View Full Version : mini wielen
Ik kan van een mini one wielen kopen maar dit moet op een golf 3. Kan ik dan het naafgat uitschuren om passend te maken....
Ferry
Of even met een dremel doen.
ok maar is niet veel werk dus?
Mister Cool
17-03-2007, 20:22
Boormachine met lamellenschijfje!
ik heb een dremel maar ga ik dan met een schuuropzetstukje of juist met een freesje te werk? het gaat om 1.1mm
evilnyntje
18-03-2007, 08:51
Gebruik als je een freesje pakt olie, dan gaat het beter.
ok ik ga ze als het goed is woensdag ophalen. Dus hoop ik ze er in het weekend onder te hebben. Staat een stukkie beter als 13inch staal.
Mister Cool
18-03-2007, 14:57
Pak nou maar een boormachine, echt waar, dan is 't zomaar klaar, en gegarandeerd recht. Auto even op de krik, een lamellen schijfje a 60 mm. en zo nu en dan even passen. En die 1,1 mm kan je halveren he ;)
ja dat weet ik :) maar lamellenschijf is toch meer een slijpschijfje ???
Mister Cool: jij hebt toch ook mini wielen eronder zitten
ben nou bezig met de wielen maar vindt het niet zo eenvoudig gaan. Is er geen manier om die gaten gewoon te boren naar 57.1mm? Of iemand in de regio den haag die dat eenvoudig kan?
Of kan je zoiets ook met spoorverbreders oplossen???
Mister Cool
25-03-2007, 14:28
Hoe doe je dat nu dan met die wielen??
met een freesje maar vindt het niet echt netjes worden ben bang dat ik het naafgat vernaggel. En zit een beetje of je wiel nog goed gecentreerd blijft. Kan je ze volgens mij beter uitboren of op een draaibank zetten of niet?
Jurgen Santana
25-03-2007, 14:40
Kan je ze volgens mij beter uitboren of op een draaibank zetten of niet?
Uitdraaien is het beste, of je moet een stellage hebben waarbij je precies in het midden kunt boren.
Uit de losse hand zal het resultaat altijd minder worden, tuurlijk werkt dat ook maar is minder nauwkeurig.
Mister Cool
25-03-2007, 14:55
Freesje?? Gewoon een lamellenschijf op je boormachine, die centreert zichzelf wel... Dat word echt wel netjes!
wie heeft er een afbeelding van zo'n schuur lamellenschijf???
't is eigenlijk gewoon een tol wat mr cool bedoelt, ik heb dat destijds voor hem gedaan. Je kunt ze kopen bij de Gamma en kosten iets van 8,95. De diameter is 60mm dus dan past die wurm je wat in het naafgat en dan zet je de boormachine aan.
't is dit idee: http://shop.conrad.nl/Gereedschap/Schuurmachine,044_slijpmachine/Slijpen,044_polijsten_accessoires/814519.html
kijk eens aan had ik het toch goed en hoe lang ben je daar mee bezig geweest per velg? :)
Ja nog steeds een hoop vragen maar ben anders bang dat ik die velg vernaggel
schuurborstel gekocht van het weekend ff beunen
Mister Cool
13-05-2007, 23:19
Hoe staat het hier eigenlijk mee... Ik ben wel benieuwd of ze al onder de auto liggen?
nee nog niet veel te druk en afgelopen weekend had ik tijd maar lagen de wielen op de zaak :( maar neem er van de week 2 mee en ga ik alvast thuis beginnen met uitschuren. Het moet wel snel gebeuren want het ziet er niet uit zo op staal
Even laten uitdraaien bij een bandenboer, staan hier volgens mij wel adresjes op het forum. Maar zitte er geen kunststof ringen in die je kunt vervangen voor andere exemplaren?
