View Full Version : Problemen G40
Ik heb een Polo G40, waar de koppakking net van vervangen is.
Toen ik de auto weer terug had, begon na een paar km het gezeik. Stationair loopt hij niet goed, en hij stottert/hakkelt rond de 2500 toeren (alsof hij even niet vonkt of geen benzine krijgt). Nou heb ik inmiddels het benzinefilter vervangen, geen veranderingen.
Als ik de blauwe temp sensor er af haal, reageert de auto daar helemaal niet op (ook niet als ik de sensor van de luchtaanvoerbuis(?) bij de gasklep er af haal. Blijft gewoon doorlopen. Ik heb net een nieuwe lambda sensor besteld, om te kijken of het eventueel daar aan ligt. Maar nu ben ik er achter gekomen, dat de garage bij het vervangen van de koppakking ook de bougies heeft vervangen. Dat zijn NGK BP7ES. Ik weet dat die er niet in horen, maar voordat ik daar OOK weer veel geld aan uit ga geven, wil ik eerst even weten of het aan de bougies kan liggen dat hij zo rot loopt?
De reden waarom ik dit eerst zeker wil weten, is omdat ik nu heel krap bij kas zit....
Dennis@polo86c.nl
08-01-2007, 01:19
De garage heeft in ieder geval compleet verkeerde bougies geplaatst, er moeten BOSCH W5DPO bougies in.
Hele andere warmtegraad dus.
Helaas zijn die niet goedkoop, zo rond de 80 euro, maar ik zou er niet op bezuinigen.
En dit zijn de enige juiste, zou niet te lang met de huidige blijven rijden, straks zuigers stuk!
Wellicht heeft rondbellen nog wat voordeel qua prijs.
Deze bougies kunnen wel weer 100.000km mee (ja echt).
Het zou ook goed kunnen dat door het lostrekken van allerlei sensoren foutmeldingen in het motormanagement staan, en dat de motor in noodloop loopt.
Ik zou even langs de VW dealer gaan en een uitlezing laten doen.
Kan er ook BERU Ultra X bougies inzetten. Deze heb ik ook en kosten 28 euro per setje! Welke type weet ik zo niet maar in het beru boekje staat het codenummer voor de G40! Scheelt je weer 50 eurootjes!
Ok, maar op G-laderseite.de leveren ze ook de Bosch W4CS bougies.
Daar staat ook bij dat ze in G40 kunnen...
En die zijn 36 euro voor een set van 4.
Heeft iemand ervaring met die bougies?
Zou het trouwens aan de bougies kunnen liggen dat hij zo kut loopt? Door de warmtegraad? Want hij loop alleen maar zo kut als hij warm is....
Herstel: bij SLS Tuning leveren ze die.
Ook bij: http://www.rp-motorsport.de/glader/g40-tuning.htm
Dennis@polo86c.nl
08-01-2007, 13:18
"Werden bei leistungsgesteigerte Fahrzeugen empfohlen."
Oftewel: bij een flink gekietelde motor toe te passen (andere warmtegraad).
Is dat bij jou het geval?
Ik denk dat het eigenlijk niet uitmaakt welke bougies je monteerd, de motor loopt toch wel.
Vraag is alleen:
- worden ze te heet en branden ze een gat in de zuigers?
- of te koud en roeten ze dicht?
- zijn de bougies in no-time versleten?
Slechte lopen als warm kan zoals gezegd door noodloop komen, al dan niet veroorzaakt door foutcodes van de losgetrokken sensoren, of misschien toch kapotte lambdasonde.
Maar dat is op afstand allemaal maar gissen.
"Werden bei leistungsgesteigerte Fahrzeugen empfohlen."
Oftewel: bij een flink gekietelde motor toe te passen (andere warmtegraad).
Is dat bij jou het geval?
Ik denk dat het eigenlijk niet uitmaakt welke bougies je monteerd, de motor loopt toch wel.
Vraag is alleen:
- worden ze te heet en branden ze een gat in de zuigers?
- of te koud en roeten ze dicht?
- zijn de bougies in no-time versleten?
Slechte lopen als warm kan zoals gezegd door noodloop komen, al dan niet veroorzaakt door foutcodes van de losgetrokken sensoren, of misschien toch kapotte lambdasonde.
Maar dat is op afstand allemaal maar gissen.
Flink gekieteld, valt mee.
Er zitten G60 Injectoren in, andere chip + 68mm poulie en glader rs2.
Maar eventueel even aan de computer hangen bij dealer?
Ok, ben naar VW dealer geweest. Daar aan de computer gehangen, en er kwam uit dat de potentiometer geen signaal gaf en de inlaattemp meter ook niet. Nou gaf hij mij als advies dat ik het gasklephuis moest schoonmaken. Maar dan is die sensor toch nog steeds niet goed?
staat ie wel op tijd niet dat de distri een tandje verkeerd ligt of de ontsteking compleet verkeerd staat...
ik bedoel als ze al compleet verkeerde bougies erin hebben gedraaid, wat in het boekje is op te zoeken vraag ik me af of ze die gegevens precies hebben opgezocht.
