View Full Version : wat een ezel (turbo questions)
http://www.gmmodernmuscle.com/forums/viewtopic.php?t=2779&postdays=0&postorder=asc&start=0
:screwy: :screwy:
LOL. arme gast, ik kom hem op elk forum tegen nu...
martiepartie
14-11-2007, 14:58
oi oi, die laat zich op de kast jagen
is wel erg dom!!
Haha,ik heb normaal gesproken iets van:domme vragen bestaan niet.
Maar dit is dus een uitzondering :lmao:
LOL. arme gast, ik kom hem op elk forum tegen nu...
echt he, zelfs op niet-auto fora...
de naam van een gast die erop reageerd:
totheretardedvetteowner
alleen daarom al aanmelden :thumbup:
G-eert-40
14-11-2007, 17:52
dit moet een grap zijn geweest :D
Arme kerel, hij word helemaal ingemaakt, haha.
Het idee is wel erg extreme EGR. Zo gek is het nog niet. Maar enkel de boel doorlussen gaat niet. Er is wel verse lucht nodig.
VW heeft nu motoren in de ontwikkeling benzine gebasseerd met diesel eigenschappen en andersom. In deellast gebied hebben ze dus een zelf ontstekende benzine. Dit word mede mogelijk gemaakt door en zeer sterk gecontroleerde EGR die waar nodig een zeer hoog percentage van de uitlaatgassen weer terug stuurt de verbrandingskamers in.
En de effectiviteit van een compressor, ik hoor hem niet over de verliezen die er aan de krukas optreden door het aandrijven van een compressor. Ik vind wat dat aan gaat een turbo een stuk efficienter. Die maakt gebruik van energie die anders verloren gaat. Dit kan niet gezegt worden van een compressor.
G-eert-40
14-11-2007, 19:18
En de effectiviteit van een compressor, ik hoor hem niet over de verliezen die er aan de krukas optreden door het aandrijven van een compressor. Ik vind wat dat aan gaat een turbo een stuk efficienter. Die maakt gebruik van energie die anders verloren gaat. Dit kan niet gezegt worden van een compressor.
dit hoor je wel vaker, maar hoeveel is dit verlies eigenlijk? voordeel van een compressor is dat hij altijd onder druk staat, hoeft dus niet op gang te komen. alle overige lucht wordt weer terug de compressor in gestuurd. dus verlies heb je eigenlijk niet. volgens mij zijn die verliezen zeer gering.
grtz.
Hoeveel weet ik niet precies maar enkele kW's zou het wel zijn verwacht ik. Ik heb er wel eens met een leraar over gehad maar ben dat ondertussen wel vergeten. Het blijft een feit dat alle zaken zoals waterpomp, airco compressor, dynamo vermogen vreten wat anders op de wielen terecht zou komen.
maartenunplukt
15-11-2007, 01:15
Jezus, die vraag is zo dom dat ik hem 2 keer moest lezen voordat ik eindelijke begreep wat ie nu van plan was.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.