View Full Version : Voorstellen: Volkswagen Golf 1 GTI
-MK1GTI-
15-02-2007, 20:40
Hallo allemaal,
Ik ben -MK1GTI- en ben sinds mei 2005 de trotse eigenaar van een Golf 1 GTI uit 1983.
Er zit een bijzonder verhaal achter deze GTI. De eerste eigenaar heeft de auto vanaf 1983 t/m 2005 in bezit gehad. De auto moest hij noodgedwongen verkopen omdat hij geen auto meer mocht rijden van de dokter...de beste man was ook al ruim 80 jaar.
Deze originele NL'se GTI heeft ook nog maar weinig km's gelopen....117.000 momenteel.
Ik rijd eigenlijk alleen met de auto als het mooi weer is.
Genoeg gesproken...tijd voor foto's!
http://nl.msnusers.com/_Secure/0TQAkDw0WY0Ts9yEDmw6hIP9u82mgR9B8fbFojiIYnIG0QnTKKfqV4SV6KoFjCl67roiQK259cHbR8p3ORZhOyrItjFGjV19VxOb8MiI7vkuLISZdti78OQ/IMG_0673.jpg
http://img66.imageshack.us/img66/2784/img0526vv2.jpg
http://img517.imageshack.us/img517/5963/img0525gr0.jpg
http://img66.imageshack.us/img66/3307/img0551cb7.jpg
http://img234.imageshack.us/img234/2088/img0613cy7.jpg
http://img234.imageshack.us/img234/2346/img0718vm0.jpg
Ik weet dat de striping origineel zwart hoort te zijn...ik vond zilvergrijs mooier passen bij de Pirelli-velgen.
Groeten,
-MK1GTI-
corrado-usa
15-02-2007, 20:46
:eek: Mooie wagen man !!!!
-MK1GTI-
15-02-2007, 20:50
Hmmmm....waarom werkt alleen de bovenste foto? :rolleyes:
vwmenneke
15-02-2007, 20:52
:eek: Mooie wagen man !!!!
^what he said, ik hoop dat je hem origineel houd want dit zijn de spelden in de hooiberg.
Super die ziet er nog heel erg goed uit.
MMgolfnut1
15-02-2007, 20:53
:eek: Museumstuk!!! Jaloers! :woowoo:
-MK1GTI-
15-02-2007, 20:54
Ja ik houd de auto zeker origineel....werken bij jullie alle foto's?
corrado-usa
15-02-2007, 20:55
Alleen de 1ste
Erwin G60
15-02-2007, 21:10
Zooooooo mooie Gti daar moet je idd erg zuinig op zijn
supersprint
15-02-2007, 21:10
Dus ze bestaan echt die verhalen, top auto!
Der Typ Siebzehn
15-02-2007, 21:23
En nog een "oude" bekende van het forum van de "Original Golf 1 IG" site, wilkommen ook jij hier, en mooie GTI!
Chr-ome Weber
15-02-2007, 21:24
super auto :thumbup: niks meer aan doen. behalve dan een beetje lager dan. :D :D
-MK1GTI-
15-02-2007, 21:24
Als het goed is werken nu eindelijk alle foto's...:D
Fijne GTI!
Daar kan je trots op zijn :thumbup:
Der Typ Siebzehn
15-02-2007, 21:28
Als het goed is werken nu eindelijk alle foto's...:D
yes, ik heb ze allemaal gezien! :thumbup:
MMgolfnut1
15-02-2007, 21:28
OMG! Nu zie ik de rest van de foto's ook nog eens! Echt super! Maar zilver moet idd eigenlijk wel zwart. Dat is echt het enige!
-MK1GTI-
15-02-2007, 21:32
Ik heb inderdaad heel lang na zitten denken tussen zilvergrijze of zwarte striping...toch voor de zilvergrijze striping gekozen. Enneh...er zit (gelukkig) ook al een andere radio in:D Ik heb een setje boxen gezocht die onder de roostertjes van de hoedenplankhouder konden worden bevestigd (aan de pennetjes). Dus dat is ook mooi opgelost zonder gaten in de hoedenplank :D
golf mkII 16v
15-02-2007, 22:14
Mooie GTI :thumbup:
Motorruimte een iets schoonmaken en wat lager aan de grond en verder zo laten,niets aan verprutsen
Als je 90jaar bent dan over doen aan je kleinzoon :D :D
Echt een museumstuk! Zelfs de banden zijn van het juiste type!
Een ding ken ik niet: wat is dat 1-2 dingetje rechtsbovenin de tellerunit? Zowiezo zeldzame teller met econometer!
