PDA

View Full Version : vr6 turbo


corrado-usa
26-05-2007, 21:31
heb wat vragen over een turbo op een vr6 wat moet je allemaal veranderen aan de motor als je er een turbo op wilt zeten.

is alleen een dikke koppaking genoeg.

Jan de Tuinman
27-05-2007, 19:23
Als je het goed wil doen moet er heel wat meer gebeuren of je moet met 0.3 bar gaan rijden.

corrado-usa
27-05-2007, 19:31
wil het in 1 keer goed doen. en wil ongeveer met 0,7 a 1,0 bar rijden.

Jan de Tuinman
27-05-2007, 19:37
Ik zou zeggen lees zo links en rechts is het een en ander en pleeg is wat telefoontjes naar een paar "goede" bedrijven en vraag is wat er daar allemaal mogelijk is. En bedenk voor jezelf wat je er uit wil halen en hoeveel je er vooruit wil geven.

corrado-usa
27-05-2007, 19:39
ik denk dat ik JD Engineering maar eens bel en dat die het maar moet klaar maken.
en wil naar de 350 a 400 pk en dat moet makelijk haal baar zijn met een tubo en de motor aanpassen.

Jan de Tuinman
27-05-2007, 19:42
Dat lijkt mij een sterk plan. Heb je ook al na gedacht over de versnellingsbak remmerij etc.

corrado-usa
27-05-2007, 19:44
nee nog niet echt over nagedacht maar komt wel goed. ;)

Jeroentjuh
27-05-2007, 20:01
http://www.hgp-turbo.de/vw/vr6g.htm

om een idee te krijgen....

corrado-usa
27-05-2007, 20:05
dankje ;)

jettaracing
27-05-2007, 20:25
ik denk dat ik JD Engineering maar eens bel en dat die het maar moet klaar maken.
en wil naar de 350 a 400 pk en dat moet makelijk haal baar zijn met een tubo en de motor aanpassen.

Dat lijkt me wel heel hoog gegrepen hoor!

Van 174 naar 350 a 400 pk is wel erg veel hoor!
Ik weet niet wat je budget is ,rij anders eens langs één van de directieleden van dijkstra draaisma uit dokkum,die woont in damwoude ,die heeft zijn golf 5 r32 laten ombouwen met een hgp turbokit,maar dat heeft een vermogen gekost !
Tenminste als je het goed wilt doen !
Reken maar dat JD engineering ook niet erg goedkoop zal zijn !
Ik wens je in ieder geva succes ermee

corrado-usa
27-05-2007, 20:30
ja weet ik dat jd engineering duur is maar is het wel goed en ja het kost wel wat ja een turbo er op maar dan heb je ook wat. ;)

GerardMkIIVR6
27-05-2007, 20:38
Je bent minstens 4000 euro kwijt das als je een komplete set koopt en alles zelf doet.

Edition-Blue
27-05-2007, 20:39
Als je het goed wilt doen, moet je er niet op bezuinigen !!
Ben benieuwd strx als het erin zit ;)

corrado-usa
27-05-2007, 20:42
oke weet ik dat.heb al een grootte g60 intercooler liggen en heb misschien al een turbo gekocht een k27 turbo of zo

OakgreenVR6
27-05-2007, 22:09
Scoor een turbosetje uit Amerika, de USD staat erg laag en de USA is sowieso meer een land van de turbo tuning, prijzen zijn voordeliger dan hier. Mijn setje komt van origine van ATP af, anders moet je daar ook maar eens op de website rondneuzen.

MelG60
27-05-2007, 22:22
250-300pk> frisse motor met niet meer dan een halve bar druk.
300-400pk>motor met lage compressie zuigers en intercooler.
400pk en meer> motor met lage compressie zuigers, stalen drijfstangen en ic.
Met meer dan 350pk zal je bak het ook niet lang uithouden, tot een 450pk kan je wegkomen met een andere tandwielset van bv APT, daarboven zul je aan een 02M moeten wil je het een beetje heel willen houden.

