ik zal morgen kijken, thanx :thumbup:

mk2 stoo
25-11-2007, 21:46
okee, ff een update :D
Dashboard verlichting doet het weer, bleek toch een zekering te zijn :stupidme:
Maar de olie lampje blijft branden bij 2500 toeren en hoger.
Ik heb een foto genomen van iets wat boven de olie druk zender zit:
http://i179.photobucket.com/albums/w282/vr6baby/DSCF0097.jpg
Het lijkt alsof er hier twee stekkers hoort te zitten. Maar wat is dit eigenlijk?
En ik kan alleen maar een olie druk sensor vinden. Weet iemand of er twee hoort te zijn of een bij een 2.3 10v?

Nu het volgende: De temperatuur lampje blijft branden nu, ook bij koude motor. Hier een foto van wat ik denk is de temperatuur sensor. Iemand heeft de ventilator doorverbonden en deze draait constant, dat duidt op een kapotte sensor. Allen de sensor ziet er nieuwe uit. Is dit de temperatuur sensor of is er een andere sensor ergens?
http://i179.photobucket.com/albums/w282/vr6baby/DSCF0099.jpg

En dan: Ik zie een kliene slangeteje onder de gasklep waar er een schroef in zit. Lijkt mij niet origineel :D weet iemand waar dit slang voor is?
http://i179.photobucket.com/albums/w282/vr6baby/DSCF0101.jpg

En nu een foto van de motor, niet omdat die ook slecht is maar gewoon omdat ik het leuk vond :D :screwy:
http://i179.photobucket.com/albums/w282/vr6baby/DSCF0105.jpg

RubenD
25-11-2007, 22:02
Het lijkt alsof er hier twee stekkers hoort te zitten. Maar wat is dit eigenlijk?
Een oliedruksensor met 2 aansluitingen als je mij vraagt. Eentje voor het lampje in de tellerbak. En de ander voor een oliedrukmetertje. Met een schaal van hoogst waarschijnlijk 0-5 bar! Wat is je motorcode, kan ik kijken hoe het hoort te zijn!

Als je de stekker van de ventilator terug volgt, waar kom je dan uit, bij deze sensor:
http://i179.photobucket.com/albums/w282/vr6baby/DSCF0099.jpg ?

De draadjes lijken me nogal doen om al die ampere's voor de ventilator doorheen te trekken namelijk...

Ik denk dat er wel meer KVS en olie sensoren zijn. Maar als je de motorcode kunt vinden dan kan ik dat wel ff voor je nakijken!

mk2 stoo
25-11-2007, 22:08
Maar als je de motorcode kunt vinden dan kan ik dat wel ff voor je nakijken!
weet je waar ik dat kan vinden?

mk2 stoo
25-11-2007, 22:30
heb ik al, het is een NG

mk2 stoo
26-11-2007, 18:42
iemand een idee? please.......

Dennuz
26-11-2007, 19:07
jou sensor om de fan aan te sturen zit in de radiator, aan de zijnkant, is vaak een grote ronde sensor, met dikke kabels eraan...

mk2 stoo
26-11-2007, 19:08
jou sensor om de fan aan te sturen zit in de radiator, aan de zijnkant, is vaak een grote ronde sensor, met dikke kabels eraan...
dat dacht ik ook, maar die kan ik nergens vinden :confused:

RubenD
26-11-2007, 20:34
Temperatuursensoren en voelers aan je blok:
http://img441.imageshack.us/img441/5448/coupedf9.gif

9 - 12 -> 10 & 11 zitten op een NG.
25 is de senser voor de naloop van de ventilator.
Dus geen olietemperatuur!

Onderin je radiateur hoort de sensor voor je ventilators te zitten, een 3 polige. Dus 2 snelheden ventilator. En die is rechtstreeks verbonden met je ventilator.

Nr. 16 is die oliedrukmeter, als het een originele is dan heeft de ene aansluiting een 0-5bar bereik en de ander een kantelwaarde van 0,3bar.

mk2 stoo
26-11-2007, 21:13
jesus wat ben jij handig zeg :D :thumbup: :hug:
Dus dat was wel de olie druk sensor
waar zijn 1&2 voor want ik heb er maar 1? :confused:
nee wacht ff, ik zie het al...DOH!!
maar waar zit 25 dan, want ik zie alleen 10

RubenD
26-11-2007, 21:23
25 zit denk ik bovenop je kleppendeksel of ergens daar in de buurt. Er staat niet duidelijk waar die hoort. Maar als ik je foto's bekijk kan ik die niet zo terug vinden. Wel zie ik inderdaad op de foto van je blok dat de ventilator wel heel lomp is doorgelust. Als je voor de auto staat zou de 2 standen sensor voor je ventilator rechts onderin moeten zitten.

Afhankelijk van de motor en de bestelde optie lijst is er dus gebruik gemaakt van sensor 1 of 2 of 25. Ze hoeven ze maar 1 tekening te maken voor alle 5 cilinders. Maar dat had je zelf al ontdekt geloof ik ;) :D

mk2 stoo
26-11-2007, 21:32
25 zit denk ik bovenop je kleppendeksel of ergens daar in de buurt. Er staat niet duidelijk waar die hoort. Maar als ik je foto's bekijk kan ik die niet zo terug vinden. Wel zie ik inderdaad op de foto van je blok dat de ventilator wel heel lomp is doorgelust. Als je voor de auto staat zou de 2 standen sensor voor je ventilator rechts onderin moeten zitten.

Afhankelijk van de motor en de bestelde optie lijst is er dus gebruik gemaakt van sensor 1 of 2 of 25. Ze hoeven ze maar 1 tekening te maken voor alle 5 cilinders. Maar dat had je zelf al ontdekt geloof ik ;) :D
Ik geloof dat ik het snap, ik dank u zeer :thumbup: :D