View Full Version : Golf 1 club Nederland?
Sjoes 85
29-08-2007, 19:06
Hallo allemaal,
toch wel een beetje gek he: ik ben van zowel van een Belgische als een Duitse Golf 1 club lid, maar niet van een Nederlandse.
Er bestaat dan wel een GTI club Holland, maar niets specifieks voor alle Golfjes 1.
Graag zou ik willen weten of er elders in het land (lokale) clubs/clubjes specifiek voor de Golf 1 zijn. Watercooled.nl is een mooi initiatief, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dit in clubverband is of 'enkel' een vette site met 1 vette meeting per jaar...
Anders lijkt het mij wel een leuk idee zelf een Golf 1 Club Nederland op te richten.
Ik ben dan wel een druk baasje (met 1001 dingen tegelijk bezig), maar desalniettemin zou ik er best een draai aan gaan willen geven.
Iemand zin/tijd daar met mij over te brainstormen of van gedachten over te wisselen, mbt mogelijkheden, haalbaarheid, aantal mogelijke geinteresseerde clubleden, meetings enzo?
let me know!!--> dennisdremmen@gmail.com
Groeten, Dennis
Sjoes 85
29-08-2007, 19:33
Count me in!
om mee te denken bedoel je?;)
komt voor de bakker!
Der Typ Siebzehn
29-08-2007, 19:48
Het idee is niet slecht, maar ik wou het voorlopig ff houden bij de IG ;)
Oh, iets te snel gelezen zie ik net. Ik bedoelde meer count me in als lid ;)
Maar ik ken genoeg mensen die wel bij zo`n club willen horen dus als je hulp nodig hebt o.i.d. :)
he sjoes!
meld mij dan aan als 2de member:D
watercooled.nl is een vriendenclub, die zich
niet landelijk wil uitbreiden. We rijden samen
naar meetings, doen samen leuke dingen en
organiseren de meeting voor iedere geinteresseerde :)
Clubs worden al gauw te groot, en veel goeie
vrijwilligers zijn moeilijk te vinden ;)
Leuk initiatief om landelijk iets op te zetten en ik zou
zeker (betalend) lid willen worden, maar niet in bestuur o.i.d.
jetta mk1 '82
29-08-2007, 21:01
leuk idee, wil zeker lid worden !!!!
maar zie een bestuurs functie niet zitten !
gr. Martijn
Ik heb me er ook al eens over verbaasd dat er geen specifieke Golf mk1 club is in NL. En het lijkt me erg leuk om lid van zoiets te worden!
Maar helaas voor nu, ook ik pas voor rol in het opzetten of bestuur. Ben al druk binnen de Donkervoort Touring Club zie je..
lijkt me een top idee.
wil best mee brainstormen etc... maar qua computers en website dingen bouwen heb ik geen kaas gegeten... daar snap ik echt geen hol van.
martiepartie
29-08-2007, 23:22
erg leuk hoor...
vwmk2driver
30-08-2007, 06:19
zon jaar geleden was er ook iemand die begonnen was met het opzetten van een golf 1 gti club, daar waren nog een hoop aanmeldingen zo ver ik weet maar toch is het afgeblazen.
het is wel leuk ik heb een golf 1 gti uit 82 in opbouw die rijd dus nog niet en dat zal ook nog wel een jaar of 3a4 duren maar ik heb er wel 1 haha.
dus ik wil ok wel lid worden.
[QUOTE=vwmk2driver]zon jaar geleden was er ook iemand die begonnen was met het opzetten van een golf 1 gti club, (..)[QUOTE]
Ik begreep dat dit juist om een club zou gaan voor àlle Golfs 1. Een club voor golf 1 gti is er tenslotte al.
[QUOTE=vwmk2driver]zon jaar geleden was er ook iemand die begonnen was met het opzetten van een golf 1 gti club, (..)[QUOTE]
Ik begreep dat dit juist om een club zou gaan voor àlle Golfs 1. Een club voor golf 1 gti is er tenslotte al.
waar kan ik dat vinden een golf 1 GTI club?
Sjoes 85
31-08-2007, 17:48
[QUOTE=rhwp][QUOTE=vwmk2driver]zon jaar geleden was er ook iemand die begonnen was met het opzetten van een golf 1 gti club, (..)
waar kan ik dat vinden een golf 1 GTI club?
tik bij google in: golf gti club holland. eerste link is de goeie!
Sjoes 85
31-08-2007, 17:51
Waar het mij om gaat: een Volkswagen club bestaat, een GTI club bestaat, maar een specifiek op de Golf 1 gerichte club niet.
En wat de Jetta's betreft: die zijn wat mij betreft ook welkom.
Naar mijn idee: Golf 1, cabrio 1, caddy 1, jetta 1.
Scirocco is ook mooi, maar daar is al een club voor volgens mij.
ik zie dat er potentie is wat leden betreft. 'Bestuur' klinkt al zo definitief. Eerst maar eens kijken of het haalbaar is een club op te zetten.
Ik denk dat ik er eens over ga brainstormen en wat ideetjes op papier ga zetten. En dan hier in het forum voorleggen wat jullie ervan vinden.
Wat website betreft: mijn schoonbroertje is website-bouwer in opleiding. Hij zag het wel zitten om ermee aan de slag te gaan.
tot zover uw reporter uit het zuiden des lands:D
Sjoes 85
31-08-2007, 17:53
Het idee is niet slecht, maar ik wou het voorlopig ff houden bij de IG ;)
Ben je misschien wel bereid mee te denken, tips/trics aangeven, fungeren als netwerk (jij kent veel mensen)?
groeten!
je wilt niet weten wat er komt kijken bij het officieel opzetten van een club. volksforum is een stichting en er komt zoveel bij waar jullie niks van merken maar net zoveel tijd opslokt als de site zelf.
je wilt niet weten wat er komt kijken bij het officieel opzetten van een club. volksforum is een stichting en er komt zoveel bij waar jullie niks van merken maar net zoveel tijd opslokt als de site zelf.
Breng dat nou iets positiever, straks haakt Sjoes weer af :eek: ;)
Maar wat heb je zoal nodig voor een vereniging (stichting):
- Laten registreren bij een notaris
dan voor de geldzaken
- bankrekening
- btw nummer (even langs de KvK)
- reglementen waarin staat wat het van de vereniging is en waar welke verantwoordelijkheden liggen en..
- ...
Ik zou zeggen: vul maar aan, zo kunnen we hem tezamen toch een handje helpen de boel op te zetten. Misschien dat het ook wel ergens op een site al op een rij staat, dat kan natuurlijk. :rolleyes:
Sjoes 85
31-08-2007, 20:00
Breng dat nou iets positiever, straks haakt Sjoes weer af :eek: ;)
Maar wat heb je zoal nodig voor een vereniging (stichting):
- Laten registreren bij een notaris
dan voor de geldzaken
- bankrekening
- btw nummer (even langs de KvK)
- reglementen waarin staat wat het van de vereniging is en waar welke verantwoordelijkheden liggen en..
- ...
Ik zou zeggen: vul maar aan, zo kunnen we hem tezamen toch een handje helpen de boel op te zetten. Misschien dat het ook wel ergens op een site al op een rij staat, dat kan natuurlijk. :rolleyes:
Ik ben zowel jou als Tjaap dankbaar voor de tips, een gewaarschuwd mens telt immers voor 2;)
@Tjaap: de eerste opzet is onderzoeken wat de haalbaarheid is van de club, en proberen enkele mensen enthousiast te maken mee te denken en evt helpen oprichten.
@rhwp: de dingen die jij noemt zijn idd heel belangrijk. Maar dat is de uitvoering al. Dat komt pas op het moment dat ikzelf zeker weet dat ik een club wil starten, en hier genoeg animo voor is.
Thanks voor de input guys:thumbup:
Sjoes 85
31-08-2007, 21:45
Jongens en meisjes,
bij deze mijn eerste opzet m.b.t. de VW Golf 1 Club Nederland!
Laat jullie op/aanmerkingen maar komen.
@ Volksforum Crew: gaan jullie ermee akkoord dat (indien de VW Golf 1 Club opgericht wordt), het Volksforum gebruikt wordt als forum, ook voor clubleden (er verandert verder toch niets) ? dan hoeft de club geen eigen forum te openen, omdat het Volksforum een prima middel is.
Hier een verslagje van mijn hersenspinsels:
VW Golf 1 Club Nederland
Aanleiding:
Zowel in België als in Duitsland is er een Golf 1 Club. In Nederland is er zowaar een Volkswagen Club, evenals een Golf GTI club. Echter, er is (nog) geen club specifiek gericht op de Golf 1.
Doel:
Het samenbrengen van bezitters en liefhebbers van Golfjes 1. Het delen van kennis en informatie met betrekking tot de Golf 1.
Voor wie:
Bezitters en liefhebbers van een Golf 1. Aanverwanten zoals cabrio, Jetta, Caddy, Polo en Scirocco zijn ook van harte welkom. Centraal staat echter de Golf 1.
Bestaansrecht:
Dit wordt gevormd door de (toekomstige) leden van de club. Een lid is iemand die voldoet aan de voorwaarden om bij de club te zijn, ingestemd heeft met deze voorwaarden en deze ook naleeft/respecteert. Lid worden geschiedt op vrijwillige basis.
Activiteiten:
• Periodiek:
o 1 jaarlijkse meeting in de zomer
o Diverse rondritten door verschillende delen van het land (zodat iedereen uit het land aan ten minste één toertocht deel kan nemen zonder daarvoor vele kilometers te moeten rijden)
o Het uitbrengen van een clubblad (om de drie maanden)
• Continu:
o Het delen van kennis m.b.t. de Golf 1
o Het uitwisselen van ervaringen
o Contacten leggen met andere clubs (Belgische Golf 1 club, Duitse Golf 1 club, GTI Club Holland, Volkswagen Club, enz)
Clubblad:
Hierin komen onderwerpen aan bod als: techniek, geschiedenis, FAQ’s, verslagen van meetings, tochten, beurzen, foto’s van Golfjes 1, tips m.b.t. gebruik/onderhoud van je Golf, een kleine marktplaats, een stelling (beantwoorden met ja/nee), actuele ledenlijst, activiteitenkalender.
Wie stelt dit samen: in hoofde de ‘redacteur’ (nog niemand heeft zich hiervoor aangemeld), diverse stukjes worden aangeleverd door leden zelf
Contributie:
Voor het aanmaken van een website, aanvraag van stichting bij de KvK, drukken van folders en reclamewerk, vergoeding voor organisatie en dergelijke. Afhankelijk van het aantal leden denk ik €15,- per jaar.
Wie doet dit: secretaris/penningmeester (nog niemand heeft zich aangemeld)
Locaties:
Afhankelijk van waar de leden vandaan komen, worden diverse vrijwilligers aangewezen om coördinator van een ‘district’ te worden. (bijvoorbeeld Noord-Nederland, of Overrijsel, of Zuid-Nederland). Dit met het oog op toertochten op diverse locaties en eventuele locale meetings te organiseren. Zelf heb ik ervaring met een maandelijkse meeting in Duitsland, waar we met ongeveer 10 man bij elkaar komen. Dit kan ook elders georganiseerd worden, indien hieraan behoefte is.