The Green
28-05-2007, 15:46
mel, tot 400pk moet je normaal wel kunnen met een reductie plaat hoor (maarja, wat kosten gesmeede zuigers tegenwoordig nog.. beter goed ineens)

Cedric hier in belgie zit op 1 bar 400pk, alles vernieuwd van pakkingen, kettingen en lagers enzo, maar wel gewone zuigers.

corrado-usa
28-05-2007, 17:38
wil het 1 keer goed doen anders blijf je bezig en daar hou ik niet van.
en ga er toch niet veel mee rijden alleen naar meetings. ;)

Street Performance
28-05-2007, 17:51
Informeer anders eens bij de VR6-specialist. Erwin daar kan je er veel meer over vertellen en hebben hier ook ervaring mee.

Groeten,

Marc

www.streetperformance.nl

Dasher
28-05-2007, 18:11
http://www.carpignano.ch/tuning_turbo.html dat is wel een van de specialisten................kennis van fighters-forum in D heeft ook enkele turbokit van hem gekocht..................heeft wel een paar centen gekost maar motor heeft al 85.000 km zonder problemen gedraaid...en hij rijdt met 0.9 bar druk, en soms met 1.3 :screwy: Kzal hem wel eens bellen of hij wat info voor je heeft, indien gewenst ;)

Staat ook een filmpje van op youtube :D

http://www.youtube.com/watch?v=fmuUbLN6-Uk
http://www.youtube.com/watch?v=93tGv_LPzLA

MelG60
28-05-2007, 18:32
@Gerry: zal gerust wel moeten kunnen maar ik zit liever aan de veilige kant, die vr6 zuigers hebben ontzettend zwakke ringlands. VR6 specialist moet je idd heen als je geld weg wilt gooien en een auto wilt die het nooit meer doet. Ga dan naar de ECHTE VR6 specialist: http://www.verhoeventuning.nl

pvs
02-06-2007, 10:16
oke weet ik dat.heb al een grootte g60 intercooler liggen en heb misschien al een turbo gekocht een k27 turbo of zo

Een K27 ofzo ?
Beter bedenk je eerst een setup en ga dan je spullen kopen.
Kijk eens wat er mogekijk is met deze turbo en op welk toerengebied.
Ook heb je het over de motor aanpassen, beter bouw je de motor opnieuw op met een set andere zuigers een drijfstangen met de daarbij behorende lagers en lagerschalen.
Volgens de geleerden op dit gebied en zoals mel ook al zegt is de 300 pk een beetje de grens met standaard internals in je motor.
Daarboven komen er zoveel krachten vrij dat de bak, aandrijfassen etc. het niet lang gaan uithouden.
kijk voor de grap ook eens op:
http://www.materialmord.de/materialmord.htm

Op de site zelf staan trouwens ook leuke filmpjes en foto's etc. van vr6-en turbo;

www.materialmord.de

Siroj.
02-06-2007, 11:46
Klinkt als een leuk idee. en uiteindelijk zal je met je vr6 kunne vliegen als het allemaal lukt. Maar het kost een vermogen, Aanpassingen in het blok, de versnellingsbak en de remmerij. Gaat erg hoog oplopen. Maar nog veel succes er verder mee :D

sanderz
03-06-2007, 11:42
neem eens contact op met deze jongen heeft ook zelf een turbo gemonteerd.

http://www.corrado-database.nl/index.php?item=view_corrado&id=2453

coen16vT
14-06-2007, 10:54
En hoe ga je die 400pk op de weg brengen?????

Als je alleen voorwiel aandrijving hebt zal je een hoop banden verslijten en niet veel harder gaan.

mellowyellow20VT
22-02-2010, 15:41
Ik heb goeie ervaringen met HTT
www.hulsenturbotuning.nl

Gr.

