Log in

View Full Version : 3F nokkenas in een NZ motor

PoloG60
05-11-2006, 17:16
Hallo een kerel hier in de buurt heeft een golf 2 met een 1.3 NZ motor,en had afgelopen week een nokkenas van een 3F blok kunnen kopen en heeft die erin gezet,nu merkt hij wel dat hij sneller is geworden zegt hij en loopt ook wel goed,maar hij schijnt nu raar geluid te maken het lijkt nu wel een ouwe diesel zegt hij,ik heb hem zelf nog niet horen lopen maar het lijkt mij geen fris geluid zoals hij zegt,maar voor de rest loopt de auto goed en heeft hij geen problemen,hij had er ook al nieuwe klepstoters in gezet maar dat hielp ook niet....weten jullie misschie wat hier mee aan de hand is?
Gr.Ferdi

Jorp
06-11-2006, 17:15
Timing Oke???

Sjon
12-11-2006, 11:57
.

ZOAB
12-11-2006, 13:59
Ik heb je maat (als dat MTW-FM is) al ff een pb gestuurd via vwforum. Daar had ie het mij gevraagd omdat ik in mijn Golf ook de NZ met 3F-nokken had.

Hier even de samenvatting: ;)

Is het tikken wel van je kleppen en niet je injectoren? Dat is nl. een typisch NZ-'kwaaltje'. Dan zou je dus ook voor niets de klepstoters hebben vervangen..
De injectoren tikken altijd iets, maar kan erger worden na verloop van tijd. Niets ernstigs.

Of is je uitlaatspruitstukpakking nog goed? Bij de verkoop van mijn Golf (ik heb hem inmiddels verkocht), lekte het daar ook ietsjes en dan hoor je ook een tikkend geluid.

Als je oliepeil verder gewoon op niveau is, zou ik me niet teveel zorgen maken.. (maarja, ik ben geen monteur dus pin me er niet op vast)

Dus ik gok: uitlaatspruitstukpakking of je injectoren. Kan beide geen kwaad..

Succes he!
======

grtz Boaz

Dennis@polo86c.nl
12-11-2006, 17:03
Dus ik gok: uitlaatspruitstukpakking of je injectoren. Kan beide geen kwaad..

Lekke uitlaatspruitstukpakking beinvloedt de lambda-regeling.

ZOAB
12-11-2006, 17:57
Ok, ik bedoelde eigenlijk meer dat je geen ernstige motorschade oploopt. Uit zijn pb begreep dat ie er maar 20km mee had gereden en daarna niet meer vanwege het tikken...

steven16v
12-11-2006, 18:01
Lekke uitlaatspruitstukpakking beinvloedt de lambda-regeling.

Ook als die maar een klein beetje lek is?

Dennis@polo86c.nl
12-11-2006, 18:47
Om het geheel 100% te laten werken moet de uitlaat tot de plek waar de sonde zit gasdicht zijn.
Dus een beetje lek kan al invloedt hebben, al zul je daar bij het rijden niet veel last van hebben.
Meer tijdens stationair.

PoloG60
12-11-2006, 19:55
hmm tja we zullen zien ik heb hem al een tijdje niet meer gesproken,ik heb hem al een paar keer in een polo derby2 zien rijden...dus de golf zou wel stil staan maar de injectoren zijn het niet want dat had ik hem wel gevraagd ik ga morgen even een kijkje nemen en dan kom ik er misschien wel achter...gr ferdi