View Full Version : Golf 1 G60 ---- Jeroen Dik ----
sipkemk1rs2
30-12-2014, 10:39
Als ik me niet vergist was Biddinghuizen een 200meter baan en dit is natuurlijk niet ideaal al helemaal niet voor iemand die alleen op straat banden sprint ipv slicks!!
Ook reed hij daar een aandrijfas kapot en is daarom op de aanhanger terug gegaan.
In 2002 0f 2003 nadat we zijn golf 1 weer hadden klaar gemaakt zijn we met de golf 1 naar Engeland geweest om te sprinten, daar ook nog 1000km gereden en ook gewoon heen en terug gereden en niks op de aanhanger...
Heb er ergens nog wat foto's van liggen die zal ik nog wel even opzoeken.
Dan vergis je je.hij reed daar gewoon op slicks.En zij snelte tijd was toen 7.50Sec met tijd klok en met de hand de s,morgen geklokt 6.65sec. Om dat de tijdwaarneming stuk was.Ik reed de s middags en reed toen 7.20 sec.
En hans weijs reed toen 7.18 sec met zijn golf 3 rally auto :thumbup:
Heb er ergens nog wat foto's van liggen die zal ik nog wel even opzoeken.
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
sipkemk1rs2
30-12-2014, 11:10
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ja ook wel en beeld material maar is niet digitaal :thumbup: of hoe dat ook maar heet :D
Ik weet nog wel dat in die tijd de mk1 van Sipke op Drachten echt een van de snelste jongens was, in die tijd waren wij de man al met 150-170 pk, en nodigde je bijna de hele familie uit als je 200kmpu had gezien op de teller op de snelweg voor een groot feest.
Mk1 was een absoluut kanon, weet ook nog wel dat ik bijna bak/motoronderdelen heb gekopt toen ik s aan de kant stond te kijken :D
Heb meer respect voor de normale jan met korte achternaam die achter in de schuur een monstertje bouwt dan iemand die een endless budget heeft en het maar even klaar laat maken.
http://farm3.staticflickr.com/2821/11709810436_ff8180b0b4_b.jpg
Zelfs in de tijd konden die golf rijders er al geen uitlaat netjes recht onderhangen :tongue:
Blijft natuurlijk een super ding, had later toch ook nog s zon CRX dubbele uitlaat eronder gebakken?
NielsDub
30-12-2014, 12:31
Die dubbele kachelpijp was eerder, toen ie nog op AZEV's stond. Ongeacht wie er nou sneller was of een sterkere motor had, of 30 steekassen doormidden draaide, de auto van Jeroen is één van de iconische auto's uit de internationale scene die er was in de 2e helft van de jaren 90. Dat kan niemand ontkennen en is overigens ook helemaal geen degradatie of zoiets voor andere wagens. Iedereeen weet zich de 'KR' van Jeroen te herinneren, net zoals de Engelse wagens van de Radicool boys.
Natuurlijk heeft alles met geld te maken, hoe meer je te besteden hebt, hoe meer je uit n auto kan halen. Of dat nou performance is, of stijl. Dat is nu zo, en dat was toen natuurlijk ook al zo. Twee rechterhanden zijn handig, maar in the end moet t toch allemaal wel ff betaald worden.
Ik was toen de koning te rijk dat ik me als student een echte MK1 GTI kon veroorloven. Moest me de blaren werken om t ding op de weg te houden, maar had t er graag voor over. Kon me geen H&R schroefset veroorloven voor 1500 Florijnen. Voor mij hield t op bij een Jamex verensetje en een Powerrohr maakten we natuurlijk gewoon zelf...
sipkemk1rs2
30-12-2014, 13:03
Omzetten naar digitaal!
Ja dat hebben we een keer geprobeerd maar dat lukte toen niet :rolleyes:
sipkemk1rs2
30-12-2014, 18:21
Ik weet nog wel dat in die tijd de mk1 van Sipke op Drachten echt een van de snelste jongens was, in die tijd waren wij de man al met 150-170 pk, en nodigde je bijna de hele familie uit als je 200kmpu had gezien op de teller op de snelweg voor een groot feest.