Edit: oh wacht, dat geeft zeker mode 1 of 2 aan van de MFA?
Der Typ Siebzehn
15-02-2007, 22:26
Een ding ken ik niet: wat is dat 1-2 dingetje rechtsbovenin de tellerunit? Zowiezo zeldzame teller met econometer!
Edit: oh wacht, dat geeft zeker mode 1 of 2 aan van de MFA?
precies, dat hebben alleen de GTI´s vanaf augustus/september 1982, met de 1800 motor dus.
Mooie Golf kerel :)
Striping vind ik persoonlijk
wat minder, maar ja, smaken.... ;)
Welkom op het forum ;)
supersprint
15-02-2007, 23:03
valt jullie niks op aan t cockpitje!! n foto gemaakt terwijl je 50kmh rijd.
Was daar vreemd aan?
http://i28.photobucket.com/albums/c220/Rinus66/cab034.jpg
Mooie gti P-A, alleen dat lijntje nog even op de achterklep.
Der Typ Siebzehn
15-02-2007, 23:34
damn, you´re right! Had ik nog niet gezien, lag te :sleep:
-MK1GTI-
16-02-2007, 11:08
precies, dat hebben alleen de GTI´s vanaf augustus/september 1982, met de 1800 motor dus.
Dat hebben inderdaad alleen de GTI's met 1800-motor...maar niet álle GTI's met 1800-motor.
Was optioneel verkrijgbaar en standaard op de Pirelli's volgens mij.
Bedankt voor de reacties. Het enigste wat eraan mankeert is dat de verbruiksmeter van de MFA een veel te lage waarde aangeeft. Heeft iemand een idee hoe dat opgelost kan worden? De rest van de MFA werkt wel goed.
@ Rinus: lijntje op de achterklep komt er waarschijnlijk niet...vind ik niet zo mooi :rolleyes:
variejantje
16-02-2007, 11:43
Ongelofelijk, als nieuw, dit is geloof ik een investering, prachtig, houden zo ook niet verlagen, enkel zwarte bies. O ja, de andere radio is hopelijk ook een museumstuk??
Veel plezier ervan.
-MK1GTI-
16-02-2007, 11:54
Ongelofelijk, als nieuw, dit is geloof ik een investering, prachtig, houden zo ook niet verlagen, enkel zwarte bies. O ja, de andere radio is hopelijk ook een museumstuk??
Veel plezier ervan.
Ik heb er geen Becker-radio inzitten :D Nee, het is een radio/cd/mp3-speler ;)
Ach, een radio is makkelijk te vervangen :thumbup:
variejantje
16-02-2007, 12:06
Je hebt de beste man toch wel een beetje redelijke prijs gegeven he.
-MK1GTI-
16-02-2007, 12:28
Je hebt de beste man toch wel een beetje redelijke prijs gegeven he.
Het is zo gegaan: de GTI is door een andere man gekocht voor een lage prijs. Deze man heeft de GTI maar 1/2 maanden gehad en heeft de GTI volgens mij alleen gekocht om deze met dikke winst door te verkopen. Ik heb vervolgens de GTI daarna voor een redelijk hoog bedrag gekocht van die "tussenpersoon".
Ik ben via een factuur achter het adres enz. gekomen van de oude man en heb daarna een afspraak gemaakt om eens langs te komen omdat het toch wel bijzonder is dat hij de auto zo lang in bezit heeft gehad. Hij was helemaal blij om de GTI weer eens te zien want hij was ook erg gehecht aan de GTI. Hij vertelde me dat hij elke week gewoon 30 km reed om de auto maar niet stil te laten staan. Hij kon ook niet goed meer rijden en de auto moest hij ook weg doen van z'n vrouw omdat deze gewoon té snel voor hem was.
Een leuke bijkomstigheid is ook dat op het kenteken vermeld staat dat de auto ingericht is voor het vervoer van een invalide. Zijn vrouw is al jaren zeer moeilijk ter been en hij heeft de auto daarom naar een bedrijf gebracht die de auto aangepast heeft. De passagiersstoel kan heel ver naar achteren gezet worden via een speciale rails. Dus ik heb eigenlijk een 3-persoonsauto omdat de vierde persoon zijn/haar benen niet kwijt kan vanwege die aanpassing :D
BaseMaster
16-02-2007, 13:30
wouw, ongelooflijk zon wagen. alsof je even terug in de tijd gaat.
echt onvoorstelbaar mooi man.
