Log in

View Full Version : golf 1 LS ''Alles Original?''


Rétrokroezer
11-07-2007, 20:33
Hallo,
ik zet hier ook even in het kort mijn golfje op.
Het gaat om een 80'er LS 1300.
Heb 'm gekocht van oude mensen.Toen ik 'm kocht had de ijzerworm wel al z'n werk gedaan en werden er nieuwe voorste vleugels gemonteerd evenals nieuwe wielkastranden achteraan ingelast en her en der wat slechte plekken herdaan.
Werd ook herspoten 'aan de buitenkant' in z'n originele kleur;
Wat later heb ik 'em voorzien van een Kw schroefsetje Variant 1.
Hier wat foto's:

http://img505.imageshack.us/img505/8462/afotoeinser1jd9.jpg (http://imageshack.us)

http://img505.imageshack.us/img505/4726/afotoeinser2ol9.jpg (http://imageshack.us)

http://img505.imageshack.us/img505/9792/afotoeinser3ty5.jpg (http://imageshack.us)


Samen met een andere uit de geburen:
http://img511.imageshack.us/img511/9849/afotometkoerspilootqc2.jpg (http://imageshack.us)

Zo staat hij er nu bij:
http://img71.imageshack.us/img71/5060/afotoeinser4se0.jpg (http://imageshack.us)

http://img511.imageshack.us/img511/6761/afotoeinser5jg7.jpg (http://imageshack.us)

Plannen?:
Een polo gk motor inleggen.
Een setje velgen vinden ervoor.(graag iets met gepolierde rand en gouden hart)
Ik heb men oog laten vallen op een set opknappers met de maten 7*15 ET25
Weet niet of dit nog binnen de wielkasten van een golf 1 valt?
In 15 wil ik namelijk niet da ze erbuiten komen.

evilnyntje
11-07-2007, 20:38
Mooi hoor!

Jazzblue
11-07-2007, 21:13
Mooie Golf, ziet er heel goed uit!

jetta mk1 '82
11-07-2007, 21:17
mooie golf !!!!
ben bang dat de wielen niet binnen de kassen vallen !!

gr. Martijn

Rétrokroezer
11-07-2007, 21:20
@Martijn,
Bedankt , dan zoeken we wel wat verder hé.Niet simpel al die velgen maten en ET-waarden.

Nog wat foto's mss:
http://i84.photobucket.com/albums/k6/koerspiloot/P1040601copy.jpg
http://i84.photobucket.com/albums/k6/koerspiloot/P1040633copy.jpg
http://i84.photobucket.com/albums/k6/koerspiloot/P1040627copy.jpg
http://i107.photobucket.com/albums/m306/silko206/Jetta%20mk1%20Gti/P1030659.jpg
http://i107.photobucket.com/albums/m306/silko206/Jetta%20mk1%20Gti/P1030680.jpg

Edition-Blue
11-07-2007, 21:22
Hele mooie golf 1 !!!

Christiaan
11-07-2007, 21:31
Mooi hoor! En ik zou gewoon op staal blijven rijden, ipv lichtmetaal....

Rétrokroezer
11-07-2007, 21:35
Ja, vind het ook verre van mis hoor op staal.Wil er zeker verder geen gekke dingen mee gan doen.Maar enkel een mooi goudkleurig honinggraat (Of hoe je het ook heet) velgje zou ik wel nog willen. Je kan dan tenslotte nog altijd eens wisselen hé ;)

Ik zou graag iets hebben in 6 of 7*15 (wel eens geen RM's of RS'en).Maar dan zit het probleem hem veelal in de ET-waardes.Heb al verscheidene gezien ,ofwel komen ze te ver naar binnen (tegen de veerpoot),ofwel te ver naar buiten (uit de kas) Wat zijn zo wat de haalbare ET-waardes voor een golf 1 met 15inch velgen?

eeeeeeeeeeets

Edition-Blue
11-07-2007, 21:37
Ja, vind het ook verre van mis hoor op staal.Wil er zeker verder geen gekke dingen mee gan doen.Maar enkel een mooi goudkleurig honinggraat (Of hoe je het ook heet) velgje zou ik wel nog willen. Je kan dan tenslotte nog altijd eens wisselen hé ;)

Idd wisselen, ats cup zal ook wel mooi staan.

