Log in

View Full Version : golf mk1 GTI vraagjes


mk1GTI
04-02-2007, 00:56
hallo
ik heb juist dit forum ontdekt en vond het intressant om hier een paar vragen te stellen.

ik ben vandaag gaan kijken naar een golf 1 GTI van '82 (1600cc)
nu de buitenkant zag er zeer goed uit aan de onderkant niets van roest ofzo.
Nu de batterij was volledig plat dus hij ging in het begin niet zonder andere batterij maar die word vervangen dus das ok.
Maar de injectie was slecht afgesteld en hij heeft lang stil gestaan dus daardoor starte hij ook moeilijk, ook viel hij stil toen hij gewoon draaide (rollantie).
Daar word ook naar gekeken voor ik hem koop enzo.
Nu ik heb nog niet beslist maar zou hij terug inorde komen met nieuwe batterij en afstelling injectie (of vernieuwing)?
Op de motor rond de vulling van de olie was er ook wat corrosie (mss roest) te bespeuren.
Kan je dit nog inorde krijgen of is dit een zeer slecht teken?
ook mss een paar handige tips van een kenner zou nice zijn.

enkele nieuwe dingen die er op zitten:
uitlaatlijn achter 1ste knalpot
radiator
trommelremmen (achter natuurlijk)

km stand: 113.000km
helaas geen servo maar kan je dit er nog instoppen achteraf??
Maat van mij heeft er mee gereden omdat ik er nog niet mee mag rijden (voorlopig) en hij zei dat er geen dingen op aan te merken waren dus dat is goed.

dank u bij voorbaat voor de hulp

-MK1GTI-
04-02-2007, 16:59
Hoi naamgenoot!

De corrosie rond de olievuldop is op zich niet zo erg. Gewoon het kleppendeksel even opnieuw spuiten.

Is de auto over gespoten? Wat voor kleur heeft de auto eigenlijk? Als de kilometerstand klopt heb je echt een vrij unieke auto ;) Beetje originele auto?

Wat kost de auto als ik vragen mag?

Ralph
04-02-2007, 19:22
pics !!!!!

mk1GTI
05-02-2007, 03:00
http://users.telenet.be/Gamefreak/GTI/

hier zie je een paar foto's ervan

wat ik zou willen vragen. als ik de binnenbekleding eruit haal.
Is dat moeilijk om die er terug in te krijgen?

prijs is wel 5500€
maar dan word de injectie nagekeken (desnoods vervangen)
nieuwe batterij
gekeurd
nieuwe banden

Stijn
05-02-2007, 07:37
Een slecht afgestelde injectie en wat roest op de kleppendeksel zijn wel de minste zaken waar ik me zorgen over zou maken bij aankoop van een Golf 1 GTI, weet je zeker dat een klassieker een goede keus is voor je?

Rinus66
05-02-2007, 09:03
Binnenbekleding in en uitbouwen is een eitje, alleen het hemeltje is wat lastiger. Waarom moet het eruit trouwens?
Auto ziet er op het oog goed uit, maar staat al zo lang te koop dat ik zou proberen om nog wat van de prijs af te krijgen.

dekilo
05-02-2007, 09:22
Ik zou eens proberen om onder die rode zwick te kijken of er roest zit.
Lijkt me wel een leuke auto.

Sponze®
05-02-2007, 13:13
Op de foto's lijkt de auto niet
verkeerd... Het injectieverhaal en
corrosie op de kleppendeksel hoef
je je niet erg druk om te maken :)

Voor een bedrag van 5500 euro mag
je toch wel een GTI verwachten in
behoorlijk goede conditie ;)

g-men
05-02-2007, 13:53
Ziet er op zich goed uit, maar onder het plastic weet je het nooit, een 82er heeft geen plastic schermen bij de voorwielen (moddervangers) dus daar zou ik erg goed kijken naar bv roest van de raamstijl, schermen, voorste schroefpunt schermen. En absoluut de auto ook op een brug zetten en de dorpels en ophangpunt achterbrug checken.

