Log in

View Full Version : kopen in amerika:S?

habbekrats
10-08-2006, 22:20
Hallo,

Kan iemand mij eens uitleggen hoe dat zit met belastingen? Als ik gewoon eerst het geld stort.. Moet ik alsnog belasting hier betalen? Heb ook zoiets gelezen dat hij het als gift kan versturen?? Iemand ervaring hiermee?

alvast bedankt voor jullie hulp.

breadfan83
10-08-2006, 22:43
Hallo,

Kan iemand mij eens uitleggen hoe dat zit met belastingen? Als ik gewoon eerst het geld stort.. Moet ik alsnog belasting hier betalen? Heb ook zoiets gelezen dat hij het als gift kan versturen?? Iemand ervaring hiermee?

alvast bedankt voor jullie hulp.

je kan 't idd vaak als gift versturen.

je zit wel, vooral nu met de tijden dat er veel op terrorisme wordt gecontroleerd, met 't feit dat veel dingen door de douaniers gecontroleerd worden.
zij willen vaak een waardeverklaring zien van hetgeen je wil versturen. als je iets prijzigs verstuurd en je wilt 't verzekeren kan je een hoge waarde opgeven, zodat je d'r zeker van bent dat je nog redelijk tegenmoet wordt gekomen door de verzekering.
enige probleem hierbij is, dat de douane dan ook zijn graantje wil meepikken, en je over die prijzige "gift" alsnog een flinke mep belasting laat betalen.

zet je d'r echter een lage waardeverklaring op, loont al dat werk dat de douaniers hebben bij 't innen van die belasting zich niet, waardoor ze 't gewoon laten doorgaan.
raakt je pakketje onderweg beschadigd, of 't raakt helemaal kwijt, dan kan je waarschijnlijk ook naar je centen fluiten, omdat 't pakket volgens je verklaring geen donder waard is...

beide manieren brengen risico met zich mee. de ene omdat je wss een hoge belasting moet betalen bij het passeren van de grens (en dit gebeurd niet eenmaal, maar meerdere keren). de andere manier brengt het risico met zich mee dat jij je spullen EN je geld kwijt kan raken.

dat laatste is echter minder waarschijnlijk dan dat eerste, dus ik raad je aan je pakket laag te waarderen, en gewoon als gift te versturen. en dan maar hopen dat 't heelhuids aankomt!

ik haal tegen 't einde van de maand ook 'n pakket hierheen, miss dat je 't daar samen mee kan versturen. kijk maar...

iig succes dr mee :D