Der Typ Siebzehn
11-07-2007, 23:21
mooie wagen kerel, en mooie kleur; Inarisilber. :cool:

DeNB3rt
13-07-2007, 00:34
leuk datje em es showt hier, ziet er echt goed uit!
Wist niet dat ie herspoten was

SlimMasterShady
15-07-2007, 23:47
Erg mooie golf! andere velgen zullen heb goed doen maar deze staaltjes staan hem ook erg goed hoor!
Zit die jetta hier ook op het forum? en heeft die een filmpje op youtube? Ook een mooie jetta:)

Rétrokroezer
17-07-2007, 20:17
Bedankt voor de leuke reacties!
@ SlimMasterShady
Nee, die zit hier niet op't forum maar op www.retropilots.be ;)
(En zijn inderdaad paar filmpjes van)

Sjoes 85
17-07-2007, 20:21
Mooie bak! mooie kleur! gelukkig, er is weer een Golf 1 gered:D
stel je voor dat ie naar de sloop was gegaan...eeuwig zonde!

Rétrokroezer
18-07-2007, 19:29
Zag deze velgen te koop staan:
http://img383.imageshack.us/img383/886/velgen715et24er9.jpg (http://imageshack.us)

Leek me mss wel iets maar twijfel nog.Is ook weer een 7*15 ET 24...
Mss is iets van het center laten afdraaien halbaar... :redface: maar dat zal wss wel geen veel hogere ET opleveren...
Iemand die weet welk merk dit trouwens is?

Gerard
18-07-2007, 21:29
mooi hoor. Als je ze niet koopt kan je adres pmén van advertentie?

lijkt mij BBS

Rétrokroezer
20-07-2007, 19:38
Moest ik ze niet kopen geef ik je het zeker door! :thumbup:
Zal eerst nog even rondvragen of ze zouden passen of niet. ;)

Eeeeeeeeeets

Rétrokroezer
03-08-2007, 14:33
Heb toch velgjes gevonden in de maten die ik wil,dankzij ducs4 'mss wel gekend van op een ander forum :wink: '

Foto:

http://img490.imageshack.us/img490/7540/img3234fq1.jpg (http://imageshack.us)

http://img490.imageshack.us/img490/8713/velgenautecqg6.jpg (http://imageshack.us)

SlimMasterShady
03-08-2007, 20:24
Zeker hele goede keus:D erg mooie velgen!

Erik
03-08-2007, 20:35
oude velgjes van hem ?
ziet er leuk uit, wat voor banden komen erom ?

Rétrokroezer
04-08-2007, 08:29
Nankang 185 45 15

DeNB3rt
04-08-2007, 10:34
leuke wielen voor je g1

jetta mk1 '82
04-08-2007, 11:16
Nankang 185 45 15


:thumbup: ;) !!!!

gr. Martijn

golfke
07-08-2007, 17:12
miljaarkes! Wat ne golf! Hoe maar einzers ik zie hoe verliefder ik erop word... I have al little problem...

Rétrokroezer
07-08-2007, 19:28
Bedankt ;)

DeNB3rt
08-08-2007, 01:21
miljaarkes! Wat ne golf! Hoe maar einzers ik zie hoe verliefder ik erop word... I have al little problem...

een rijbewijs? ;)

Rétrokroezer
01-09-2007, 20:20
velgen er even onder gezet...
http://img519.imageshack.us/img519/5020/velgjespi9.jpg (http://imageshack.us)

http://img408.imageshack.us/img408/3735/velgjes2xx4.jpg (http://imageshack.us)

http://img408.imageshack.us/img408/9758/velgjes1fz2.jpg (http://imageshack.us)

Gertjan
01-09-2007, 20:28
:woowoo: :thumbup:

Edrik
02-09-2007, 01:16
Staan echt super kerel!!!
Hoewel ik meer een 13''er ben, deze velgen staan echt :rock:onder je golf!

