Log in

View Full Version : waar op letten bij aankop rallye???


svr6-Turbo
08-10-2006, 15:42
Wie van de rallye geleerden kan mij wat info geven van waar ik op moet letten bij de aankoop van een rallye???

En hoe ik die bepaalde punten dan kan controleren???


hoop dat jullie mij kunnen helpen aan wat info

groet Steefie

G-eert-40
08-10-2006, 16:07
let op de staat van de lader. onderhouds historie.

Alberto
08-10-2006, 16:15
en ex schade ...maar dat geld voor alle golf 2 modelen

svr6-Turbo
08-10-2006, 16:18
de complete staat van de koets is het probleem niet zo...., maar ik ben idd niet zo thuis in de laders, en vraag me af hoe de aandrijflijn te controleren is.... en of daar zwakke punten in zitten

chris
08-10-2006, 16:19
zou zeker letten op roest...met name de dorpels...Let ook op dat er een gelijmde voorruit in hoort..voor de rest opdezelfde dingen letten als bij andere auto's

VWRopie
08-10-2006, 19:18
Tja de lader, sommige zeggen dat je het kan horen, anderen kunnen het voelen door te rijden en anderen weer door te voelen aan de buis/slang waar de druk door komt... Ik zelf zeg altijd: Kopen en gelijk revisseren als je niet zeker bent van je zaak...

rallyegolf driver
08-10-2006, 19:24
Stephane,

de sideskirts staan bekend om roestvorming bij de voorste aansluiting, daarnaast de standaard golf 2 plaatwerkproblemen bij de raamstijl, rond de kofferklep.

Syncro deel controleren door in het gras een beetje te spinnen, achterwielen moeten dan meedraaien. dan zit het wel goed met de visco.

Alberto
08-10-2006, 19:31
g lader moet je meten
ik meende dat een goeie lader met een orgineele poelie zo rond de 0,5 0,7 bar druk moets geven ...verbeter als het niet waar is aub

G-eert-40
08-10-2006, 20:23
@volkswien, dat klopt. deze druk moet die leveren bij een originele set-up. maar alleen meten met een drukmeter wil niet alles zeggen. de mijne gaf nog 0.6 bar, alleen onder het reviceren kwamen we erachter dat de lagers echt zijn beste tijd hadden gehad. en die wil je niet plots kapot hebben. of de dichtlijsten die bijna op zijn en in de lader lopen te vreten.

open maken is de beste optie en de lader bekijken.

Edward
10-10-2006, 15:51
naar het schijnt is de 4 x 4 setup ook aardig kostbaar dus op de brug ermee

Domi
10-10-2006, 18:32
Syncro deel controleren door in het gras een beetje te spinnen, achterwielen moeten dan meedraaien. dan zit het wel goed met de visco.

Jups. Zo controleer je idd het syncro gedeelte. Gewoon de beste man even vragen of je zijn tuintje mag omploegen :D
Wil ie dat niet, dan gewoon even een blokje om en een veldje opzoeken.
Niet vergeten het gras uit de wielkasten te halen. :D

Rallye20vtrs
10-10-2006, 19:11
neem een magneetje mee in een doekje dan kun je op plekken die niet helemaal vertrouwd je mangeet plaatsen en blijft hij niet zitten dan weet je genoeg PLAMUUR ! :D (zelf ook zoiets gehad)

lwin
11-10-2006, 06:42
Jups. Zo controleer je idd het syncro gedeelte. Gewoon de beste man even vragen of je zijn tuintje mag omploegen :D
Wil ie dat niet, dan gewoon even een blokje om en een veldje opzoeken.
Niet vergeten het gras uit de wielkasten te halen. :D


subtiel :D

Rallyefahrer
12-10-2006, 15:33
Jups. Zo controleer je idd het syncro gedeelte. Gewoon de beste man even vragen of je zijn tuintje mag omploegen :D
Wil ie dat niet, dan gewoon even een blokje om en een veldje opzoeken.
Niet vergeten het gras uit de wielkasten te halen. :D

leuk ja :D

ja ik denk dat vele dingen hierboven al gezegd zijn

en weet je echt niet waar te beginnen mss een kenner meenemen naar de wagen die je zou willen kopen...

Carel Ha
20-10-2006, 16:05
kostbaar is de 4x4 setup zeker ! 3500 euro voor alleen de visco koppeling en het diff achter let daar dus ook heel goed op !. En dan heb je nog een hele hoop andere dingen die ook syncro / rallye speciaal zijn, klein lulig iets bv ; het midden console brandstof tank enz enz enz, veel suc6 ermee in ieder geval