View Full Version : help, sleutel vast in contactslot!!
ik rijd ff een rondje kom terug en wil de derby afzetten.. krijg ik de sleutel niet van contact...
beetje frotten, motor slaat af, rest blijft aan..
na een tijdje prutsen wil ie nog niet van contact af en omdat het zo lang duurt fikt de zekering door (denk ik) ieg alles uit..
nu het probleem, die sleutel wil er met geen mogelijkheid uit...!
VwPolo89
22-10-2006, 18:49
ik vrees dat er in het binnenwerk van het slot iets is afgebroken waardoor de sleutel vast is komen te zitten.
wat je wel kan doen is de batterij afkoppelen om extra "schade" aan het elektrisch systeem te voorkomen ( maar ik vermoed dat je hier ook al wel zelf aan gedacht hebt ;) )
nog niet gedaan, kabels waren afgekoeld dus is inmiddels van contact...
heb t wel in de gaten gehouden en ga m zometeen wel loshalen, heb alleen nog geen sleutel 13 gevonden... ligt in de garage aan de andere kant van de stad...
VwPolo89
22-10-2006, 19:14
heb het hier thuis ook eens gevraagd wat dit zou kunnen zijn en hier werdt ook gezegd dat het contactslot stuk is en dat hier niets aan gedaan kan worden buiten een ander slot steken.
Dan knip je de kabel toch door!! of heb je liever dat ie affikt?
Het zekere voor het onzekere nemen kerel.
accu is al losgekoppeld..
affikken doet ie dus niet..
maar ik vind het geen rielekst id dat ie hier voor de deur staat met een open deur en de sleutel in het slot...
slepen is ook geen optie want de verlichting doet het ook niet..
Net als mister bean ff een hangslot op je deur monteren:)
VwPolo89
22-10-2006, 19:26
heb je geen reservesleutel zodat je de deuren kan vastdoen.
anders batterij demonteren kunnen ze hem niet starten :) of een pedalenslot monteren zodat ze er niet mee wegkunnen
starten zal ie niet doen denk ik... batterij is afgekoppeld en zekering zal ook wel door zijn (of contactblokje) magoed blijft geen lekker id.... zo maar eens naar de garage met de auto van een maat van me om wat gereedschap erbij te halen... (dop24 voor het stuur)
simpel spul had mijn huisgenoot gelukkig wel
wat is er nog meer nodig om het slot te demonteren?
VwPolo89
22-10-2006, 19:58
een kruisschroevendraaier om de kapjes rond het stuur te demonteren en ik dacht dat het stuurslot vast stond met een inbus van 6 maar daar ben ik niet zeker van dus schiet me niet dood als het niet zo is.
best gewoon zoveel mogelijk gereedschap meenemen dan kom je niet voor verrassingen te staan
ok, dus stuur eraf, schroefje van het slot los (inbus) en dan wisselen?
ik heb ondertussen al een nieuw slot gekocht
I love marktplaats
sleutel is verlost inmiddels, nieuw opgehaald contactslot blijkt flink anders als het geheel wat eruit komt, dus helaas dat past niet...
Heeft iemand nog een POLO/Derby 1/1f contactslot liggen????
de oude was niet meer te redden, stuk uit het binnenste van het slot afgebroken dus heb hem helemaal open moeten breken.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.