Ik zou uitdraaien, de kosten zijn het niet en dan is het gelijk goed.
ja noem eens een bandenboer in de regio Den Haag / Westland? dan laat ik het zo doen
ik weet er wel één te zitten in Delfgauw
rick welke is dat dan??? en wat moet dat kosten?
jettaracing
14-05-2007, 21:31
Freesje?? Gewoon een lamellenschijf op je boormachine, die centreert zichzelf wel... Dat word echt wel netjes!
Wat doen jullie een moeite ,terwijl het zo simpel kan! :confused:
Mister Cool
14-05-2007, 22:28
pfff komt hij weer met z'n silmme ideeën ;) :tongue: . Wat is er nog simpeler dan? Deze manier was maar weinig werk, en der hoeft ook maar heel weinig uit 't naafje!
roept u maar als het nog makkelijker kan
pfff komt hij weer met z'n silmme ideeën ;) :tongue: . Wat is er nog simpeler dan? Deze manier was maar weinig werk, en der hoeft ook maar heel weinig uit 't naafje!
ik denk dat wytze juist bedoelt dat jouw oplossing het simpelst is...
Beetlefreak
15-05-2007, 07:18
:iamwithst
ja maar ik heb helemaal geen tijd en als het een bedrijf hier in de buurt is en het voor weinig goed doet wie ben ik dan om te gaan rommelen....... :) liever lui dan moe he
liever lui dan moe he
ik ben blij dat je het zelf zegt...
maar 'heb helemaal geen tijd' en 'liever lui dan moe' : hoe krijg je dat in 1 zin? :thumbup: :D
laat ik het zo zeggen de makkelijkste oplossing en ik maak veel uren op m'n werk waardoor ik dus buiten werktijd liever lui dan moe ben... :)
als jullie nu wat minder hier ouwehoeren dan had je het al lang klaar kunnen hebben. Ik heb m'n jetta op de krik gezet en het wiel eraf gedraaid. Toen de mini velg gepakt en de boormachine erin, even draaien, even passen, ach te klein, nog even met de boormachine erin, en ja, wat pastie mooi! Al met al een uur bezig geweest denk ik, dus voor 9 euries klaar en een uurtje werk, probeer dat maar eens bij een draaier voorelkaar te krijgen!
dat ouwehoeren gebeurd tijdens het werken :D
als jullie nu wat minder hier ouwehoeren dan had je het al lang klaar kunnen hebben. Ik heb m'n jetta op de krik gezet en het wiel eraf gedraaid. Toen de mini velg gepakt en de boormachine erin, even draaien, even passen, ach te klein, nog even met de boormachine erin, en ja, wat pastie mooi! Al met al een uur bezig geweest denk ik, dus voor 9 euries klaar en een uurtje werk, probeer dat maar eens bij een draaier voorelkaar te krijgen!
amen! :D :D :thumbup:
Mister Cool
15-05-2007, 20:28
Oooh, naja, je weet het nooit met zulke mannen :D
jettaracing
15-05-2007, 20:58
Ik ben toen ook met die oplossing aangekomen immers ! ;)
http://memimage.cardomain.net/member_images/2/web/410000-410999/410751_140_full.jpg
Het heeft een tijd geduurd maar nu moest het echt gebeuren. Had het veel eerder moeten doen. Alleen de achterste naafkapjes passen niet vanwege die dopjes voor het wiellager is daar nog een oplossing voor?
Jazeker, een spacer! Nou nog een tikje omlaag met een leuke schroefset dan heb je het helemaal mooi voorelkaar! Wielen staan leuk onder de golf.
spoorverbredertje hrmz ff over denken
en ja zou 'm graag willen verlagen maar aan de andere kant wil ik ook niet stugger.... dus ja keuzes :) maar misschien is 3cm verlagen is ook al netjes denk ik
dat ouwehoeren gebeurd tijdens het werken :D
hebben ouwe hoeren uberhaupt nog werk dan?