Wie doet dit: degene die zich hier vrijwillig voor aanmeldt (nog niemand heeft zich aangemeld)
Website:
Doel van de website is om via dit handige communicatiemiddel iedere bezoeker van actuele en interessante informatie te voorzien. Hierbij moet je denken aan gegevens over de Golf 1, handige links, foto’s van Golfjes (ook van de leden), activiteitenkalender enzovoorts. Privégegevens van leden worden gerespecteerd, dat wil onder andere zeggen dat auto’s afgebeeld worden zonder kenteken.
Wie doet dit: webmaster (nog niet bekend wie)
Rol van het Volksforum:
Op de VW Golf 1 Club- website komt geen forum. Dit om niet nog een forummogelijkheid erbij te maken. Via het Volksforum weet men elkaar prima te vinden en dat werkt uitstekend. Zo wordt ook altijd een breed publiek aangesproken en blijft het aantal bezoekers van dit forum op peil.
Bestuur:
Voorzitter: degene die verantwoordelijk is voor de club, de club vertegenwoordigt, organiseert.
Secretaris: beheert alle inkomende/uitgaande stukken (post, rekeningen)
Penningmeester: beheert het geld
PR-meister: doet het reclamewerk, zoals drukwerk, eventueel verslagje schrijven voor (lokale) omroepen, kranten en dergelijke
Redacteur: stelt het clubblad samen
Webmaster: beheert en bouwt de website en houdt deze up to date
Identiteit:
Deze wordt gevormd door onze eigen lay-out, logo, cultuur. Cultuur moet gekweekt worden, logo’s verzonnen worden indien genoeg creativiteit.
Der Typ Siebzehn
31-08-2007, 21:58
Ben je misschien wel bereid mee te denken, tips/trics aangeven, fungeren als netwerk (jij kent veel mensen)?
Die Dennis :D :thumbup:
ja, okay, ik wil je wel tips e.d. geven, maar het is al wat Tjaap zegt, er komt veel bij kijken, ik weet het van op de vergaderingen van de IG, maar desalniettemin, mooi plan, suc6!
Mk1-Addict
31-08-2007, 22:18
hey Sjoes,
geweldig initiatief, denk dat je met jouw laatste item behoorlijk compleet bent in de omschrijving! Zelf ben ik 5 jaar Penningmeester geweest en ben ik nu Voorzitter van de Golf Cabriolet Club Nederland, ik weet wat er allemaal komt kijken bij clubwerk.
1 zin viel me op: Wie stelt dit samen: in hoofde de ‘redacteur’ (nog niemand heeft zich hiervoor aangemeld), diverse stukjes worden aangeleverd door leden zelf, hiervoor moet ik helaas zeggen dat bij GCCNL het nog knap lastig is om leden tot insturen van copy te krijgen, in het begin gaat dat allemaal erg goed, continuiteit is erg moeilijk.
Maar, ik word zeker lid en zeg je bij deze een stukje toe voor in het blad!
Golf 1979
01-09-2007, 07:54
ziet er profi uit goed bezig ik kan weet wel iemand die goedkoop reclame werk kan maken t shirts pennen sleutelhangers aanstekers e.d.
noteer me zowiezo maar alvast als lid
gr. Rob
@ Volksforum Crew: gaan jullie ermee akkoord dat (indien de VW Golf 1 Club opgericht wordt), het Volksforum gebruikt wordt als forum, ook voor clubleden (er verandert verder toch niets) ? dan hoeft de club geen eigen forum te openen, omdat het Volksforum een prima middel is.
We gaan hierover vergaderen, onze adverteerders moeten voor deze ruimte betalen en als de club contributie vraagt lijkt het me niet meer dan eerlijk dat daar dan ook een bepaalde vergoeding tegenover staat.
Volksforum is gratis voor leden, maar brengt behoorlijke kosten en tijd met zich mee!
Sjoes 85
01-09-2007, 15:19
We gaan hierover vergaderen, onze adverteerders moeten voor deze ruimte betalen en als de club contributie vraagt lijkt het me niet meer dan eerlijk dat daar dan ook een bepaalde vergoeding tegenover staat.
Volksforum is gratis voor leden, maar brengt behoorlijke kosten en tijd met zich mee!
Yep heb ik alle begrip voor! Iedereen die nu lid wil worden, wil ik voorlopig ff allemaal gratis houden. Vanwege de ongedwongenheid en laagdrempeligheid.
Indien het allemaal serieus wordt, kan er nog altijd contributie gevraagd worden.
Wat ik wilde benadrukken m.b.t. Volksforum: naar mijn idee hoeft er geen aparte ruimte te worden gereserveerd voor de club. Het ging mij erom dat er geen forum op de clubsite komt, omdat er dan teveel kanalen zijn om te communiceren en dat maakt het alleen maar moeilijker.
groeten, Dennis
Sjoes 85
01-09-2007, 15:27
OK, bij deze even een tussentijds overzichtje van mensen die evt lid willen worden:
René: lid
Wouter: lid+organisatie
Sponzer: lid
Jetta mk1 '82: lid
RHWP: lid
Mark 041: lid
VWmk2driver: lid
Cabrio-Addict: lid + stukje voor clubblad;)
Golf 1979: lid + evt contact leggen voor drukwerk
Jongens, thanks alvast voor de aanmoedigingen!
Zouden jullie een email kunnen sturen met daarin jullie contactgegevens (naam, adres, forumnaam, telefoonnummer, welke auto('s) je hebt, geboortedatum, emailadres) ?
Dan kan ik al een voorlopige ledenlijst opstellen!
mijn emailadres: dennisdremmen@gmail.com
groeten, Dennis
Sjoes 85
01-09-2007, 15:42
Met betrekking tot een pakkende naam voor de club heb ik diverse mogelijkheden bedacht:
1. Club 17
2. VW Golf 1 Club Nederland
3. Typ17 Club
Club 17 lijkt mij het meest pakkend. Een leek heeft dan echter geen idee wat ermee bedoeld wordt. Het moet wel duidelijk zijn dat het om een Club omtrent de Golf 1 gaat.
iemand ideeën, tips?
groeten, Dennis
Club 17 kun je beter niet doen ;)
Wekt wel wat associaties op met iets heel anders :D
(Edit: Zet uit fatsoenlijkheid de URL v/d site hier niet neer)
Sjoes 85
01-09-2007, 16:38
Club 17 kun je beter niet doen ;)
Wekt wel wat associaties op met iets heel anders :D
ja das wel waar:D
maar t is wel pakkend he:P
ps. mag ik tijdens het mk1 treffen in Assen ook wat flyertjes uitdelen m.b.t. eventuele Golf 1 Club NL?
groeten, Dennis
Dat was ook het eerste wat in mij opkwam bij Club 17 :tongue:
Mijn mening is nummer 2: VW Golf 1 Club NL.... of VW Golf MK1 Club Holland ofzo...
Mailtje is verstuurd btw :)
Sjoes 85
01-09-2007, 16:48
Dat was ook het eerste wat in mij opkwam bij Club 17 :tongue:
Mijn mening is nummer 2: VW Golf 1 Club NL.... of VW Golf MK1 Club Holland ofzo...
Mailtje is verstuurd btw :)
Yep, heb je aan de ledenlijst toegevoegd : thumbup:
Golf_1_gts
01-09-2007, 18:25
Mag ik mij alvast bedanken voor deze club? Zodat ik ook in de toekomst niet benaderd ga worden! Bij voorbaat dank.
x-je
Leuk idee. Ik ben benieuwd.
Count me in al member.
michel.t
01-09-2007, 19:01
ik wil ook wel member worden :D
goed idee
Sjoes 85
02-09-2007, 15:28
@Domi en michel.t: kunnen jullie je gegevens sturen naar mijn emailadres? zie daarvoor één van de eerdere berichten van me in dit topic.
dank u!
Sjoes 85
02-09-2007, 17:14
Vraagje aan de web-specialisten onder ons:
ik wil graag een domeinnaam vastleggen voor de toekomstige site, daarbij kun je kiezen voor een bepaalde webspace van aantal MB's/GB's. Weet iemand toevallig welke keuzes ik daarin moet maken (hoeveel mb, welke extra opties)? en wat de meerkosten daarvan zijn?
Alleen de domeinnaam registreren kost €10,- (golf1club.nl)
groeten, Dennis
eventuele bestanden kan je ook neerpoten op www.snapdrive.net en mocht je hulp extra nodig zin met de site kan ik evt bijspringen.( geleerd voor syst. beheerder)
Ben daarbij ook bezig met thuisstudie webdesign van NHA.
PBtje stuur ik nog effe maar wil ook wel lid worden met de jetta mk1.
Kwa clubnaam zou ik dan VWmk1club doen en bijv geen golf1 club anders heb je de caddy's en jetta's der weer mee buitengesloten.
EN als het om logo's e.d. gaat sjah k heb wel originele ideeen maar misschien kan daar een poll ook uitkomst bieden.
Sjoes 85
02-09-2007, 19:44
eventuele bestanden kan je ook neerpoten op www.snapdrive.net en mocht je hulp extra nodig zin met de site kan ik evt bijspringen.( geleerd voor syst. beheerder)
Ben daarbij ook bezig met thuisstudie webdesign van NHA.
PBtje stuur ik nog effe maar wil ook wel lid worden met de jetta mk1.
oke, doen! klinkt goed. en thanks voor het aanbieden van je hulp.
Kwa clubnaam zou ik dan VWmk1club doen en bijv geen golf1 club anders heb je de caddy's en jetta's der weer mee buitengesloten.
Nee de bedoeling is dat de Golf 1 centraal staat. Dit moet daarom ook terugkomen in de naam vind ik.
EN als het om logo's e.d. gaat sjah k heb wel originele ideeen maar misschien kan daar een poll ook uitkomst bieden.
Goed idee, ik ben momenteel bezig met een logo. Centraal daarin staat het typeplaatje "GOLF NL".
Daarvoor heb ik een foto gemaakt van een GOLf GX typeplaatje. Nu moet ik dat ook hebben van een Golf N en een Golf L, zodat ik met de N en de L het GX kan vervangen. Kan iemand mij helpen aan foto's van de L en de N?
ja das wel waar:D
maar t is wel pakkend he:P
ps. mag ik tijdens het mk1 treffen in Assen ook wat flyertjes uitdelen m.b.t. eventuele Golf 1 Club NL?
groeten, Dennis
Geen probleem kerel ;)
oke, doen! klinkt goed. en thanks voor het aanbieden van je hulp.
Nee de bedoeling is dat de Golf 1 centraal staat. Dit moet daarom ook terugkomen in de naam vind ik.
Goed idee, ik ben momenteel bezig met een logo. Centraal daarin staat het typeplaatje "GOLF NL".
Daarvoor heb ik een foto gemaakt van een GOLf GX typeplaatje. Nu moet ik dat ook hebben van een Golf N en een Golf L, zodat ik met de N en de L het GX kan vervangen. Kan iemand mij helpen aan foto's van de L en de N?
Neem dan van een golf LS das nogmakkelijker ;)
Der Typ Siebzehn
02-09-2007, 20:19
@Menace: bij de duitse "Original Golf 1 IG" zijn ook Jetta´s (http://www.golf1-ig.de/galleries/members/showpic.php?pic=bock) en Caddy´s (http://www.golf1-ig.de/galleries/members/showpic.php?pic=koopman1) , wordt daar ook niet moeilijk over gedaan, het zíjn zelf´s Golf´s 1, maar dan in ietwat andere vorm + naam.