Rétrokroezer
14-10-2007, 18:52
Met het mooie weer nog wat foto's genomen vandaag;

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/Aeinser1.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/Aeinser12.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/aeinser11.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/aeinser13.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/aeinser14.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/aeinser15.jpg


De groeten!

rhwp
14-10-2007, 19:12
Potverdulle wat een geile wagen :woowoo:

Die van mij heeft hetzelfde kleurtje, maar daar houdt het wel zo'n beetje op met de overeenkomsten :(

SlimMasterShady
14-10-2007, 19:21
Ubermooie golf! Velgen staan erg goed

Rétrokroezer
14-10-2007, 19:28
Bedankt, doet me plezier!

stefanbladel
14-10-2007, 22:16
mooie wielen..maken je golfje echt af!

Rétrokroezer
07-12-2007, 13:22
Heb hier nog een 1300 gk blokje liggen uit een gt met een 5-bak eraan die ik wil gaan verfrissen.
Het ziet er allemaal niet meer zo nieuw uit maar ik wil het toch nog even gaan proberen.
Ontsteking en bekabeling zijn er al allemaal af. Heb ik nog liggen.
Heb er niet echt ervaring in maar ik heb tijd en je moet er toch ééns mee beginnen.

Plannen;
_Vernieuwen wat nodig is?...
_Alles terug wat opfrissen
_Mss wat verfijnen (lichte kopbewerking?)
_kopje terug laten vlakken,segmenten,lagerschalen,...
_facherkrummer (Als ik die vind in de zelfde diameter als de originele buis)
_...En een hele hoop die ik nu wss nog over het hoofd zie...

Ik wil er mss wel iets meer uithalen dan er al in zit maar wil in hoofdzaak het zaakje betrouwbaar houden zodat langere ritten en dergelijke ook geen probleem zijn.
Ik zal hoogst wss een 2B2 carb kopen met bijhorend inlaat stuk.(lijkt me nog de eenvoudigste carburator ingreep die ik kan doen) Motorcarbs, webers/dellorto's/solexen zijn en zien er ook wel allemaal heel leuk en beter uit maar het neemt wss wel al iets meer van de 'robuustheid' weg?

Enfin,
vandaag op het gemakje even de kop eraf gevezen -klus- en toen kwam dit beeld tevoorschijn;

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/DSCN5644.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/DSCN5652.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/DSCN5675.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/DSCN5656.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/DSCN5655.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/DSCN5643.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/DSCN5674.jpg

Cil één evenals de kleppen/inlaat/piston zag er dus redelijk bruin uit?

Verder,
Alle tips bij het dé/monteren zijn zeker en vast welkom. :D :D -thumbsup- -thumbsup-

Rétrokroezer
07-12-2007, 13:24
Even wat foto's genomen van de carb die er op zat;

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/carb1.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/carb2.jpg

Staat op 2E. Hoeft het niet perséé een 2E3 te zijn ? Of is het origineel zowiso 2E3 en komt deze van een andere motor?

Ivm dat ik wilde gaan veranderen naar 2B2...
Aansluitingen voor de luchtfilter zijn duidelijk anders (3 pinnen met draad op die door de luchtfilter gaan) dan bij een 2B2;

vb 2B2 (geen 3 pinnen :rolleyes: ;

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/2B2auto85pkcarburator-1.jpg

Dus, daar zit ik nu nog wat in twijfel wat te doen...

martiepartie
07-12-2007, 13:32
de inlaat van een 2B2 past niet op een GK blok. De hartafstanden van de inlaatkanalen komen niet overeen. De binnenste kanalen zitten te dicht bij elkaar.
Hartafstanden van de kanalen bij een 1.3 blok zijn +/-82mm voor alle gaten.

volgens mij is er geen 1.3 geleverd is met een 2b2 carburateur.. Dat is toch een carburateur die op de 1.5/1.6 modellen geleverd is?