Mk1 was een absoluut kanon, weet ook nog wel dat ik bijna bak/motoronderdelen heb gekopt toen ik s aan de kant stond te kijken :D
Heb meer respect voor de normale jan met korte achternaam die achter in de schuur een monstertje bouwt dan iemand die een endless budget heeft en het maar even klaar laat maken.
http://farm3.staticflickr.com/2821/11709810436_ff8180b0b4_b.jpg
Zelfs in de tijd konden die golf rijders er al geen uitlaat netjes recht onderhangen :tongue:
Blijft natuurlijk een super ding, had later toch ook nog s zon CRX dubbele uitlaat eronder gebakken?Dat dacht ik en als ze niet meer kunnen winnen komen ze niet meer . :thumbup:
ewcaddymk1
30-12-2014, 19:00
Dat dacht ik en als ze niet meer kunnen winnen komen ze niet meer . :thumbup:
:thumbup: :D
Maar weer duidelijk dat gewoon in de kleine schuurtjes door de gewone man de "echte monsters" worden gemaakt :D :D :D :D :D
Dat dacht ik en als ze niet meer kunnen winnen komen ze niet meer . :thumbup:
Nou ik denk dat sommige mensen verder groeien terwijl andere in het verleden blijven leven...
Jeroen doet aan de racerij tegenwoordig en niet onverdienstelijk.
En wat het gezeur over deze en de auto van Sipke is blijft Appels met Peren vergelijken.
Die dingen zijn/waren blauw 16 kleppen per cilinder en hebben een stuur, maar je kunt een 4 cilinder G60 en een 5 cilinder 20v met gigantische turbo niet vergelijken.
Ga maar na de G60 dik 350 pk tegen over een 20v met dik 650 pk.
Er komt in ieder geval uit bijde een geweldig geluid.
650 vs 350 pk, dan is het niet zo gek dat je wint....
sipkemk1rs2
30-12-2014, 22:21
Nou ik denk dat sommige mensen verder groeien terwijl andere in het verleden blijven leven...
Hey het maakt mij voor de rest geen Drol uit .Alleen vind het wel belangerijk dat de juiste dingen er staan. En 650 pk had ik dat toen al 380pk had ik toen.Alleen beetje hoger koppel dan jeroen dat had ie wel.En een goedkoper prijskaartje. :cool:
vw roadwarrior
30-12-2014, 22:34
Gezellig hier weer ja.. :screwy:
Ik weet nog wel dat in die tijd de mk1 van Sipke op Drachten echt een van de snelste jongens was, in die tijd waren wij de man al met 150-170 pk, en nodigde je bijna de hele familie uit als je 200kmpu had gezien op de teller op de snelweg voor een groot feest.
Mk1 was een absoluut kanon, weet ook nog wel dat ik bijna bak/motoronderdelen heb gekopt toen ik s aan de kant stond te kijken :D
Heb meer respect voor de normale jan met korte achternaam die achter in de schuur een monstertje bouwt dan iemand die een endless budget heeft en het maar even klaar laat maken.
http://farm3.staticflickr.com/2821/11709810436_ff8180b0b4_b.jpg
Zelfs in de tijd konden die golf rijders er al geen uitlaat netjes recht onderhangen :tongue:
Blijft natuurlijk een super ding, had later toch ook nog s zon CRX dubbele uitlaat eronder gebakken?
Wat voor spiegels heeft Jeroen hier op zitten? Als ik terug kijk in de foto's zie je dat soort spiegels regelmatig terug komen.
Ik hoor het graag!
De juiste dingen zoals "als ze niet kunnen winnen komen ze niet meer" is idd op waarheid berust...
sipkemk1rs2
30-12-2014, 23:02
De juiste dingen zoals "als ze niet kunnen winnen komen ze niet meer" is idd op waarheid berust...
ik heb em niet weer gezien toen.hij dik verloor dat ik meer als 1 sec sneller als em was .Maar laat maar hij was het snelse en hij deed alles zelf toch.
Hey als ik toen 17500 euro had liggen had ik toen als in de 10 sec gereden. :thumbup:
Pfff en dan ben je volwassen.. :wow:
Mooie "discussie" haha
Wat een geneuzel zeg! over niks! Volwassen mannen die lopen te miepen over wie de snelste was ergens in de vorige eeuw whahahaha
Wat voor spiegels heeft Jeroen hier op zitten? Als ik terug kijk in de foto's zie je dat soort spiegels regelmatig terug komen.
