View Full Version : wieltje losgelopen...
Chr-ome Weber
19-06-2007, 10:41
Vanmorgen bij rdw in elsloo geweest en op de terug weg naar huis loopt me een wieltje los :eek:
Foto's zeggen meer dan duizend woorden dus. :D
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/2/DSC00033.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/2/DSC00034.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/2/DSC00035.JPG
Gelukkig niet al te veel schade lip voor kapot en een schroefje afgebroken van de wielrand en een recht stukje op de schijf. :eek:
sodeju dan heb je geluk gehad dat je niet een smakker gemaakt hebt, zo te zien is dat achter die bocht bij spaubeek gebeurt.
gevaarlijk stukje waar er meer rechtdoor de vangrail in gevlogen zijn!!!
sjesus ...... you lucky B... :eek:
Wieltje d'r weer op en gaan?
steven16v
19-06-2007, 10:58
Hoe krijg je dat voor elkaar? Of is het een fout van de RDW geweest of zo?
Wieltje d'r weer op en gaan?
Eerst maar proberen om de krik eronder te krijgen :tongue:
Mooi zuur, maar gelukkig goed afgelopen (na omstandigheden dan)
Chr-ome Weber
19-06-2007, 11:20
@ erik inderdaad bij spaubeek.
ik zat op de linker baanin de bocht met 150 toen plotseling het stuur begon te trillen :eek: meteen naar rechts gevlogen en remmen en wiel vloog me gelukkig eraf toen ik 50 a 60 reed op de vluchtstrook en toen nog een klein stukje door geschoven. :screwy:
@steven nou de draad in de naaf was nu op de een of andere manier beschadigd, maar een vriend gebeld die tapset en nieuwe wielbouten meegenomen toen draad op getapt wieltje erop en weer gaan met die banaan. :thumbup:
Pedaalemmer
19-06-2007, 11:21
Bouten niet goed aangedraaid?
:eek: Echt veel geluk gehad dus.
Maar hoe is het trouwens afgelopen bij de RDW?
Gr.Jan.
Chr-ome Weber
19-06-2007, 13:01
idd heeeeelllll veeeellll geluk :eek: gehad rdw is minder afgelopen, ben niet eens binnen geweest ik had namelijk geen verklaring over het motorblok wat deze aan vermogen levert en bij welk toertental dat is dus mocht ik weer omkeren en 2 juli terug komen :mad:
En welke 'verklaring' en van wie moet je die dan hebben ?? :screwy:
Chr-ome Weber
19-06-2007, 13:37
moet een verklaring hebben van de in nederland gemachtigde importeur/fabrikant van het motorblok hebben waarin deze verklaart wat dan het maximum vermogen van de geplaatste motor is en bij welk toerental dit wordt geleverd.
Dus met andere woorden moet iets hebben waarop staat wat mijn motorcode,maximum vermogen,en bij welk toertental dat is. En dat moet via iemand bij pon regelen dan :screwy:
moet een verklaring hebben van de in nederland gemachtigde importeur/fabrikant van het motorblok hebben waarin deze verklaart wat dan het maximum vermogen van de geplaatste motor is en bij welk toerental dit wordt geleverd.
Dus met andere woorden moet iets hebben waarop staat wat mijn motorcode,maximum vermogen,en bij welk toertental dat is. En dat moet via iemand bij pon regelen dan :screwy:
"Iets" met een stempel van de lokale dealer kan ook al wel genoeg zijn.
(bij mij wel, maar eerst een bruine arm halen is dan wel handig).
tering, jij hebt geluk gehad...
ook qua schade trouwens
Flink geluk gehad. Had goed fout af kunnen lopen.
Ik heb er zelf 1 keer bijna tegenaan gezeten. Had m'n spatlappen gemonteerd, en wilde even snel een rondje rijden. 50 mtr nadat ik onderweg was dacht ik bij mezelf : shit! die wielbouten zitten helemaal niet vast. Gestopt, en jahoor, wielbouten zaten zo los als maar kan.
jetta mk1 '82
19-06-2007, 17:18
ik heb het ooit ook is gehad en hoorde toen "gebonk" was dat bij jou niet zo ??
maar je hebt zeker geluk gehad ;) !!
gr. Martijn
Chr-ome Weber
19-06-2007, 18:04
nee begon zo maar uit het niets ineens te rammelen was een kwestie van 10 sec, kon gelukkig ook meteen naar rechts en meteen vol in de ankers was niet druk dus
Chr-ome Weber
19-06-2007, 18:26
"Iets" met een stempel van de lokale dealer kan ook al wel genoeg zijn.
(bij mij wel, maar eerst een bruine arm halen is dan wel handig).
nou dat had ik dus wel gehaald had mij goed geholpen die jongen bij wealer alleen de rdw keurmeester ging er niet mee akkoord. :mad:
rollenbank uitdraai nodig dan ofzo???
of waar gaan ze dan wel mee accoord?
Ja, hier ben ik ook wel benieuwd naar ivm het eventueel omkeuren van de Jetta..
Chr-ome Weber
19-06-2007, 18:42
nou ik moet dus van iemand die bij pon werkt ( zie importeur ) een verklaring hebben wat mijn motor voor een vermogen heeft en bij welk toerental dat is. :screwy: Ik had zelf al van etka een uitdraai gemaakt met alles erop maar was niet voldoende. :mad:
vwleusden heeft/had connecties bij Pon naar mijn weten ;)
Kun je ze niet gewoon bellen en/of mailen? :)
Dennis@polo86c.nl
20-06-2007, 17:38
Da's nog niks, vier wielen in 1 keer eronderweg laten donderen, da's een stuk lastiger :D
klik (http://www.teamjamoto.com/dixeregionpage.htm#v8301600)
(filmpje eerst even downloaden)
Chr-ome Weber
20-06-2007, 20:01
verklaring ben ik mee bezig, eerst een mail gestuurt naar typegoedkeuring@pah.nl kreeg een mailtje terug moest ff bellen, 30 eurie's betalen en het wordt geregeld :D
Dus daar kun je aan papieren komen die de afkomst van je motor bewijst? Met stempel erop?
Chr-ome Weber
20-06-2007, 21:43
nou niet direct de afkomst ervan maar in iedergeval wel iets waar motorcode.vermogen en toerental opstaan van die motor, met een stempeltje erop denk ik. En dat is dan wel voldoende voor onze vriend de keurmeester :screwy:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.