View Full Version : Sub uitgang headunit
Corrado_G60
17-05-2007, 09:30
Ik heb een Pioneer met 2 RCA uitgangen. ! daarvan is een sub uitgang. Is het zo dat als ik daar een versterker (met natuurlijk een sub) aanhang de bass tonen niet meer over de andere kanalen gaan?
Nee, de sub uitgang is alleen een speciale uitgang waarbij de radio alle tonen boven een bepaalde hoeveelheid Hz heeft weggefilterd. Dan hoef je dus niet meer met je versterker te filteren, tenzij je vind dat hij teveel bass meepakt.
Kikkertje
22-05-2007, 15:25
Was gisteren toevallig bezig om mijn Pioneer goed in te stellen.
Met de High Pass Filter (HPF) kun je instellen vanaf welke frequentie de kleine speakers "uitzenden", dus niet onder de ingestelde frequentie.
De drempelfrequentie voor de subwoofer zelf (weet even niet hoe doe optie heet) moet je volgens mij op dezelfde frequentie zetten. Dus die speelt niet boven de ingestelde frequentie.
Anders krijg je een "gat" in je totale geluidsbeeld.
Afhankelijk van het frequentiebereik van je sub en je normale speakers stel je die frequenties in. Bij mij is dat 100 Hz.
Volgens mij kun je de pioneer ook zo instellen dat de subwoofer uitgang een gewone pre-out wordt voor een externe versterker met "normale" speakers. Maar dat terzijde.
Mischien niet helemaal antwoord op je vraag maar...
Ja, je kunt instellen dat je bas niet over de andere kanalen gaat.
Corrado_G60
22-05-2007, 16:50
Thx, deze instelling was ik naar opzoek!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.