Meestal heb ik zoiets van verlagen die handel etc, maar bij deze zou ik het echt niet doen. 100% origineel houden zou ik zeggen.
en keep up the good work :tongue: ;)
variejantje
16-02-2007, 13:54
Eigenlijk wel zielig dat die man dan door zo'n handelaar van zijn waar afgeholpen wordt, aan de andere kant, had de beste familie geen kinderen of zo die dit konden zien aankomen?? Waarschijnlijk niet anders had kleinzoon de auto gekregen denk ik.
Neem de man eens mee naar de type 1 meet, waardeerd hij vast, overigens is dit ook een mooi verhaal voor in het volkswagen magazine, enenzijds pijnlijk voor de man dat hij ervan af moest, anderzijds een mooi verhaal dat een golf een tijdloos iets is, met een nieuw baasje.
Pedaalemmer
16-02-2007, 14:31
eerste golfjes 2 gti hadden dat ook.
Mooie auto!
Der Typ Siebzehn
16-02-2007, 15:09
Dat hebben inderdaad alleen de GTI's met 1800-motor...maar niet álle GTI's met 1800-motor.
Was optioneel verkrijgbaar en standaard op de Pirelli's volgens mij.
Op de Pirelli´s was het inderdaad standaard, mijn twee Pirelli´s hadden allebei, maar ook voor de "gewone" GTI was het zover ik weet standaard, m.u.v. het kale spaarmodel Rabbit, dat o.a. hier in Nederland, en verder nog in Oostenrijk en Zwitserland is verkocht, die "kale" `83er 1800 GTI´s hadden geen MFA, en zelf´s niet eens sportstoelen, en dat voor een GTI!
eerste golfjes 2 gti hadden dat ook.
En niet alleen de Golfje´s 2 GTI, ook een Golf 2 GT met dus de 90 PK motor, ik had zo eentje van `88 met MFA.
-MK1GTI-
16-02-2007, 15:12
Een kameraad van mij heeft een 82'er GTI met 1800 motor zonder MFA. Hij heeft verder wél de sportstoelen. Misschien zijn deze er achteraf ingezet dan?
Der Typ Siebzehn
16-02-2007, 15:34
met 1800 motor is altijd modeljaar `83, beginnend vanaf augustus/september `82, ik durf dat zo niet te zeggen over die GTI van jou kameraad, misschien is het wel zo´n Rabbit waar tegen betaling van een meerprijs af fabriek toch sportstoelen in zijn gezet.
Hier zie je nog zo een Rabbit: http://cgi.ebay.de/vw-golf-1-gti-Sondermodell-sprint-kein-Scirocco-16-v_W0QQitemZ200072826047QQihZ010QQcategoryZ9801QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem of zoals ik nu net zie, in Zwitserland werden ze "Sprint" genoemd.
Bonito Driver
16-02-2007, 17:21
met 1800 motor is altijd modeljaar `83, beginnend vanaf augustus/september `82, ik durf dat zo niet te zeggen over die GTI van jou kameraad, misschien is het wel zo´n Rabbit waar tegen betaling van een meerprijs af fabriek toch sportstoelen in zijn gezet.
Hier zie je nog zo een Rabbit: http://cgi.ebay.de/vw-golf-1-gti-Sondermodell-sprint-kein-Scirocco-16-v_W0QQitemZ200072826047QQihZ010QQcategoryZ9801QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem of zoals ik nu net zie, in Zwitserland werden ze "Sprint" genoemd.
Ha! een oud collega van mij heeft dan denk ik ook zo'n type! we vonden het al wat een "vage" auto toen wij hem voor het eerst zagen wel gti op kenteken en ook uit 83, wel een stikker rond de achterklep maar geen mfa en van die "pofstoeltjes" omtrokken met gti stof! weer wat geleerd vandaag ;)
Der Typ Siebzehn
16-02-2007, 19:50
you're never to old to learn! :)
golf1tattoo
16-02-2007, 21:50
Super GTI! Echt topstaat! :thumbup:
-MK1GTI-
16-02-2007, 22:31
Bedankt voor de reacties. :thumbup:
Ik zal eens erop gaan letten of de meeste 1800 GTI's MFA hebben....
carbreaker de autosloper
16-02-2007, 23:08
mooie auto super......kocht dat ding van mij ook 15 terug van de eerste eigenaar met blank glas en geen rechter spiegel en geen meters in de console wel gti op kenteken ook toch mfa en zo van de dealer ik snap et ook niet altijd...
Jurgen Santana
16-02-2007, 23:16
Bedankt voor de reacties. Het enigste wat eraan mankeert is dat de verbruiksmeter van de MFA een veel te lage waarde aangeeft. Heeft iemand een idee hoe dat opgelost kan worden? De rest van de MFA werkt wel goed.
