chris_schinveld
07-07-2007, 23:03
goedenavond!
momenteel rijd ik rond in een porsche 924 (ach laten we eerlijk wezen, ook bijna en volkswagen he;-)). de auto an sich bevalt super maar vanwegen het hoge verbruik (en het feit dat er super plus in moet) wordt het rijden met deze auto langzamerhand wat duur.
vandaar dat ik overweeg om een golfje te gaan rijden, dit moet dan natúúrlijk een MKI worden want dat vind ik de enige echte mooie golf.
ik wil voor een dieseltje gaan (als ik dan een andere auto aanschaf ga ik ook voor 100% economisch rijden), maar ik heb al in de gaten dat deze aardig schaars geworden zijn. Er wordt al aardig wat voor gevraagt en ook in duitsland zijn de autotjes niet meer veel te vinden heb ik gemerkt.
nu heb ik het voordeel dat ik wel handig ben en de beschikking heb over gereedschap, een brug, en niet te vergeten, redelijk veel tijd. dus nu is mijn vraag eigelijk; heeft er iemand hier ervaring met een engine-swap, oftewel een dieselblokje in een benzine-MK1?
waar ik vooral in geïnteresseerd ben is of een MK1 dieselblokje zonder veel aanpassingen in een benzinemodel gaat, hebben hier mensen ervaring mee, is het ook te doen om een dieseltje uit een type II, III zonder ál te veel moeite in en MKI te heissen en derdelijke.\
tot slot zou ik ook graag weten of er iemand op de hoogte is van de juridische kant van het verhaal? als ik zo op de RDW-site zoek en de daar gegeven uitleg goed begrijp zou (officieel) de oldtimer (lees: belastingvrij) status van de auto komen te vervallen? Ik heb echter het idee dat dat in de praktijk wel meevalt..
ik ben benieuwd of er hier veel ervaringsdeskundigen te vinden zijn! ik hoop op veel reacties natuurlijk.
groet Chris
momenteel rijd ik rond in een porsche 924 (ach laten we eerlijk wezen, ook bijna en volkswagen he;-)). de auto an sich bevalt super maar vanwegen het hoge verbruik (en het feit dat er super plus in moet) wordt het rijden met deze auto langzamerhand wat duur.
vandaar dat ik overweeg om een golfje te gaan rijden, dit moet dan natúúrlijk een MKI worden want dat vind ik de enige echte mooie golf.
ik wil voor een dieseltje gaan (als ik dan een andere auto aanschaf ga ik ook voor 100% economisch rijden), maar ik heb al in de gaten dat deze aardig schaars geworden zijn. Er wordt al aardig wat voor gevraagt en ook in duitsland zijn de autotjes niet meer veel te vinden heb ik gemerkt.
nu heb ik het voordeel dat ik wel handig ben en de beschikking heb over gereedschap, een brug, en niet te vergeten, redelijk veel tijd. dus nu is mijn vraag eigelijk; heeft er iemand hier ervaring met een engine-swap, oftewel een dieselblokje in een benzine-MK1?
waar ik vooral in geïnteresseerd ben is of een MK1 dieselblokje zonder veel aanpassingen in een benzinemodel gaat, hebben hier mensen ervaring mee, is het ook te doen om een dieseltje uit een type II, III zonder ál te veel moeite in en MKI te heissen en derdelijke.\
tot slot zou ik ook graag weten of er iemand op de hoogte is van de juridische kant van het verhaal? als ik zo op de RDW-site zoek en de daar gegeven uitleg goed begrijp zou (officieel) de oldtimer (lees: belastingvrij) status van de auto komen te vervallen? Ik heb echter het idee dat dat in de praktijk wel meevalt..
ik ben benieuwd of er hier veel ervaringsdeskundigen te vinden zijn! ik hoop op veel reacties natuurlijk.
groet Chris