View Full Version : wanneer g-lader revisie
Hallo,
Ik heb een golf g60 zien staan.
De auto heeft ongeveer:178000 gelopen, maar de eigenaar weet niks van de history van de g-lader.
Wanneer moet een lader gereviseerd worden? bij een bepaalde km-stand of heeft is dat verschillend?
al vast bedankt
nagaan hoeveel druk met wat voor poulie hij levert..plus je kan hem altijd eens openmaken om te kijken welke staat dat ie is
Ik zal eens kijken of er een drukmeter inzit, Maar bij welke km-stand gebeurd het dan meestal? of kan je daar echt niks mee zeggen??
op zich is het ook geen ramp, als hij gereviseerd moet worden. alleen als je weet dat het moet, kan ik daar rekening mee houden wat ik voor de auto wil geven.
wat voor prijs zit een revisie ongeveer?
rallye16vt
02-10-2006, 17:01
Ik zou hem zowieso openmaken, en dan pas weet je hoe hij eraan toe is, soms word er ook zo wat op een lader gezet, maar is nooit voor revisie weggeweest. dus een verkooptrucje /snel geld verdienen zeg maar. of er is rommel ingegaan met de revisie.
De prijs, de meesten zullen denk ik zo rond de 400 euro nemen.
oke bedankt voor de antwoorden :)
G-eert-40
02-10-2006, 20:43
laders worden ongeveer om de 60.000 a 70.000 km gereviseerd. en als de setup niet origineel meer is, dus kleinere poulie of bewerkte lader, dan ongeveer bij de 40.000 a 50.000 km doen.
bij de bekendere bedrijven kost het reviseren ongeveer 600 a 700 euro. en bij een hobbist zal de prijs ongeveer op 400 a 500 liggen.
is zeker wel belangrijk de staat van de lader bij aanschaf. je kunt de druk eventueel meten. bij een originele setup zal een lader ongeveer 0.6 a 0.7 bar leveren. maar: de druk zegt niet alles over een goede lader. hoe zijn de lagers, de keerringen en de afdichtlijsten...dus openmaken en lader van binnen bekijken is de beste optie, als er geen onderhouds historie bij is.
nog een tip als je een auto met lader aanschaft: altijd eerst de motor op temp. rijden, dan pas planken. en na het rijden altijd een seconde of 20 de motor laten doordraaien, voordat je hem uitzet. dit voor je levensduur van je lader.
zoek je nog een adres of meer info over laders reviseren, dan pb maar even.
Ik reviseer ook G-laders...
Kijk op www.golf2g60.tk om een indruk te krijgen van mijn werkwijze.
Als je meer info wil over revisie mag je me altijd mailen: info@golf2g60.tk
Toevoegen op msn mag ook: puntje666@hotmail.com
Vriendelijke Groeten,
Geert-Jan
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.