View Full Version : verlaging steilheck?
Hallo,
heb net een polo steilheck (met ronde koplampen) op de kop kunnen tikken..
Nu ben ik op zoek naar een verlaging voor deze maar vind bijna niks :(
Ik had het liefst een schroefset, als het niet anders gaat enkel de spiralen + kortere dempers.
Ik zoek wel een verlaging van MINSTENS -8 cm ongeveer, daarom had ik ook liefst een schroefkit.
Wat zijn de mogelijkheden, welk merk van verlaging, ervaringen??
mvg
mogelijkheden te over..
echter een schroefkit zul je diep voor in de buidel moeten tasten, 2e hands zijn deze ook erg dun gezaaid. anders dan bij de golf is de schokdemper bij de polo een geheel met het wiellager en de fusee. schoefkits kun je laten maken bij FK, Intrax of AST maar zal tegen de 1000E kosten.
veren kits zijn te krijgen op ebay en bij de meeste tuning toko's afhankelijk van de kwaliteit ben je tussen de 100 en 500E kwijt.
mijn steilheck had ik een G&M set onder (goeiekoop spul) die ik voor 70E op ebay gekocht had. reed niet slecht zag er netjes uit, maar mijn derby met een SPAX setje van een paar honderd euro meer rijd een stuk beter. tis maar net wat je er aan uit wil geven...
als ik nu geen schroefset wil, maar enkel dan spiralen (en kortere dempers)
welk merk raden jullie me dan aan?? Het gaat om het onderstel van de auto dus ik wil wel graag kwalitatief spul...
Ik vind inderdaad wel veel voor polo 86c, maar zie nergens het model steilheck bij staan..of is dit gewoon hetzelfde?
Sorry voor de misschien wat domme vragen maar met die oudere modellen van vw heb ik dus bijna niks ervaring, dus weet ik niet wat de betere merken zijn voor de verlaging.
mvg
Deze setjes passen onder iedere 86c. Ik heb zelf voor 155E een vaste verlagingsset van Supersprint gekocht op de Essen autoshow vorig jaar. Bevalt me goed maar het zijn wel erg stugge dempers en veren ( dat je daar rekening mee houdt qua comfort). Deze setjes zijn trouwens ook wel cheap via de Duitse ebay te koop.
Deze setjes passen onder iedere 86c. Ik heb zelf voor 155E een vaste verlagingsset van Supersprint gekocht op de Essen autoshow vorig jaar. Bevalt me goed maar het zijn wel erg stugge dempers en veren ( dat je daar rekening mee houdt qua comfort). Deze setjes zijn trouwens ook wel cheap via de Duitse ebay te koop.
comfort hoeft niet zo zeer voor mij..wil de steilheck enkel laag en simpel, niet teveel prul eraan..Maar als je zegt dat ze onder iedere 86c passen ga ik eens kijken voor een weitec.
In ieder geval bedankt voor de reacties, ik zal men project posten als het eens goed begonnen is.
mvg
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.