Sjoes 85
02-09-2007, 20:24
Jongens ik heb even een papieren versie gemaakt van het logo dat ik in gedachten heb (ik heb geen geschikte fotobewerkingsprogramma's op de compu om dat te doen).
Ik zal het even uitleggen.
"Sympathisanten van Schoonheid" is een voorstel voor HET kenmerk van de club.
als je iets beters weet, laat het me weten. Kan me best voorstellen dat niemand er iets aan vindt.
Golf NL hoef ik niet uit te leggen, maar zoals je het op de afbeelding ziet wil ik het in elk geval in het logo verwerken. Ik vind het duidelijk en origineel bedacht.
Onderschrift spreekt voor zich, mag niet ontbreken denk ik.
De verticale strepen in kleur zijn diverse kleuren waarin de Golf 1 is uitgevoerd. Ik wilde het rijtje verder afmaken maar ach, ik heb niet zo veel kleurpotloden:D
Indien jullie dit niets vinden, let me know! het is maar een gedachtengangetje he.
En het lettertype van de tekst moet uiteraard in "volkswagen" lettertype. Dit moet ik dus op gaan vragen bij VW.
groeten, Dennis
http://i11.tinypic.com/4ml5b2s.jpg
photoshop + http://www.vwownersclub.co.nz/downloads/Vagrndlt.zip (vw font)
Type 17 club.. zelfs ik wist niet wat dat met m'n Golfje te maken heeft! Totdat ik m'n kentekenbewijs deel 1 zag :D
Wat betreft een forum he, ik zou dat toch nog eens heroverwegen. Je hoeft van een forum op de clubsite niet te verwachten dat het gaat concurreren met Volksforum of andere, maar allerlei echt clubgerelateerde dingen bijvoorbeeld over een activiteit zou ik liever plaatsen op een clubforum (wat wellicht ook afgeschermd is middels login? Dit benadrukt het clubwezen, dat je wel lid moet zijn om er deel aan te nemen).
De leus 'Sympathisanten van Schoonheid', daar moeten we nog maar es over stemmen ;)
Qua naamgeving ben ik ervoor om het kort en krachtig te houden zoals 'Golf 1 Club' of 'Golf 1 Club NL' wellicht. Met VW mk1 club krijg ik het idee dat ook Passats, Polo's, Kevers etc van telkens het eerste type lid mogen worden.
Als ik nog wat tijd over heb binnenkort (ga zaterdag verhuizen en ben net aan een nieuwe studie begonnen) zal ik ook proberen wat logo-ideeën op papier te krijgen.
Sjoes 85
03-09-2007, 17:10
Type 17 club.. zelfs ik wist niet wat dat met m'n Golfje te maken heeft! Totdat ik m'n kentekenbewijs deel 1 zag :D
Wat betreft een forum he, ik zou dat toch nog eens heroverwegen. Je hoeft van een forum op de clubsite niet te verwachten dat het gaat concurreren met Volksforum of andere, maar allerlei echt clubgerelateerde dingen bijvoorbeeld over een activiteit zou ik liever plaatsen op een clubforum (wat wellicht ook afgeschermd is middels login? Dit benadrukt het clubwezen, dat je wel lid moet zijn om er deel aan te nemen).
De leus 'Sympathisanten van Schoonheid', daar moeten we nog maar es over stemmen ;)
Qua naamgeving ben ik ervoor om het kort en krachtig te houden zoals 'Golf 1 Club' of 'Golf 1 Club NL' wellicht. Met VW mk1 club krijg ik het idee dat ook Passats, Polo's, Kevers etc van telkens het eerste type lid mogen worden.
Als ik nog wat tijd over heb binnenkort (ga zaterdag verhuizen en ben net aan een nieuwe studie begonnen) zal ik ook proberen wat logo-ideeën op papier te krijgen.
mbt forum: daar kun je wel gelijk in hebben inderdaad. Maar dan niet zo een forum zoals het Volksforum (qua omvang).
bewust Golf 1 club NL: Golf 1 staat centraal (zijn we het dus over eens)
Logo: valt aan te sleutelen. Zelf ben ik wel voorstander ervan om "Golf NL" erin te zetten. Maar zodra er wat ideetjes binnen zijn kunnen we er over stemmen.
En verder: succes met je verhuizing!
o ja, stuur je me even een mailtje met je gegevens? dennisdremmen@gmail.com
zie één van de reply's hierboven voor wat je allemaal in moet sturen.
groeten!
of als naam
golf eins NL , golf mk1 clubnl,
jah ik denk dat je niet zoveel keuze hebt als je 3 dingen duidelijk wilt maken, en je wilt het kort houden..
mbt forum: daar kun je wel gelijk in hebben inderdaad. Maar dan niet zo een forum zoals het Volksforum (qua omvang).
bewust Golf 1 club NL: Golf 1 staat centraal (zijn we het dus over eens)
Logo: valt aan te sleutelen. Zelf ben ik wel voorstander ervan om "Golf NL" erin te zetten. Maar zodra er wat ideetjes binnen zijn kunnen we er over stemmen.
En verder: succes met je verhuizing!
o ja, stuur je me even een mailtje met je gegevens? dennisdremmen@gmail.com
zie één van de reply's hierboven voor wat je allemaal in moet sturen.
groeten!
Het forum zie ik dan ook zeker niet zo groot als het Volksforum al is, dat is ook niet nodig denk ik.
'Golf NL' als logo kan zeker tof worden. Soms kunnen detailverschillen het nèt wat gelikter maken, maar dat komt wel.
Als't goed is heb je een mail met m'n gegevens (vanmiddag verstuurd), laat anders ff weten dan doe ik het over :D
Tiau!
arno Derby
03-09-2007, 22:09
Zo zo hier word ff gauw n nieuw clubje opgezet. Op dit moment heb ik een Derby 1 en Audi 50 / Polo1 en het golfje 1 een poosje terug verkocht maar wie weet koop ik er ooit nog eens 1 en meld ik me wel eens aan.
Succes en ik ben benieuwd hoe het word!
Gr Arno
arno koop nu maar gewoon een golf 1 joh.. maar met je andere wagens ben je ook welkom als ik het zo lees.
Der Typ Siebzehn
03-09-2007, 22:40
golfje 1 een poosje terug verkocht maar wie weet koop ik er ooit nog eens 1 en meld ik me wel eens aan.
Dat brengt me nog op `n idee: @Dennis (Sjoes 85), is het ook mogelijk dat er mensen zónder Einser (dus Golf 1, Cabrio 1, Jetta 1 en Caddy 1) zich lid kunnen maken van die nieuwe nederlandse Golf 1 club? Bij die duitse Golf 1 club, waar jij dus ook lid van bent, is dat nl. mogelijk...
Sjoes 85
04-09-2007, 08:35
Dat brengt me nog op `n idee: @Dennis (Sjoes 85), is het ook mogelijk dat er mensen zónder Einser (dus Golf 1, Cabrio 1, Jetta 1 en Caddy 1) zich lid kunnen maken van die nieuwe nederlandse Golf 1 club? Bij die duitse Golf 1 club, waar jij dus ook lid van bent, is dat nl. mogelijk...
Ja tuurlijk! het gaat ten slotte om het samenbrengen van ervaringen, kennis, lol en dergelijke. Enkel tijdens meetings is het 'jammer' als iemand geen golf 1 mee kan nemen. maar de rest van het jaar merk je daar verder toch niets van?
dus ook mensen die géén Golf 1 hebben, mogen lid worden!
Edit: ik heb de volgende hostnaam vastgelegd voor de club: www.golf1club.nl
staat nu nog niets op, nog even overleggen met de webmaster wat er al op komt.
groeten!
Netjes....goeie naam! :thumbup:
zo je laat er geen gras over groeien!! hartstikke mooi :thumbup:
ik heb alvast ff een forum voor je geregistreerd op http://golf1club.1.forumer.com
Dan kunnen de mensen via de site opt forum komen
Dat brengt me nog op `n idee: @Dennis (Sjoes 85), is het ook mogelijk dat er mensen zónder Einser (dus Golf 1, Cabrio 1, Jetta 1 en Caddy 1) zich lid kunnen maken van die nieuwe nederlandse Golf 1 club? Bij die duitse Golf 1 club, waar jij dus ook lid van bent, is dat nl. mogelijk...
Het is denk ik wel verstandig om door middel van regels hier een duidelijke lijn in te trekken. In een dergelijke constructie ben ik lid van de Donkervoort Touring Club. 'Begunstiger' heet dat dan, als lid zonder Donkervoort. Uiteraard krijg ik wel het clubblad, site login, uitnodiging voor de jaarvergadering etc. èn organiseren ze eens per jaar een tourrit waar de begunstigers kunnen instappen als bijrijder. Ik mag echter niet met willekeurig welke auto (hoe bijzonder ook) meerijden in een tourrit.
Ik denk dat hier dan voor ons verschillende mogelijkheden zijn:
1) Iedereen met Golf 1 mag lid worden en deelnemen aan georganiseerde activiteiten en anderen kunnen lid worden 'ter informatie' (zoals het begunstigersschap bij de DTC). Een tourrit bv. wordt op deze manier dus verreden met alleen Golfjes 1.
2) Iedereen met Golf 1 + afgeleide mag lid worden en deelnemen aan georganiseerde activiteiten. Anderen kunnen lid worden 'ter informatie' (zo noem ik het maar even). Een tourrit kan dan worden verreden met Golf 1, Jetta 1, Caddy 1, Scirocco 1 (?)... tot waar de regel de grens legt.
3) Iedereen met ook maar een klein beetje passie voor Golf 1 mag lid worden en overal volledig aan deelnemen. Een tourrit bv. kan dan met willekeurig welke auto worden verreden.
4) ...
Trouwens, goed bezig met site en forumregistratie! :thumbup:
Tot zover voor vandaag.
Der Typ Siebzehn
04-09-2007, 22:06
.
3) Iedereen met ook maar een klein beetje passie voor Golf 1 mag lid worden en overal volledig aan deelnemen. Een tourrit bv. kan dan met willekeurig welke auto worden verreden.
Zo is het bij de club waar ik bij ben (Sjoes 85 overigens is hiervan ook member), de duitse "Original Golf 1 IG. Toerritten zijn daar pinkster en herfstritten, telkens weer in een ander gedeelte van Duitsland of het daar aangrenzende buitenland. In de regel zijn de meeste auto´s natuurlijk de Golf 1 (of dus een van die aanverwanten), maar het kan ook al eens zijn dat de een of ander er met een totaal andere auto meerijdt, wordt daar niet moeilijk over gedaan.
Maar dat is een tip, die nieuwe nederlandse Golf 1 club moet niet alles 1:1 gaan overnemen van de Golf 1 IG, right Dennis? ;)
Sjoes 85
05-09-2007, 08:28
ik heb alvast ff een forum voor je geregistreerd op http://golf1club.1.forumer.com
Dan kunnen de mensen via de site opt forum komen
Super!! dankjewel;) ik moet wel nog wat webspace reserveren, want nu heb ik enkel een domeinnaam geregistreerd. eventjes uitzoeken wat verstandig is (hoeveel MB die website gaat worden).
mbt de regel: ik vind regel 2 wat rhwp noemt een goeie:
2) Iedereen met Golf 1 + afgeleide mag lid worden en deelnemen aan georganiseerde activiteiten. Anderen kunnen lid worden 'ter informatie' (zo noem ik het maar even). Een tourrit kan dan worden verreden met Golf 1, Jetta 1, Caddy 1, Scirocco 1 (?)... tot waar de regel de grens legt.
