View Full Version : restauratie Golf 1 GTI
vanavond weer aan het klussen geweest.
Zaterdag start problemen,vandaag de stekker van de injectoren 12v gegeven.Dat scheelt een berg.Schrikken ze van en gaan open.
Dus weer starten erna..........................en hij doet het!!!!!!!!!!!!!!
Christiaan
30-09-2004, 20:25
'kee dan!
Heerlijk zeker? Om het bekende geluid weer te horen!
Heej Chris, ik zag zondag je gele oude type 1 (die van GTi Mag) nog in Assen! Hij zag er mooi uit! Alleen heeft ie alleen originele GTI achterbank en nog steeds die donkerblauwe stoelen voor... Hij zag er super uit!
@ rene........................die auto is oranje............Harley-Davidson oranje om precies te zijn.
Maar klinkt goed ja dat geluid!!!!!!!!!!!!!!
@ rene........................die auto is oranje............Harley-Davidson oranje om precies te zijn.
Maar klinkt goed ja dat geluid!!!!!!!!!!!!!!
sorry, ben af en toe een beetje kleurendoof....maar twas em wel hoor!!
Zwart stalen bumpers, alleen zaten die velgen er niet onder die er toen onder zaten, waren van die 3 delige borbets....maar goed, daar rijdt iedereen al mee :wink:
super chris, ziet er goed uit. Is mijn vorige auto toch nog goed terecht gekomen!!
Dank je Marc.......................ach, zo rommel ik maar wat aan he, moet toch wat doen om van de straat te blijven. :)
super om dit allemaal te zien , Klasse hoor . ook de keuze van de kleur :) (zelfde als ikke)
Kijk al een tijdje mee met je project, maar ben net geregistreerd dus gelijk maar ff posten. Vind het echt een ontzettend mooie auto en ben echt super benieuwd naar foto`s als ie echt helemaal af is. Op de laatste foto is die echt blauw valt me nu pas op.. leek op eerdere foto`s net of ie beetje groen/blauw was :)
Misschien kun je ook es naar mijn project(je) kijken en heb je nog wat goede info: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=5253
Twijfelde nog tussen RS bumper met kukeleku gaas of orgineel, maar toch maar orgineel eronder.................de 2-delige GTI spoiler.
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8165&mode=normal
Twijfelde nog tussen RS bumper met kukeleku gaas of orgineel, maar toch maar orgineel eronder.................de 2-delige GTI spoiler.
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8165&mode=normal
goeie keus!!!!
hele mooie auto
Nog aan het sparen voor het linker knipperlicht?:)
Heel erg mooi project! Blijft een schande dat we in NL van die lelijke kentekenplaten voor op de auto moeten plakken.
Dennis@polo86c.nl
06-10-2004, 21:33
Liever een lelijke kentekenplaat als een lelijke RS-bumper ;)
Superproject, hoop binnen een x-aantal jaren ook een dergelijke restauratie uit te hebben gevoerd van een Polo 2 GT G40.
Volgens velen de enige echte opvolger van de Golf 1 GTI :)
Heeft precies dezelfde kleur trouwens: helios-blau metallic. (donker bij weinig licht (goh :rolleyes: ), en bijna paars in de zon)
Hele puike restauratie chris !!!! Keep up the good work.
Grtz............. LRR
originele voorbumper vind ik super zo!!
:)
Christiaan
07-10-2004, 07:22
Idd, blij dat je de originele bumper eropgezet hebt.....ziet er erg lekker uit zo!
"idd, blij dat je de originele bumper eropgezet hebt.....ziet er erg lekker uit zo!"
Neem aan dat je wel begreep dat dat van die RS bumper een geintje was...........
Wanneer gaat ie zakken? Hij staat wel een beetje aan de hogekant zo?
"idd, blij dat je de originele bumper eropgezet hebt.....ziet er erg lekker uit zo!"
Neem aan dat je wel begreep dat dat van die RS bumper een geintje was...........
:biggrin: gelukkig maar!!
Vandaag eerste rit maken als goed is....................weet iemand waar ik een filmpje kan uploaden?????????
Wat een mooie auto heb je er van gemaakt, vakmanschap!
Christiaan
10-10-2004, 18:29
WOW! Cool fillmpie!
Jammer ik kan het niet zien..
Kan hem ook niet zien , tis een MOV bestand helaas.
Christiaan
10-10-2004, 18:55
ff quicktime installeren.... www.quicktime.com
Pedaalemmer
11-10-2004, 10:14
http://www.download.com/3001-2139-10287364.html
Cool filmje Chris!! Heb je hem nou al rijdend dan??? Veel succes en plezier ermee he!! echt super gedaan!!
Rijd nu wel ja,remt alleen nog niet..............Maar al rijdend klinkt het helemaal verschrikkelijk :)
vwleusden
13-10-2004, 21:42
Verwacht alleen niet dat de mijne er zo uit ziet zaterdag :p
hahaha, nee hoor, zal opzeker beter zijn dan hoe de mijne was....................
vwleusden
13-10-2004, 21:45
ich habe keine ahnung ;)
jaa heb het gezien, klinkt mooi hoor een G-60 . toppieeee
Pedaalemmer
15-10-2004, 10:30
dus filmpjes waarin ie driftend bochies neemt en burnouts maakt kunnen we nog wel ff vergeten? :D
yep, moet eigenlijk de G-lader nog een soort van inrijden................
Hoop om hem ooit op 1 of andere meeting tegen te komen.
Is echt een golf van in m'n ''golf1 top10''
Heeel goed gewerkt.Chris ik kijk al uit naar een volgend project van je!!
vwleusden
16-10-2004, 09:47
Over een uur á 1,5 uur is hij weer bezig met de golf 1 :p
Blijft een mooie kleur he Chris :)
http://www.golfvr6.net/images/d.seinstra/domi8.jpg
This is my car :)
WOW!! das een erg mooie kar man!! pirelli toch? ook met de gepolijste wielen.. geweldig!!:D
JA een originele pirelli :p , En nee,het zijn geen gepolijste wielen :D Deze glimmen namelijk zoveel omdat ze nieuw zijn :tongue:
Verders is de auto bijna in de zelfde staat als die van chris :)
in dezelfde staat of uitvoering? .... :D
Dan moet hij wel heel erg strak zijn !! Heb je zelf al een topic gestart met foto`s van jouw Pirelli?? zou wel graag wat meer foto`s willen zien !! super!
Wil ik wel eens een foto van je bodem zien.................. :biggrin:
hahaha die van Chris zal wel iets schoner zijn.... en witter :p
MauSeR35
17-10-2004, 12:35
wouw ziet er echt op uit! weer een golf 1 gered! en hoe
johangolf1
17-10-2004, 12:46
en hoe hij is onwijs man...
ben net nog effe op de zaak geweest effe stiekem wezen kijken :P
haahha moest effe de ambulance terug brengen dus gelijk maar effe gekeken wat ie gedaan had zaterdag...
Das het enige dat ik niet mooi vind aan je gti chris, maar ach wie ben ik om dat te oordelen hahaha.
@pirelligti..................die kleur is orgineel zo op de bodem..........alleen vanaf de fabriek zit er gedeeltelijk wat nevel overheen van de carosserie kleur, en wax/tectyl.............
Het zal wel origineel van maar gelukkig zie je het niet.;) Maar dat maakt je auto niet minder mooi hoor:)
R E S P E C T meer heb ik niet te zeggen
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=9053&mode=fullsize
na ruim een half jaar hobbieen...........even geen tijd/plek en zin meer.
Dus staat de GTI nu in de stalling voor zeker een half jaar.(komt ook een nieuw huis aan,dus heb daar de tijd voor nodig)
volgend jaar gaan we hem af maken,en met de winter zou ik er toch niet mee gaan rijden.
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=9054&mode=fullsize
johangolf1
14-11-2004, 11:13
staat daar best en ja dr staat een echte westlandse caravan naast zo te zien :p
Het is en blijft een super auto!!
Tof man!
ben je er inmiddels al uit waarom je auto nou niet remde dan?
Strakke bak chris !!! Maar ff een time-out op z'n tijd is ook niet verkeerd.
Kun je weer gaan brainstormen voor nieuwe ideeen !!!!
Grtz............ LRR
Pedaalemmer
14-11-2004, 13:20
In hoeverre is hij klaar?
Klasse ,en goed beschermd hoor. ;) Wees er zuinig op joh. Hopelijk staat ie veilig gestald .:)
Franklin
14-11-2004, 13:34
op deze manier wordt mijn cabrio ook gerestaureerd :P kost wat tijd en geld maar het is de moeite waard!!!
vwleusden
14-11-2004, 13:37
In hoeverre is hij klaar?
hij mist de ramenlappers nog :p te veel werk om te monteren :wink: :biggrin:
klopt,die wissers is nog het enige.....................
en nog wat kleine dingen,zoals deurpanelen ed.
Bij elkaar allemaal een goeie dag werk nog........
klopt,die wissers is nog het enige.....................
en nog wat kleine dingen,zoals deurpanelen ed.
Bij elkaar allemaal een goeie dag werk nog........
wat was er nou mis met de remmen dan? ben je daar nog snel uitgekomen?
wat was er nou mis met de remmen dan? ben je daar nog snel uitgekomen?
waarschijnelijk is de hoofdremcilinder opbrengst te weinig voor de grotere G60 klauwen voor.
Gaan we van de winter in verdiepen welke dan wel de juiste opbrengst zal leveren.
Rallye-VR6t
14-11-2004, 21:29
waarschijnelijk is de hoofdremcilinder opbrengst te weinig voor de grotere G60 klauwen voor.
Gaan we van de winter in verdiepen welke dan wel de juiste opbrengst zal leveren.
Heb ook enige tijd met grote remmen op de standaard hoofdremcilinder gereden, en dan ging prima.
Daar hoeft het dus niet aan te liggen.
Heb ook enige tijd met grote remmen op de standaard hoofdremcilinder gereden, en dan ging prima.
Daar hoeft het dus niet aan te liggen.
Dan heb ik geen idee waar ik het probleem dan zou moeten zoeken?!!? :confused:
Rallye-VR6t
15-11-2004, 10:03
Dan heb ik geen idee waar ik het probleem dan zou moeten zoeken?!!? :confused:
Lucht?
Lekke hoofrem, zeker als ze een tijdje droog hebben gestaan.
En als je alles hebt vernieuwd, zou ik voor lucht kiezen....dat kan lang duren.
Weet niet of je het handmatig hebt gedaan, of met perslucht remolie door voeren?
Anders even naar een garage met een persluchtapparaat voor remolie.
Scheelt je veel werk.
heb alle manieren gedaan en ook nog eens bij een garage laten doen.................alles nieuw..............2e nieuwe hoofdremcilinder erop...............maakt allemaal niks uit
over een half jaar gaan we weer met frisse moed verder..........
Super MK1 , echt zalig... :D
johangolf1
24-02-2005, 12:33
moet het eerlijk toegeven.................jou GTI is veel stoerder en mooier en strakker en sneller dan die ouwe Golf LS van mij Chris..........ben erg jaloers op jou fijne collega dat je bent..........
Knappe wagen. Echt respect voor alle arbeid die hier in is gegaan tot nu toe.
johangolf1
25-02-2005, 18:34
jij ben lekker bezig he chris onder mijn naam comentaar geven whahahah...
je ben gewoon jaloers op mijn karperlip :p
bvdkruijt
25-02-2005, 19:02
Dat ziet er echt gaaf uit Chris, mijn complimenten, het is echt een heel gaaf golfje!
en..... rijdt ie alweer? :)
Henk_Pigo
04-05-2005, 16:32
Het is al heeeel lang erg stil hier in dit topic!
chrisjuh
04-05-2005, 16:44
jah jammer.... :frown:
Mijn kwijl is al opgedroogd.................he Chris...............nog nieuws ???
Of zit je in Karinthië ???
Grtz.................. LRR
Ik eis foto`s en filmpjes !
cabbyG60
05-05-2005, 21:52
Hoi chris, heb jou project eens doorgenomen. Dit is wel 1 van de betere projecten wat ik ooit gezien heb . Echt een knap staaltje vakwerk.
Ivm die hoofdremcilinder. Ik denk ook dat uw hoofdremcilinder te weinig opbrengst heeft. Er zijn 2 types diameter 20 (dacht ik) en 22mm. Bij G60 klauwen heb je dus deze van 22mm nodig. Ik dacht dat deze ook terug te vinden zijn op mk2 GTI's vanaf een bepaald bouwjaar.
Greetz
Jan
Rallye-VR6t
05-05-2005, 22:21
Hoi chris, heb jou project eens doorgenomen. Dit is wel 1 van de betere projecten wat ik ooit gezien heb . Echt een knap staaltje vakwerk.
Ivm die hoofdremcilinder. Ik denk ook dat uw hoofdremcilinder te weinig opbrengst heeft. Er zijn 2 types diameter 20 (dacht ik) en 22mm. Bij G60 klauwen heb je dus deze van 22mm nodig. Ik dacht dat deze ook terug te vinden zijn op mk2 GTI's vanaf een bepaald bouwjaar.
Greetz
Jan
Maakt niks uit, remmen doet ie echt wel.
Alleen je pedaalslag wordt langer meer niet.
Heb er tijden mee gereden, zonder problemen.
MAAR, het remt wel een stuk beter met een 22mm.
Let er wel op, niet alle 22mm pompen hebben een verstelbare stang die op het rempedaal komt.
Chris........................
Ik zie een foto in the gallery met een zeer verheugende tekst eronder !!!!!!!!!
Vertel kerel, ga je verder met je superproject ????????????
Grtz.............. LRR
Wil best verder gaan aan dat hok...........maar tijd en plek is een probleem...
als je tijd hebt om te forummen heb je ook tijd voor je ride...
vw roadwarrior
10-10-2005, 21:05
super auto!!
ben benieuwd hoe die er int echt uit ziet
polonick
18-11-2005, 18:03
heb hem zaterdag gezien zag er super uit
wordt weer tijd voor te sleutelen ;)
polonick
27-11-2005, 12:33
boe
pfffffffffffffffff................precies 1 jaar verder..........
Morgen(zaterdag) ga ik hem uit de mottenballen trekken!!!!!!
GTI mag een paar weekjes op me werk staan.....hoop hem dan 99% af te krijgen.......en dan gaat ie weer een stalling in (andere....)
kee dan!! succes ermee!!!
enne... ff paar foto`s van maken hè :)
Super Chris !!!!!!!!!! Hou ons op de hoogte he !!!
Grtz............ LRR
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/PC100387.JPG
Na ruim 1 jaar weer buiten........vanochtend om 8.00 door de mist heen naar me werk gesleept......
Voor het eerst sinds de restauratie weer gewassen,en het 1 en ander klein spul gemonteerd......(voor de oplettende kijker thuis............ja,ik heb een linker knipperlicht erin hoor!!)
Ook nog even door de straat gereden .....bij 110 vond ik het wel ff best.......zonder remmen.......... :iamwithst
corrado-usa
10-12-2005, 14:22
ziet er goed uit, mooi kleurtje
Der Typ Siebzehn
10-12-2005, 16:45
Na ruim 1 jaar weer buiten........vanochtend om 8.00 door de mist heen naar me werk gesleept......
Voor het eerst sinds de restauratie weer gewassen,en het 1 en ander klein spul gemonteerd......(voor de oplettende kijker thuis............ja,ik heb een linker knipperlicht erin hoor!!)
Ook nog even door de straat gereden .....bij 110 vond ik het wel ff best.......zonder remmen.......... :iamwithst
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!! daar ga je toch niet mee in de winter rijden? :chair: Daarvoor bestaan toch andere, nieuwere, minder perfect + zeldzame auto´s, of pak anders daarvoor een fiets cq openbaar vervoer of carpool met `n collega.
mooi man... van t zomer weer ff een paar meetingkjes pakken...
Super TWIN :D Toch maar niet verkopen he ;)
En mijne nogmaals :D
http://www.golfvr6.net/images/d.seinstra/domi2.jpg
En hier mijne met zijn andere TWIN :D (corne smit)
http://www.opensourceshop.nl/DSCF1403.JPG
Chris, ik heb ooit het restauratieverslag gelezen van een de Tomaso Pantera. Daarvan deden de remmen het ook niet goed, ondanks diverse keren ontluchten. Uiteindelijk was het probleem dat ze de klauwen ondersteboven (en dus waarschijnlijk ook links/rechts omgewisseld) gemonteerd hadden. Toen ze het omwisselden was het probleem opgelost.
Misschien l#l ik uit mijn nek en is dit niet mogelijk bij een Golf, maar misschien is het de oplossing voor je probleem.....
PeterZ............had een idee kunnen zijn ja,maar alle remmen zitten zoals ze horen.....helaas.......anders had ik allang gereden..
Meetlint
10-12-2005, 20:10
Zoooooo ga je nou eindelijk een keer langs komen?????
is goed...........maar niet met de GTI.........gaat na oud en nieuw andere stalling in.....kom wel met me ander racemonster..........
Het probleem kan liggen aan het gebruiken van de verkeerde hoofdremcilinder(voor een auto met trommels achter, deze hebben namelijk achter een lagere remdruk nodig), je hebt er een nodig die ook wordt gebruikt bij auto's met orgineel schijven rondom gti 16v golf 2 bv., tevens moet je de terugslagklepjes die orgineel op de remleidingen zitten bij een type 1 verwijderen, anders werkt het systeem niet naar behoren. (ik dacht ze er gewoon tussen te zien zitten). Mooie auto een keer niet zo'n tupperware auto, maar een echte.
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=6843&mode=fullsize
dit lijken mij de betreffende ventieltjes/klepjes te zijn die er volgens mij tussen uit moeten wil je een goede remdruk hebben, maar ik kan het mis hebben het is voor mij al weer jaren geleden dat ik daar mee bezig ben geweest.
Ach dit is al knetter oud zal wel niet meer van toepassing zijn.............
Ik heb die "klepjes" er gewoon tussen zitten op de mk1 met achter ook schijven (36) van een golf2. Ook de remdrukverdeler zit er gewoon tussen (bij achteras). En dat werkt goed. :confused:
Yeah baby Yeah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vandaag illigaal al iets van 50 km gereden..............zonder APK en wegenbelasting....(ik weet het....ben een boefje....) :redface:
Wat blaast dat ding zeg.... :woowoo: (ok,na 1 jaar een POLO GT coupe met 55pk,is alles al gauw snel voor je gevoel)......en dit is nog maar het begin van de pk's...nu alleen een andere poelie erop............maar binnenkort nokkenas en chip en nog kleinere poelie erop...
Vandaag laatste APK verplichte dingen gedaan.......nieuwe claxon gemonteerd,bedrading van de lamdasonde vastgelegd,schroefset 4 cm omhoog gedraaid achter ivm het loshangen van de veren bij uitgeveerde stand op de 2 koloms brug......
Ook een schakelaar bij het rempedaal gemonteerd voor de remlichten (functie zat voorheen in de orginele Golf 1 hoofdremcilinder)
De rechter stoel gemonteerd,alles nog een keer nagelopen..........maandag voor de APK........
snellesjaak
11-02-2006, 19:50
Succes met de APK. Na alle moeite, tijd en geld die in je project is gaan zitten zou het super zijn als je maandag weer (legaal) de weg op kan.
ssssssssswwwwwwing! mooi man
super chris!! super!!! 26 maart ff een blokkie om? :D
Rallye-VR6t
11-02-2006, 21:09
Maw, je remprobleem is opgelost?
En wat was het nou, gewoon ordinair lucht?
yup (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=17551&page=3)
MauSeR35
12-02-2006, 21:35
mooi weer een mooie bak er bij op de weg!
rallye16vt
12-02-2006, 23:15
Ja een hele mooie auto :)
Yeah chris slippen met dat ding hahahhah...
en 26 Maart mee naar de Volksforum meeting natuurlijk...
:eek: Heerlijk topic dit! Super uitgevoerde restauratie!! Mooi weer helemaal in originele stijl. :hitit:
En ook nog mooi een originele Hollander!
pff............ga niet voor de 3e keer het hele verhaal typen....(reply uploaden lukte steeds niet..)
FF snel...G lader lekte,is weer gemaakt,gelijk gepolijst....nu is het weekend..
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/P3040355.JPG
Rallye-VR6t
04-03-2006, 18:13
Hele maal mooi mooi mooi....
Heb vandaag nog een orgineel VW achterpaneel dus met lampen, en achterklep gescoord.
Nagelnieuw.
Dus ooit gaat de mijne ook.....ooit als ik alles heb.
:)
ok dan chris...
hoorde van me pa dat ie vandaag weer effe gekeken had naar je apparaat e dat je Lader weer gereviseerd is...
beter man ik ga morgen effe kijken bij mijn broertje's G60 welke computer erin ligt vanmiddag eigelijk vergeten :redface:
maar ja dat komt denk door de indruk van de 76 er :cool:
je hoort me morgen mzzls...
Stefan MK1 ask
06-03-2006, 17:04
Ik zou in zo'n auto denk ik niet eens durven rijden,
strak hoor......
restec-p
Chris !!!!!!!!!!!
Gaan we weer loos ??????????
Ziet er netjes uit, je glimmende ladertje. Is hij verder helemaal klaar nou ???
Grtz............. LRR
nee,moet nog steeds apk op,interieur is nog niet helemaal klaar (onderbouw dashboard,deurpaneel enz)
CO blijft hoog,daardoor geen apk....en het is zo 26 maart....zal wel weer een meeting missen ben ik bang..
Black Devil
07-03-2006, 19:28
neeeeejjj ik wil hem zien en vooral horen ;)
golf mkII 16v
07-03-2006, 21:50
vette wagen blijft zn 1 en zeker deze goed bezig
ben zelf aan een 78er begonnen alleen is nog lang niet zo ver
maartenunplukt
07-03-2006, 22:12
echt... heb net het topic doorgelezen
te mooi! houd me uit de buurt, want ik kwijl die kar onder, zeker als de motorkap open staat.
cabrio16v
17-03-2006, 09:52
heel vet,.. !!!
heb gelijk maar ff 5sterren op deze thread gedrukt ... want zo'n restauratie zien we hier niet vaak :wink:
succes met de kleine probleempjes... en we zien hem op de meetingen :D:D
grtz bauke
Nou,eindelijk gaat het maandag gebeuren....APK !!
Het hele gekloot met de CO..........was een defekte ontsteking....en die ontregelde de computer..enz enz...Andere erin....en CO gelijk naar 1,5 %..
Maar afmelden kon niet meer ivm de tijd...dan maandag maar..
vwlunatic
17-03-2006, 19:57
na lange tijd dus weer lekker rijden met de type 1 succes maandag, weer 1tje gered
Ook lekker............CO opgelost dus....
Dag erna een stukje rijden.......ineens veel herrie...........is de G-lader overleden... :eek:
Filter eraf gehaald enz...in de lader gekeken....verdringer in 2-en.....kut...
Heb nu een gereviseerde en bewerkte besteld,en heb die als meezit zaterdag binnen...maar de Volksforum meeting ga ik niet halen...
Retro Mania zal de 1e meeting worden....(hoewel...kan zo weer iets tegenzitten natuurlijk....)
zo das mooi balen chris...
Retro gaat ik ook heen kunnen we samen op rijden als je me Polo bij kan houden natuurlijk...
haha...momenteel zou ik je niet eens bijhouden...Maar ga vanmiddag mn gereviseerde en bewerkte lader halen....
Eerst inrijden,en daarna gelijk kleine poulie,chip en nokkenas erin...
suc6 chris.
Hoop dat mijne met de tijd ook goed zal lopen .Ben ook bezig met inbouw van G60 in de heliosblauwe pirelli ;)
Rallye-VR6t
25-03-2006, 09:37
suc6 chris.
Hoop dat mijne met de tijd ook goed zal lopen .Ben ook bezig met inbouw van G60 in de heliosblauwe pirelli ;)
En die moet nu toch wel eens klaar zijn.... :D
En die moet nu toch wel eens klaar zijn.... :D
Dat zal nog wel ff duren ;)
chris, hoe kan je die zwarte dealerplaten bestellen? of snappen ze dat wel als ik erom vraag?
Is een speciaal bestel nummer voor MellyVille........maar als je een magazijn medewerker treft die door denkt,kan die het wel bestellen hoor.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/P4020413.JPG
Ja,zo hoort een G-lader er niet uit te zien natuurlijk..............en een herrie dat ie maakt als je rijd zo :D
Zaterdag een gereviseerde en bewerkte lader gemonteerd,en ben die nu aan het inrijden...
Ook gelijk alle bochten en buizen en intercooler doorgespoelt...wat kwam daar een gruis en troep uit zeg...
je moet er ook geen doekjes in laten zitten Pornstar :tongue:
maniacmark
02-04-2006, 19:05
Ontzettend gaaf project
veel suc6 met je lader
en houdt ons op de hoogte
Jurgen Santana
02-04-2006, 19:07
Is een speciaal bestel nummer voor MellyVille........maar als je een magazijn medewerker treft die door denkt,kan die het wel bestellen hoor.
Doordenken? Gewoon het onderdeelnummer opzoeken en bestellen bedoel je.
is een onderdeel nummer die voor intern gebruik is........dus niet voor commercie...dus als je een simpele heb,die in ETKA oid gaat zoeken bij Golf GTI,zal die het niet vinden denk...
Aardig wat schade zeg van een zo'n doekje, goed dat je de rest hebt doorgespoeld
Suc6 met je neue lader!
Rallye-VR6t
03-04-2006, 18:51
Heb je een doekje laten zitten Chris?
Overkomt de beste wel eens. :iamwithst
ja,dan ga je je lader schuren en polijsten,en om te voorkomen dat er vuil in komt,netjes 3 doekjes eringepropt en afgeplakt.........Tja,bleek naderhand dat er 1 doekje is achtergebleven...
Met rijden vond ik vermogen ook erg matig...en na 5 km wat geratel...
Luchtfilter eraf...en dat was even schrikken,zat er een doekje tussen mn verdringer....aai..
Maarja,auto kost toch al veel geld,is ff jammer,maar slaap er niet minder om hoor :D
pornsterren gebruiken altijd doekjes..;)
Rallye-VR6t
04-04-2006, 21:19
ja,dan ga je je lader schuren en polijsten,en om te voorkomen dat er vuil in komt,netjes 3 doekjes eringepropt en afgeplakt.........Tja,bleek naderhand dat er 1 doekje is achtergebleven...
Met rijden vond ik vermogen ook erg matig...en na 5 km wat geratel...
Luchtfilter eraf...en dat was even schrikken,zat er een doekje tussen mn verdringer....aai..
Maarja,auto kost toch al veel geld,is ff jammer,maar slaap er niet minder om hoor :D
Geven we elkaar de hand.
Been there done that...totaly wrecked a chager.... :chair:
zo dat is minder chris...
nou ja nu is ie weer goed dus knallen maar...
pornsterren gebruiken altijd doekjes..;)
:goodpost:
:D
ik heb het allang gezien word een hele mooie golf :D:D
SMOKE TIRES NOT DRUGS
jezus wat een project! echt een vette bak. groetjes www.vw4u.nl
Het geld wat ik nog verdienen moet ;). Mja mooie auto, waar ik nog van dromen kan!
Heerlijk aan het inrijden.........toer er bijna elke dag mee naar mn werk....alleen zit er ergens valse lucht.....fluit als een gek......ergens bij gasklep/inlaat..........iemand idee?
Zover ik zie,zit alles vast en dicht...........maar toch?!
Rallye-VR6t
07-04-2006, 21:39
Heerlijk aan het inrijden.........toer er bijna elke dag mee naar mn werk....alleen zit er ergens valse lucht.....fluit als een gek......ergens bij gasklep/inlaat..........iemand idee?
Zover ik zie,zit alles vast en dicht...........maar toch?!
Als dat geluid een afblaasgeluid is, wat je hebt tot de gasklep half open staat, dan is het je afblaasklep :D
Dus het eleboogje (slang met hitte bescherming) naar je retourpijp zit er niet goed op.
Die zit er wel goed op..........vorige week alle bochten ed er nog afgehad en doorgespoelt ivm geploft lader........
En het geluid zat er al in voor de lader ellende.........
Hoop niet een inlaat pakking oid...ben het sleutelen ff zat :D
Rallye-VR6t
07-04-2006, 21:56
Die zit er wel goed op..........vorige week alle bochten ed er nog afgehad en doorgespoelt ivm geploft lader........
En het geluid zat er al in voor de lader ellende.........
Hoop niet een inlaat pakking oid...ben het sleutelen ff zat :D
Als het blasen is dan is het lucht lekkage van je lader naar motor.
Is het echt fluiten? dan is het lastig, schroef van je stationair regeling nog wel aanwezig? (achterkant gasklephuis)
Een injector die niet goed vast zit?
ja,een 1 tonig fluiten...........verandert niet echt veel bij een hoger toerental..
vwleusden
07-04-2006, 22:18
Ik denk dat ik weet wat het is Chris, aan de achterzijde van je gasklephuis zitten 2 stelschroeven geloof ik. 1 wil er nogal snel uitlopen en dan fluit ie als een idioot ! Je voelt het direct als de motor loopt en je gaat erlangs met je vinger.
Zal morgen eens kijken Dennis...........oja,heb hier een filmpje van ik in jou ex GTI 1.......met veel herrie en rook en zwarte strepen op het beton....:D
vwleusden
07-04-2006, 23:04
En die wil ik wel hebben :rock:
d.hoogland@planet.nl als je wil :)
Ik denk dat ik weet wat het is Chris, aan de achterzijde van je gasklephuis zitten 2 stelschroeven geloof ik. 1 wil er nogal snel uitlopen en dan fluit ie als een idioot ! Je voelt het direct als de motor loopt en je gaat erlangs met je vinger.
Bij mij is die er ook een keer uitgelopen bij me type 2 g60, schrok me wezeloos. Ik dacht gelijk aan de lader.
Maar bleek gelukkig niet zo te zijn. Andere schroef erin en het was klaar
hmmm....waar zit die dan precies??Heb even gekeken...maar zag eigenlijk weinig...
Rallye-VR6t
09-04-2006, 19:43
Als het blasen is dan is het lucht lekkage van je lader naar motor.
Is het echt fluiten? dan is het lastig, schroef van je stationair regeling nog wel aanwezig? (achterkant gasklephuis)
Een injector die niet goed vast zit?
Dat zei ik dus....en het is er maar 1!
vwleusden
09-04-2006, 19:52
hmmm....waar zit die dan precies??Heb even gekeken...maar zag eigenlijk weinig...
Het is voor mij ook al 2 jaar geleden dat ik dat heb meegemaakt. ik weet dat ie aan de achterzijde zit. Wellicht kan Andre het uitleggen ?
Kijk anders even op de motor van Jeroen, of ligt deze nog niet uit de Corrado?
Rallye-VR6t
09-04-2006, 20:11
Het is voor mij ook al 2 jaar geleden dat ik dat heb meegemaakt. ik weet dat ie aan de achterzijde zit. Wellicht kan Andre het uitleggen ?
Kijk anders even op de motor van Jeroen, of ligt deze nog niet uit de Corrado?
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WKICTRIU
Foto doet het niet direct, dus even aanklikken.
Het is het schroefje aan de rechterkant op de foto, daar stel je stationair mee af.
Let op, de afblaaskep is bij dit gasklephuis verwijdert, ivm turbo gebruik.
vwleusden
09-04-2006, 20:13
en de achterzijde ? :)
thnx....maar die is dicht bij mij?!?!Glad en dicht...vaag...
thnx....maar die is dicht bij mij?!?!Glad en dicht...vaag...
Hij zit echt achterop je gasklephuis dat schroefje, in een soort uit stulping.
Anders laat je de motor even lopen en dan ga je met je vinger aan de achterkant van je gasklephuis even voelen. Als er iets ontbreekt cq weg is dan zuigt hij daar valse lucht aan. Op het moment dat je daar met je vinger op gaat dan reageerd je motor daarop, dat hoor je meteen.
Mocht dit het niet wezen dan zou het ook nog een lek in een pakking kunnen wezen, dit kan je controleren door er met remmenreiniger op te spuiten.
Je laat de motor stationair draaien, dan spuit / nevel je met remmenreiniger gericht in de buurt van je inlaat bijv. Als de motor dan anders gaat lopen dan heb je daar ergens een lek in iedergeval.
Remmenreiniger heeft ongeveer hetzelfde effect als dampstart .
Vandaar ook dat hij reageerd als hij dit naar binnen krijgt.
Hoop dat het een beetje te volgen is mijn beknopte uitleg.
:tongue:
Dennis@polo86c.nl
12-04-2006, 12:18
Geven we elkaar de hand.
Been there done that...totaly wrecked a chager.... :chair:
Dan is mijn geluk vast geweest dat het geen doekje was maar een prop papier :eek:
Die vond ik netjes in stukjes door de hele lader (G40, oud type lader) weer terug...
WTF !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Waar zijn mn foto's gebleven??!?!??!?!?!?!HELP!!
Kreeg mailtje van iemand,voor foto's van mn G60 project....want ze waren uit het topic verdwenen!!!...Hmmmm......Iets niet goed gegaan Volksforum dreamteam??
Betaal geen contributie oid,....dus moet mn bek houden natuurlijk...maar ik vind het best wel een beetje erg vervelend dat mn foto's niet meer online staan....(link ze ook door naar mn topic op vortexforums....is nu ook een kaal topic geworden :( )
Wie moet ik oraal plezieren om ze weer online te krijgen? :D
MauSeR35
01-06-2006, 15:53
denk dat ze in het oude album stonden dat nu niet meer actief is dan?!
Timmetje20
01-06-2006, 16:27
Denk dat het zo werkt, hoe meer foto's erbij komen, des te meer oude foto's eruit gaan!
ik had een vraag gepost in het tekoop topic, bedankt om te verwijderen,had nogtans vriendelijk gevraagd om een antwoord...
zoals ik al in het verkoop topic vermeld...ik verwijder niets...doet een moderator..met serieuze vragen kan je me mailen.