Rétrokroezer
07-12-2007, 13:39
Heb je gelijk in, maar het gaat om een kit met aangepast inlaatstuk voor een 2B2. ;)

AD racing
07-12-2007, 13:40
de inlaat van een 2B2 past niet op een GK blok. De hartafstanden van de inlaatkanalen komen niet overeen. De binnenste kanalen zitten te dicht bij elkaar.
Hartafstanden van de kanalen bij een 1.3 blok zijn +/-82mm voor alle gaten.

volgens mij is er geen 1.3 geleverd is met een 2b2 carburateur.. Dat is toch een carburateur die op de 1.5/1.6 modellen geleverd is?

als je cilinderwand en cilinderkop zo bruin ziet wil het zeggen dat hij daar water heeft gehad. Join de culas dus!!
als je je culas laat slijpen en een nieuwe dichting er tussen zal het zaakje wel goed komen... ;)

2b2 is idd voor de "zwaardere" motoren... Ik weet niet als je met deze een goede lucht mengsel verhouding zal bekomen met deze lage cilinderhoud... wrom geen polo GT blok erin met de elektronische injectie??

mvg Arne

Rétrokroezer
07-12-2007, 13:47
Inderdaad, joint de cullasse.De boel terug laten vlakken dus.

Wil het wat origineel laten. Blok die er nu in komt is feitelijk zelfde zowel kwa uitzicht en 'alletwee 1300's,met carb.Daarom geen injectie. :) sproeiers en etc zijn aangepast voor een 1300 bij die 2B2 :thumbup:
Enkel zit ik nog met het probleem van de luchtfilter dan. Originele past niet, en van die sportdingen ben ik geen zo'n fan.

AD racing
07-12-2007, 13:54
Inderdaad, joint de cullasse.De boel terug laten vlakken dus.

Wil het wat origineel laten. Blok die er nu in komt is feitelijk zelfde zowel kwa uitzicht en 'alletwee 1300's,met carb.Daarom geen injectie. :) sproeiers en etc zijn aangepast voor een 1300 bij die 2B2 :thumbup:
Enkel zit ik nog met het probleem van de luchtfilter dan. Originele past niet, en van die sportdingen ben ik geen zo'n fan.

Je zocht toch nog zo'n originele luchtfilter kast zag ik gisteren op cleaned.be, ik had je nog gereplyed dat ik eens ging kijken als ik nog iets had...

ik zal dat straks doen ik laat je iets weten ok?

mvg
arne

Rétrokroezer
07-12-2007, 14:09
Ow,sorry had ik er inderdaad opgezet.Nog niet gezien.
Moest die passen zou ideaal zijn.
Maar ik vrees er al voor.Heb het eens goed bekeken en een 1300 blok komt precies stuk hoger te liggen bij de motorkap aan dan een 1500/1600. Zal er wss dus wel niet op passen... :confused:

Erik
07-12-2007, 14:20
Mooie wagen, bij mij achter in de straat staat precies zo'n zelfde (van een of andere opa).
Super kleur vind ik het!

Leuk projectje heb je erbij met dat blokje http://volksforum.com/forum/images/icons/icon14.gif

Rétrokroezer
25-12-2007, 21:40
Nog een paar foto's die ik op m'n kodak staan had, maar zet ze er hier ook even op;
(wel wat onduidelijk).

Even geprobeerd dus. Wel heel onduidelijk op de foto's.

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/motorpoloI.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/motorpoloII.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/motorpoloIII.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/motorpoloIIII.jpg


ps; er staan ook nr's in in de inlaat kanalen. Iemand een i.d waar die op duiden?

Rétrokroezer
13-01-2008, 18:45
Enkele foto's van de dingen die ik al gedaan heb;

Kopje heeft een fris bad gekregen:

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/kop2.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/kop3.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/kop1.jpg

en de motor verder uit elkaar gehaald maar de foto's staan nog op m'n kodak:

Hier alvast 1 zuiger:

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/piston1.jpg

Sta nog wat in twijfel of ik nieuwe zou monteren of deze terug zou steken.

Rétrokroezer
20-01-2008, 17:09
Ruil carb 2B2 (Knobloch) Zenith ontvangen.

Enkele foto's;

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/Carbs1.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/Carbs3.jpg

Nu nog iemand zoeken met een ultrasoonbad om de carburator eens te laten reinigen en op zoek gaan naar een revisie setje.

Harmen
24-01-2008, 01:05
Hele mooie Golf, mooie combi auto/velgen, en succes met je motorrevisie! Mooi project!

