View Full Version : Borstelbenodigheden...
Tapestaartje
16-08-2006, 08:26
Aangezien ik aankomend weekend m'n koppeling ga vervangen, ben ik maar meteen van plan om de versnellingsbak eens "op te poetsen".
Wat kan ik hiervoor het beste gebruiken? Een staalborstel op een boormachine (hetzelfde principe als op een slijptol??) lijkt me net wat te grof worden. Ik heb al wel ergens iets gelezen over een koperborstel, omdat deze dus zachter is.
Wie helpt me ff verder?
Gr T@!
Golf_1_gts
17-08-2006, 01:17
Ik doe het altijd met de staalborstel op de accuboor.....gaat wat minder grof....maar als je de bak er toch helemaal afhaalt...beter helemaal inspuiten met remmenruiniger of dergelijk en dan afspuiten met de hogedruk ofzo?
Ga er wel vanuit dat je boormachines naar de kloten gaan als je heel lang en vrij hard gaat borstelen. Als je dat wilt kan je beter een borstel op een flex zetten...
ik had iets opgevangen dat dit niet met een staalborstel moest, maar met een ander borstelmateriaal... ivm aantasten van het materiaal van de versnellingsbak, maar zeker weten doe ik het niet!
Golf_1_gts
22-08-2006, 18:58
wc-borstel dan?
Nee dat klopt.
Dit kan je beter doen met een rvs borstel.
En kijkuit het wittepoeder wat er van je bak afkomt is aluminuimoxide en das niet te best voor je dus draag bescherming!!!
VwPolo89
22-08-2006, 20:14
gewoon het grootste vuil eraf doen met een schroevendraaier, oppervlakkig dus en dan een goede ontvetter gebruiken en je bak volledig inspuiten en dan afspoelen wordt die proper van, daarna even simoniseren en dan blijft die makkelijker proper :D
Wat is simoniseren? iets wat een Simon moet doen? ;)
VwPolo89
23-08-2006, 08:03
nee met simonis de versnellingsbak opblinken. zelfde als wat je met de auto doet om de glans terug te krijgen en kleine krasjes weg te krijgen.
weet niet hoe dit in nederland gezegd wordt ;)
nee met simonis de versnellingsbak opblinken. zelfde als wat je met de auto doet om de glans terug te krijgen en kleine krasjes weg te krijgen.
weet niet hoe dit in nederland gezegd wordt ;)
comandant polijst middel???
db
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.