Ik hoor het graag!
Engelmann
richard-polo
31-12-2014, 10:35
Mooie "discussie" haha
Wat een geneuzel zeg! over niks! Volwassen mannen die lopen te miepen over wie de snelste was ergens in de vorige eeuw whahahaha
Ego trippers
Herm Schreurs
31-12-2014, 10:37
Mannen, ik meng me niet graag in dergelijke "discussies".
Maar hier wil ik toch even graag wat over zeggen:
Iedereen doet het op zijn eigen manier en ik waardeer ook zeker de manier van Sipke die ook erg gave projecten bouwt voor een ander budget en dan ook nog eens die snelle tijden neerzet! Ook ik krijg een email als hij weer een update in zijn build-threats post ;)
Het gaat om de insteek waarvoor en vooral de waardering voor de ander niet uit het oog te verliezen.
Laten we voorop stellen dat we allemaal onze bolides in een schuurtje hebben gebouwd en ook zijn begonnen, including JD.
Ben vaak zat 's avonds na zijn werk naar Lochem gereden en de Corrado's staan te bewonderen van hem en Evert bij zijn oude huis met schuurtje.
Ik heb het dan over 1997-1998 en dit was voor mij samen met de PVW de inspiratie en het begin van mijn VW verslaving en ik weet zeker voor velen met mij!
Man, als ik terug denk aan:
- de mk1 16VG60 van Jeroen zelf
- de mk1 16VG60 van Roka ;) (die Sparco stoelen heb ik in de Corrado)
- de mk1 16VG60 van Jan en Sonja Nieuwenhuizen
- de mk2 16VG60 van Abel Korte
- de Corrado G60 van Evert Dirker
- de Corrado 16VG60 van Jeroen zelf
- de mk4 20VT G60 van Roka
- etc etc
We hebben allemaal de keuze gehad om ons privé leven on-hold te zetten en onze hobby om te zetten in een bedrijf toen we in de gaten kregen dat dit ons goed afging.
Een enkeling heeft dit ook daadwerkelijk doorgezet en echt geen bank overvallen of zolder volgezet om die dikke motor te bouwen. Hiervoor is dus echt wel af en toe een pot pindakaas minder gekocht hoor, geloof me!
Laten we daar aub het juiste respect voor opbrengen.
@Herm Schreurs +1!!
Jos. :thumbup:
ik wilde eigenlijk helemaal niet meer reageren op dit..
maar ik vind Sipkes commentaar echt nergens over gaan..
ik heb die auto nooit echt goed bekeken omdat het gewoonweg mij niet interreseerde ..was voor mij niet meer dan een 'knip en plak' ding ..
terwijl Jeroen zijn Golf echt een ikoon was ..zelfs magazine worthy ..
en de hele hype om die auto..ineens wou iedereen een g60 in zijn Golf 1 ..
de opmerking ook dat Jeroen door iemand anders een blok liet bouwen...man dat zal best..zal hij er zelf wel niet de middelen en de tijd voor gehad hebben..
denk erom dat Jeroen echt niet op zijn achterhoofd is gevallen met deze dingen..
hij is ook niet blijven hangen in dat sprinten en Golfjes 1 en alles ,Baarlo komt toch nooit meer terug..waarom zou hij?
die man heeft nu een bedrijf ,andere dingen aan zijn hoofd en dergelijke..
en het enigste wat ik wel eens lees van Sipke..
is wanneer iemand een wrak uit 77 gekocht heeft van een GTI ..is dat het geen 77er is want hij heeft een ander soort asbak dan die van mij ..want ik heb een echte 77er en dan is het dit en dat...zus en zo..ik heb 2 echte 76ers staan die ik ga restaureren...
nou schiet op dan!..
het zou lachen zijn wanneer iemand met tywraps een Rolls Royce straalmotor aan een Golf 1 maakt en daarmee 2 seconde rijd op de 400 meter..
issie sneller dan..niet mooier en afgewerkter maar wel sneller..
blademk1
01-01-2015, 10:38
Een icoon van een auto. Was in die tijd al een super ding. Jeroen was altijd een prima kerel. Nam ook de tijd even voor een praatje. En snel was hij, hoe dan ook. Jammer dat deze auto niet meer erbij staat.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/1656006_563968100370776_1205353784694870284_n.jpg?oh=69beae1a104d599aa05718dbfc8eb1ec&oe=54B38A4F&__gda__=1421202132_11db8951d97f2961e4f4968a24ac084f
Op zich vind ik het wel een beetje zonde dat Jeroen hem niet in de oude gedaante heeft gelaten, zoals die "vroeger" was.. Met aan boord alle nieuwe techniek.