De grens waar rhwp het over heeft, zou ik als volgt willen definieren:
het aantal Golfjes 1 dat deelneemt aan een toertocht dient minimaal 70% te zijn. Zodat het accent op de Golf 1 blijft liggen. de overige 30% mag scirocco, jetta, caddy, polo, derby zijn. (uiteraard reken ik cabrio gewoon tot golf 1).
Is dat een idee? misschien wat moeilijk te halen in de praktijk, maar in ieder geval wel een richtlijn!
groeten, Dennis
Super!! dankjewel;) ik moet wel nog wat webspace reserveren, want nu heb ik enkel een domeinnaam geregistreerd. eventjes uitzoeken wat verstandig is (hoeveel MB die website gaat worden).
mbt de regel: ik vind regel 2 wat rhwp noemt een goeie:
2) Iedereen met Golf 1 + afgeleide mag lid worden en deelnemen aan georganiseerde activiteiten. Anderen kunnen lid worden 'ter informatie' (zo noem ik het maar even). Een tourrit kan dan worden verreden met Golf 1, Jetta 1, Caddy 1, Scirocco 1 (?)... tot waar de regel de grens legt.
De grens waar rhwp het over heeft, zou ik als volgt willen definieren:
het aantal Golfjes 1 dat deelneemt aan een toertocht dient minimaal 70% te zijn. Zodat het accent op de Golf 1 blijft liggen. de overige 30% mag scirocco, jetta, caddy, polo, derby zijn. (uiteraard reken ik cabrio gewoon tot golf 1).
Is dat een idee? misschien wat moeilijk te halen in de praktijk, maar in ieder geval wel een richtlijn!
groeten, Dennis
Regel 2 vind ik op zich ook wel het meest plausibel :)
Want wat moet bv. een Golf3 in een tourrit voor Golf1
en aanverwanten?
De 70% regel kan opzich wel goed uitpakken, maar dan moet
je het lidmaatschap van andere MK1's ook in beperking houden
m.b.t. De Golf1 leden.
Het moet namelijk niet zo zijn dat je vanwege een te hoge opkomst
Scirocco's, Jetta's, Derby's, Polo's etc. nee moet verkopen aan leden,
omdat het percentage voor die rit dan boven de 30% uitkomt...
Nou zal dat waarschijnlijk niet echt snel voorkomen aangezien de
Golf toch wel het meest voorkomt.
Maar wat als je nu 5 Golfjes hebt, 1 Scirocco, 2 Jetta's en 2 Derby's?
(Ik noem maar een voorbeeld) Ik denk dat je dan dus niet al te
moeilijk moet doen over de kleine opkomst Golfjes ;)
Maar zal allemaal wel goed gaan uitpakken :thumbup:
Wat betreft de site: Ik heb voor watercooled.nl een webspace van
1GB, en die heb ik nu ongeveer voor de helft gevuld. Reken ongeveer
maar 500MB voor mijn gehele site met foto's en alles er bij op.
Ik denk dat je daar dus echt meer dan genoeg aan hebt.
Heb de boel trouwens geregistreerd bij www.one.com (http://www.one.com). Altijd online
ondersteuning (indien nodig) en nooit geen problemen :thumbup:
Sjoes 85
05-09-2007, 10:41
Regel 2 vind ik op zich ook wel het meest plausibel :)
Want wat moet bv. een Golf3 in een tourrit voor Golf1
en aanverwanten?
De 70% regel kan opzich wel goed uitpakken, maar dan moet
je het lidmaatschap van andere MK1's ook in beperking houden
m.b.t. De Golf1 leden.
Het moet namelijk niet zo zijn dat je vanwege een te hoge opkomst
Scirocco's, Jetta's, Derby's, Polo's etc. nee moet verkopen aan leden,
omdat het percentage voor die rit dan boven de 30% uitkomt...
Nou zal dat waarschijnlijk niet echt snel voorkomen aangezien de
Golf toch wel het meest voorkomt.
Maar wat als je nu 5 Golfjes hebt, 1 Scirocco, 2 Jetta's en 2 Derby's?
(Ik noem maar een voorbeeld) Ik denk dat je dan dus niet al te
moeilijk moet doen over de kleine opkomst Golfjes ;)
Maar zal allemaal wel goed gaan uitpakken :thumbup:
Wat betreft de site: Ik heb voor watercooled.nl een webspace van
1GB, en die heb ik nu ongeveer voor de helft gevuld. Reken ongeveer
maar 500MB voor mijn gehele site met foto's en alles er bij op.
Ik denk dat je daar dus echt meer dan genoeg aan hebt.
Heb de boel trouwens geregistreerd bij www.one.com (http://www.one.com). Altijd online
ondersteuning (indien nodig) en nooit geen problemen :thumbup:
Hee super, dankjewel! dat van die tip van one.com is echt goedkoop. Ik heb de domeinnaam echter geregistreerd bij hostnet.nl dus dan zou ik overdrachtskosten moeten betalen.
Morgen even uitzoeken of het goedkoper is om bij hostnet.nl de webruimte te kopen. de naam golf1club.nl is namelijk voor 5 jaar vastgelegd, ik weet even niet als de boel overgenomen wordt door one.com, of dat dan ook voor een periode van 5 jaar is.
mbt 'regel 2': als er inderdaad 5 golfjes zijn en 5 'andere soorten' rijden ze gewoon allemaal mee. Mensen die aan komen rijden ga je dan niet meer teleurstellen omdat er anders teveel niet-golfjes mee rijden.
Dat moet of duidelijk zijn vantevoren, of iedereen rijdt gewoon mee lijkt me zo.
maar in deze fase van de oprichting lijkt me dat niet meer dan een detail;)
silbergti
05-09-2007, 17:43
Mooi initiatief om een Golf 1 club NL op te richten.
Ik ga lid worden als je zo ver bent!
Tot op de meeting in Assen!
Golf 1979
05-09-2007, 21:38
goed bezig schiet mooi op ik kan helaas niet aanwezig zijn in assen wegens familie omstandigheden maar de volgende meeting gaat ZEKER door
en ik had me er zo op verheugd.
succes en veel plezier groet Rob
mbt 'regel 2': als er inderdaad 5 golfjes zijn en 5 'andere soorten' rijden ze gewoon allemaal mee. Mensen die aan komen rijden ga je dan niet meer teleurstellen omdat er anders teveel niet-golfjes mee rijden.
Dat moet of duidelijk zijn vantevoren, of iedereen rijdt gewoon mee lijkt me zo.
Zelf vind ik het ook zeer goed om een een beperking aan de types te stellen, maar om een zoveel-procentsregel op te stellen voor activiteiten.. dat vind ik dan weer wat bekrompen als ik eerlijk ben. Duidelijkheid is belangrijk, je verkoopt ja of je verkoopt nee. Binnen de type beperking is dus iedereen overal welkom, zou ik voor stemmen. En buiten de type beperking kun je 'lid zonder auto' worden.
Wat betreft Assen: gaan er nog Golf 1 Club NL-mensen daarheen? Ik kan heeeel misschien op zondag, afhankelijk van hoeveel zooi ik nog moet inrichten/uitpakken/opruimen na m'n verhuizing.. :(
Sjoes 85
06-09-2007, 10:50
Zelf vind ik het ook zeer goed om een een beperking aan de types te stellen, maar om een zoveel-procentsregel op te stellen voor activiteiten.. dat vind ik dan weer wat bekrompen als ik eerlijk ben. Duidelijkheid is belangrijk, je verkoopt ja of je verkoopt nee. Binnen de type beperking is dus iedereen overal welkom, zou ik voor stemmen. En buiten de type beperking kun je 'lid zonder auto' worden.
Wat betreft Assen: gaan er nog Golf 1 Club NL-mensen daarheen? Ik kan heeeel misschien op zondag, afhankelijk van hoeveel zooi ik nog moet inrichten/uitpakken/opruimen na m'n verhuizing.. :(
ja ik ga:)
Sjoes 85
06-09-2007, 20:45
Jongens en meisjes, hierbij even kort een overzicht van wat allemaal dient te gebeuren voordat de club officieel opgericht kan worden:
het maken van een 'bestaansrecht'. Dit is een artikel waarin de rechten, voorwaarden en verantwoordelijke personen in zijn vastgelegd.
De documenten waarin dit instaat heten 'statuten' en de 'Oprichtingsakte'
Ik ben er nog niet helemaal uit hoe dit precies in zijn werk gaat. Ik heb eens met een paar mensen een studentenvakbond opgericht en daarbij moesten we naar de notaris om alles te laten vastleggen. Ff uitzoeken dus.
Verder krijg ik komende week een boek waarin precies staat hoe je een goede website moet opbouwen. Daarvoor schrijf ik zelf de opzet, iemand anders gaat dat dan vertalen naar een website.
Het logo ben ik inmiddels wel uit, ik zal dat komende week uitwerken en een voorstel doen.
Het lettertype moet ik nog opvragen bij VW, dit wil ik echter pas doen indien de club officieel bestaat, zodat ze bij VW geen argwaan krijgen van iets dat niet bestaat.
Tijdens de mk1 meeting in Assen zal ik flyers uitdelen over de VW Golf 1 Club NL. dit is met toestemming van Sponzer. De nieuwe club staat echter volledig los van de mk1 meeting dan wel de organisatie ervan.
Diverse mensen onder jullie hebben aangegeven lid te willen worden, ik geloof 20 man ongeveer. Van 7 mensen heb ik tot nu toe gegevens binnen gekregen via de email (dennisdremmen@gmail.com).
Willen de anderen hun gegevens ook sturen aub?
Verder wil ik zeggen:
Zonder hulp van jullie kan dit nooit van de grond komen! Ik ben dan ook op zoek naar mensen die mij willen helpen met het opzetten van deze club.
Daarbij moet je denken aan werkzaamheden zoals het opzetten van een clubblad, website, organisatie (hoe regelen we in, wie is waarvoor verantwoordelijk, waar doen we meetings, toertochten), stukje financiele huishouding maar ook PR.
Wie o wie wil mij meehelpen? in mn eentje lukt het nooit! of het gaat stukken langzamer...:D
Groeten!
.....
Tijdens de mk1 meeting in Assen zal ik flyers uitdelen over de VW Golf 1 Club NL. dit is met toestemming van Sponzer....
Zorg er dan wel voor dat het de mensen ook
duidelijk wordt dat dit initiatief los staat van
onze organisatie alstjeblieft ;)
Sjoes 85
07-09-2007, 19:48
@Sponzer: is gebeurd!:thumbup:
Sjoes 85
10-09-2007, 17:41
Zooo, gisteren op de meeting in Assen wat tips,trics gekregen van dingen die ik absoluut wel moet doen, maar ook van dingen die ik absoluut niet moet doen. Daaruit volgen onder meer de volgende dingen:
Uitgangspunt om lid te worden van de VW Golf 1 Club Nederland
Voorwaarden Lidmaatschap
• Je bent in het bezit van een originele Golf 1, en/of een originele Golf 1 cabrio
• Je Golf is zoveel mogelijk origineel (verlaging, andere velgen en andere uitlaat is toegestaan)
• Indien je niet in het bezit bent van een Golf 1, kun je begunstigde lid worden
Meetings
Alle mk 1 voertuigen zijn welkom op meetings (van vóór 1983): Golf 1, Jetta 1, Scirocco 1, Caddy 1, Cabrio 1, Derby 1, Polo 1, Passat 1.
