View Full Version : Stationair toerental afstellen??
Ik heb nu dus een jetta mk1 1500 LX aut. uit '81..
hij loopt alleen nog wat bokkig stationair, hij zou iets hoger moeten lopen
is er een mogelijkheid om het stationair toerental af te stellen??
fotootje's ed zouden handig zijn, bij voorbaat dank!!!
golf mkII 16v
28-10-2007, 22:31
Is het een 1B3 carburateur?
Zoja dan zit er links [als je voor de auto staat] een grote schroef,die moet je uitdraaien
Is het een 1B3 carburateur?
Zoja dan zit er links [als je voor de auto staat] een grote schroef,die moet je uitdraaien
geen idee wat voor carb. erop zit.. ik ga nu is even kijken of ik iets kan vinden van een schroef!
edit: nou, zo int donker kan ik niet direct iets vinden, ik zal morgen bij daglicht noggis kijken.. evt een foto maken van de motor
golf mkII 16v
28-10-2007, 22:57
Zit onder het luchtfilter
Aan de voorkant links van de carburateur
Heb hier ook een 1.5 [JB]automaat staan voor een APK
Kan er eventueel morgen avond ook wel een foto van maken
ja als je wil, zou in pricipe wel handig zijn!
ik ga iig morgen even kijken, tot zover bedankt!
ik heb even 2 foto's van het blokje gemaakt, niet echt goede maargoed .. ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!
http://i208.photobucket.com/albums/bb35/MishaStrik/DSC_2327.jpg
http://i208.photobucket.com/albums/bb35/MishaStrik/DSC_2324.jpg
golf mkII 16v
29-10-2007, 18:05
Hoi op de laatste foto is de schroef net niet te zien onder de voorste vacueum slang
Die grote messing schroef
dus met het hier aangegeven schroefje kan ik 'm stationair wat hoger laten lopen:
http://img57.imageshack.us/img57/9050/dsc2324af7.jpg
golf mkII 16v
29-10-2007, 20:37
jep
net iets boven de cirkel :thumbup:
linksom draaien
ik starte hem net, hij liep vrij goed.. wat hoger dan normaal ..
nu deed ik de kap open en wilde hem iets verstellen maar nu loopt hij ineens veel te hoog
hij loopt echt vrij hard nu, ik heb best flink gedraait allebij de kanten op maar hij gaat niet echt anders lopen
nu loopt hij dus te hoog, ik heb m nu maar afgezet.. ik kijk morgen nog wellis hoe hij dan loopt...
nu gaattie in ieder geval veel te hard :(
hmm, oke weer even de stand van zaken .. ik heb m net nog is gestart
nu liep hij weer gewoon zoals in begin, te laag dus .....
ik heb weer aan dat schroefje lopen draaien maar er gebeurde dit keer niks
linksom, rechtsom .. volledig rond draaien enzo .. geen verschil kwa toeren
ik ga iig zsm voor een nieuwe einddemper zorgen, die is zo lek als was
dan zal hij wat meer tegendruk gaan geven en loopt hij wss wel wat beter..
Ik denk eigenlijk niet dat die einddemper het verschil gaat maken wat jij wil!
Als de motor warm is, is het probleem er dan nog? Of loopt ie dan wel goed?
ik heb nog niet echt dermate lange stukken gereden waarbij ik dat met zekerheid kan zeggen
met een nieuwe demper zal hij iig iets minder ernstig klinken, want nu is het net een traktor
iemand verder nog ideeen wat het kan zijn dan ??
hij loopt in pricipe stationair erg netjes mits hij in de N staat
in de parkeerstand loopt hij nog altijd wat bokkig, warm/koud
ik heb vandaag een nieuwe uitlaat besteld,
morgen even ophalen en mss donderdag eronder
golf mkII 16v
30-10-2007, 17:44
Heb je niet ergens in de inlaat een vacueum lek
Kom anders eens langs
Kan ook nog de ontsteking zijn [contactpunten]
Die nu hier staat liep eerst ook niet goed,nu wel
donderdag nieuwe einddemper, .. dan kan ik wss wat beter beoordelen hoe hij het doet
mocht ik er echt last van ondervinden neem ik wel contact met je op en kan ik evt wel een keer langs komen
ik de N loopt hij gewoon netjes, alleen in de P doettie een beetje moeilijk..
even wat anders, is het beter om m bij rood licht in de N te zetten, of in D te laten en de rem inhouden
mij lijkt het beter om 'm even in de N te zetten aangezien je dat de motor en remmen minder belast
??
golf mkII 16v
30-10-2007, 20:35
In D kan geen kwaad als het niet te lang duurd[stoplicht]
Als het langer duurd is het beter in P
Of je stationaair toerental moet zo hoog zijn dat de auto al wil gaan weg lopen bij een lichte remdruk
Je zegt nu in D met de rem in of in de P ..
maar de N.. gewoon neutraal dus, das toch ook goed?
dan loopt ie tenslotte netjes, en is het geen ergernis om even voor een stoplicht te wachten
Der Typ Siebzehn
30-10-2007, 22:51
natuurlijk in de N zetten voor een rood stoplicht, kun je meteen naar D als het op groen springt! Helemaal van P via R en N naar D schiet niet echt op... :screwy:
golf mkII 16v
30-10-2007, 22:58
Bedoel met langer in P als je op iemand moet wachten in de winter:D [met motor aan]
Anders gewoon met de rem in D of N
ja oke, dan had ik het toch goed .. dan zet ik 'm vort gewoon even in de N
dan loopt ie wat mooier en sta ik ook wat rustiger voor het stoplicht :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.