Rallye-VR6t
01-01-2015, 11:41
Mannen, ik meng me niet graag in dergelijke "discussies".
en het begin van mijn VW verslaving en ik weet zeker voor velen met mij!
Man, als ik terug denk aan:
- de mk1 16VG60 van Jeroen zelf
- de mk1 16VG60 van Roka ;) (die Sparco stoelen heb ik in de Corrado)
- de mk1 16VG60 van Jan en Sonja Nieuwenhuizen
- de mk2 16VG60 van Abel Korte
- de Corrado G60 van Evert Dirker
- de Corrado 16VG60 van Jeroen zelf
- de mk4 20VT G60 van Roka
- etc etc
.
Dan nog in het rijtje de auto's van de Roma tuning heren. Wie kon er in dit tijd tippen aan het zelf maken van 19inch wielen zoals Marco deed?
Hun manier van motoren bouwen, clean en vol detail! Prachtig!
De eerste grotere meeting voor mij was ergens in Rijssen op het industrieterrein. Denk dat dat rond 1992 moet zijn geweest in mijn 1.6 GTD.
Een Golf 1 met BMW motor ging sprinten. Maar opeens kwam daar een soort stofzuiger aan en dit blauwe Golfje 1 ging sprinten. Man man dat hadden wij nog nooit gezien. Scheen van ene Jeroen te zijn... :D
vw roadwarrior
01-01-2015, 11:58
Ik heb het dan over 1997-1998 en dit was voor mij samen met de PVW de inspiratie en het begin van mijn VW verslaving en ik weet zeker voor velen met mij!
Man, als ik terug denk aan:
- de mk1 16VG60 van Jeroen zelf
- de mk1 16VG60 van Roka ;) (die Sparco stoelen heb ik in de Corrado)
- de mk1 16VG60 van Jan en Sonja Nieuwenhuizen
- de mk2 16VG60 van Abel Korte
- de Corrado G60 van Evert Dirker
- de Corrado 16VG60 van Jeroen zelf
- de mk4 20VT G60 van Roka
- etc etc
Foto's zeggen meer dan woorden.
Corrado Jeroen.
http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/zomermeeting%20gti%20club%20holland%20valkenswaard%202000/jeroencorrado.jpg
Mk 1 jeroen.
http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/jeroen%20dik/jeroendik16vg60type1.jpg
Abel Korte.
http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/gti%20club%20hollan%20baarloo%2097/abelvoorkant.jpg
Roy Koenen.
Mk 1 16v g60.
http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/zomermeeting%20gti%20club%20holland%20valkenswaard%202001/royvoorkant.jpg
Jan nieuwenhuis.
Mk 1 16v g60
http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/9%20de%20internationale%20gti%20treffen%20biddinghuizen%202002/type1jan.jpg
Evert Dirker
Corrado 8v g60.
http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/vw%20mania%20hofstade%202002/evertdirker.jpg
Wil er nog wel een paar bij toevoegen uit die periode waarin Jeroen zijn hand gehad heeft.
Peter Sijpkens.
Mk1 16v g60.
http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/duitse%20autosportdag%20assen%201999/sijpkens1.jpg
Gerard Wiecherink.
audi s3.
http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/vw%20golf%20club%20overijssel%202001/gerard.jpg
Ronny hanstede.
Mk 2 8v g60
http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/vw%20sportief%20lelystad%202001/ronny.jpg
Arno v/d pijpekamp.
Mk 1 8v g60
http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/nazomermeeting%20gti%20club%20holland%20lelystad%202001/arno.jpg
Jarno Ardesh.
Mk 1 8v g60
http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/zomermeeting%20gti%20club%20holland%20valkenswaard%202001/arnovoorkant.jpg
Pablo plak.
Mk 1 20v turbo
http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/nazomermeeting%20gti%20club%20holland%20lelystad%202001/pablo.jpg
Gerjan Stroeve.