Centraal staat echter de Golf 1.
Toertochten
Toertochten worden alleen gereden met Golfjes 1. Dit houdt in dat, indien je niet in het bezit bent van een Golf 1, je de toertochten enkel meerijdt als bijrijder (niet met eigen auto dus).
De slogan van de club : “100% original”.
De naam van de club: VW Golf 1 Club Nederland
Reacties zijn altijd welkom!
groeten, Dennis
Golf_1_gts
10-09-2007, 17:53
En de golfjes 1 van '83 en '84 dan? :(
Der Typ Siebzehn
10-09-2007, 17:55
En de golfjes 1 van '83 en '84 dan? :(
Hey, die kerel is wakker :thumbup:
Sjoes 85
10-09-2007, 21:42
En de golfjes 1 van '83 en '84 dan? :(
Jij deed toch niet mee?:D
ja alle Golfjes 1 he. ik heb er expres geen 1984 bij gezet omdat het dan gelezen zou kunnen worden dat het ook mogelijk is voor Golfjes 2. (sommige mensen lezen over het woord "Golf 1 " heen...)
ja 1983 en t/m begin 1984 ook dus..
Golf_1_gts
10-09-2007, 22:02
Mag niet meedoen, want ik heb geen originele deurklinken erop helaas:(
Sjoes 85
10-09-2007, 22:07
Mag niet meedoen, want ik heb geen originele deurklinken erop helaas:(
Dan word je toch begunstigde lid:D
Golf_1_gts
10-09-2007, 22:10
Maar ben wel in bezit van een golf 1...
• Je Golf is zoveel mogelijk origineel (verlaging, andere velgen en andere uitlaat is toegestaan)
• Indien je niet in het bezit bent van een Golf 1, kun je begunstigde lid worden
Wat klopt hier nu dan niet?
Sjoes 85
10-09-2007, 22:13
Maar ben wel in bezit van een golf 1...
• Je Golf is zoveel mogelijk origineel (verlaging, andere velgen en andere uitlaat is toegestaan)
• Indien je niet in het bezit bent van een Golf 1, kun je begunstigde lid worden
Wat klopt hier nu dan niet?
je deurklinken, zeg je toch zelf al...:D:tongue:
Golf_1_gts
10-09-2007, 22:14
Nee, jouw regeltjes kloppen niet...;-)
silbergti
10-09-2007, 22:47
Nee, jouw regeltjes kloppen niet...;-)
Met een paar porsche klinken ben je vast wel welkom! :D
Berserker
11-09-2007, 09:43
Zo te lezen, mogen alleen hele saaie golfjes lid worden, ikzelf zou de regels toch aanpassen maja tis jullie clubje...
veedubprins
11-09-2007, 14:20
Zo te lezen, mogen alleen hele saaie golfjes lid worden, ikzelf zou de regels toch aanpassen maja tis jullie clubje...
:goodpost:
Ik bedoel zo'n meet als afgelopen zondag wordt al gauw minder zonder de polo's, derby's, caddy's enz.
Edit: Ik zie het maar als de keverclub Nederland ben ik ook lid van..
Nog nooit een kever gehad maja, wel een type 3, daar maken ze er toch ook geen probleem van :rolleyes:
Ik weet wel dat je het één niet met het ander kan/mag vergelijken....maar toch.
Berserker
11-09-2007, 14:52
Bedoel ook vooral de veranderingen, laat mensen lekker gek doen, zolang je nog maar ziet dat t een golf 1 is....
veedubprins
11-09-2007, 15:08
Bedoel ook vooral de veranderingen, laat mensen lekker gek doen, zolang je nog maar ziet dat t een golf 1 is....
Eens! clubje oprichten??? :D ;)
Kan me hier wel een beetje bij aansluiten...
Ben ook best wel gecharmeerd van een mooie
originele Golf1, maar als je 20 originele Golfjes
nast elkaar hebt staan, dan is t gauw veel van
t zelfde ben ik bang. Kun je alleen nog maar verschil
zien en kleur en uitvoering... Ben bang dat t wel wat
saai zal worden.
Degene die zijn Quartett-uitbouw e.d. op zijn (dichte) Golf
heeft zitten, trekt ook weer meer de aandacht omdat deze
anders is... Mooi of niet ;)
arno Derby
11-09-2007, 15:14
Audi 50 valt onder polo1 he? Dus dan zou ik ook een mogen komen buurten?
gr
Ben dus ook kansloos met mijn golf3 edition recaro's. :D
Berserker
11-09-2007, 15:24
Hoop dat ik ook lid mag worden, heb de wasco's al uit me tekendoos gehaald en ben nu dit geweldige logo aan het overnemen... :rolleyes:
http://i11.tinypic.com/4ml5b2s.jpg
Super zo'n a4tje achter de ruit.... ;)
Golf_1_gts
11-09-2007, 15:28
Ben dus ook kansloos met mijn golf3 edition recaro's. :D
He...verdorie :D
He...verdorie :D
Best vervelend, maar ze zitten heerlijk. :D
arno Derby
11-09-2007, 16:43
Super zo'n a4tje achter de ruit.... ;)
Super gaaf ja als je niks te doen hebt teken er dan ook 1 voor mij :D
mensen die handig met computers zijn kunnen er denk ik best iets moois mee maken. Denk ik
Hoe zit het dan met de cabriotjes, die lopen tot 1993 door!!!! :gives:
Verder leuk initiatief.
Hoe zit het dan met de cabriotjes, die lopen tot 1993 door!!!! :gives:
Verder leuk initiatief.
Heb ik een niet origineel leren interieur in, een hoop niet originele chrome accenten en straks een 2 liter DX, ook geen optie dus. :D
kom op stelletje wijven...sjoes doet hardstikke goed z`n best om een leuke club op te richten dus ga nou niet lopen bitchen....
arno Derby
11-09-2007, 20:02
kom op stelletje wijven...sjoes doet hardstikke goed z`n best om een leuke club op te richten dus ga nou niet lopen bitchen....
Dat is ook zo. Het is volgens mij ook best lastig om ergens een grens te trekken.
Maarja ik ben zeer benieuwd wat ze er allemaal van gaan maken.
gr
Der Einzer
11-09-2007, 20:20
ik doe mee :) maar enkel als lid ! Maar ik hoop dat we een 'eigen' clubje op kunnen richten.... goed bezig Sjoes ;)
Golf 1979
12-09-2007, 16:13
kom op stelletje wijven...sjoes doet hardstikke goed z`n best om een leuke club op te richten dus ga nou niet lopen bitchen....
Dat bedoel ik maar!!!!!!!
Sjoes 85
12-09-2007, 21:12
Je zou kunnen zeggen dat allemaal originele Golfjes bij mekaar iets saais oplevert, maar dat hangt er gewoon van af wat jij mooi en leuk vindt om te zien. Ik heb me uitstekend vermaakt op de mk1 meeting in Assen en leuke dingen gezien.
Maar persoonlijk ga ik voor origineel. en daar wil ik de club dan ook naar inrichten.
In Wolfsburg komen ook vooral originele Golfjes bij mekaar, en dat vind ik hartstikke sjiek. Net als die andere 400 mensen wat daarvoor daar komen.
Ieder zijn eigen smaak.
Der Typ Siebzehn
12-09-2007, 21:45
Maar persoonlijk ga ik voor origineel. en daar wil ik de club dan ook naar inrichten.
kom op Dennis, een beetje flexibel moet je wel zijn, ook niet alle auto´s bij de IG zijn 100% origineel. Je wilt graag een club beginnen, dan moet je ook een beetje water bij de wijn doen, maar ook weer niet téveel water... :D
silbergti
13-09-2007, 10:24
kom op Dennis, een beetje flexibel moet je wel zijn, ook niet alle auto´s bij de IG zijn 100% origineel. Je wilt graag een club beginnen, dan moet je ook een beetje water bij de wijn doen, maar ook weer niet téveel water... :D
De Golf 1 :thumbup: staat centraal;
ik heb het idee dat de eigenaren van verbouwde Golfs :rolleyes: zich eerder bij al bestaande clubs zullen aansluiten die veelal optisch en motorisch tunen; en als ze willen kunnen ze steunend lid worden...
Ik prefereer ook origineel, maar subtiele ;) aanpassingen moeten kunnen vind ik.
Met subtiel bedoel ik bv;
-witte knipperlichten
-lichtmetalen wielen
-verlaging
-originele spoilers
Berserker
13-09-2007, 11:09
De Golf 1 :thumbup: staat centraal;
ik heb het idee dat de eigenaren van verbouwde Golfs :rolleyes: zich eerder bij al bestaande clubs zullen aansluiten die veelal optisch en motorisch tunen; en als ze willen kunnen ze steunend lid worden...
Ik prefereer ook origineel, maar subtiele ;) aanpassingen moeten kunnen vind ik.
Met subtiel bedoel ik bv;
-witte knipperlichten
-lichtmetalen wielen
-verlaging
-originele spoilers
En wat dan ivm met motorische tuning, want dat is toch net t leukste?? Een g60 /vr6 of gti op carbs, als je in duitsland kijkt is er meestal niet alleen optisch maar daadwerkelijk ook motorisch getuned. Zoiets zou dan niet lid mogen worden???
Der Typ Siebzehn
13-09-2007, 11:16
Het is niet mijn club, maar een Golf 1 met VR6 blok drijft téveel af van het origineel, met een 6 cilinderblok is de Einser oorspronkelijk nooit geleverd, hier zou ik dus wel op letten, net zoals op voor een Einser vreemde dashboards (uit Golf 2, Golf 3, 4, Corrado, BMW, enz.), maar zoals Peter al zegt, over witte knippers, andere velgen + verlaging of andere stoelen ( he Rinus66 :D :tongue: ) zou ik niet vallen, hoofdzaak de Einser staat centraal!
Het is niet mijn club, maar een Golf 1 met VR6 blok drijft téveel af van het origineel, met een 6 cilinderblok is de Einser oorspronkelijk nooit geleverd, hier zou ik dus wel op letten, net zoals op voor een Einser vreemde dashboards (uit Golf 2, Golf 3, 4, Corrado, BMW, enz.), maar zoals Peter al zegt, over witte knippers, andere velgen + verlaging of andere stoelen ( he Rinus66 :D :tongue: ) zou ik niet vallen, hoofdzaak de Einser staat centraal!
dit zou voor mij een reden zijn om niet lid te worden, waarom een "disciriminerende" grens trekken?
Friesland wil toch onafhankheid, mogen die wel lid worden van de golf club nederland? ;)
**edit**typo**
En wat dan ivm met motorische tuning, want dat is toch net t leukste?? Een g60 /vr6 of gti op carbs, als je in duitsland kijkt is er meestal niet alleen optisch maar daadwerkelijk ook motorisch getuned. Zoiets zou dan niet lid mogen worden???
:iamwithst
Een 6 cilinder motorblok in een golf 1...die is nooit geleverd in een golf 1 zoals Type 1 zegt....maar vervolgens mag je wel een compleet ander interieur?