Mijn Pirelli had hetzelfde probleem. Gebruikte maar iets van 3l op 10km :D Na anderhalf jaar stil gestaan te hebben geeft hij alleen nog maar
---
aan :rolleyes: De rest doet het allemaal goed.
Der Typ Siebzehn
16-02-2007, 23:22
Ik zal eens erop gaan letten of de meeste 1800 GTI's MFA hebben....
reken maar van yes! ;)
hele mooie GTI, zou ik idd maar heel zuinig op zijn.
Interieur ziet er ook top uit.
Misschien is het vaccuum slangetje dat van je motor naar je dashboard loopt lek, of verteerd en vandaar dat de MFA een lage waarde aangeeft.
Ik heb zelf een Rabbit GTI uit dec 1983, weet t ja het is een kale!!! :(
Wel af fabriek 2 buitenspiegels van binnenuit verstelbaar en mistlampen voor en een trekhaak.
En vijf orginele lichtmetalen velgen af fabriek ook uit 1983 alleen zijn t helaas geen Pirelli velgen.
Ik heb helaas ook geen MFA, wel metertjes in de middenconsole, alleen heeft een mongool die eruit gezaagd en er een radio ingezet.
Is heel moeilijk om een nette mk1 te vinden, vandaar dat ik uit eindelijk voor een kale maar roestvrije GTI gekozen heb, mijne is nieuw geleverd in Madrid en heeft geen pekel gezien.
grtn yal
-MK1GTI-
17-02-2007, 19:53
@ Carbreaker de autosloper: Ik ben degene die laatst bij jou het Pirelli-stuurtje heeft gekocht!! :D
@ Yal: bedankt voor de tip van het vacuümslangetje...misschien dat ik er ooit eens naar ga kijken als ik de moed verzameld heb om het dashboard uit elkaar te slopen :rolleyes:
Heb je ook foto's van je GTI?
Mister Cool
18-02-2007, 13:14
Whaaat, super zo'n ding! Doet me 'n beetje denken aan mijn vorige auto... Ook 'n afgekeurde man, jetta van '91 met 56.000 op het klokje. Bijna te mooi om waar te zijn zulke dingen! Koester zo'n auto, vind je niet snel weer! Veel plezier ermee!
@ Carbreaker de autosloper: Ik ben degene die laatst bij jou het Pirelli-stuurtje heeft gekocht!! :D
@ Yal: bedankt voor de tip van het vacuümslangetje...misschien dat ik er ooit eens naar ga kijken als ik de moed verzameld heb om het dashboard uit elkaar te slopen :rolleyes:
Heb je ook foto's van je GTI?
http://www.volksforum.com/albums/files/4/0/6/0/DSC00084.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/4/0/6/0/DSC00094_87696.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/4/0/6/0/DSC00314.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/4/0/6/0/DSC00320.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/4/0/6/0/DSC00338.JPG
Hoop dat je t wat vind!!
Was me een beste klus om de GTI weer in deze staat te krijgen.
Heb alles zelf gedaan, technische gedeelte, nieuwe draadboom,remmerij alles nieuw,plaatwerk en spuitwerk.
Alleen de revisie van de cilinderkop heb ik laten doen wel zelf gedemonteerd/gemonteerd natuurlijk.
grtn yal
-MK1GTI-
19-02-2007, 13:36
@ Yal: jij hebt ook echt een supermooie auto :eek: :thumbup:
Ik verbaasde me ook al over de mooie omgeving....Spanje :D
Op mijn GTI zat ook een trekhaak. Ik heb er nu een imitatiebumper achter zitten. Toch wil ik heel graag een (nieuwe) originele VW achterbumper.
Die van jou zien er als nieuw uit....of heb je ze gewoon opgepoetst?
@ Yal: jij hebt ook echt een supermooie auto :eek: :thumbup:
Ik verbaasde me ook al over de mooie omgeving....Spanje :D
Op mijn GTI zat ook een trekhaak. Ik heb er nu een imitatiebumper achter zitten. Toch wil ik heel graag een (nieuwe) originele VW achterbumper.
Die van jou zien er als nieuw uit....of heb je ze gewoon opgepoetst?
Heb ze idd gewoon opgepoetst, zitten zat beschadegingen op!
Om de bumpers weer mooi diep zwart te krijgen moet je ze flink warm stoken met een fohn of voorzichtig met een verfafbrander.
De voorbumper moet ik vervangen, die heeft t wel te pakken.
De trekhaak heb ik er nog even op laten zitten, parkeren kunnen ze niet in Spanje dus enige bescherming is wel gewenst
grtn yal
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.