Log in

View Full Version : Hoop vragen Originele nette GTI's nog te koop?

Soumensch
12-11-2007, 18:20
Ik heb besloten om geen onnodig geld in mijn Golf MKII CL te steken. Dus niet verlagen en verbreed staal. Ik wil iets snellers hebben.

Een GTI.. maar is dat nog wel te doen? Van iedereen hoor je dat ze allemaal zijn afgetrapt. Zijn er bedrijven die nog mooie nette GTI's verkopen of word het echt marktplaats werk? En waar op te letten.

En welke kan je beter kiezen.. een MK2 of 3? Wat zijn de voor en nadelen van deze twee?

golf3freak
12-11-2007, 18:54
voor een mk3 gti moet je in staphorst wezen bij ons in de buurt rijden er duizende rond veel orgineele hahaha

geen idee welke het meest zijn afgetrapt de 3 gti zijn vaak verpoerd m3 spiegels erop en zo sjonnie bakke

Menace
12-11-2007, 19:46
beste is om je gti op een forum te kopen ;)
Kost vaak wat meer maar auto is wel stukken beter...

Christiaan
12-11-2007, 20:08
Goed zoeken, en vooral niet op de eerste de beste GTI "verliefd" worden. Er staan er echt wel genoeg te koop, en je moet een beetje geluk hebben....

mk2 stoo
12-11-2007, 20:20
tja, nu ga ik schaamteloos mijn eigen wolfsburger in de aandacht brengen ;)
is zeker niet afgetrapt, en ik vind type2s veeel beter rijden als een type3 :D
Hier de hele verhaalklik (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=36401)

René
12-11-2007, 20:27

Dat is ook niet altijd zo hoor.... niet elke liefhebber zit op een forum...

breadfan83
12-11-2007, 20:50
Steek gewoon het geld van een GTI in een GTI-blok voor je eigen auto. :D

Bertus_01
12-11-2007, 20:55
Staat een originele g60 te koop op mp.
3000 euro moet hij opbrengen.

(Volgens mij eentje van hier geweest)
Correct me if i am wrong

Dexter
12-11-2007, 20:56

Ik kan het me niet voorstellen.

Als je op meetings kijkt hoe sommige mensen aan komen rijden of wegrijden dan is de kans op een afgetrept hok op een forum net zo groot als op bijvoorbeeld marktplaats.

breadfan83
12-11-2007, 20:59
Ik kan het me niet voorstellen.

Als je op meetings kijkt hoe sommige mensen aan komen rijden of wegrijden dan is de kans op een afgetrept hok op een forum net zo groot als op bijvoorbeeld marktplaats.

Je kunt wel even kijken hoe iemand in zijn topic beschrijft hoe ie met de auto omgaat. Dat wil vaak al het een en ander zeggen. ;)

mk2 stoo
12-11-2007, 21:08
Je kunt wel even kijken hoe iemand in zijn topic beschrijft hoe ie met de auto omgaat. Dat wil vaak al het een en ander zeggen. ;)
:thumbup: :rolleyes:

Dexter
12-11-2007, 21:14

Ja dat is waar, maar niet ieder heb een compleet topic over zijn/haar wagen.

Ook zullen er nog mensen zijn die gewoon beweren netjes om te gaan met hun wagen maar ondertussen de zuigerscherven eruit rijden.

Soumensch
12-11-2007, 21:22
Ik vind een helemaal originele gti het mooist. gewoon zoals hij van de produktieband rolde. Maar omdat de gti-tjes niet zo heel veel meer kosten doet iedereen er maar wat mee. Dikke wielen, verlagen andere grill enz. Het zal dus gewoon heel erg goed worden zoeken. Van de week stond er een leuke zwarte op, 5drs, dunne bumpers en achterlichten met oranje richtingaanwijzers.. maar die is al weer weg. Als ik zo'n originele zie dan krijg ik helemaal het gevoel wat je ook krijgt als je in een oude folder kijkt.. beetje nostalgie :tongue:

Hebben GTI'tjes trouwens nog veel voorkomende mankementen vergeleken met een gewone uitvoering?

Mister Cool
12-11-2007, 21:52
Dat is ook niet altijd zo hoor.... niet elke liefhebber zit op een forum...

Maar de meeste forummers zijn toch wel liefhebbers ;)

En als je toch een knappe vind die niet origineel is, kan je 'm altijd origineel maken toch? Andere velgen en grilletje en dat soort dingen zijn makkelijk weer origineel te maken :thumbup: En zoals al eerder werd gezegd, het is goed zoeken, en geduld is een schone zaak.

RubenD
12-11-2007, 22:05
Tja GTI, wat wil je precies 8V, 16V of G60. Of van de Mk3 8V, 16V, VR6 (enkel the States).

Ik heb een KR, die lopen vaak verrot stationair en kunnen slecht starten en zijn erg temperatuur gevoelig. Ik denk dat het erg aantrekkelijk is om eens te kijken welke leden en jouw omgeving een GTI rijden en daar eens langs te gaan en een rondje mee te rijden. Dat weet je hoe dat is.

Ik zou zelf altijd voor een 16V of G60 of VR6 gaan. Maar ja, mijn eerste en huidige auto is dan ook een 16V. En ben ook wel wat vermogen van huis uit gewend.

Ik vond de Mk3 GTI 8V ronduit traag. De 16V schijnt erg snel te zijn. En het geluid van een VR6, dat is super.

LRR
13-11-2007, 08:42
En welke kan je beter kiezen.. een MK2 of 3?

MK1 natuurlijk :thumbup: :thumbup:

Soumensch
13-11-2007, 16:38
Hoe zit het qua roest.. mk2 vs mk3??

Menace
13-11-2007, 19:22
hebben beide hun puntjes natuurlijk, mk3 kan problemen geven bij tankdop en achterklep maar zo heeft de mk2 ook wel dingen, goed onderhoud en liefst boekjes derbij wil al heel wat zeggen, ook hoe imand hier dus opt forum is zegt al veel.

Soms moet je gewoon wat geluk hebben.

RubenD
13-11-2007, 19:44
Als je wilt weten waar de Mk2 zoal kan roesten moet je mijn project topic maar eens goed doorbladeren ;)

De Mk3 kan er ook flink wat van. Er zijn er ook wel bij die echt helemaal verrot zijn. Bodem helemaal weg enz.

René
13-11-2007, 21:08
als je geduld hebt...mag je de mijne wel overnemen van `t zomer :)

-spyrock-
19-11-2007, 21:43
Gewoon goed zoeken op straat en op forums, marktplaats e.d.

Of de auto nog in een wat goed staat is moet je goed controleren voor aankoop natuurlijk. Een 20 jaar oude auto zal trouwens meestal hier en daar wat roestplekjes hebben maar dat is altijd op te lossen. gewoon kijken dat hij niet door en door rot is. En of een auto goe onderhouden is dat zie je wel meteen als je ernaar gaat kijken en hoe de eigenaar ermee omgaat voor je neus.

Kopen die GTI zou ik zeggen (16v of G60) en als hij niet helemaal origineel meer is dan kan je hem nog altijd weer origineel maken, ik ken sites genoeg voor originele onderdelen.