De grens vastleggen voor dit lijkt me te moeilijk....of juist heel makkelijk:
"origineel wordt alleen toegelaten...de rest niet..."
Maar dan wordt het weer een redelijk klein clubje denk ik, want welke golf in Nederland is tegenwoordig niet een beetje verbouwd?
Mijn idee zou zijn om gewoon een golf 1 club op te richten die voor alle golfjes 1 is, verbouwd of origineel. Zo heb je tijdens een meeting lekker veel afwisseling in de auto`s die er staan zoals Berserker eerder zei...
Der Typ Siebzehn
13-09-2007, 12:08
kort samengevat, zoals Peter (silbergti) al zegt: subtiele veranderingen (zodat een auto ook weer makkelijk in 100% ori toestand is terug te brengen) moeten altijd mogelijk zijn, maar het is jullie clubje... ;)
Dat bedoel ik juist met de grens leggen...dat die zo moeilijk is;
De auto moet makkelijk in 100% originele toestand terug te brengen zijn. Een Golf 1 GTI is redelijk eenvoudig om te bouwen naar een 16V en weer eenvoudig terug te bouwen naar de oorspronkelijke motor.
Hoe zit het dan met deze golfjes? Ik ken kerels die sneller een motor verwisselen dan anderen een interieur wisselen....
Der Typ Siebzehn
13-09-2007, 12:37
Dat bedoel ik juist met de grens leggen...dat die zo moeilijk is;
De auto moet makkelijk in 100% originele toestand terug te brengen zijn. Een Golf 1 GTI is redelijk eenvoudig om te bouwen naar een 16V en weer eenvoudig terug te bouwen naar de oorspronkelijke motor.
:rolleyes: dat klopt, een 16V (en G60) is overigens gebaseerd op de 827 serie, waartoe b.v. ook de JB´s en DX´en + alle Dieselblokken, die oorspronkelijk in de Golf 1 zaten, horen, ik zou dus met een 16 klepper in tegenstelling tot een VR6 een oogje dichtknijpen.
Een tip nog aan Sjoes: probeer of je ergens in het land (voor het faire in het midden van het land, b.v. omgeving Utrecht/Amersfoort) op een zaterdag of zondagmiddag voor de (aspirant) leden een vergadering kan organiseren, begin b.v. 14.00u of 15.00u, einde...? :beer2:, zodat jullie onder elkaar de regels kunnen bepalen onder ? ogen, want zo op afstand via een forum schiet het niet echt op...
silbergti
13-09-2007, 12:37
Dat bedoel ik juist met de grens leggen...dat die zo moeilijk is;
De auto moet makkelijk in 100% originele toestand terug te brengen zijn. Een Golf 1 GTI is redelijk eenvoudig om te bouwen naar een 16V en weer eenvoudig terug te bouwen naar de oorspronkelijke motor.
Hoe zit het dan met deze golfjes? Ik ken kerels die sneller een motor verwisselen dan anderen een interieur wisselen....
Als het zodanig is gemaakt zodat het niet direct opvalt( Een treser ombouw valt aardig op... :eek: ) en de auto niet uit zijn voegen barst :screwy: , kan ik er wel lol :D aan beleven.
Een Golf 1 met VR6 blok is niet echt een Golf 1 meer, met een G60 gaat het al veel beter(lichter, minder aanpassingen).
Maar we moeten er niet te moeilijk over doen. Een Golf 1 club lijkt me al heel wat. :thumbup:
Der Typ Siebzehn
13-09-2007, 12:45
Een Golf 1 met VR6 blok is niet echt een Golf 1 meer
:iamwithst :goodpost:
ik weet `t niet....ik vind het maar een beetje krom zo hoe de grens wordt gesteld.
Dus als ik aankom met een HOK van een golf waar een 16V in is gelepeld waar de bedrading half van bloot ligt wordt ik wel toegelaten, maar iemand zoals Ron Huijzer met z`n golf wordt afgewezen?
Mijn mening over de grens van toelaten:
Of volledig, 100% origineel...
Of alle golfjes 1 toelaten...hoe meer ziel, des te meer vreugd toch?
silbergti
13-09-2007, 15:15
ik weet `t niet....ik vind het maar een beetje krom zo hoe de grens wordt gesteld.
Dus als ik aankom met een HOK van een golf waar een 16V in is gelepeld waar de bedrading half van bloot ligt wordt ik wel toegelaten, maar iemand zoals Ron Huijzer met z`n golf wordt afgewezen?
Mijn mening over de grens van toelaten:
Of volledig, 100% origineel...
Of alle golfjes 1 toelaten...hoe meer ziel, des te meer vreugd toch?
Volgens mij moeten we er niet te moeilijk ;) over doen; Er zijn al voldoende clubs voor echt getunede Golfs (of VW's iha), wellicht kristalliseert dit initiatief tot een club voor meer "normalere" Golfs. :) :thumbup:
Nou ja, bekijk maar hoe jullie t doen...
Schrijf mij voorlopig maar uit als
aspirant lid ;) Ik wacht eerst wel af
hoe het uiteindelijk wordt.
Beetje fout idee om dit via een forum te regelen,
want iedereen heeft en geeft zn mening ;)
Zorg dat je eerst de mannetjes hebt voor
binnen de organisatie en kijk dan pas verder!
Succes verder :)
Sjoes 85
13-09-2007, 17:45
Fijn dat jullie allemaal meedenken, allemaal bedankt;) :thumbup:
Wat jullie inmiddels allemaal concluderen: de grens ergens leggen doet pijn. Je benadeelt altijd een bepaalde groep auto's die erbuiten of op de grens liggen.
Subtiele details heb ik geen moeite mee (zoals Peter ze al noemde), evenmin met aangepaste techniek onder de kap. Een VR6 gaat dan weer iets te ver, maar een 16V motor weer niet. Zo gauw het aanverwant is aan de Golf 1, kan het best meedoen.
En origineel uitgebrachte tuningspakketten van de Golf 1 zijn ook zonder meer toelaatbaar (zitten wel echt heel foute pakketten bij :tongue:, maar dat terzijde)
Maar van tuningsclubs en dergelijke zijn er meer dan genoeg in NL. Een club, specifiek gericht op de originele Golf 1, is er momenteel nog niet. En ik vind het wenselijk om dit gat op te vullen. (ook al zijn er bijna geen originele Golfjes 1 meer, dat maakt het wel des te unieker!)
@Sponzer: ik zal je uitschrijven. Thanks voor je feedback. Maar van de andere kant: als er meteen ontzettend veel leden bij de club komen (heel positief), is de kans groot dat niemand elkaar echt kent. Dat maakt het moeilijk voor het voortbestaan van de club.
twee jaar geleden is er schijnbaar een VW club geweest, die binnen 2 jaar 80 leden had. Maar omdat niemand elkaar echt kon, is dat weer snel doodgebloed. En daar wil ik voor waken, die tip om het rustig aan te doen en klein te beginnen heb ik mij ter harte genomen.
Groeten!
je mag mij dan op zich ook wel weer uitschrijven. ik schrijf me wel eventueel weer in als het een clubje wordt waar ik me ook een beetje in ga "thuis" voelen....
in ieder geval succes met het oprichten..ik hoop dat het je lukt :)
Sjoes 85
14-09-2007, 19:00
je mag mij dan op zich ook wel weer uitschrijven. ik schrijf me wel eventueel weer in als het een clubje wordt waar ik me ook een beetje in ga "thuis" voelen....
in ieder geval succes met het oprichten..ik hoop dat het je lukt :)
:(..in welk opzicht voel je je niet thuis dan??
Ik denk dat het tijd is binnenkort ergens in het land in een gezellig café een bijeenkomst te organiseren om elkaar eens te leren kennen en van gedachten te wisselen.
Beter dan discussieren in een forum (thanks voor de tip Typ17 :thumbup:)
Wie heeft daar zin in? naar gelang de plekken waar iedereen vandaan komt kiezen we een geschikte locatie:D
groeten!
silbergti
14-09-2007, 19:54
:(..in welk opzicht voel je je niet thuis dan??
Ik denk dat het tijd is binnenkort ergens in het land in een gezellig café een bijeenkomst te organiseren om elkaar eens te leren kennen en van gedachten te wisselen.
Beter dan discussieren in een forum (thanks voor de tip Typ17 :thumbup:)
Wie heeft daar zin in? naar gelang de plekken waar iedereen vandaan komt kiezen we een geschikte locatie:D
groeten!
Prima idee Sjoes!
Het lijkt me handig een locatie te kiezen waar ruimte is voor de auto's en waar we ook een beetje kunnen ontspannen cq hapje eten...
Beetje in het midden van het land? Arnhem?
ik zit nu dit alles eens door te lezen...
als ik het goed begrijp ben ik straks wel welkom met mijn golf?? of is deze ook weer te afwijkend van het orgineel?
gr mark
het is nu nog een beetje onbekend hoe de club word sjoes...of de auto`s helemaal origineel moeten zijn..of maar een paar kleine aanpassingen mogen hebben...ik wacht het gewoon nog eventjes af wat voor auto`s er bij de club mogen komen
Der Typ Siebzehn
15-09-2007, 11:23
het is nu nog een beetje onbekend hoe de club word sjoes...of de auto`s helemaal origineel moeten zijn..of maar een paar kleine aanpassingen mogen hebben...ik wacht het gewoon nog eventjes af wat voor auto`s er bij de club mogen komen
Beste naamgenoot uit het noorden met net zo een marsrooie Golf als de mijne,
zucht...waarom niet op het voorstel van Sjoes ingaan om ergens in het midden van het land een bijeenkomst voor de aspirant-leden te organiseren? Zo kunnen jullie dan tenminste onder elkaar, onder een x-aantal ogen overleggen, en vooral ook afstemmen (!) wat de koers van die nieuwe Golf 1 club wordt en wat wel en wat niet wordt getolereerd, zo kun jij ook tenminste de koers meebepalen, zodat jij er zich ook evt. bij kan thuisvoelen, of niet natuurlijk, het is maar waarvoor dan onder elkaar democratisch wordt gekozen...
En als dan onder elkaar wordt afgestemd dat b.v. ook een Golf 1 met VR6 blok is toegestaan, dan zal Sjoes zich daarbij moeten neerleggen...democratie is de dictatuur van de meerderheid ;)
ik wacht het gewoon nog wel ff af rene :) mijn mening is al duidelijk neem ik aan? alles toelaten :)
Der Typ Siebzehn
15-09-2007, 12:31
ik wacht het gewoon nog wel ff af rene :) mijn mening is al duidelijk neem ik aan? alles toelaten :)
owkeej, dat is duidelijk!
Wat zeggen de anderen (aspirant-leden) die al hier in deze thread hebben gereageerd m.b.t. een bijeenkomst ergens in het midden van het land, zodat onder elkaar over de regels kan worden afgestemd, leden met een functie (voorzitter, secretaris en penningmeester)kunnen worden gekozen en zo dus ook definitief die nieuwe Golf 1 club kan worden opgericht?
