Log in

View Full Version : Golf 2 toerenteller

GL 2
01-07-2007, 12:28
Hallo,

Ik heb een Golf GL 1.6, en det klok in mijn dashboard(recht, naast de KM teller) is stuk. Nu heb ik op verschillende sites(o.a. marktplaats) lopen zoeken naar een nieuw dashboard.
Ik kom vrijwel alleen tellers tegen met rechts een toerenteller en in het midden onder een digitale klok ipv zo'n grote ronde klok.
Nu heb ik natuurlijk veel liever een toerenteller d
an zo'n gare klok. En is mijn vraag, kan ik deze ook in bouwen in mijn GL.. Vooral qua aansluitingen gaat het mij dan om... En is de KM stand gelijk te krijgen?

Marcel_VW
01-07-2007, 13:23
je kan je kilometer teller overzetten en de toerenteller werkt gewoon zonder aanpassingen. Je moet alleen zorgen dat je een toerenteller hebt tot 7000rpm en kijken hoeveel stekkers je aan de teller hebt, 1 (nieuw type zekeringkast met alarmlichtschakelaar bovenop je stuurkolom) of 2 (oud type zekeringkast met alarmlichtschakelaar in je dashboard).

Haas
03-11-2007, 08:33
ik haak hier even op in. Heb een golf II 1.6 TD met een kapotte tellerbak (kmstand blijf hangen). Heb er ook een met links de kilometerteller en rechts zo'n Big Ben achtige klok. Kan ik er zo een tellerunit inzetten met toerenteller zonder verder iets aan te passen? Er zit 1 stekker op de klokunit en inderdaad de alarmlichten op de stuurkolom.
Tot hoever loopt de toerenteller van een 1.6 TD eigenlijk? 5000?

:)

Dexter
03-11-2007, 12:35
Je kan gewoon de complete tellerbak wisselen, het enige waar je rekening mee moet houden is de aansluiting.

Wat ook kan is alleen een klok wisselen, of alleen de km-tellert of wat dan ook.

Een diesel toerentellert gaat dacht ik inderdaad tot de 5000.

Stijn
03-11-2007, 12:37
Is niet helemaal waar in Haas z'n geval, in een diesel moet een 'echte' dieselteller. Een tellerunit met toerenteller uit een benzineauto zal niet werken.

Haas
03-11-2007, 13:08
oke :thumbup:

kortom, als het een tellerbak is uit een 1.6 td met 1 stekker, moet dat gewoon werken, incl toerentellert :)

reden is dat mijn kmteller niet meer werkt, en 1 km rijden in een jaar tijd is met een diesel niet echt geloofwaaardig :eek: :screwy:

Arnaud
03-11-2007, 14:48
Hallo,

Ik heb een Golf GL 1.6, en det klok in mijn dashboard(recht, naast de KM teller) is stuk. Nu heb ik op verschillende sites(o.a. marktplaats) lopen zoeken naar een nieuw dashboard.
Ik kom vrijwel alleen tellers tegen met rechts een toerenteller en in het midden onder een digitale klok ipv zo'n grote ronde klok.
Nu heb ik natuurlijk veel liever een toerenteller d
an zo'n gare klok. En is mijn vraag, kan ik deze ook in bouwen in mijn GL.. Vooral qua aansluitingen gaat het mij dan om... En is de KM stand gelijk te krijgen?

Als je eén hebt met 2 stekker-aansluiting heb ik nog wel een complete klok voor je liggen met toerenteller, en ik woon ook nog redelijk in de buurt.

Alberto
03-11-2007, 19:04
Als je eén hebt met 2 stekker-aansluiting heb ik nog wel een complete klok voor je liggen met toerenteller, en ik woon ook nog redelijk in de buurt.
en ik heb er wel een stuk of 4 met 2 stekkers :D
genoeg keuze dus :thumbup

:http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=23466

Dexter
03-11-2007, 20:43
Ik heb nog wel 2 klokken :D