Voor 5500 euro mag je heel wat verwachten!

g-men
05-02-2007, 13:54
O ja, binnenbekleding is simpel!

golf mkII 16v
05-02-2007, 19:23
Ik zou eens proberen om onder die rode zwick te kijken of er roest zit.
Lijkt me wel een leuke auto.
Wordt er niet voor niets opgezet :thumbup:
Ziet er op de foto niet slecht uit
Zijn er iets van rekeningen bij van onderhouds historie[nap]

Golf_1_gts
05-02-2007, 19:34
Wordt er niet voor niets opgezet :thumbup:

Nee, kost meestal wel iets :tongue:

golf mkII 16v
05-02-2007, 19:53
Nee, kost meestal wel iets :tongue:
HaHa,bedoelde dus schade en/of roest
Heb zelf zoiets [auto vd vrouw]spadbordranden 1bonk roest en de randen er om en het is weer netjes:D

mk1GTI
06-02-2007, 18:58
hallo ben ik weer
toen ik ben gaan kijken heb ik het type gemonteerd van de wagen
dit is dus het type:
17.g.eg
deze Golf 1 GTI zou maar 1 jaar gemaakt zijn geweest (van augustus 81 tot augustus 82)
iemand die mss wat meer kan vertelen over dit type?
iemand vertelde me dat dit nog een speciaal type is maar wil dit natuurlijk weten van kenners:p

DutchRebel
06-02-2007, 21:26
type 17 is gewoon de benaming van volkswagen voor een golf mk1

en dat eg is het motortype dat in de auto zit, EG is hierbij de motorcode..

vraag me wel verder af wat r zo speciaal is aan deze golf, lijkt mij gewoon een GTI.

precies een jaar ouder is wel appart, dat zijn de enige mk1`s met 1800 motor..

mk1GTI
06-02-2007, 21:49
het is een 1600motor die erin ligt
het rare is dat er in dat jaar exact 12500exemplaren zijn van gemaakt
en dat ze eigenlijk enkel bestemd waren voor nederland duitsland belgie en luxemburg.
Vandaag de dag rijden er nog ongeveer 300 rond in België

ben dit tegengekomen toen ik in een boekenhandel het grote VW boek opensloeg;)

golf mkII 16v
06-02-2007, 21:53
VW hanteerd altijd augustus tot augustus als modeljaar!

Der Typ Siebzehn
06-02-2007, 22:41
"EG" is altijd 1600 110PK, 1800 112PK is "DX" in de Golf 1 GTI.

mk1GTI
07-02-2007, 01:18
ahzo
maar volgens de specs dat ik al heb gezien zou de 1600GTI +-820kg wegen
terwijl de 1800GTI eigenlijk +900KG weegt is dit echt zo?
trouwens als hij in goede staat is wat krijg je daar nog uit van 0 tot 100?

edit: zou er wel een K&N open air filter op steken maakt niet veel verschil uit maar alle beetjes helpen en zeker op zo een licht wagentje

dekilo
07-02-2007, 07:44
Leeg gewicht 1600 gti= 840KG
Leeg gewicht 1800 gti= 860KG

Ik neem aan dat je toch eerst een testritje gaat maken.
Dan kun je toch ff testen hoe het bevalt.

mk1GTI
07-02-2007, 12:39
Leeg gewicht 1600 gti= 840KG
Leeg gewicht 1800 gti= 860KG

Ik neem aan dat je toch eerst een testritje gaat maken.
Dan kun je toch ff testen hoe het bevalt.

een vriend van mij heeft ermee gereden omdat ik bezig ben mijn rijbewijs aan het afleggen. Hij zegt dat de wagen zeer goed was (heeft zelf ook zo 1 gehad)

wat mezelf betreft ik zal er zeker en vast aan wennen. alles went uiteindelijk.
maar zelfs toen ik al mee was amuzeerde ik me al

edit: zou van plan zijn na aankoop een schroefverring te steken van V-maxx.
in belgie kan je hier aan geraken voor 400€ maar zonder plaatsen.
Houd het plaatsen van de veering eigenlijk veel in?
Of zouden jullie het afraden om een schroefkit te steken? (i don't give a shit about luxery :thumbup: )

berendd
07-02-2007, 12:48
ik vind 5500E een hoop geld voor een einzer, zeker als je m als eerste auto koopt en nog van niks weet...