Voor ik het vergeet, nogmaals voor alle duidelijkheid, ik ben er niet bij, ik heb (voorlopig) genoeg aan de Golf 1 IG, wil me dan ook voor de rest, ori of getuned of iets daartussen in(dat maken jullie maar zelf onder elkaar uit), er verder niet meer mee bemoeien. :)
Na een tijdje toch weer ff online (heb hier in Groningen nog geen internet thuis, is wel onderweg) en verbaas me over de grote hoeveelheid met name negatieve reacties van de afgelopen week. Als je interesse hebt, zeer goed en laat je stem horen met opbouwende kritiek om er wat moois van te maken en niet om het van te voren al af te kraken, dat is zo gemakkelijk. En als je geen interesse hebt, wat doe je dan hier? Klaag dan ook niet over wat er wordt bedacht en nog niet (!) eens is besloten! :screwy:
Voor ik het vergeet, nogmaals voor alle duidelijkheid, ik ben er niet bij, ik heb (voorlopig) genoeg aan de Golf 1 IG, wil me dan ook voor de rest, ori of getuned of iets daartussen in(dat maken jullie maar zelf onder elkaar uit), er verder niet meer mee bemoeien. :)
@ Type 17; Waarom zou je er niet bij (willen) zijn? Je bent best geinteresseerd in een NLse Golf 1 club krijg ik het idee en je probeert zelfs anderen over te halen wel te gaan om hun stem te laten horen! Wanneer je op zo'n bijeenkomst aanwezig bent, wil dat niet direct zeggen dat je een functie in het bestuur oid moet gaan vervullen (daar ga ik althans van uit, ook voor mezelf). Maar je hebt duidelijk wel kennis, ervaring en overzicht en niet te vergeten een mening die kan bijdragen aan het ontstaan van de club. Dat doe je tenslotte ook al op het forum..
Dus kom!
@ de rest: Ik heb wil best bij zo'n verkennende vergadering aanwezig zijn. Maar ik kom voor't gemak uit Groningen, dus maak het niet te zuidelijk of westelijk alsjeblieft. Regio Arnhem/Nijmegen is nog wel aardig maar verder ga ik toch niet denk ik.. Regio Apeldoorn is misschien ook een optie?
Waar ik nog wel benieuwd naar ben Dennis, zijn de reacties van de Assen-meeting. Je zei dat je veel tips etc hebt gehad, maar hoe was de (persoonlijke) interesse voor zo'n club van mensen?
Der Typ Siebzehn
15-09-2007, 14:37
@ Type 17; Waarom zou je er niet bij (willen) zijn? Je bent best geinteresseerd in een NLse Golf 1 club krijg ik het idee en je probeert zelfs anderen over te halen wel te gaan om hun stem te laten horen! Wanneer je op zo'n bijeenkomst aanwezig bent, wil dat niet direct zeggen dat je een functie in het bestuur oid moet gaan vervullen (daar ga ik althans van uit, ook voor mezelf). Maar je hebt duidelijk wel kennis, ervaring en overzicht en niet te vergeten een mening die kan bijdragen aan het ontstaan van de club. Dat doe je tenslotte ook al op het forum..
Dus kom!
okay, okay, take it easy! :D :) Je bent nog veel fanatieker dan Sjoes voor wat betreft die nieuwe nl Golf 1 club en mij wat betreft die duitse "Original Golf 1 IG"! (Jehova is God!:D ;) ) Bedankt alvast voor je vertrouwen in me m.b.t. kennis, ervaring en overzicht, een nederlandse versie van die "Original Golf 1 IG" hoeft het wat mij betreft ook zeker niet te worden, is toch geen haalbare kaart, maar mag ik nog een paar dagen + nachten overleggen? Zoals gezegd ik accepteer alles wat betreft de Golf 1 en aanverwanten, dat zijn dus ook de Cabrio, Jetta, Scirocco en Caddy 1.
Over Passat 1 en Polo 1, die hebben toch een andere basis dan de Golf 1, het wordt per slot van rekening een Golf 1 club, worden die modellen ook toegelaten, dan is het al meer een mk1 club, maar over die mogelijkheid wil ik me nu ook niet uitlaten, ook daarover moet dan maar onderling overlegd en afgestemd worden!
ik geef mijn mening hierover ook eens ik reageer niet vaak op iets.
maar nu alles gelezen te hebben lijkt het me niet verstandig een G1 club op te richten maar een G1 database..
met enkel Golf 1 /caddy1 of cabrio1.
dat modereer een stuk makkelijker en zijn gerichte regels. niet met uitzonderingen.
als voorbeeld wil ik het corrado database voorstellen.
Zelfde regels
Zelfde webspace
Zelfde passie
Minder werk
En selectiever
mvgr Stefan2
En als dan onder elkaar wordt afgestemd dat b.v. ook een Golf 1 met VR6 blok is toegestaan, dan zal Sjoes zich daarbij moeten neerleggen...democratie is de dictatuur van de meerderheid ;)
onzin.. tis Sjoes z'n club.. als hij een 100% ori club wil oprichten kan hij dat doen. als hij daar het enige lid is, is iets anders maar je kunt hem niet verplichten iets op te richten waar hij niet achter staat.
breadfan83
16-09-2007, 00:30
Ik zie het probleem ook niet echt.
Is iedereen zo wanhopig om bij een Club te horen dat ze het idee van Sjoes naar hun eigen smaak willen inrichten?
Als die jongen nou een clubje op wil richten doet ie dat lekker, precies zoals hij dat wil.
Is iemand het er niet mee eens wordt ie geen lid en / of richt ie zijn / haar eigen clubje op.
Hoeveel leden er zijn doet er bij Sjoes blijkbaar niet toe. Het gaat hem er alleen om wat voor auto die leden rijden.
Der Typ Siebzehn
16-09-2007, 00:37
@Tjaap en Breadfan: okay, jullie hebben gelijk, het is Sjoes z´n initiatief, blijft afwachten hoe hij erover denkt.
Wat het voorstel van Stefan2 betreft, ik weet het niet zeker, maar ik denk dat Sjoes meer wil hebben als enkel een database.
Sjoes 85
16-09-2007, 20:45
Zo, das weer een mooie discussie hier zie ik.
Bij deze even wat antwoorden op wat kreten van jullie.
@rhwp (thanks voor je opbouwende steunbetuiging;): de tips die ik kreeg in Assen hadden te maken met hoe de je club opbouwt, dat je rustig aan moet beginnen (niet meteen teveel leden, omdat elkaar dan niemand kent).
Ook met enkele mensen discussie gehad over wat je wel toelaat en wat niet. Velen vonden toch dat als het een Golf 1 club is, je alleen Golfjes 1 moet toelaten. Die punten heb ik opgepakt.
Belangrijk in mijn ogen is alles eens rustig op een rij zetten, klein beginnen en dan zien we wel. De mensen die interesse hebben in lidmaatschap van de golf 1 club zijn over het algemeen mensen die dat tot nu toe net als mij missen.
Twee mensen daarvan gaven concreet aan interesse te hebben in het meehelpen/organiseren/meedenken van het oprichten en dergelijke.
De meesten echter willen alleen lid zijn en verder geen bevoegdheden/'verplichtingen' of wat dan ook hebben.
Concreet heeft echter nog niemand zich aangemeld via de email, terwijl hiernaar wel verwezen werd op de flyertjes. Ik ben benieuwd wie dit alsnog gaat doen dan.
@Typ17: ik ben van mening dat jij er ook bij hoort. Wij delen grotendeels dezelfde mening als het om soort auto gaat, en wat we wel en niet willen. Bovendien ben je een prima kerel.
@Stefan2: naar mijn idee vervult het maken van een database niet mijn wens. In mijn beleving heb ik een club voor ogen waar men elkaar treft, tochtjes rijdt en ervaringen uitwisselt. Een database kan altijd wel, maar staat verder af van mijn idee bij een club.
@Tjaap&Typ17: enerzijds mijn wensen, anderzijds moet het realistisch en haalbaar blijven een Golf 1 club op te richten. Maar ik blijf zeggen: alleen kan ik het niet!;)
@Breadfan83: je aanname dat het mij alleen erom gaat welke auto's de leden rijden is naar mijn idee voorbarig. Heb je me dit ooit ergens zien zeggen? Volgens mij niet. Ik vind het jammer dat je er zo over denkt.
Waar het mij om gaat is het behouden, koesteren en in ere houden van de golf 1, zoals hij ooit door VW afgeleverd is. En wat subtiele details, cq verlaging, uitlaatsysteem dan wel velgen of andere motor heb ik geen moeite mee. Maar het originele staat centraal.
Wat aantal leden betreft: te snel groeien ga je als club snel aan kapot. Daar moet dus voor gewaakt worden.
Daarbuiten denk ik dat vanuit serieuze geinteresseerden genoeg animo is om deel te nemen aan de club.
Vandaag heb ik een rondrit gedaan met de Belgische VW Original Golf 1 Club, daar hebben ze de club als vriendenkring/vereniging opgezet. Dat betekent geen statuten, oprichtingsaktes en allerlei ingewikkelde dingetjes;)
Denk dat we dat hier ook maar moeten doen.
mbt 'meeting point': ik zit zelf te denken aan een donder/vrijdag avond in omgeving Arnhem. Rond een uurtje of 7, half 8. Wat denken jullie ervan?
breadfan83
16-09-2007, 23:44
@Breadfan83: je aanname dat het mij alleen erom gaat welke auto's de leden rijden is naar mijn idee voorbarig. Heb je me dit ooit ergens zien zeggen? Volgens mij niet. Ik vind het jammer dat je er zo over denkt.
Volgens mij begrijpen we mekaar niet helemaal. :rolleyes:
Ik wilde je standpunt juist verdedigen. Als jij een club wilt oprichten doe je dat onder jouw eigen voorwaarden. Wat die zijn bepaal jij, en als mensen het er niet mee eens zijn hoeven ze geen lid te worden.
Er zit voor niemand een verplichting aan om bij de club te komen. Dus maak jij lekker je clubje precies zoals jij het wilt. :thumbup:
Was dus niet bedoeld om je aan te vallen of af te kraken. ;)
Sjoes 85
17-09-2007, 17:54
Volgens mij begrijpen we mekaar niet helemaal. :rolleyes:
Ik wilde je standpunt juist verdedigen. Als jij een club wilt oprichten doe je dat onder jouw eigen voorwaarden. Wat die zijn bepaal jij, en als mensen het er niet mee eens zijn hoeven ze geen lid te worden.
Er zit voor niemand een verplichting aan om bij de club te komen. Dus maak jij lekker je clubje precies zoals jij het wilt. :thumbup:
Was dus niet bedoeld om je aan te vallen of af te kraken. ;)
Ah, kijk eens aan. Gelukkig maar! Nadeel van een forum is dat je niet altijd kunt zien eraan hoe iemand het bedoelt wat hij egt he;)
Excuses voor de misinterpretatie!
groeten, Dennis
Sjoes 85
17-09-2007, 18:18
Ik heb eens op internet gezocht naar de diverse mogelijkheden die er zijn een vereniging op te richten.
Er zijn dus drie mogelijkheden:
1. Vereniging met beperkte rechtsbevoegdheid
2. Vereniging met volledige rechtsbevoegdheid
3. Stichting
Stichting valt af, das met het doel geld in te zamelen en dergelijke. Bovendien is het verboden dat er leden zijn.
Optie 1 of 2 dus. mijn voorkeur gaat uit naar optie 1: minder gesodemieter met de belasting en geen strenge eisen.
Wat vinden jullie ervan?
http://www.kloosterman-training.nl/verschil_stichting_vereniging.htm
Golf 1979
17-09-2007, 22:22
owkeej, dat is duidelijk!
