Pee Jee
15-11-2007, 13:35
En jawel ook tijdens deze koude dagen . . .
Overkookte mijn motor plotsklap. Auto aan de kant, even kijken onder de kap. Het expansievat was tot aan de nok gevuld en het sijpelde er op het gemakje uit. Alle slangen loei heet en goed op spanning. De boel de boel gelaten en af laten koelen. Daarna nog eens wezen kijken.
Vloeistof in het expansievat stond precies op peil. Alleen als ik in de bovenste slang naar de radiator kneep leek die wel helemaal leeg. Ook toen ik de motor starten kwam er ook geen vloeistof door het overloop slangetje wel een sporadisch belletje.
Vanochtend slang los gehaald bij de pomp en koelvloeistof afgetapt, kwam maar +/- 1 liter uit. Na het bijvullen ging er ook maar een litertje in en verder wilde het niet zakken.
Mijn conclusie: Thermostaat blijft hangen en zit verstopt, eventueel een kapotte waterpomp
Dit weekend maar een kouwe klauwen kweken en de thermostaat en pomphuis inspecteren.
Mijn geluk, als het begint te vriezen word het plotseling sleutel tijd . . . :screwy:
Overkookte mijn motor plotsklap. Auto aan de kant, even kijken onder de kap. Het expansievat was tot aan de nok gevuld en het sijpelde er op het gemakje uit. Alle slangen loei heet en goed op spanning. De boel de boel gelaten en af laten koelen. Daarna nog eens wezen kijken.
Vloeistof in het expansievat stond precies op peil. Alleen als ik in de bovenste slang naar de radiator kneep leek die wel helemaal leeg. Ook toen ik de motor starten kwam er ook geen vloeistof door het overloop slangetje wel een sporadisch belletje.
Vanochtend slang los gehaald bij de pomp en koelvloeistof afgetapt, kwam maar +/- 1 liter uit. Na het bijvullen ging er ook maar een litertje in en verder wilde het niet zakken.
Mijn conclusie: Thermostaat blijft hangen en zit verstopt, eventueel een kapotte waterpomp
Dit weekend maar een kouwe klauwen kweken en de thermostaat en pomphuis inspecteren.
Mijn geluk, als het begint te vriezen word het plotseling sleutel tijd . . . :screwy: