Log in

View Full Version : Monteren nieuwe remschoenen

Jerome
16-07-2007, 20:46
Ik ben mijn golf (1.6 bwj 85) aan het klaar maken voor de vakantie. Vandaag bezig geweest met het vervangen van de remschoenen (achter dus). Ook beide remcilinders vervangen aangezien daar wat olie onder de rubber vandaan kwam toen ik die samendrukte.
Rechts zit nu alles weer gemonteerd, links nog niet helemaal en bovendien moet ik daar nog de remslang van vervangen (komt morgen binnen bij de dealer). die begon ook te lekken toen ik er aanzat.
Maar ik vraag me af hoe jullie de remschoenen (de)monteren. In de vraagbaak staat dat je met de hand de remschoenen uit het onderste anker moet lichten, en dus met monteren is dit de laatste stap. Maar dat lukt me niet, dat zit toch veel te strak? Aan de rechterkant heb ik de onderste veer als laatste gespannen, maar dat ging ook verre van makkelijk.
Dus voordat ik morgen weer verder begin te pielen wou ik eens vragen of iemand een tip voor me heeft hoe je de remschoenen makkelijk monteert.
Het is een heel verhaal, maar dan is iig de situatie een beetje duidelijker ;)
Alvast bedankt voor de reacties!

Golf_1_gts
16-07-2007, 22:49
Remschoenen monteren is niet "makkelijk" je moet best hard aan de veertjes trekken :D

breadfan83
16-07-2007, 23:10
Remschoenlepel gebruiken, gaat het al een stuk makkelijker.

Jerome
17-07-2007, 11:26
Remschoenlepel gebruiken, gaat het al een stuk makkelijker.
Goede tip. Zal mijn moeder vragen er 1 te halen :rolleyes:

Iemand anders misschien nog een wat efficientere tip?

Jerome
17-07-2007, 12:56
Oke, het is gelukt. Ik heb de remschoen eerst gemonteerd zonder de onderste veer vast te maken. Dat gaat heel gemakkelijk. Vervolgens met een griptang de onderste veer bevestigd. Dat werkte heel goed! Met een gewone tang had ik geen grip, maar met de griptang lukte het meteen. Je moet idd wel wat kracht zetten, maar zolang je grip houdt is het dan goed te doen.
Tot de volgende vraag :P

Golf_1_gts
17-07-2007, 15:51
Oke, het is gelukt. Ik heb de remschoen eerst gemonteerd zonder de onderste veer vast te maken. Dat gaat heel gemakkelijk. Vervolgens met een griptang de onderste veer bevestigd. Dat werkte heel goed! Met een gewone tang had ik geen grip, maar met de griptang lukte het meteen. Je moet idd wel wat kracht zetten, maar zolang je grip houdt is het dan goed te doen.
Tot de volgende vraag :P

Jups...ik gebruik er altijd een zijkniptang voor :rolleyes:

golf mkII 16v
17-07-2007, 16:46
Jups...ik gebruik er altijd een zijkniptang voor :rolleyes: :screwy: :screwy: dan knip je de veer toch in :confused:
of een goede waterpomptang :thumbup:

yal
24-07-2007, 10:41
je kan de remschoenen ook compleet kopen, gemonteerd en wel met veren.
Dan heb je gelijk alles nieuw, want vaak zijn de veren beschadigt door t gebruik van verkeerd gereedschap.

Ik heb orginele wielremcilinders van vw gemonteerd, en een Lucas setje remschoenen. De remschoenen van vw moet je op de oude voeringen zetten popnagels, dat vind ik niks..

Grtn yal

Golf_1_gts
24-07-2007, 11:50
:screwy: :screwy: dan knip je de veer toch in :confused:
of een goede waterpomptang :thumbup:

Mwoa, is me nog nooit gebeurd :D

Zijn vrij harde veren je maakt er net misschien een inniminni inkepingkje in zodat de tang wel goed vast zit maar verder niks beschadigt.