Rinus66
07-02-2007, 13:20
Zoals ik al zei, hij staat al heel lang te koop. Goed checken op roest en van die prijs moet wel wat afkunnen.

mk1GTI
07-02-2007, 16:31
ik vind 5500E een hoop geld voor een einzer, zeker als je m als eerste auto koopt en nog van niks weet...

ja maar ik heb juist gebeld ernaar en hij is nu gekeurd
heeft ATS velgen met nieuwe banden
nieuwe batterij
nieuwe injectie
die lichten zijn nagekeken en werken
koffer die niet open ging gaat nu wel open

wat al vernieuwd was toen ik ben gaan kijken was:
nieuwe radiator
nieuwe trommelremmen
onderkant zag er roestvrij uit (anders wss niet door de keuring geraakt)
nieuwe uitlaat

het is mss veel geld maar er is serieus aan gewerkt geweest he

Der Typ Siebzehn
07-02-2007, 16:45
dus de bodemplaat had geen roest...en hoe is de rest van de carosserie?

Dorpels, in de wielkasten, wielranden onder de standaardverbreders(ook nog niet eens de originele), plaatwerk rondom tankvulopening, verbinding reservewielbak met achterscherm, plaatwerk rondom gordelautomaat rechts achter in de kofferbak, onder de raamrubbers enz.

alles kritische Golf 1 plekken...

Rinus66
07-02-2007, 17:25
Advertentie is verwijderd, heb je m al thuis staan? :D

mk1GTI
07-02-2007, 18:32
Advertentie is verwijderd, heb je m al thuis staan? :D

nee heb mij toegezegd om hem te kopen

wat is nagekeken is de onderkant wielkassen en alles erond en onder het reserverwiel. De meeste plekken eigenlijk

edit: ik had nog een vraagje:
hoe kan ik soort beveiliging erin steken dat als ze inbreken in de wagen (wat simpel is naar het schijnt) ze niet weg geraken door ne start onderbreker.
Iemand dak ken heeft al 2 keer voorgehad dat ze inbraken in de wagen maar ze kregen hem niet weg omdat hij een schakelaar had op een verborgen plaats ofzo waardoor het zelfs met de sleutels niet werkt

DutchRebel
08-02-2007, 22:36
als je 5500 uitgeeft voor een golfje 1, mag ik hopen dat een alarm systeem met start onderbreker niet te duur mag zijn, ofwel..

mk1GTI
09-02-2007, 01:27
als je 5500 uitgeeft voor een golfje 1, mag ik hopen dat een alarm systeem met start onderbreker niet te duur mag zijn, ofwel..

ik ging nog vragen wat ik best deed om de wagen te beveiligen
iemand da ik ken heeft een startonderbreking zelf gestoken door een schakelaarke op de draad te steken van het contact en dat schakelaartje weg gestoken.

wat ik nog wow vragen is waar je aan een set spiegels geraakt?
omdat er enkel links een spiegel zit en niet rechts :(

Rinus66
09-02-2007, 02:10
Mooi zo laten met 1 spiegel.

mk1GTI
09-02-2007, 03:06
Mooi zo laten met 1 spiegel.

is wel niet echt handig als je wilt parkeren en op de autosnelweg enzo ze :(

-MK1GTI-
09-02-2007, 19:04
Ik zou maar niet gaan parkeren op de autosnelweg :D

Op mijn GTI zit een startonderbreker met een rood knipperend lampje waar ik een dingetje tegenaan moet houden voordat ik de auto kan starten. Ik vond dit in het begin verschrikkelijk irritant maar nu zie ik de waarde ervan wel in.

Ik wens je iig veel plezier en succes met de Golf 1 GTI!

Menace
09-02-2007, 19:09
k zou gewoon je stuur deraf schroeven als je um buiten weg moet zetten, wedden dat ze er dan niet mee weg komen? :D

Der Typ Siebzehn
09-02-2007, 21:15
Ik zou maar niet gaan parkeren op de autosnelweg :D

dat zei hij ook niet ;)

Op mijn GTI zit een startonderbreker met een rood knipperend lampje waar ik een dingetje tegenaan moet houden voordat ik de auto kan starten.

van Votex zeker? Had ik ook op mijn Pirelli Golf laten zetten, in 8 jaar nooit problemen mee gehad, de nieuwe eigenaar wel, die had het al na een paar weken moeten laten verwijderen.

mk1GTI
10-02-2007, 22:08
dat zei hij ook niet ;)



van Votex zeker? Had ik ook op mijn Pirelli Golf laten zetten, in 8 jaar nooit problemen mee gehad, de nieuwe eigenaar wel, die had het al na een paar weken moeten laten verwijderen.

