View Full Version : kabeltje op pierbrug 2e3 carb polo.
Michael-Polo
23-01-2007, 21:14
Op mijn pierburg 2e3 carb zit een kabel die naar het choke gedeelte loopt.
waar dient deze voor?
staat namelijk nu geen spanning op, wat waarschijnlijk te maken heeft met mijn inbouw van een 2f dashboard en kabelboom.
Michael-Polo
24-01-2007, 20:11
weet iemand dit?
Golf_1_gts
24-01-2007, 20:21
Electrische choke?
Michael-Polo
24-01-2007, 21:42
ben er inmiddels achter dat het om een verwarmingselement gaat,
nu is mijn vraag is welke mate is dit een belangrijk onderdeel en heeft dit invloed op het lopen van een koudemotor?
hij loopt namelijk nu het vriest erg beroerd tot hij warm wordt, dan is het goed.
Dennis@polo86c.nl
25-01-2007, 12:37
Misschien heb je hier iets aan, chokeverwarming is "N1":
hoe moet de spruitstuk verwarming zijn geschakeld? bij een mh net als bij een HB???
ik heb m op hetzelfde draadje aangesloten en das eigenlijk de enige stroomverbruiker die ik extra heb aangesloten...
verder heb ik alleen de motorkabelboom van slechte contacten ontdaan en de zekeringkast schoongemaakt en contactjes opgeschuurd...
dash doet het ieg sinds kort ook weer volledig.. maar dat daar nu rare dingen door geschakeld worden....
draden naar contact worden flink warm, je kan ze nog wel beetpakken, maar liever niet..
toch maar eens helemaal langslopen na de vakantie..
Spruitstukvoorverwarming moet je niet rechtstreeks aansluiten op draad die de stationair-afslagklep (sigaar) van de carburateur schakelt.
Dit moet via een relais die de spruitstukverwarming rechtstreeks naar de +pool van de accu schakelt. (2,5 qmm draad)
Zal dus idd wel flink wat stroom trekken.
Tussen de bekrachtigingskant van het relais en bovengenoemde draad hoort nog een thermoschakelaar die de inlaatverwarming in- of uit schakelt.
Dezelfde thermoschakelaar schakelt ook de elektrische choke-verwarming.
Schematisch:
Stromlaufplan 40-kW-Vergasermotor
ab 8/83
A - Batterie
B - Anlasser
C - Drehstrom-Lichtmaschine
C 1 - Spannungsregler
D - Zünd/Anlaß-Schalter
E 1 - Lichtschalter
E 3 - Warnblinkschalter
E 19 - Schalter für Parklicht
F 35 - Thermoschalter für Ansaugrohr-Beheizung
H 1 - Signalhorn
J 81 - Relais für Ansaugrohr-Beheizung
J 114 - Steuergerät für Öldruckkontrolle
K 1 - Kombi-Instrument (Klemme 14/14)
K 2 - Kontrollampe für Generator
N - Zündspule
N 1 - Vergaser-Startautomatik
N 3 - Leerlauf-Abschaltventil
N 6 - Zündspulen-Vorwiderstandsleitung
N 51 - Heizwiderstand der Ansaugrohr-Beheizung
O - Zündverteiler
P - Zündkerzenstecker
Q - Zündkerzen
S 9, 10, 12, 13 - Sicherungen im Sicherungskasten
T 1 - Steckverbindung im Motorraum Mitte
T 1a, 2 - Steckverbindungen im Motorraum, beim Vergaser
T 20/, 20a - Steckverbindungen am Sicherungskasten
1 - Masseband der Batterie über Aufbau zum Getriebe
2 - Masseband am Motor zum Aufbau
15 - Massepunkt im Isolierschlauch des Leitungsstranges
Motorraum links
16 - Massepunkt im Isolierschlauch des Leitungsstranges
Motorraum rechts
17 - Masseverbindung im Leitungsstrang Armaturenbrett
18 - Masseverbindung im Leitungsstrang Kombi-Instrument
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-61735-spruitstukverw.jpg
Michael-Polo
25-01-2007, 19:20
dan moet ik ff meten als de motor koud is, want dan zal er geen spanning op staan als de motor warm is en toen heb ik op die draad gemeten.
als dat via een termische schakelaar gebeurd schakeld die hem waarschijnlijk uit als de motor warm is.
Dennis@polo86c.nl
26-01-2007, 09:58
Klopt, F35 is de schakelaar.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.