View Full Version : Stel je mocht kiezen...
Gewoon even polsen, niks achter zoeken ;)
Jurgen Santana
24-11-2006, 14:16
Audi :)
Zeker weten!!!
breadfan83
24-11-2006, 14:19
A3.
Maar als de Touran voor de facelift een optie was zou ik zeker voor de Touran gaan.
touran voor de facelift op gedeelde eerste plaats met de audi
GerardMkIIVR6
24-11-2006, 14:27
Ckers de Touran VOOR de facelift.
Audi! Gek resultaat van de poll op een volkswagen forum :D
maartenunplukt
24-11-2006, 15:09
Ik vind de nieuwe jetta, noch vlees noch vis. Je moet de review van Jeremy Clarkson op times online er eens van opzoeken... echt geniaal.
De Touran is een familiewagen, en de A3 ook al zie je ze teveel, spreekt mij wel het meeste aan. Ik wil em dan wel in het rood... kan dat?
vwleusden
24-11-2006, 15:10
Zou wel voor een 2.0 TDI 16V gaan, die 1.9 heeft 105pk en iets van 250nm... trek je geen Boeing 747 mee weg.
breadfan83
24-11-2006, 15:32
Touran voor de facelift
touran voor de facelift
Ckers de Touran VOOR de facelift.
Volkswagen, jullie hebben geloof ik iets fout gedaan...
cabrio16v
24-11-2006, 15:39
audi...
waarom... je merkt meteen dat je in een audi zit.. die andere 2 voelen minder aan! .
maar zou toch de 2.0 tdi nemen :D.. en dan met DSG :cool:
weet niet laast in een sportback 2.0 tdi met dsg en abt chipje gereden.. alcantara op de stoelen met leer.. eerste motor was al bij 45.000 geploft.. en de tweeblok 20.000 verder had ook al weer een tik.. en ja 65.000 in een 7 maanden tijd..:D..
maar wel een lekkere auto.. maar stap je in een bmw 3 serie.. is die net ff wat fijner kwa rijden.
weet niet laast in een sportback 2.0 tdi met dsg en abt chipje gereden.. alcantara op de stoelen met leer.. eerste motor was al bij 45.000 geploft.. en de tweeblok 20.000 verder had ook al weer een tik.. en ja 65.000 in een 7 maanden tijd..:D..
maar wel een lekkere auto.. maar stap je in een bmw 3 serie.. is die net ff wat fijner kwa rijden.
Helaas zit BMW niet bij de keuze ;) en het blijven allemaal 1.9 TDI's... Is die Audi 1.9 TDI niet dezelfde als die in de VW's liggen?
DSG ? Is dat een auto met 2 versnellingsbakken ?
Call me stupid .. nog nooit een meer onzinnige uitvinding gehoord .
Broekrok en string passen in dezelfde Kutegorie
Jetta
Beetje verlagen en mooie wielen natuurlijk. :D
http://www.dropshots.com/photos/101339/20061124/b_075812.jpg
Berserker
24-11-2006, 18:46
DSG ? Is dat een auto met 2 versnellingsbakken ?
Call me stupid .. nog nooit een meer onzinnige uitvinding gehoord .
Broekrok en string passen in dezelfde Kutegorie
Denken een aantal goed opgeleide Ingenieurs bij Audi anders over..
En ohwja wat deed jij ookalweer, precies ;)
breadfan83
24-11-2006, 19:43
Die D staat in tegenstelling tot wat veel mensen denken, niet voor Doppelt of Double, maar voor Direct.
Waarom in veel Nederlandse folders nog steeds over Dual wordt gesproken is me eigenlijk ook een raadsel. Dat verward alleen maar...
DSG staat voor Direct Schalt Getriebe.
Het heeft inderdaad niks met twee versnellingsbakken te maken.
MMgolfnut1
24-11-2006, 19:46
Sletta voor mij
De DSG automaat heeft eigenlijk twee koppelingen, één voor de oneven versnellingen en één voor de even. Hiermee schakelt de automaat niet steeds naar een andere versnelling, maar schakelt hij op de andere koppeling over. Hierdoor kan je snel schakelen
breadfan83
24-11-2006, 20:48
De DSG automaat heeft eigenlijk twee koppelingen, één voor de oneven versnellingen en één voor de even. Hiermee schakelt de automaat niet steeds naar een andere versnelling, maar schakelt hij op de andere koppeling over. Hierdoor kan je snel schakelen
Stimmt.
Hoe wij het de klanten altijd uitlegden was dat de volgende versnelling als het ware al klaar stond, en het schakelen zo een stuk sneller en soepeler ging.
Zo snapten de mensen het tenminste, en het verkocht lekker makkelijk. :D
Zo gauw je begint over dubbele koppelingen raken ze het spoor al snel bijster.
Pedaalemmer
25-11-2006, 00:37
de a3, geweldige looks en rijd ook prima, al heeft hij nog wel dat wazige en ongevoelige weggedrag wat audi eigen is.
maniacmark
25-11-2006, 18:32
jetta 2 met 1.9 tdi
is dat ook een optie???
want die zou ik wel willen
vwleusden
25-11-2006, 19:52
DSG is geen Automaat :mad:
Doe mij maar de jetta, 19'' en een kw setje en rijden maar.
jetta 2 met 1.9 tdi
is dat ook een optie???
want die zou ik wel willen
Yes, we hebben het hier over het nieuwe type Jetta ;)
volkswagen heeft octrooi op een dsg automaat aangevraagd.. dus automaat bennie
vwleusden
27-11-2006, 13:16
Zeg het niet tegen de engineer... denk dat ie je gelijk een knal geeft.
Het is namelijk een volwaardige versnellingsbak alleen kan ie zelf schakelen, automaat heeft een volledig ander principe.
Inderdaad tis toch echt een versnellingsbak, zo'n DSG bak!
Inderdaad tis toch echt een versnellingsbak, zo'n DSG bak!
En een automaat is alles behalve een versnellingbak :screwy:
Een DSG bak is IMHO gewoon een city-matic LOL
Elke versnellingbak die uit-zich-zelf de overbrenging aanpast is een automatische-versnellingsbak (Automaat).
Of ie dat nou doet met een koppelomvormer, robotsturing op de pook, traploos of met 2 koppelingen: Het is een automaat bak. Net zoals Tip-tronic, flippers en wat voor naam je ook verzint voor 't beestje: Als het uitzichzelf KAN schakelen, is het een automaat.
Een handbak is een bak waarbij alleen de bestuurder van versnelling kan wisselen.
Berserker
27-11-2006, 15:11
Een handbak is een bak waarbij alleen de bestuurder van versnelling kan wisselen.
Als ik bel tijdens het rijden, schakelt me vriendin wel eens, dus dan heb ik een automaat? :D
vwleusden
27-11-2006, 15:31
Nee, dat is een vriendinomaat ;)
breadfan83
27-11-2006, 15:34
Als ik bel tijdens het rijden, schakelt me vriendin wel eens, dus dan heb ik een automaat? :D
Neen.
Dat is handheld bellen, en dat is verboden! :chair:
A3 sb met dakrails (chroom) 2.0 tdi en GEEN dsg :woowoo:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.