Jurgen Santana
08-01-2007, 20:15
Verkeerde bougie's heb ik al eens gezien bij ons op werk. Geen compressie meer door een gat in een van de zuigers.
Jongen spaarde een paar tientjes uit op zijn bougie's om vervolgens een paar honderd uit te kunnen geven voor een ander blok...
En nog iets, na het uitlezen en wissen van de storingen moet je even een stukje rijden en vervolgens nog eens uitlezen om te kijken welke storingen er opnieuw inzitten. De storingen die nu in het regelapparaat staan opgeslagen zijn alle storingen sinds de vorige keer dat het storinggeheugen gewist is.
Verkeerde bougie's heb ik al eens gezien bij ons op werk. Geen compressie meer door een gat in een van de zuigers.
Jongen spaarde een paar tientjes uit op zijn bougie's om vervolgens een paar honderd uit te kunnen geven voor een ander blok...
En nog iets, na het uitlezen en wissen van de storingen moet je even een stukje rijden en vervolgens nog eens uitlezen om te kijken welke storingen er opnieuw inzitten. De storingen die nu in het regelapparaat staan opgeslagen zijn alle storingen sinds de vorige keer dat het storinggeheugen gewist is.
Is gewist, en heb m toen weer gestart. Toen even laten lopen, en toen kwam er dus dat uit.
Maar die bougies, ik weet dat verkeerde niet goed zijn, ik rij er nu ook zo min mogelijk in, maar ik zit nu krap bij kas. Dus om nou 80 euro uit te geven aan die W5DPO's... Er moet ook al een nieuwe tank in, en de koppakking was ook al een hele berg geld. Dus is er dan echt geen goedkoper alternatief? Intresseert me niet dat ze niet 80000 km mee gaan. Ik koop ze echt nog wel als ik weer (genoeg) geld heb.
koop je die van Beru toch die ik al aangegeven had? Zijn speciaal voor de G40 volgens het boek van Beru.... Heb ze zelf ook al meer als een half jaar erin zitten!
koop je die van Beru toch die ik al aangegeven had? Zijn speciaal voor de G40 volgens het boek van Beru.... Heb ze zelf ook al meer als een half jaar erin zitten!
Die had ik ook inderdaad al in me gedachten, maar gister even stroeve gebeld, en die raadde de denso's aan, net zo goed als de bosch, maar toch wel wat goedkoper ;)
Dennis@polo86c.nl
09-01-2007, 13:23
Maar gaan vast geen 100K mee, in de gaten houden dus.
Zou er niet te veel mee rommelen, te vaak gelezen over kapotte zuigers.
Ok, ben naar VW dealer geweest. Daar aan de computer gehangen, en er kwam uit dat de potentiometer geen signaal gaf en de inlaattemp meter ook niet. Nou gaf hij mij als advies dat ik het gasklephuis moest schoonmaken. Maar dan is die sensor toch nog steeds niet goed?
Gasklephuis van G40 heeft geen potentiometer.
Wel zit er in de luchtbuis naar het gasklephuis toe een luchthoeveelheidssensor (ongeveer ter hoogte van het koelvloeistofreservoir).
Deze wil wel vuil worden. Even bekijken dus. Schoonmaken met carb. reiniger oid. O-ring ook controleren.
Inlaattemperatuursensor zit bij een 2F G40 volgens mij in dezelfde sensor.
Mogelijk is deze dus dus gewoon kapot, of bedrading is niet goed.
Waar woon je ongeveer?
Maar gaan vast geen 100K mee, in de gaten houden dus.
Zou er niet te veel mee rommelen, te vaak gelezen over kapotte zuigers.
Gasklephuis van G40 heeft geen potentiometer.
Wel zit er in de luchtbuis naar het gasklephuis toe een luchthoeveelheidssensor (ongeveer ter hoogte van het koelvloeistofreservoir).
Deze wil wel vuil worden. Even bekijken dus. Schoonmaken met carb. reiniger oid. O-ring ook controleren.
Inlaattemperatuursensor zit bij een 2F G40 volgens mij in dezelfde sensor.
Mogelijk is deze dus dus gewoon kapot, of bedrading is niet goed.
Waar woon je ongeveer?
Woon bij Meppel, maar ben elke dag in Zwolle.
Wel raar, volgens de comp bij de VW dealer stond er potentiometer. Maargoed, als iemand die heeft voor mij zou wel ideaal zijn als ik er 1 kan overnemen. Of als iemand weet waar die nieuw te bestellen zijn?
hoe noem je die sensor dan die aan de gasklep zit? Registreert volgends mij wel de stand van de gasklep! Of is dit dezelfde sensor als bij de G60 ( vollast en stationair...)?
hoe noem je die sensor dan die aan de gasklep zit? Registreert volgends mij wel de stand van de gasklep! Of is dit dezelfde sensor als bij de G60 ( vollast en stationair...)?
Is de zelfde, er zitten er 2, 1 die volgas meet en de ander stationair
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.