enig idee waar je deze Votex startonderbreker kunt kopen (bestellen) in belgië?
Hoeveel kost dit dan en is dat moeilijk om dat zelf te steken? of moet je dat laten steken

yal
10-02-2007, 22:53
je zegt in je eerste posting dat er geen servo, (rembekrachteging?) op zit.
Lijkt me sterk! Weet niet hoe je aan die wijsheid komt, maar als het waar is dat er geen servo op zit dan zou het weleens geen orginele GTI kunnen zijn maar een omgebouwde 1,1 of 1,3 want die waren er wel zonder servo.

Heb 2 golfjes 1,5 gehad en die hadden ook gewoon rembrachtiging net zoals mn huidige GTI, de GTI heeft alleen een grotere ATE bekrachtiger.

Een golf gti en zeker een oude type 1 moet je niet zomaar kopen als je geen kenner bent, want dat kan een hoop geld en ergenis betekenen!
Zeker als je zelf niet handig bent kost het veel geld, want er is altijd wel wat te doen aan een oude auto.

Ben zelf een jaar bezig geweest met mijn gti te restaureren waarbij ik alles zelf heb gedaan en dat liep ook flink in de papieren.

Succes met je aankoop, veel plezier ermee

ps met eerste auto was ook golf 1, maar dan een GLS automaat uit 1980 en die heb ik nog steeds. Deze kocht mijn oma ooit nieuw.

grtn yal

Der Typ Siebzehn
10-02-2007, 22:54
enig idee waar je deze Votex startonderbreker kunt kopen (bestellen) in belgië?
Hoeveel kost dit dan en is dat moeilijk om dat zelf te steken? of moet je dat laten steken

ik had die Votex startonderbreker destijds, eind 1996, voor circa 200,- toenmalige duitse marken (is tegenwoordig 100,- Euro) bij een VW-dealer in Duitsland gekocht, waar men die in Belgie kan kopen zou ik niet weten, ik kan je adviseren om eens bij jouw plaatselijke VW-dealer te gaan informeren.

Zelf heb ik die startonderbreker niet ingebouwd, dat heeft mijn broer gedaan, hij heeft er de nodige uren werk aangehad, dus makkelijk in te bouwen is het helaas niet...

@yal: servo = stuurbekrachtiging.

mk1GTI
12-02-2007, 01:53
en weet je soms of het mogelijk is om er servo in te steken?
en van welke wagen moet de servo dan afkomstig zijn?

Rinus66
12-02-2007, 09:21
en weet je soms of het mogelijk is om er servo in te steken?
en van welke wagen moet de servo dan afkomstig zijn?

Is mogelijk, scirocco II en golf cabrio passen en kom je het meeste tegen.

yal
13-02-2007, 21:31
Is mogelijk, scirocco II en golf cabrio passen en kom je het meeste tegen.


aha, servo is dus stuurbekrachteging! (in spanje duiden ze daar de rembekrachteging mee aan)

Ik weet uit eigen ervaring dat een scirocco II 16v een stuk strakker stuurde zonder stuurbekrachteging dan met.
Zeker mijn vroegere GT II 16v zonder stuurbekrachteging stuurde als een vrachtwagen bij t parkeren maar eenmaal een beetje snelheid en t sturen ging prima.
Mijn huidige mk1 gti stuurt prima en ik zou de directheid niet willen missen zoals het nu is en er persoonlijk niets aan veranderen.

Iedereen moet doen wat ie zelf wil maar misschien is t een idee om eens te gaan sturen met een mk1 cabrio met stuurbekrachteging en kijken of je t wat vind en dan overgaan tot eventuele ombouw.

grtn yal

mk1GTI
15-02-2007, 05:07
aha, servo is dus stuurbekrachteging! (in spanje duiden ze daar de rembekrachteging mee aan)

Ik weet uit eigen ervaring dat een scirocco II 16v een stuk strakker stuurde zonder stuurbekrachteging dan met.
Zeker mijn vroegere GT II 16v zonder stuurbekrachteging stuurde als een vrachtwagen bij t parkeren maar eenmaal een beetje snelheid en t sturen ging prima.
Mijn huidige mk1 gti stuurt prima en ik zou de directheid niet willen missen zoals het nu is en er persoonlijk niets aan veranderen.