Sebas

corrado-usa
22-02-2010, 15:45
bedankt.

ben nog druk aan het uit zoeken wat er komt.
turbo of iets anders. :D maar weet niet of dat past heb het nog nooit gezien. :redface:

vwmk2driver
22-02-2010, 17:55
bouw gewoon eerst een motor naar jouw wens, en praat niet eerder over vermogens dan dat hij rijd en gerolt is.

dit bespaard sowieso een hoop gezeur van mensen die je niet geloven etc..

ik zou gewoon een vermogens categorie uitzoeken waarbij je redelijker wijze aan kunt komen en dat je ook nog redelijk betaalbaar kunt rijden.

de 100 pk verschil tussen de 3 en 400 neemt zoveel extra kosten met zich mee.

en als je bijv 250 pk op 1 wiel aandrijving hebt, dan heb je meer als genoeg.
anders gaat de boel toch alleen maar slippen en kun je de 250 pk alleen maar gebruiken als je al 130 in zun 5 rijd.

corrado-usa
22-02-2010, 20:35
en webers op een vr6 is het mogelijk graag wat info.
druk zoekende op internet wel wat gevonden maar was in het duits :redface:

riendert
22-02-2010, 21:01
Zou dan voor throttle bodies gaan! icm met een programmeerbaar injectie systeem.
Kost ook wel even wat, maar volgensmij lang niet zoveel als een turbo ombouw.

succes man

corrado-usa
22-02-2010, 21:06
Zou dan voor throttle bodies gaan! icm met een programmeerbaar injectie systeem.
Kost ook wel even wat, maar volgensmij lang niet zoveel als een turbo ombouw.

succes man

heb nu hier een 16v met webers wat een geluid. :eek:
maar zat zo te denken webers op een vr6 nog nooit gezien.

Wij-be
22-02-2010, 21:15
of deze http://link.marktplaats.nl/323857272 auto kopen blok om lepelen heb je ook meteen remmerij en alles erbij (weet niet of dat om te zetten is op jouw auto)

gr.

corrado-usa
22-02-2010, 21:23
of deze http://link.marktplaats.nl/323857272 auto kopen blok om lepelen heb je ook meteen remmerij en alles erbij (weet niet of dat om te zetten is op jouw auto)

gr.


is wel mooi maar bouw liever wat zelf.
en wou eens wat anders bouwen daarom de webers :D

Wij-be
22-02-2010, 21:26
dat d8 ik al dan mr webers op de r32 :tongue: :screwy:

bivw 16vg60
22-02-2010, 22:11
en webers op een vr6 is het mogelijk graag wat info.
druk zoekende op internet wel wat gevonden maar was in het duits :redface:


zal wel mogelijk zijn weet alleen wel dat het niet makkelijk is vr motoren hebben langen en korte kanaale ......... weinig plaats in de kop van mk2 :shake:
en webers afstellen is opzich al een kunst laat staan op een vr6
veel meer vermogen ga je er niet mee halen

corrado-usa
22-02-2010, 22:19
zal wel mogelijk zijn weet alleen wel dat het niet makkelijk is vr motoren hebben langen en korte kanaale ......... weinig plaats in de kop van mk2 :shake:
en webers afstellen is opzich al een kunst laat staan op een vr6
veel meer vermogen ga je er niet mee halen


dus het proberenen waard eens wat anders :D

bivw 16vg60
22-02-2010, 22:24
dus het proberenen waard eens wat anders :D

ja dat zeker zal wel een beere vet geluid worden
alleen feit blijft dat een atmo vr6 gewoon slecht op te voeren zijn

Richard
24-02-2010, 22:39
kreeg trouwens een filmpje over Biense dijkstra
http://www.youtube.com/watch?v=oUOPD3KmlIM&feature=player_embedded#

corrado-usa
25-02-2010, 09:40
mooi filmpje wat een geluid.

corrado-usa
25-02-2010, 09:58
ben bezig om een motor er bij te kopen.
maar mijn vraag is zit er verder ook verschil in dat de 1 rotor heeft en de andere dis of zit er nog meer verschil in.

