View Full Version : Defecte Wiellager??
DragonGr Dragon
02-01-2007, 10:40
Golf 2 GTI 16V
Wat zijn de symptomen van een versleten wiellager (voor)??
Bij het draaien aan het wiel (aan de rechter kant) hoor ik een (metaal) gekraak/getik en dat hoor ik ook duidelijk tijdens het rijden...
Wie helpt mij??
Bedankt!
het kan je schijf zijn maar dat hoor je zelf wel denk ik...
Gekraakt / geluid alsof er zand tussen zit duidt op een gesloopte lager. Tenminste dat is mijn ervaring bij lagers. Dus zal bij wiellagers wel net zo zijn.
breadfan83
02-01-2007, 15:36
Je kunt ook eens kijken of je remblokken niet op zijn. Heb ik met de eerste Golf ook gehad.
En met Golf nummer 3 kwam de kap die over de remmen zat tegen draaiende delen aan, waarschijnlijk doordat er een steen of iets tegenaan gevlogen is, wat ook een erg onaangenaam geluid maakte.
Eerst de makkelijkere dingen uitsluiten.
DragonGr Dragon
02-01-2007, 16:14
Dank, maar ik was al voorbij dat punt...
Dank, maar ik was al voorbij dat punt...
Mijn ervaring is dat je kapotte wiellagers vaak goed hoort bij bepaalde snelheden en minder bij andere snelheden.
Je kunt de voorkant ook kant voor kant op een bok zetten en andere voorwiel gewoon op de grond. Start je dan de motor en laat je het wiel b.v. in de 2de versnelling draaien dan kun je het prima horen omdat je geen last hebt van weg kontakt geluiden. Koppeling wel even rustig op laten komen want je hebt uiteraard geen weerstand op het vrij draaiende wiel.
Je kunt het ook goed horen bij het nemen van een bocht. Hoor je het bij een bocht naar rechts dan zit het in de linkerkant en andersom idem.
Bij andere mankementen zul je het minder vlot sterker horen in een bocht of bij vrijdraaien.
Succes.
vwmk2driver
02-01-2007, 23:54
wiellagers kan je testen.
ga slingeren over de weg, gewoon van de linker baan naar de rechter en zo, ruime bochten als je dan een zoem hoort wanneer je naar een bepaalde kant een bocht maakt heb je een wiellager stuk.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.