Iedereen moet doen wat ie zelf wil maar misschien is t een idee om eens te gaan sturen met een mk1 cabrio met stuurbekrachteging en kijken of je t wat vind en dan overgaan tot eventuele ombouw.

grtn yal

dat is een goede tip bedankt daarvoor

mk1GTI
16-02-2007, 15:03
Ben er vandaag achter geweest
er is niet op aan te merken buiten dat de elektriciteit rare trekken heeft.

als je het contact aanlegt gaat de toerenteller naar omhoog (4000rpm) en naar omlaag en dan terug op nul (nadat de koppeling ingedrukt werd)

Het starten verloopt een beetje stroef.
De garagist zei dat je geen gas mag geven terwijl je hem wilt starten. Wat is de reden hiervoor?

Echter is het grootste probleem dat iedere keer je iets doet met de verlichting je een schok krijgt. Voornamelijk als je het linker knipperlicht aanlegt krijgt de motor soms een serieuze schok

Op wat kan dit wijzen en hoe verhelp je dit?

dank u bij voorbaat

-MK1GTI-
16-02-2007, 15:10
In het instructieboekje van de 1800 GTI staat dat je bij het starten het gaspedaal juist lichtjes moet indrukken!

Tegenwoordig regelt de elektronica de juiste inspuiting bij starten en raakt de elektronica alleen maar in de war wanneer je gas geeft bij het starten.

mk1GTI
16-02-2007, 15:30
In het instructieboekje van de 1800 GTI staat dat je bij het starten het gaspedaal juist lichtjes moet indrukken!

Tegenwoordig regelt de elektronica de juiste inspuiting bij starten en raakt de elektronica alleen maar in de war wanneer je gas geeft bij het starten.

het is een 1600GTI he

edit: enig idee wat het elektrisch probleem kan zijn?

mk1GTI
17-02-2007, 00:05
ik heb gehoord dat het de alternator (dynamo) zou kunnen zijn die niet genoeg stroom levert. Wat valt hieraan te doen?

Of is het gewoon omdat de wagen terug moet in zijn gewone doen komen omdat hij meer dan 5 jaar niet meer op de openbare weg is geweest.
Het probleem is dat het starten al vlug een dikke 10 seconden duurt vooraleer de wagen start. Maar van de moment dat je elektriciteit vraagt (lichten pinkers) er een shok in de motor is.
het al gelezen dat dit de dynamo of de koolstaafjes of de riem kan zijn.
Hoe kan ik dit zeker weten om eventuele extra kosten uit te sparen.
Of zou het gewoon de wagen zijn die terug in zijn normale doen moet geraken?

Der Typ Siebzehn
17-02-2007, 00:09
of misschien een zwakke accu?

Heb je die auto inmiddels gekocht?

mk1GTI
17-02-2007, 00:27
of misschien een zwakke accu?

Heb je die auto inmiddels gekocht?

ja de wagen is ondertussen al gekocht
en er zit een nieuwe accu in

edit: enkele foto's http://users.telenet.be/Gamefreak/GTI/

Der Typ Siebzehn
17-02-2007, 00:34
Proficiat! Hopenlijk is onder de wielrand en dorpelverbreders nog alles goed, enne, de grillbiezen kunnen wel een nieuw kleurtje gebruiken, verder leuk wagentje.

mk1GTI
17-02-2007, 00:36
Proficiat! Hopenlijk is onder de wielrand en dorpelverbreders nog alles goed, enne, de grillbiezen kunnen wel een nieuw kleurtje gebruiken, verder leuk wagentje.

merci
heb je enig idee wat het elektrische probleem zou kunnen zijn.
trouwens de wielrand en dorpelverbreders zijn in goede staat ;)

Der Typ Siebzehn
17-02-2007, 00:43
heb je enig idee wat het elektrische probleem zou kunnen zijn.

Tja, ik heb daar maar weinig verstand van, maar nogmaals, misschien kan het ook aan een zwakke accuspanning liggen, ik weet het niet, is maar een gokje.

edit: oeps, te laat gezien dat er een nieuwe accu inzit :redface: dan weet ik het ook niet, helaas.

trouwens de wielrand en dorpelverbreders zijn in goede staat ;)

ehmm, ik bedoelde meer het plaatwerk wat onder die verbreders zit..... ;) maar dat zal wel nog goed zijn.

yal
17-02-2007, 10:18
mijn ervaringen met mk1 is dat veel stroom storingen veroorzaakt worden door geoxideerde massa aansluitingen!