wordt een lang projeckt maar ben er toch uit :D

polonick
18-03-2010, 19:54
om de vr6 een turbo tegeven hoeft niet extreem veel te kosten.
rotor onsteking voorop!!!!
deze tijd moet je je spullen uit amerika halen voor een mooie prijs:D
http://www.kineticmotorsport.com/products/Kinetic_Motorsport_Stage_1_MKIV_12V_VR6_Turbo_Kit-380-97.html

das een hele turbo kit maar kan goedkoper als je zelf je spullen van ebay afhaal

zuigers drijfstangen
http://www.intengineering.com/Piston-Rod-Combos/VW-Audi/12v-VR6/tc279302-1-2/

en voor kleppen enz kan je ook op die site kijken

overigens een ic setje is tegenwoordig op elke hoek van de straat tekoop en kopeling moet je zelf uitzoeken:D

corradovr6t
06-04-2010, 09:58
ben bezig om een motor er bij te kopen.
maar mijn vraag is zit er verder ook verschil in dat de 1 rotor heeft en de andere dis of zit er nog meer verschil in.

wordt een lang projeckt maar ben er toch uit :D


Wat gaat het worden? Heb zelf ook een ombouw gedaan met turbo :thumbup: en een geweldige ervaring en een lust om mee te rijden.

Thomas
17-04-2010, 00:20
Dit is ook wel een leuk linkje, staan zelfs vr6 blokjes op met Bi-turbo,
gewoon even doorklikken naar "friends" en dan zie je ze allemaal staan.

Succes ermee,

http://www.turboelite.com/start.htm

Vincent-Mk1
20-04-2010, 20:38
Laten we elkaar nou niet voor de gek gaan houden... Een VR6-T kost plm 8 a 9k aan euro's,..wil je er echt een tijd plezier van hebben.

corrado-usa
21-04-2010, 20:42
Laten we elkaar nou niet voor de gek gaan houden... Een VR6-T kost plm 8 a 9k aan euro's,..wil je er echt een tijd plezier van hebben.


daarom heb ik andere plannen met de vr motor. ;)
even kijken als het mogelijk is.

Dub-Detail
22-04-2010, 08:38
Het wordt met een vr-6 altijd duur om er vermogen uit te halen.
Wil je zonder turbo, dan is een schrick variabele inlaat, paar flinke nokkenassen en een supersprint systeem van voor tot achter met spaghetti the way to go. Maar ook al flink aan de prijs. Daarna moet je gaan kopbewerken etc. maar of dat zo veel brengt weet ik ook niet.

Gr, Pim

karretje
22-04-2010, 16:55
Wat zyn de andere plannen..ben wel benieuwd,en is dit voor je mk1?? :)

corrado-usa
18-09-2010, 15:22
ben bezig om een motor er bij te kopen.
maar mijn vraag is zit er verder ook verschil in dat de 1 rotor heeft en de andere dis of zit er nog meer verschil in.

wordt een lang projeckt maar ben er toch uit :D


een motor erbij gekocht wordt wel een jaren plan ;) :D
maar wordt een motor gebouwd met turbo er op.en kan ik mooi eerst zo nog rond rijden met de orginele vr6 er in.

dubster.be
06-02-2012, 16:06
om de vr6 een turbo tegeven hoeft niet extreem veel te kosten.
rotor onsteking voorop!!!!
deze tijd moet je je spullen uit amerika halen voor een mooie prijs:D
http://www.kineticmotorsport.com/products/Kinetic_Motorsport_Stage_1_MKIV_12V_VR6_Turbo_Kit-380-97.html

das een hele turbo kit maar kan goedkoper als je zelf je spullen van ebay afhaal

zuigers drijfstangen
http://www.intengineering.com/Piston-Rod-Combos/VW-Audi/12v-VR6/tc279302-1-2/

en voor kleppen enz kan je ook op die site kijken

overigens een ic setje is tegenwoordig op elke hoek van de straat tekoop en kopeling moet je zelf uitzoeken:D

deze oude treat even gebruiken

zag deze set passeren
http://www.kineticmotorsport.com/products/Kinetic_Motorsport_Stage_1_MKIV_12V_VR6_Turbo_Kit-380-97.html

iemand ervaring mee ofzo?

goedkoop is meestal duurkoop...

deze bv. lijkt met ook zeeeeeer optimistisch prijs/pk verhouding... :screwy:
http://www.kineticmotorsport.com/products/Kinetic_Motorsport_Stage_3_MKIV_12V_VR6_Turbo_Kit-664-97.html