Der Typ Siebzehn
11-06-2006, 09:32
jammer dat je hem gaat verkopen.....
Rene' ...hij is nog niet weg hoor...ik rij er af en toe mee...meetings enz...als er iemand met geld voor me staat is die weg,en ik zak niet met de prijs...dus hij is echt nog niet weg:D
Der Typ Siebzehn
11-06-2006, 10:21
Voor die prijs.....?(ik weet welke ;) ) Dat geloof ik je, dat hij dan nog niet zo een, twee, drie weg is, maar wat ik allemaal heb gezien op die restauratiefoto´s (toen ze er hier nog opstonden :D ) moet ik zeggen dat jou auto die (vaste) prijs ook waard is, maar ik zou een verkoop ervan me toch nog eens overleggen als ik jou was, ga je misschien spijt van krijgen.....
heb m vandeweek ook gezien en gehoord super auto top :thumbup:
Yep...........niet te vergelijken met jullie 75er.....maar ik heb ermee leren leven:D
Even wat foto's...hopelijk blijven ze dit keer wat langer op het forum staan dan de vorige keer............anders zo'n saai topic dit.. ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/1.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/3.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/2.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/4.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/5.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/6.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/7.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/8.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/9.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/10.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/11.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/13.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/12.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/14.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/15.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/16.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/17.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/18.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/19.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/20.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/21.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/22.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/23.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/24.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/25.JPG
Inderdaad WOW.....
Dat ziet er werkelijk mega uit!
Zo zag de VW fabriek er in '83 uit :cool: (zonder de TT dan ;))
had hem nog niet gezien, 1 woord, superformidastisch!
maniacmark
01-09-2006, 15:57
fantatastisch
fire&ice
01-09-2006, 16:11
echt een super goeie restauratie ik weet zelf hoeveel werk dit is en dan mag de prijs van de auto er wel naar wezen succes met de verkoop
:D....hoeft voorlopig niet weg hoor...als iemand met geld komt ok...maar de GTI is geen blok aan mn been hoor....
Ben zelfs bezig om er iets van 220pk uit te halen....zolang ik hem nog heb,wil ik wel de lol ervan hebben,en meer pk's is meer lol....:D
rallye16vt
01-09-2006, 17:11
:D....hoeft voorlopig niet weg hoor...als iemand met geld komt ok...maar de GTI is geen blok aan mn been hoor....
Ben zelfs bezig om er iets van 220pk uit te halen....zolang ik hem nog heb,wil ik wel de lol ervan hebben,en meer pk's is meer lol....:D
Meer pk's meer lol :hug:
Zo zag de VW fabriek er in '83 uit :cool: (zonder de TT dan ;))
was dat maar zo :D
Enigszins maar goed dat ze niet allemaal zo
van de band rollen als deze van chris (anders
was dit maar standaard geweest).
Anderszins zou ik wel graag zien dat er aan alle MK1's
zoveel aandacht werd besteed in de fabriek :rock:
MauSeR35
04-09-2006, 21:08
tru, maar dan reden er nu ook wellicht nog veeeel meer van rond
PJVL_G60
05-09-2006, 17:14
Wat netjes, echt supernetjes man! Mijn complimenten voor je werk !! En ik wens je verder superveel plezier met deze Bolide, want zo kan ik hem wel noemen :D
Kon het niet laten......heb een setje wielen gekocht voor de G60...Niet omdat de 3-delige Borbets me vervelen...maar deze zijn bijna net zo schaars....:D
Originele 15" Pirelli velgen..maar dan niet de standaard P model...Hier een foto als voorbeeld...moet die van mij nog wel gaan polijsten..
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/0/4/IMG_2991k.JPG
JK Le Mans
09-09-2006, 10:12
Kijk goed bezig chris !!!
ik begrijp dat de borbets in de bingo gaan ? :D:D:D:D
hahahaha.....nee JK..........Borbets gaan alleen eventueel weg als ik de GTI erbij verkoop...los gaan ze nooit weg...Kom op hey...heb ze al 11 jaar....ben er best aan gehecht...:D
JK Le Mans
09-09-2006, 10:19
hahahaha
Dat antwoord had ik al verwacht !~:D
Berserker
09-09-2006, 15:01
Kon het niet laten......heb een setje wielen gekocht voor de G60...Niet omdat de 3-delige Borbets me vervelen...maar deze zijn bijna net zo schaars....:D
Originele 15" Pirelli velgen..maar dan niet de standaard P model...Hier een foto als voorbeeld...moet die van mij nog wel gaan polijsten..
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/0/4/IMG_2991k.JPG
echt supervelgen dat, past ook perfect op een pirelli, ook hele mooie foto :rolleyes:
Ziet er heel goed uit, was de kleur van de Pirelli nu LA5Y?
ik hoop dat ik je erg blij heb kunnen maken met de pirelli velgen chris, en ze gaan zekker goed staan onder de gti.
en zulke zul je zekker niet snel weer ergens tegen komen.
gr kest
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.