Ik zou beginnen te checken of de dynamo goed laad met een multimeter.
De koolborstels ff demonteren en kijken of ze lang genoeg zijn, dacht ze min. 5mm of meer moeten zijn.

Daarna zou ik de massa aansluitingen van de bak naar de carroserie en accuhouder goed schoonschuren.
Controleer ook of de massa aansluiting aangesloten zit op de kleppendeksel, ter hoogte waar de gaskabel zit, aan de achterzijde van de kleppendeksel is geloof ik een bruin/witte draad.

Onder de stuurkolom zitten ook allerlei aarde aansluitingen, in principe horen die schoon en droog te zijn, maar soms lekt er water onder de voorruit of ontstekingsmodule en dan oxideerd het spul daar ook.

Succes er mee,
mooi kar zo te zien op de foto´s

grtn yal

mk1GTI
17-02-2007, 18:31
ja ga hem binnenkort eens kuisen
http://users.telenet.be/Gamefreak/GTI/IMG_0112.jpg
met al deze producten en dan de cover erover want hij staat op een parking van een familielid en ik heb er nog geen verzekering voor.

daarachter ga ik hem eens binnensteken in de garage voor groot onderhoud en dan zien of het probleem zich nog voordoet.

bedankt in ieder geval voor de tips

edit: die dingen van GTI is gewoon omdat de gordel soms kan "snijden) in je nek er gaat zeker geen tuningwagen van gemaakt worden
deze blijft zo standaard mogelijk

Der Typ Siebzehn
17-02-2007, 18:45
er gaat zeker geen tuningwagen van gemaakt worden
deze blijft zo standaard mogelijk

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

mk1GTI
17-02-2007, 19:24
:thumbup: :thumbup: :thumbup:

De verkooper van die winkel zei van voor enkele euro's minder heb je er van sparco en das veel mooier en cooler.

ik zei van ik rijd met een GTI en geen tuningwagen.
wat is het nut om er sparco's op te hangen als dat het enige is dat erop zit van sparco niets toch.

verkoper:
ja je bent dan beter af met die van GTI als je er niet mee inzit enkele euro's meer te betalen :)

het stuur is echter niet meer origineel (was zo bij aankoop)
Dit is vervangen door een MOMO sportstuurtje maar zo erg vind ik dat nog niet.
of is dit toch origineel? omdat je Recaro stoelen terug vind in een golf 2GTI ook dacht ik

Der Typ Siebzehn
17-02-2007, 19:40
het stuur is echter niet meer origineel (was zo bij aankoop)
Dit is vervangen door een MOMO sportstuurtje maar zo erg vind ik dat nog niet.

zo zie ik dat ook, is makkelijk weer te vervangen, is iig geen ingrijpende verandering aan de auto.

mk1GTI
17-02-2007, 20:14
wat giet je daar het beste in eigenlijk?
gisteren heb ik er super 95 in gedaan
moet ik blijven 95 tanken of moet ik overstappen naar 98?

Der Typ Siebzehn
17-02-2007, 21:20
:eek: stap maar eens hééél gauw over op super+98 zou ik zeggen!

mk1GTI
17-02-2007, 21:22
:eek: stap maar eens hééél gauw over op super+98 zou ik zeggen!

maat vertelde me net dat hij er toch 98 had ingedaan maar dat hij dacht dat dit schadelijk was voor de wagen.

daarmee dat die wagen alleen maar wilde acceleren :D

Der Typ Siebzehn
17-02-2007, 21:31
98 is zeker niet schadelijk, eerder 95. In het boekje staat dat bij een GTI 98 getankt moet worden, hou je daar dan ook maar zoveel als mogelijk aan.

mk1GTI
18-02-2007, 04:06
Iemand mss een idee hoe dit rood precies noemt (kleurcode mss)
voor als ik de grill opnieuw wil spuiten

-MK1GTI-
18-02-2007, 13:02
De sierlijsten op de grille zijn "marsrood". Origineel zijn de sierlijsten van de grille gekleurd in het oude type marsrood met kleurcode L31B. Je kan ze ook laten spuiten in de nieuwere kleur marsrood met kleurcode LA3A.