Mk 3 30v turbo
http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/nazomermeeting%20gti%20club%20holland%20lelystad%202001/stroevetype31.jpg
Marko Grote haar.
Mk 2 16v g60
http://i100.photobucket.com/albums/m8/vwroadwarrior/zomermeeting%20gti%20club%20holland%20valkenswaard%202001/marco.jpg
sipkemk1rs2
01-01-2015, 12:01
Maar weer duidelijk dat gewoon in de kleine schuurtjes door de gewone man de "echte monsters" worden gemaakt :D :D :D :D :D
:thumbup: :thumbup:
Nog de beste wensen allemaal en een gezond en sportief 2015 gewenst!
Herm Schreurs
01-01-2015, 12:36
:goodpost:
Kwam ook nog een oude foto tegen van JD in mijn archief.
Datum onder de foto klopt niet, dit was in 1996 in Baarlo Gti club Holland internationale treffen!
Love de 17" tsw hockenheims!
https://lh3.googleusercontent.com/-GyD5fpEpSQk/VO3GEg6vUWI/AAAAAAAACtQ/WMDmiMQRGBM/s640/2015_%2525202_25_13_54.jpg
Vond net nog wat foto`s van de resto van Jeroen z`n type 1:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008355973625&sk=photos&collection_token=100008355973625%3A2305272732%3A69&set=a.1391853761103143.1073741829.100008355973625&type=3
Zal best leuk zijn, maar post gewoon foto's en geen linkje naar Facebook.
NielsDub
16-12-2015, 13:18
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/10402666_1391854177769768_6136431505007867519_n.jpg?oh=a11205e875e44e58b0c31c368924333a&oe=56D816AD
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/l/t1.0-9/10305520_1391853997769786_403580327164218419_n.jpg?oh=c8da1f57785895d460669e86745715e9&oe=56DA1E2E
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/10306184_1391853927769793_644543105926542876_n.jpg?oh=fd683dc1dd4ed6b3683ba5769a5b4074&oe=571674C4
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/10250291_1391853891103130_7483590261930465819_n.jpg?oh=ecee28ad783207a4f6268ca01245b43e&oe=57184501
zou leuk zijn als het inderdaad nog het legendarische kenteken is ,
auto is zo te zien netjes klaargezet..al zal het hard poetsen worden met dat opgedroogd schuurwater in het interieur..
maar Jeroen kennende zal dat ook wel goedkomen..
Zal best leuk zijn, maar post gewoon foto's en geen linkje naar Facebook.
Beter iets dan niets zeg ik dan maar. En ik had niet zoveel zin om alle 72 foto`s door te linken :thumbup:
ewcaddymk1
16-12-2015, 23:26
Zeg dan niets..
geld ook voor deze opmerking :wow:
Johan1982MK1
16-12-2015, 23:38
Waar zijn al deze auto's eigenlijk gebleven??
Die van Jarno, Arno en jan Nieuwenhuis waren destijds ook altijd op de Duitse autodag in assen. Echt mooi spul al in die tijd.
NielsDub
18-12-2015, 09:32
Volgens mij heb ik die van Jarno onlangs op een verkoopsite voorbij zien komen. Ging niet om de auto, maar om de Cup wielen. Ik meen ergens in Limburg, of ik moet me sterk vergist hebben en was t toch een andere auto. Begon kenteken niet met GS-RP...
martinus83
18-12-2015, 12:25
Jammer dat ik dit allemaal heb moeten missen, net te laat geboren ('83) ;-), maar tof om te lezen. Bevestigd me des te meer dat rijdende (8/16v) G60 goed in stand gehouden moet worden :)
..werk aan de winkel dus
ik denk dat er een paar bij de originele bouwer/eigenaar gebleven zijn ..maar dat men er niet meer zo mee in de belangstelling wil staan
die van Jan Nieuwenhuis die schijnt nadat Jan hem verkocht is ,of in onderdelen of compleet naar de UK gegaan..
er was toen (jaar of 10 terug)..best wel wat bekendheid daar ,ook vanwege diverse features in PVW..ik herinner me een 'grouptrash' en alles..
er zijn wel meer auto's van de 1 op de andere dag verdwenen..
mijn eigenste 83er GTI die ik helemaal verbouwd had ,heb ik na verkoop in 2006 ook NOOIT meer ergens gezien ,niet op meetings/foto's of wat dan ook..
dat was ergens ook wel een showwaardig ding met alle toeters en bellen..
dus ik denk dat de meesten of ergens in een hok staan ,onder een deken, stof en bananendozen erop
of er zijn delen van verkocht ..blok-bak,wielen ...om snel geld te vergaren..
de crisis sinds 2008 heeft er ook geen goed aangedaan..denk er om..