Audi1981
06-02-2012, 20:51
This kit is specifically designed for the 1999.5 - 2003 12V VR6 MKIV Golf/Jetta

Weet niet of het veel scheelt, maar lijkt me niet onbelangrijk :D

Turbo-Variant
07-02-2012, 16:53
Voor weinig geld veel pk's uit het blok toveren is niet zo moeilijk. De kunst zit hem, (vooral met VR6) om de boel ook heel te houden. En dat maakt het verschil tussen goed betaalbaar of een flink stuk duurder. :D

dubster.be
08-02-2012, 12:04
Voor weinig geld veel pk's uit het blok toveren is niet zo moeilijk. De kunst zit hem, (vooral met VR6) om de boel ook heel te houden. En dat maakt het verschil tussen goed betaalbaar of een flink stuk duurder. :D

welke onderdelen lijken je twijfelachtig? zijn er onderdelen wel of niet aan te raden?

Op ebay.de heb je ook van die "budget"kits waar ik wel mijn twijfels over heb...

Sven-GTI
08-02-2012, 16:12
Als je het gelijk goed wilt doen, zodat het ook nog heel blijft bij dagelijks gebruik, dan gaat het sowieso een hoop geld kosten.

Ben zelf al meerdere keren met de gedachte bezig geweest om mijn auto (ABF 2.0 16V) om te bouwen naar turbo/compressor/g-lader.
Op een gegeven moment was ik echt serieus van plan om geweest om dit te gaan doen, maar na het berekenen van alle kosten ben ik er toch maar vanaf gezien.
Alleen aan onderdelen zou ik al meer dan 7000 euro kwijt zijn (zelfs met 2ehands onderdelen) hierbij zijn nog geen kosten van het opbouwen/klein materiaal en een lange tijd op de testbank om alles goed lopend te krijgen berekend.

Je moet denken aan: turbo, inlaat en uitlaat spruitstuk, intercooler en buizen, compleet uitlaatsysteem, zuigers, drijfstangen, injectoren, brandstofpomp, andere computer met kabelboom en sensors, bougies, sterkere koppeling, sterkere versnellingsbak/aangepast, sterker/sper differentieel, betere nokkenassen, verstelbaar nokkenastandwiel, als je dan toch bezig bent ook gelijk een motorrevisie.

Even snel een lijstje samengesteld, dit is nog niet alles maar gewoon om even een indicatie te geven.

Kortom, als je het echt goed wilt doen, dan gaat het behoorlijk wat kosten.

Toen kwamen bij mij ook nog andere kosten (goed schroefset had ik al) maar ik wilde dan ook betere remmen rondom, wielkasten stuk breder zodat ik behoorlijk brede banden kon leggen om het vermogen aan de weg te houden enzovoorts.

Nu moet ik wel zeggen dat ik alles erop berekend had voor dagelijks gebruik en dat het dus allemaal wel heel moest blijven. (Ging voor ongeveer 300/350pk, meer als zat voor de voorwielen)

dubster.be
10-02-2012, 08:08
Als je het gelijk goed wilt doen, zodat het ook nog heel blijft bij dagelijks gebruik, dan gaat het sowieso een hoop geld kosten.

Ben zelf al meerdere keren met de gedachte bezig geweest om mijn auto (ABF 2.0 16V) om te bouwen naar turbo/compressor/g-lader.
Op een gegeven moment was ik echt serieus van plan om geweest om dit te gaan doen, maar na het berekenen van alle kosten ben ik er toch maar vanaf gezien.
Alleen aan onderdelen zou ik al meer dan 7000 euro kwijt zijn (zelfs met 2ehands onderdelen) hierbij zijn nog geen kosten van het opbouwen/klein materiaal en een lange tijd op de testbank om alles goed lopend te krijgen berekend.

Je moet denken aan: turbo, inlaat en uitlaat spruitstuk, intercooler en buizen, compleet uitlaatsysteem, zuigers, drijfstangen, injectoren, brandstofpomp, andere computer met kabelboom en sensors, bougies, sterkere koppeling, sterkere versnellingsbak/aangepast, sterker/sper differentieel, betere nokkenassen, verstelbaar nokkenastandwiel, als je dan toch bezig bent ook gelijk een motorrevisie.