Volgens mij zie je het verschil toch niet...

mk1GTI
18-02-2007, 13:21
De sierlijsten op de grille zijn "marsrood". Origineel zijn de sierlijsten van de grille gekleurd in het oude type marsrood met kleurcode L31B. Je kan ze ook laten spuiten in de nieuwere kleur marsrood met kleurcode LA3A.

Volgens mij zie je het verschil toch niet...
hartelijk bedankt want had hier al een tijdje op zitten zoeken.

mk1GTI
18-02-2007, 23:21
heb helaas wel geen sigaretten aansteker:(
nu wat heb ik nodig als ik dit zelf wil maken en hoe ga ik het beste tewerk?

golf mkII 16v
18-02-2007, 23:36
Heb nog wel ergens een compleet spulletje liggen
asbak aansteker en frame

mk1GTI
19-02-2007, 04:42
Heb nog wel ergens een compleet spulletje liggen
asbak aansteker en frame

ahzo maar ik ben wel van belgie dus dat zal iets moeilijker gaan

dus je bedoeld zo een frameke die uitsteekt in mijn interieur
http://users.telenet.be/Gamefreak/GTI/DSC00272.JPG

hoeveel zou je daarvoor vragen dan?

golf mkII 16v
19-02-2007, 08:57
Ja die bedoel ik
En wat is belgie,ik woon 15/20min van de grens
bij hazeldonk

mk1GTI
19-02-2007, 12:54
Ja die bedoel ik
En wat is belgie,ik woon 15/20min van de grens
bij hazeldonk

en de draad voor dan aan te sluiten hangt erbij enzo dan?
hoeveel vraag je ervoor als je hem in belgie zelf verzend en ik de verzendkosten betaal?

mk1GTI
27-02-2007, 16:28
mss een stomme vraag maar welke ruitenwissers passen op deze golf 1?

ik heb al gekeken maar vind niet direct iets waar golf 1 opstaat en als het erop staat is het de cabrio of het model na augustus 82 (mijn is van april 82)

ik heb gemeten en deze zijn 40 cm lang maar ik heb het gevoel dat de ruitenwissers van bosch van 40cm lang niet zullen passen daarom dat ik het hier ff vraag

-MK1GTI-
27-02-2007, 17:37
Dat maakt volgens mij helemaal niets uit....gewoon dat setje ruitenwissers nemen voor de Golf 1.

mk1GTI
27-02-2007, 21:19
Ben gisteren binnen geweest met het elektrisch probleem.

Het was dus slecht contact in de zekeringdoos. het probleem is dus opgelost.
nu is het sleutel erin draaien en em start ipv eerst 5 keer te proberen en dan maar startkabels aan te hangen gelijk gisteren voor we vertrokken.

nu jammergenoeg is gisterenavond de rechter pinker stoppen met werken.
gewoon niets meer geen lichtje ook op de display

zou eens willen kijken in de zekeringdoos maar zou moeten weten waar de draad zich ongeveer bevind

iemand die hiervan een plannetje ofzo heeft?

mk1GTI
28-02-2007, 22:54
http://users.telenet.be/Gamefreak/GTI/

vandaag mijne GTI gekuisd.
zoals je zit aan de koffer en aan de linker deur is er wat roest waarvan de verf weg is.
Hoe werk je dit het beste dit af zonder te veel moeite en kleurverschil?

edit: wat is de exacte kleurcode van het rood van de kas dus niet sierlijsten of omlijsting ofzo of is deze dezelfde?

dekilo
01-03-2007, 08:05
Mooie GTI, maar voor die prijs mag je toch verwachten dat er geen roest op zit.
Dan begin ik me sterk af te vragen hoe het uitziet onder de plastic.


En BTW het GTI logo in de grill zit niet op de juiste plek.

mk1GTI
01-03-2007, 11:18
Mooie GTI, maar voor die prijs mag je toch verwachten dat er geen roest op zit.
Dan begin ik me sterk af te vragen hoe het uitziet onder de plastic.


En BTW het GTI logo in de grill zit niet op de juiste plek.

idd nu je het zegt.
Maar het is wel een GTI want is een type 17 EG.

sigi
22-12-2007, 19:17
wat bedoel je met leeggewicht? wat moet ik daar onder verstaan? gewoon alleen de auto zonder iemand erin?