View Full Version : 9 sec van 0 > 100 met 1600TD
http://www.youtube.com/watch?v=TcdIHHkyhPo&NR=1
Zou het echt zijn :tongue:
denk verkeerde filmpje, maar wel een enorm stoer filmpje
misschien deze:
http://www.youtube.com/watch?v=kEcSmyleaBE
jettaracing
23-06-2007, 07:03
Met een goed ´opgevoerde´ 1,6td zou het in principe mogelijk kunnen zijn ,maar de teller gaat wel wat schokkerig omhoog .........
Jazzblue
23-06-2007, 12:14
Dat wou ik net zeggen, die teller daar klopt volgens mij niks van:D.
Maar met een goede "opgevoerde" TD haal je het zeker wel.
Mister Cool
23-06-2007, 12:44
Hej dat lijkt de mijne wel :D
@ mistercool, heb jij je wielkuipranden er zelf afgehaald? of was dit al zo toen je hem kocht?
wil de mijne er eigenlijk ook afhalen, maar zitten natuurlijk met popnagels vast en ik weet niet hoe de lak is die eronder zit (ook qua kleurverschil) :rolleyes:
mijn gtd: http://i112.photobucket.com/albums/n191/arjenellens/Golf%20GTD/lip03.jpg
Mister Cool
23-06-2007, 18:39
Hej dat lijkt de mijne wel :D
Haha, toch niet, 9 seconden, ik dacht 90... :tongue:
@ arjen: de mijne is een cl hoor, dus ik heb ze er nooit op gehad. Verder is het kleurverschil niet zo erg, maar er wil wel roest onder zitten...
sikke aant
23-06-2007, 18:59
misschien deze:
http://www.youtube.com/watch?v=kEcSmyleaBE
whuhaaa, dit lijk de mijne wel, ik rij nu met 1.4 bar turbo druk, dat rijd echt geweldig man :rock:
jettaracing
24-06-2007, 09:37
2.2 hier :)
:eek: Vet!
:woowoo:
Kan ik ook niet een andere turbo op mijn 1.6 gtd schroeven?
Degene die er nu onder zit die hoor je ratelen als je te hoge toeren maakt, schijnt iets met de lagers van de turbo te zijn ofzo? :S
sikke aant
24-06-2007, 13:07
2.2 hier :)
:eek: :screwy: :D :thumbup:
teering das echt niet best man, dan trek je de porsche`s er ook bijna uit of niet :eek:
:eek: :screwy: :D :thumbup:
teering das echt niet best man, dan trek je de porsche`s er ook bijna uit of niet :eek:
Bijna wel denk ik ;)
Mister Cool
24-06-2007, 19:26
2.2 hier :)
Voor hoe lang :confused:
@Stijn: Pas je op met de turbo.... Jouw standaard kop kan die turbodruk niet flowen. Je hebt kans op een turbo-stall. Door de tegendruk die de kop opbouwd kan de turbo tot stilstand komen. (Dat is dus de reden dat Jos_BR zijn turbo's steeds kapot draait op de caddy.....)
Daarom ben ik alweer verder aan het expirimenteren: poging tot G60 nokkenas in de TD.
Voordeel is dat ik nooit meer dan een paar sec aan de druk kom want dan is het alweer tijd voor een volgende versnelling of de toeren gaan vol in het rood in z'n 5 (tijd voor een langere bak dus).
haha...
Ik had ook gekeken naar benzine nokkenstokken, maar die overlap is niet ok. Heb wel een prijs opgaaf liggen van KentCams voor een custom nokkenstok.
Trouwens niet alleen de nokkenstok beperkt de flow. Bij mijn ouders een TDI kop op de flowbank gehad en die was niet echt jovel. Nadat de wervelkamers eruit waren hadden we al 30% gewonnen op de flow. Uit eindelijk ong. 55% gewonnen t.o.v. een std kop.
De 1600 koppen hebben nog kleinere kamers en poorten dan die van de 1900 TD en TDI.
jettaracing
25-06-2007, 17:53
Die van mij draait nu met 1,1 bar turbodruk ,tenminste met de oude uitlaat ,is nog even afwachten wat ie gaat doen met de druk met deze uitlaat .......
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/Picture011_320996.JPG 76 mm downpipe :screwy:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/Picture018.JPG
Kan bijna niet wachten tot de 1e proefrit :D
Holy cow! Zoiets moet ik ook :tongue:
Is dat gewoon zelf aan de knutsel met een stalen buis? Hoe heb je die bochten gefixt?
Enne, meer foto's? :D
jettaracing
25-06-2007, 22:39
Holy cow! Zoiets moet ik ook :tongue:
Is dat gewoon zelf aan de knutsel met een stalen buis? Hoe heb je die bochten gefixt?
Enne, meer foto's? :D
Zie dit http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=441119#post441119 topic maar even !
De rvs bochten zijn zo gekocht ,dat zijn zogenaamde 90 graden 'las' bochten ,en je neemt een aantal meters rvs buis ,een aantal dikkere bochten voor de downpipe ,en iemand die er veel ervaring mee heeft ,en die kan TIG lassen natuurlijk !
Je zou het ook kunnen maken van normaal ijzer ,maar dit gaat natuurlijk een leven lang mee!(al is het wel een dure investering hoor!)
Thnx voor de info. Ga dit eens even bekijken :) Bij mij zal het waarschijnlijk normaal ijzer worden aangezien ik geen mogelijkheid heb om RVS te lassen ;)
haha...
Ik had ook gekeken naar benzine nokkenstokken, maar die overlap is niet ok. Heb wel een prijs opgaaf liggen van KentCams voor een custom nokkenstok.
Trouwens niet alleen de nokkenstok beperkt de flow. Bij mijn ouders een TDI kop op de flowbank gehad en die was niet echt jovel. Nadat de wervelkamers eruit waren hadden we al 30% gewonnen op de flow. Uit eindelijk ong. 55% gewonnen t.o.v. een std kop.
De 1600 koppen hebben nog kleinere kamers en poorten dan die van de 1900 TD en TDI.
Daarom dacht ik dus juist aan een G60 nokkenas, die is 'geschreven' voor boost dus zou de overlap juist ok moeten zijn (was mijn redenering tenminste).
Hier trouwens mijn versie van een fatsoenlijke TD uitlaat. Zelfde principe: een pasplaat snijden voor aan de turbo en verder gewoon lasbochten en rechte stukken = zagen en hobbieen maar!
http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/184_8480.JPG
jettaracing
25-06-2007, 23:33
Thnx voor de info. Ga dit eens even bekijken :) Bij mij zal het waarschijnlijk normaal ijzer worden aangezien ik geen mogelijkheid heb om RVS te lassen ;)
Rvs is trouwens ook te lassen met een Co2 lasapparaat ,aleen moet je dan even aparte lasdraad halen speciaal voor Rvs .
@Stijn ,wat heb jij op die voorpijp gespoten dan ,blijft dat een beetje die kleur houden ?
zincspray, zit er nogsteeds op!
@Stijn: Duh... G60 is een benzine blok... Ander principe ten opzichte van onze zelf ontbranders. ;)
Het gaat niet werken hoe je het ook wend of keert. Als ik het zover heb wil ik uiteindelijk een laten maken door Kentcams. Misschien zijn er t.z.t. nog wel meer geeinteresseerden.
Ik zie niet in waarom de nokkenas van een diesel anders zou zijn dan van een benzine, het betreft allebei 4 takt motoren en de manier van ontsteking heeft, zover ik me kan bedenken, geen invloed op de kleptiming.
De tijd van ontbranding, de duur van ontbranding enz. Leg maar eens twee nokkenstokken van een benzine en een diesel naast elkaar. (ow ja niet te vergeten het verschil in lift.)
Ik zal het eens doen, maar ik ben nog niet overtuigd :)
Heb nog wat 'spannend' G60 spul liggen, ga het zeker vergelijken.
We horen het wel als je eruit bent.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.