Vergeet nooit de dag, dat we met ons skatebordje langs de rondweg stonden in Emmen..
Je zag iets blauws, jankend en vuurspugend voorbij komen.. Jup dat was Jeroen :D
@heinz74: die van Jan Nieuwenhuis(en) is toen toch eerst verkocht aan Evert Dirker ?
Meen me te herinneren dat die op ATS wielen stond en voor de sprint was afgesteld.
Vond net een foto van JD z`n Golf 1, die volgens mij nog niet in dit topic stond:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/10623600_592067934254213_647529187783256712_o_original.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3117/3798624825_9b38f79d04_b.jpghttp://farm4.static.flickr.com/3592/3799442918_e9e768bab2_b.jpg
veel dikker dan zo ,werd/word het nooit meer..al was de auto tijdens zijn carriere niet altijd even netjes..(heb ooit eens wat blazen op het voorscherm gezien)
het seizoen erop kwam dat altijd weer goed..de auto werd ook echt door hem gebruikt ,eerst als daily ..later als track/show tool..en was voor Jeroen ook zijn rijdend laboratorium..
hele toegankelijke kerel..heb er ooit nog op Baarlo camping nog wat biertjes mee gedaan..
in deze vorm zal KR niet meer terug komen..maar wat een apparaat toen..heel europa vreesde het ding in de sprint..meters lange vlammen erachter..
jammer dat ik deze tijden zelf nooit heb kunnen mee maken
en of de auto ooit in het echt heb gezien! vind het zo'n bruut apparaat
Had deze ook niet een langere neus dan een standaard MK1?
golfcabriolet
21-02-2018, 15:34
ja neus was langer
The Skinnmeister
22-02-2018, 07:58
Blijft een dik apparaat, heb deze in Baarlo etc live in action gezien, geweldig :thumbup:
NielsDub
23-02-2018, 21:28
Zeeeeeeer gevaarlijke wagen, deze heeft mij rond '94 geïnfecteerd met het alom gevreesde GTI virus.... (waarvoor dank) :D
Gerjan Stroeve poste net deze 19 jaar oude foto op instagram. Het is dan wel niet de Golf 1 van JD, maar denk dat een foto van z'n Corrado mag in dit topic ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/Screenshot_20200312-103824_1_original.jpg
Der Typ Siebzehn
12-03-2020, 13:23
Golf 1 schijnt nu te worden gerestaureerd volgens zijn website
http://www.jdengineering.nl/vw-golf-1-16vg60/
Edit.: en ander kleurtje gekregen.
En nogmaals een edit.: heeft haast geen wielrand meer achter zie ik net :eek:
http://www.jdengineering.nl/wp-content/uploads/2013/10/032.jpg
Golf 1 schijnt nu te worden gerestaureerd volgens zijn website
http://www.jdengineering.nl/vw-golf-1-16vg60/
Edit.: en ander kleurtje gekregen.
En nogmaals een edit.: heeft haast geen wielrand meer achter zie ik net :eek:
http://www.jdengineering.nl/wp-content/uploads/2013/10/032.jpg
Zijn oude foto's...ik zag laatst nog een foto van iemand waar de Golf op de achtergrond stond....met ramen erin en een enkele ruitenwisser erop. Heb toevallig vanmiddag nog een berichtje gedaan naar iemand die er vaak komt met de vraag hoe ver Jeroen inmiddels is met de resto.