Rétrokroezer
09-03-2008, 11:10
Bedankt,

Even een vraagje over de olie pomp. Alles ligt nu uit elkaar.Moet ik iets vernieuwen aan de oliepomp of blijf ik daar beter van af?



En al wat vooruitkijkend.

M'n remmen vooraan zijn toch redelijk versleten.
Nu dacht ik dat wat betere remmen altijd wel interessant zijn.
Ik zou wel de trommels achteraan willen behouden.
Maar welke kan ik monteren vooraan zonder al te veel aanpassen? Ik heb nog de originele klauwenen en schijven liggen van een polo 86c gt, of maakt dit niet veel uit?
Als ik verander van remmen vooraan moet ik dan een andere rempomp/Servo monteren of kan de originele ook dienen?

Rétrokroezer
09-03-2008, 23:33
Niemand?

Rétrokroezer
10-03-2008, 17:16
Passen remmen van een golf 2 gti 8v vooraan?

Rétrokroezer
29-06-2008, 10:56
Zo vandaag Krukas terug gemonteerd;

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/DSCN6269.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/DSCN6268.jpg


Maar plots iets ontdekt;
Cilinders zijn gehoond geweest en waren ingespoten met een soort vet;
Maar toen ik begon te ontvetten zag ik plots dit -boehoe-;

Er zit een kras in de 1ste cilinder -wanker-. Ik weet nu niet of zoiets dramatisch is,motor draaide ook met de kras.
Wel dom dat ik het nu pas opmerk -gert-.
Nu begin ik te twijfelen. Wil niet laten uitboren want heb hier nog een mooi setje nieuwe mahle zuigers liggen die ik wil gaan gebruiken (geen overmaat).

Wat foto's;

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/DSCN6258.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/DSCN6262.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/DSCN6254.jpg

Heb even een oude zuiger gemonteerd en even over de plaats laten glijden. Gaat wel zonder probleem, maar is natuurlijk niet aan 4000tr/min -sturen- -dunno-.

Mss kunnen de experts hier hun mening even geven?

ps; Heb wel nog een golf 1 1300 motor staan die draait. Weet nu natuurlijk niet of de cilinders van deze nog in goeie conditie zijn.
Is alles van gk motor ( zuigers, krukas, drijfstangen, cilinderkop,etc) over te zetten naar onderblok van golf 1 1300 motor?

ArjenE
29-06-2008, 11:32
nette velgjes, doen me een beetje denken aan de 15inch die ik onder mn golfje 1 had:

http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/velgen01.jpg

maar ga zo door, ziet er allemaal erg goed uit! :D

g-men
29-06-2008, 21:20
die golf 2 remmen passen volgens mij trouwens zo. Is volgens mij niet anders als de golf 1 gti remmen qua afmetingen.

Rétrokroezer
17-07-2009, 12:46
Hier al een tijd niks meer gepost. Even wat updates er op zetten.

Is ondertussen wel al één en ander verandert. Heb terug het origineel golf 1 blok opgebouwd. Voorzien van nieuwe GK zuigers, en cil kop.
Blok draait nog niet, maar hoop dat dit in de volgende 2 weken wel het geval zal zijn;

Motorruimte opgepoetst;

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/motorruimteI.jpg

Motor klaar, alle nieuwe onderdelen gemonteerd;
Nieuwe Oliekeerringen,cilinders gehoond, lagerschaaltjes, zuigers & veren, kop gereviseerd; klepdichtingen, gepolijste kleppen,in-en uitlaatkanalen gepolijst, nokkenas gemonteerd, etc

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/motorIII.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/culasse.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/motor-culasse.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/motorIIIIII.jpg

Choque conversion kit gemonteerd op de 2B carburator zodat de automatische choque wegvalt.

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/choqueconvkitUK.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/choqueconvkitUKI.jpg

INOX buis gelast op m'n uitlaat, en stuk gekocht van een 1.1 zonder middenste demper.