ouwehoeren is m'n werk :)
en oude hoeren hebben minder werk
Mister Cool
30-09-2007, 22:30
Eindelijk hoor :D . Paar plattere bandjes en een schroefset dan ben je klaar. En ik had witte gekocht ;) :D
En over die naafkapjes. Een spacertje ertussen en het is klaar! En ze zwart spuiten of even een wolfsburglogootje erop ofzo lijkt ook net ff beter :thumbup: . Past verder wel leuk bij je golf :thumbup:
ja maar deze banden zijn nieuw dus als deze op zijn dan gaan we wel naar 175/55
spacertje komt nog wel....misschien iets verlagen
en ik had ook witte gewild :)
hee ferry, met die opmerking die jij stelde dat je niet stugger wilde daar kan ik me iets bij voorstellen, die illusie had ik eerst ook altijd. Ik rijdt nu een tijdje op een schroefset die ik van Split52 gekocht heb, en geloof me, het is zeker nog comfortabel! Je krijgt er ook nog meer rijplezier van, dus ik zou er nog maar eens over nadenken als ik jouw was!
Mister Cool
02-10-2007, 21:37
hee ferry, met die opmerking die jij stelde dat je niet stugger wilde daar kan ik me iets bij voorstellen, die illusie had ik eerst ook altijd. Ik rijdt nu een tijdje op een schroefset die ik van Split52 gekocht heb, en geloof me, het is zeker nog comfortabel! Je krijgt er ook nog meer rijplezier van, dus ik zou er nog maar eens over nadenken als ik jouw was!
En hier sluit ik me volledig bij aan. Ik rij met dezelfde schroefset, alleen dan een flink eind lager nog, maar dan word het wel stug. Zoals JeeWee 'm heeft staan rijd het echt super! Comfortabel en strak! Stukken beter dan origineel :thumbup:
ja ik weet het en heb ook met een verlaagde auto gereden en vond het ook allemaal meevallen. Maar ik heb geen zin om kuilen te ontwijken en af te remmen voor drempels...... Maar wie weet gebeurd het nog eens.
Maar aan de andere kant hoop ik over een jaar een Passat tdi te hebben en dan is het weer andere koek :)
Eerst het andere interieur erin de deurpanelen vd week ophalen. Lederen pookknopje,muziek inbouwen en wassen en af en toe diesel erin donderen :)
Jurgen Santana
09-08-2008, 11:58
Niet gedacht dat het zo simpel kon.
Vanmorgen wou ik mijn opgeknapte 17" met 195/40/17 onder de Jetta zetten. Blijkt het naafgat geen 57,1 maar 56,1:( (volgens de vorige eigenaar kwamen ze onder een Golf 3 variant vandaan...).
Even dit topic opgesnord, langs de Gamma gereden, lammelenschijf door de naafgaten heen gehaald en ze konden er onder.
De tijd dat je daadwerkelijk aan het schuren bent is nog geen 10 minuten denk ik. Maar met passen etc ben je wel langer bezig. Gelukkig had ik een spoorverbreder met 57,1 centrering, dat maakte het passen wat makkelijker.
Het heeft een tijd geduurd maar nu moest het echt gebeuren. Had het veel eerder moeten doen. Alleen de achterste naafkapjes passen niet vanwege die dopjes voor het wiellager is daar nog een oplossing voor?
naafkapjes kun je toch gewoon afschuren tot ze passen? zit nog best veel "vlees" op. bij mijn broertjes polo 6n2 ging dat perfect. wij hebben de naafgaten trouwens wel uit laten draaien, maar als ik had geweten dat het zo simpel ook kon...
ik heb ze ook uitgedraaid. Maar ik heb zelfs bij een naafdopje alle pootjes afgebroken en hem er toentegen aan getracht te houden maar dan wijkt hij nog steeds. Moet denk ik gewoon een keer een spoorverbreder tussen. Dat komt wel als de banden op zijn....
Vento Vice
15-08-2008, 22:03
en? zitten ze erop?
we zijn nu 5 maanden verder...
ja hoor ze zijn al bijna weer versleten :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.