Ik heb vanmorgen van Gerjan Stroeve nog wat foto's doorgestuurd gekregen uit zijn collectie:
Zuidlaren 1999
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/BeursZuidlaren1999.jpg
Lelystad 2001
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/Lelystad20011.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/Lelystad20012.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/Lelystad20013.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/Lelystad20014.jpg
En nog eentje:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/1112.jpg
gx -84-nr..was ook een serieus apparaat..ooit wit met eerst gewoon een 1,6 8v en gerestaureerd door Harry van Bladel..
naderhand door Jan Niewenhuise eerst een 8v G60 ,nog later dit groen erop en een 16vG60..en toen ineens.....kwijt..
gx -84-nr..was ook een serieus apparaat..ooit wit met eerst gewoon een 1,6 8v en gerestaureerd door Harry van Bladel..
naderhand door Jan Niewenhuise eerst een 8v G60 ,nog later dit groen erop en een 16vG60..en toen ineens.....kwijt..
Inderdaad een erg ruig ding. Heb wel foto's gezien dat ie nog wit was...in het groen was ie helemaal af. Hij heeft later nog wel een Golf 2 16VG60 gehad....keertje kort mee gesproken tijdens streetlegal dragraces in Drachten....was ook een hele nette. Kwam dacht ik van "oldskoollover" van VF.....maar das ook alweer lang geleden.
Hij heeft later nog wel een Golf 2 16VG60 gehad....
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/8/2/Heerde2009027k.jpg
Dat was deze volgens mij. Die groene is dacht ik naar het buitenland verkocht.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/8/2/Heerde2009027k.jpg
Dat was deze volgens mij. Die groene is dacht ik naar het buitenland verkocht.
dat was hem inderdaad!
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/Screenshot_20200312-204810_1_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/Screenshot_20200312-204829_1_original.jpg
de groene Golf 1 is nog in nederland (zover ik weet)..heb vroeger dikwijls met Jan en Sonja staan ouwehoeren..
is enorm veel geld ingegaan toen..hij had toen ook een 6 bak met sper en rechte vertanding ,het ding liep toen iets van 240km/h 'en dat rijd ik er gerust mee' zei hij toen..
Jan was toen ik denk ,ergens rond de 40 in 2002/3 en ik achter in de 20 ,dus dat is echt lang geleden...man man..
het probleem (denk ik),dat er dan mensen bijkomen die het ding fantastisch vinden , een dikke portemonnee hebben, het ding kopen en denken dat het een gewoon getuned Golfje is
maar in realiteit is dat natuurlijk niet..
onderdelen dikwijls custommade of one of a kind..en onderhoud is ook net iets anders dan een standaard GTItje..bij Autodoc ben je zo uitgekeken behalve een oliefilter of iets
dan komt zo'n ding ergens in de schuur of box terecht en word er niks meer mee gedaan..
de APK en taxatie verlopen en dan word de drempel steeds hoger om er nog iets mee te doen
mijn witte ex Pirelli met g60 staat ook nog ergens in Friesland stof te happen..allemaal doodzonde
gelukkig is Jeroen nog steeds wel bezig met dat kanon..ergens jammer dat het uiterlijk helemaal anders is dadelijk..maa het is hem gelukkig nog wel
de groene Golf 1 is nog in nederland (zover ik weet
Ja nu je het zegt... Hij is na Jan nog van eigenaar verwisseld in Nederland.
Er zaten toen foeilelijke grote ATS velgen onder. De naam van de beste man ben ik even vergeten... :thumbup:
Helder ogenblik: Evert Dirker heeft die auto toen gekocht !!
En weer eens een oude foto gevonden :D
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/DR99124_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/FB_IMG_1593891074811_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/FB_IMG_1593890678130_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/FB_IMG_1593890690189_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/FB_IMG_1593890706457_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/FB_IMG_1593897721425_original.jpg
The Skinnmeister
08-07-2020, 13:08
Blijft een gave wagen!!
Weer wat moois gevonden! Jeroen komt er een aantal keer in voor. Skip bijvoorbeeld maar eens naar 9:05 :thumbup:
XfzIac3PlIs
Daar zijn ze dan! Bij een aantal was al wel bekend hoe de Golf van Jeroen er tegenwoordig uit ziet, maar bij vele nog niet. Ik heb dit weekend contact gehad met Mark van JD en heb vandaag wat foto's gekregen om het topic een dikke update te geven!
Hij gaat nog op zoek naar wat meer foto's, dus hou dit topic in de gaten ;)
De Golf is compleet gerestaureerd en voorzien van nieuwe techniek. Persoonlijk vond ik hem het dikst in het blauw, met de verlengde neus en 16VG60, maar de nieuwe look is ook zeker niet mis. Terug naar origineel, maar dan net wat sportiever met de carbon dakplaat, single wisser, aerocatch motorkap sluitingen en Toyo semi's.