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/uitlaat.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/uitlaatI.jpg

En zo zit ie eronder;

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/uitlaatII.jpg


AHD versnellingsbak opgepoetst, voorzien van nieuwe oliekeerringen en verse olie in gedaan.;

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/getriebe.jpg


En dan de laatste foto's;

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/DSCN8554-1.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/DSCN8545-2.jpg

De groeten,

:thumbup:

golfr32
17-07-2009, 13:02
Dat is een mooie oplossing die jij hebt voor de choque.
Heb zelf hier nog een carburateur voor een wegracer liggen, van een mede-forumlid.
Zit eraan te denken dit te plaatsen...maar nu ik jouw oplossing heb gevonden denk ik er anders over.... :)

Leuk uitlaatje, maar is deze naar beneden gericht ?
Een naar boven gerichte uitlaat ziet er stoerder uit.

Het oppoetsen van de bak is zeer leuk werk met al die friemeltjes.... :D
Top werk, vooral zo door zetten :thumbup:

Rétrokroezer
17-07-2009, 13:06
Bedankt.
De uitlaat is gewoon inox stuk gelast zoals ie origineel zit. Omhoog vind ik ook leuk, maarja ziet er nu zo uit.
Moet wel nog even kijken, want de uitlaat hangt nog niet 100% zoals het hoord. Nieuwe ophangrubbers waren precies wat korter en heb sérieus moeten sleuren om die over de haken te krijgen, met als gevolg dat ie onderaan precies toch wat schuin hangt, dicht tegen de benzine bak aan. :screwy: Mss maar terug de oude monteren.

Welk type wegracer carb , is het die je liggen hebt voor je motor?

Ps; Wachttijd voor die kit was wel behoorlijk lang. Lees enkele maanden!

knarfmk1
17-07-2009, 14:08
Ziet er goed uit! en dat zal lekker gaan vooral met die korte ahd erachter

Rétrokroezer
17-07-2009, 16:44
Is een AHD zo kort dan? :rolleyes: Heb eigenlijk deze genomen omdat ik die liggen had, maar nooit zelf mee gereden. Ben ook nog van plan om er 14 verbreed staal onder te steken met 195 40 of 195 45, dus dat zal de toerentallen op de autobahn ook wel weer omhoog helpen :redface: Nu, is toch geen dagelijkse auto dus, maakt niet zo heel veel uit.

golfr32
17-07-2009, 17:13
Welk type wegracer carb , is het die je liggen hebt voor je motor?
Het is volgens mij van een Yahama R6 afkomstig.
Dit kan ik mij niet helemaal herinneren, maar staat mij wel iets van bij :tongue:
Deze heb ik van een mede-forumlid overgekocht, welke het op een golf mk1 met 1.1 motor gemonteerd had.
Dus is zonder verdere aanpassingen te monteren op de mijne.
Maar ik zit erover te twijvelen het te doen, weet niet of dit motorisch goed gaat gezien de motor sinds de revisie <1000km gelopen heeft.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/4/8/_DSC5122.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/4/8/_DSC5123.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/4/8/_DSC5125.jpg

Zoiets dergelijks heb ik op een Jetta gezien bij een mk1 meeting in Assen vorig jaar:
Thread-deel Jetta MK1 (http://www.volksforum.com/forum/showpost.php?p=641411&postcount=172)
Thread-deel Jetta MK1 (http://www.volksforum.com/forum/showpost.php?p=547189&postcount=42)
Thread-deel Jetta MK1 (http://www.volksforum.com/forum/showpost.php?p=550028&postcount=44)
Gehele thread Jetta MK1 (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=37991&page=1&pp=20)

Rétrokroezer
17-07-2009, 17:15
1000km is de rodage afstand, dus dat zit wel goed. ;)
Maar zonder andere nokkenas met dergelijke carbs? Ik weet het niet, ben er niet in thuis maar lijkt me toch raar. Als je ze toch liggen hebt, kun je wel éven gaan proberen natuurlijk.

Rétrokroezer
19-07-2009, 09:01
Foto van de nieuwe velgen.
Heb ze reeds in zinkspray gezet aan de binnenkant. Worden zo vlug moelijk gespoten. Twijfel enkel nog over de banden. Ofwel 195 45 14 rondom of 195 40 vooraan.

De velgen zijn 7 en 7,5 breed.