Wat zeggen de anderen (aspirant-leden) die al hier in deze thread hebben gereageerd m.b.t. een bijeenkomst ergens in het midden van het land, zodat onder elkaar over de regels kan worden afgestemd, leden met een functie (voorzitter, secretaris en penningmeester)kunnen worden gekozen en zo dus ook definitief die nieuwe Golf 1 club kan worden opgericht?
Voor ik het vergeet, nogmaals voor alle duidelijkheid, ik ben er niet bij, ik heb (voorlopig) genoeg aan de Golf 1 IG, wil me dan ook voor de rest, ori of getuned of iets daartussen in(dat maken jullie maar zelf onder elkaar uit), er verder niet meer mee bemoeien. :)
Goed plan mee eens
Golf 1979
17-09-2007, 22:24
Zo, das weer een mooie discussie hier zie ik.
Bij deze even wat antwoorden op wat kreten van jullie.
@rhwp (thanks voor je opbouwende steunbetuiging;): de tips die ik kreeg in Assen hadden te maken met hoe de je club opbouwt, dat je rustig aan moet beginnen (niet meteen teveel leden, omdat elkaar dan niemand kent).
Ook met enkele mensen discussie gehad over wat je wel toelaat en wat niet. Velen vonden toch dat als het een Golf 1 club is, je alleen Golfjes 1 moet toelaten. Die punten heb ik opgepakt.
Belangrijk in mijn ogen is alles eens rustig op een rij zetten, klein beginnen en dan zien we wel. De mensen die interesse hebben in lidmaatschap van de golf 1 club zijn over het algemeen mensen die dat tot nu toe net als mij missen.
Twee mensen daarvan gaven concreet aan interesse te hebben in het meehelpen/organiseren/meedenken van het oprichten en dergelijke.
De meesten echter willen alleen lid zijn en verder geen bevoegdheden/'verplichtingen' of wat dan ook hebben.
Concreet heeft echter nog niemand zich aangemeld via de email, terwijl hiernaar wel verwezen werd op de flyertjes. Ik ben benieuwd wie dit alsnog gaat doen dan.
@Typ17: ik ben van mening dat jij er ook bij hoort. Wij delen grotendeels dezelfde mening als het om soort auto gaat, en wat we wel en niet willen. Bovendien ben je een prima kerel.
@Stefan2: naar mijn idee vervult het maken van een database niet mijn wens. In mijn beleving heb ik een club voor ogen waar men elkaar treft, tochtjes rijdt en ervaringen uitwisselt. Een database kan altijd wel, maar staat verder af van mijn idee bij een club.
@Tjaap&Typ17: enerzijds mijn wensen, anderzijds moet het realistisch en haalbaar blijven een Golf 1 club op te richten. Maar ik blijf zeggen: alleen kan ik het niet!;)
@Breadfan83: je aanname dat het mij alleen erom gaat welke auto's de leden rijden is naar mijn idee voorbarig. Heb je me dit ooit ergens zien zeggen? Volgens mij niet. Ik vind het jammer dat je er zo over denkt.
Waar het mij om gaat is het behouden, koesteren en in ere houden van de golf 1, zoals hij ooit door VW afgeleverd is. En wat subtiele details, cq verlaging, uitlaatsysteem dan wel velgen of andere motor heb ik geen moeite mee. Maar het originele staat centraal.
Wat aantal leden betreft: te snel groeien ga je als club snel aan kapot. Daar moet dus voor gewaakt worden.
Daarbuiten denk ik dat vanuit serieuze geinteresseerden genoeg animo is om deel te nemen aan de club.
Vandaag heb ik een rondrit gedaan met de Belgische VW Original Golf 1 Club, daar hebben ze de club als vriendenkring/vereniging opgezet. Dat betekent geen statuten, oprichtingsaktes en allerlei ingewikkelde dingetjes;)
Denk dat we dat hier ook maar moeten doen.
mbt 'meeting point': ik zit zelf te denken aan een donder/vrijdag avond in omgeving Arnhem. Rond een uurtje of 7, half 8. Wat denken jullie ervan?
ook mee eens
Der Typ Siebzehn
17-09-2007, 22:33
Dus Dennis(Sjoes 85), ga maar eens op zoek naar een lokatie in het midden van het land...
of weet een forum member die daar (Utrecht/Gelderland) woonachtig is een goede lokatie voor een vergadering? Is natuurlijk nog beter :thumbup:
Ik heb eens op internet gezocht naar de diverse mogelijkheden die er zijn een vereniging op te richten.
Er zijn dus drie mogelijkheden:
1. Vereniging met beperkte rechtsbevoegdheid
2. Vereniging met volledige rechtsbevoegdheid
3. Stichting
Stichting valt af, das met het doel geld in te zamelen en dergelijke. Bovendien is het verboden dat er leden zijn.
Optie 1 of 2 dus. mijn voorkeur gaat uit naar optie 1: minder gesodemieter met de belasting en geen strenge eisen.
Wat vinden jullie ervan?
http://www.kloosterman-training.nl/verschil_stichting_vereniging.htm
Optie 1 lijkt mij ook een prima ding om als klein cluppie te beginnen.
BTW, hoeveel geinteresseerden zijn er nu eigenlijk, vooral ook voor een eerste meeting? Want ik lijk wel super fanatiek, maar voor 3 man bij elkaar heb ik nog net ff geen zin om een tank leeg te rijden weet je. Voornamelijk dan om de financien, studentje he :D
Dat ik zo fanatiek lijk/ben is ook vooral omdat ik het een mooi initiatief vind. Ik heb weinig met mensen die hun wagen volledig verbouwen en tunen. Zitten zeker wel hele gave wagens tussen, maar tis niet mijn ding, ik zoek het iets meer low profile en gewoon genieten. Als dan mensen van te voren al gaan lopen zeuren, dat kan ik niet hebben.. Geef het toch een kans denk ik dan :) En dat ik dan Type17 probeer te overtuigen heeft eigenlijk te maken met het diezelfde kans geven: Als men van te voren al aan de zijlijn gaan staan is het helaas te vaak gedoemd te mislukken... :(
Ja ik weet het, ik houd mezelf ook afzijdig wat betreft een regelfunctie maar probeer als 'tegenprestatie' wel anderen te enthousiasmeren en met ideeen te komen ;)
Maar als ik het zo lees komt dit er wel :thumbup: Jammer dan NL dan als klein landje toch nog zo groot kan zijn ineens (maastricht-groningen) :tongue:
Sjoes 85
18-09-2007, 19:34
Optie 1 lijkt mij ook een prima ding om als klein cluppie te beginnen.
BTW, hoeveel geinteresseerden zijn er nu eigenlijk, vooral ook voor een eerste meeting? Want ik lijk wel super fanatiek, maar voor 3 man bij elkaar heb ik nog net ff geen zin om een tank leeg te rijden weet je. Voornamelijk dan om de financien, studentje he :D
Dat ik zo fanatiek lijk/ben is ook vooral omdat ik het een mooi initiatief vind. Ik heb weinig met mensen die hun wagen volledig verbouwen en tunen. Zitten zeker wel hele gave wagens tussen, maar tis niet mijn ding, ik zoek het iets meer low profile en gewoon genieten. Als dan mensen van te voren al gaan lopen zeuren, dat kan ik niet hebben.. Geef het toch een kans denk ik dan :) En dat ik dan Type17 probeer te overtuigen heeft eigenlijk te maken met het diezelfde kans geven: Als men van te voren al aan de zijlijn gaan staan is het helaas te vaak gedoemd te mislukken... :(
Ja ik weet het, ik houd mezelf ook afzijdig wat betreft een regelfunctie maar probeer als 'tegenprestatie' wel anderen te enthousiasmeren en met ideeen te komen ;)
Maar als ik het zo lees komt dit er wel :thumbup: Jammer dan NL dan als klein landje toch nog zo groot kan zijn ineens (maastricht-groningen) :tongue:
HELEMAAL MEE EENS!!
momenteel 8 inschrijvingen, ik zal deze personen een email sturen met het verzoek in omgeving Arnhem bij elkaar te komen. Niet Arnhem zelf, dat is minder goed bereikbaar met drukte en zware onlogische onoverzichtelijkheid (ik spreek uit ervaring:D).
Bijeenkomst met 3 man zie ik ook niet zitten, beetje weinig inderdaad. Dus ik ga mn best doen!
Golf 1979
18-09-2007, 21:26
we wachten af ben benieuwd met hoeveel we zullen zijn.....
Sjoes 85
08-10-2007, 20:41
Hallo allemaal!
zondag 4 november rond de klok van 2 uur wordt er een bijeenkomst georganiseerd in Amersfoort voor alle aspirant leden van de VW Golf 1 Original Club NL!
Iedereen die interesse heeft is welkom!
Wat gaan we bespreken:
- waar moet je aan voldoen om lid te worden
- welke identiteit
- inrichting evenementen
- verdeling taken binnen club (secretaris, penningmeester enz)
- wat willen we wel, wat willen we niet
En uiteraard: KENNIS MAKEN MET ELKAAR!!
Aspirant leden hebben reeds een uitnodiging in de email-inbox.
Degene die ook wil komen maar de uitnodiging niet ontvangen heeft, laat het mij even weten aub, dan kun je je aanmelden--> dennisdremmen@gmail.com
Ik kijk er al naar uit!
groeten!
Sjoes 85
06-11-2007, 18:12
Hallo allemaal,
bij deze weer (en tevens de laatste) update omtrent de Golf 1 Club NL:
Ik heb voor mezelf geconcludeerd dat het erg moeilijk gaat worden een Club voor originele Golfjes 1 op te richten. Naar mijn idee is het draagvlak niet groot genoeg, en is er momenteel niet genoeg animo in NL een golf 1 club op te richten.
Daarover heb ik onderstaand emailtje naar de aspirant leden gestuurd. Voor de overige mensen die geinteresseerd zijn hier alsnog de inhoud daarvan:
Als ik de afgelopen periode op een rijtje zet, moet ik concluderen dat ik zelf ook erg weinig tijd heb om me in te zetten voor de club.
Bovendien zijn er slechts enkele mensen geinteresseerd in een soort van bestuurlijke rol, wat het moeilijk maakt een club op te richten. Daarvoor moet je immers met diverse mensen zijn (dan kun je de club als vereniging registreren bij de KvK). Ik neem dat niemand kwalijk, maar het maakt het niet eenvoudig om uberhaupt iets te kunnen starten. Ik denk er daarom aan om het bijltje erbij neer te gooien.
Mocht er dan ooit meer animo zijn voor een club, kan ik eventueel besluiten het nog op te pakken. Naar mijn idee is er momenteel niet genoeg behoefte om een Golf 1 club te kunnen oprichten en te behouden.
Samenvattend: voorlopig geen actie van mijn kant, ik laat het even voor wat het is. Mochten jullie daar andere ideeën over hebben, of vragen, of tips, stel ze gerust. Ik zal het ledenbestand wat ik heb niet weggooien, maar wegzetten op de harde schijf. Mocht er ooit iets van de grond komen, zal ik jullie opnieuw benaderen naar eventuele interesse.
Ik hoop desondanks jullie allemaal wel een keer in levende lijve te ontmoeten, bij meetings bijvoorbeeld!
Groeten, Dennis
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.