Motorisch ligt er een 2.0 16V Emming in met ITB's die 255pk levert bij 8500rpm.
Interieur is voorzien van een kooi, Corbeau kuipstoelen en toen ik er was, was er een pedalbox geplaatst ipv de originele pedalen.
Kortom.... Jeroen heeft weer een heule dikke MK1 :thumbup:
https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/received_748644459940418_original.jpeg
https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/received_1170510213605984_original.jpeg
https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/received_1267275080862067_original.jpeg
https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/received_5803037273140331_original.jpeg
https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/received_757088072418210_original.jpeg
The Skinnmeister
21-02-2023, 14:59
Volgens mij staat er op Youtube ook nog Baarlo 1996, waar Jeroen ook nog voorbij komt. Vind m heel netjes, maar de blauw 'look' vond ik persoonlijk ook mooier... ;)
Der Typ Siebzehn
21-02-2023, 17:52
Ik persoonlijk vindt hem met die kleur er beter op geworden, Diamantsilber is gewoon gaaf op 'n Golf 1, en zeker op 'n Golf 1 GTI !
Alleen dat dak in carbon look en die 1 armige ruitenwisser is jammer ervan.
Deze ziet er bangelijk uit (buiten de enkele ruitenwisser).
Geen foto's van de motor?
Emming, die naam ben ik ook al meer tegen gekomen, doen die dat nog?
steven16v
21-02-2023, 19:42
Ik persoonlijk vindt hem met die kleur er beter op geworden, Diamantsilber is gewoon gaaf op 'n Golf 1, en zeker op 'n Golf 1 GTI !
Alleen dat dak in carbon look en die 1 armige ruitenwisser is jammer ervan.
Eens! En de motorkap sluitingen mochten ook wel achterwege blijven. Wel mooi dat deze auto weer een nieuw leven heeft gekregen. :thumbup:
Stiekem was een 16vg60 toch ook wel weer mooi geweest. :)
En daar is ie....de foto van de motor!
https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/FB_IMG_1678572329206_original.jpg
:cool:
tof ding zo! ik draai nog niet genoeg jaren mee om de tijd van de blauwe 16vG60 te kennen behalve de filmpjes maar dat vond ik toch wel een machine hoor..
The Skinnmeister
13-03-2023, 09:49
Nice :thumbup:
turbojo2
19-03-2023, 19:48
En daar is ie....de foto van de motor!
https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/FB_IMG_1678572329206_original.jpg
:cool:
Heb de auto van Jeroen Dik aantal keren zien rijden in de jaren 90 toen ik nog lid was van de Golf GTI club. Daar lag je dan van te dromen in je bedje zo gaaf was dat. De Emming motor die hij er nu in heeft is zeker niet minder. Zoveel pk's uit een 2 liter 16V dat moet zoooo mooi klinken ben benieuwd naar het geluid. Zelf ben ik enorme fan van Golf 1 Bergcup. Staan zat filmpjes van op You Tube. Kijk er maar niet naar, voor je het weet ben je verslaafd.
Weer een foto gevonden die hier volgens mij nog niet is geplaatst:
https://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/IMG_9659_original.jpeg
toch was dat wel een machine hoor voor z'n tijd!
toch was dat wel een machine hoor voor z'n tijd!
nu nog wel...
ja oke eens, ik heb de tijden nooit gekend van in het echt ik ben met 34 nog te jong :tongue:
maar de filmpjes staan me nog bij als de dag van gister. 1 van de inspiratie bronnen
van mijn 16vG60 tijdperk..
nu nog wel...
De motor bestaat (en draait) ook nog steeds........
Jos.
Welk is de reden eigenlijk dat die een verlengde neus had?
Er zijn toch nog golfjes 1, 16V g60... die dat niet hebben.
En niemand die dit weet?!
Rallye-VR6t
12-10-2024, 21:58
Had te maken met de intercooler en radiateur. Om beide groot te hebben in een Golf 1 is te weinig ruimte.
Had te maken met de intercooler en radiateur. Om beide groot te hebben in een Golf 1 is te weinig ruimte.
Bedankt voor de info.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.