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/g1.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/g2.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/g3.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/g4.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/g5.jpg

knarfmk1
19-07-2009, 12:26
Is een AHD zo kort dan? :rolleyes: Heb eigenlijk deze genomen omdat ik die liggen had, maar nooit zelf mee gereden. Ben ook nog van plan om er 14 verbreed staal onder te steken met 195 40 of 195 45, dus dat zal de toerentallen op de autobahn ook wel weer omhoog helpen :redface: Nu, is toch geen dagelijkse auto dus, maakt niet zo heel veel uit.

Tis de een na kortste 5 bak voor de smallblokjes :)

toerental ligt op de snelweg wel hoog inderdaad, maar bij het stoplicht is t wel weer erg leuk ;)

Rétrokroezer
19-07-2009, 22:48
Welk ééntje is de kortste 5-bak dan?

knarfmk1
20-07-2009, 21:50
Welk ééntje is de kortste 5-bak dan?

heb t nog even nagekeken, maar er zijn 3 nog kortere: afa ahz en de 8r :drive:

Rétrokroezer
22-07-2009, 22:27
Dat weten we dan ook weeral :thumbup:

Zo motor voor de eerste keer proberen te starten. Ontsteking op tijd gezet, starten en wat gas geven en de motor starte onmiddelijk.
Blijven draaien op ralentie is wel iets anders. Valt onmiddelijk stil wanneer je het gas loslaat. Regelen aan de ralentie vijs, is hier wss dan maar een eerste begin?
Ontsteking ook even met een stroboscoop regelen, maar dan moet ie toch wel even deftig op ralentie willen draaien.

Voor de rest, nog geen rare geluiden of andere dingen, had er precies wel zin in.

Rétrokroezer
23-07-2009, 11:17
Ps; de oliedruk meter toonde iets aan van een 3,5 bar of zelfs iets hoger. Is dat mogelijk? -dunno- De motor olie was natuurlijk nog niet warm, want heeft mss maar 3-4min aan een stuk blijven draaien.

VDO druk sensor is nieuw, idem meter.

Rétrokroezer
08-08-2009, 13:01
O.k alles werkt nu. Klep werkt terug, oliedruk daalt van 6bar bij koude motor naar 2,5 bij bedrijfstemperatuur.
Heb jammer genoeg nog niet kunnen rijden met de nieuwe motor er in, want ik wacht nog op dichtingen voor de remzuigers.

Moet wel nog even de ontsteking juist zetten met de stroboscoop.
Iemand een i.d hoeveel graden vooronsteking 'met gewone ontsteking', 280° nokkenas en 2B carburateur ik +- zou moet hebben?

golfr32
08-08-2009, 17:37
staaltjes:)
had een tijdje de originele verbrede staaltjes ook op mn golf 1 zitten, stond wel bruut!
waren 7,5j rondom, ze zitten nu onder de polo 6n waarop ze het ook niet verkeerd doen.
185-50-13 heb ik er dacht ik opzitten (zo uit het hoofd :rolleyes: )

kiwi-gti
08-08-2009, 18:23
Prachtig golfje, knap werk geleverd :)

Rétrokroezer
08-08-2009, 22:19
Bedankt :thumbup: ,
Ik zal zo snel als mogelijk nog ééns wat foto's posten.

Ps; de velgen zijn ook in de opmaak bij een kameraad;

velgen in primer van glasurit
3 lagen:

http://i277.photobucket.com/albums/kk57/arne_cruiserke/DSC09051.jpg

wat laten rusten, uitdampen
en klaar voor enkele lagen grondverf/vuller. laagje of 5

http://i277.photobucket.com/albums/kk57/arne_cruiserke/DSC09053.jpg

http://i277.photobucket.com/albums/kk57/arne_cruiserke/DSC09055.jpg

http://i277.photobucket.com/albums/kk57/arne_cruiserke/DSC09060.jpg

http://i277.photobucket.com/albums/kk57/arne_cruiserke/DSC09057.jpg

Edit;

Nog een oudere foto terug gevonden;

http://i178.photobucket.com/albums/w265/Retrokroezer/ikenpenez.jpg