Even snel een lijstje samengesteld, dit is nog niet alles maar gewoon om even een indicatie te geven.

Kortom, als je het echt goed wilt doen, dan gaat het behoorlijk wat kosten.

Toen kwamen bij mij ook nog andere kosten (goed schroefset had ik al) maar ik wilde dan ook betere remmen rondom, wielkasten stuk breder zodat ik behoorlijk brede banden kon leggen om het vermogen aan de weg te houden enzovoorts.

Nu moet ik wel zeggen dat ik alles erop berekend had voor dagelijks gebruik en dat het dus allemaal wel heel moest blijven. (Ging voor ongeveer 300/350pk, meer als zat voor de voorwielen)

natuurlijk kan de 16V ook, maar daar zit je volgens mij toch met wat meer kosten dan bij de VR6 (bv zuigers en drijfstangen niet nodig voor VR6 als je het bescheiden houdt).

Denk ook dat heel wat onderdelen voor VR6 turbo iets makkelijker/goedkoper te krijgen zijn daar vraag/aanbod toch wat beter is?

Remmen enzo moet je natuurlijk ook rekenen... Deze heb ik sowieso nodig, worden porsche remmen, de originele T3 bus remmen zijn niets waard, dus met zoveel vermogen is zelfmoord en een gevaar op de baan!! De rest van de opgesomde onderdelen zijn reeds voorzien op de bus :thumbup:

groeten

Sven-GTI
10-02-2012, 10:34
Ja ok, eerlijk is eerlijk, voor vr6 is wel heel veel te vinden in vergelijking tot een 16v.

Ik wil je niet van je droom afhelpen hoor ;) alleen ff extra info. Ik dacht in het begin max 3500 kwijt te zijn, maar dat bedrag werd al snel verdubbeld door een ditje en een datje :P

Maar goed, het idee is altijd in m'n achterhoofd blijven spelen :P Dus misschien ooit toch maar weereens aan beginnen :P

dubster.be
10-02-2012, 11:02
Ja ok, eerlijk is eerlijk, voor vr6 is wel heel veel te vinden in vergelijking tot een 16v.

Ik wil je niet van je droom afhelpen hoor ;) alleen ff extra info. Ik dacht in het begin max 3500 kwijt te zijn, maar dat bedrag werd al snel verdubbeld door een ditje en een datje :P

Maar goed, het idee is altijd in m'n achterhoofd blijven spelen :P Dus misschien ooit toch maar weereens aan beginnen :P

inderdaad, kost direct veel meer dan gedacht...

zal voor mij ook wel wat meer inhouden dan normaal daar ik deze wil inbouwen in een T3. Ik denk maar aan speciale uitlaat op maat, plaats voor intercooler en welke,...

groeten

Turbo-Variant
10-02-2012, 11:42
Een VR6 turbo met decompressieplaat, in plaats van compressieverlagende gesmede zuigers en de juiste drijfstangen, is naar mijn mening niet echt een fatsoenlijke aanpak.

Vooral niet in een T3 bus, waar de boel naar mijn idee nog warmer wordt dan bijvoorbeeld in een Golf. Thermische problemen zijn een standaard VR6 tenslotte niet vreemd, laat staan in een T3 met een turbo erop...

dubster.be
10-02-2012, 15:49
Een VR6 turbo met decompressieplaat, in plaats van compressieverlagende gesmede zuigers en de juiste drijfstangen, is naar mijn mening niet echt een fatsoenlijke aanpak.

Vooral niet in een T3 bus, waar de boel naar mijn idee nog warmer wordt dan bijvoorbeeld in een Golf. Thermische problemen zijn een standaard VR6 tenslotte niet vreemd, laat staan in een T3 met een turbo erop...

inderdaad, de boel deftig gekoeld krijgen lijkt me nog een redelijke uitdaging daar alles achteraan hangt...

we zien wel, eerst de VR6 er in hangen en rijdend krijgen, dat zal al heel wat zijn. Vanaf die basis starten dan... :D