Log in

View Full Version : Even voorstellen :)


J_Fix
02-04-2006, 16:42
Hoi forumleden,

Ik had me in een andere thread al even kort voorgesteld maar zal dat hier bij deze tweede posting ook nog ffies apart doen :)

Ik ben Joop, 44jr en heb sinds kort weer een '89 Golf type 2 (1.6D JP blok) aangeschaft. Is het tweede type zonder raamspijltjes in de deur en met alarmschakelaar op de stuurkolom.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaren gelden :rolleyes: ben ik begonnen met kever, daarna nog een kever en nog één en nog één etc. :D
Daarna een tijdje een Audi 100 (ik meen een 77-er) was een geimporteerde duitser met dubbele koplampen, toen een tijdje een K70 (zag je hier niet echt veel rijden maar fijne auto, DKW blok leek op die van audi destijds), toen een tijdje een '77 knalgele passat met volledig uitgedroogde klaprubbers (hele straat blauw ;) ) en daarna ivm auto v/h werk naar Ford gegaan. Grotere exemplaren (taunus, sierra etc.) ivm met werk + gezinsuitbreiding :D

Maar nu uiteindelijk dus toch weer terug naar het VW thuisfront met de Golf.

Ik heb er nog geen mooie foto's van omdat de vorige eigenaar hem deels ook nog gebruikt maar zodra ik er zelf echt mee aan de slag ga maak ik ook even foto's en zal ze dan ook even posten.

Onderhoudsboek wat er bij zit loopt tot pakweg 300.000 km en de vorige eigenaar heeft hem naar de huidige 500.000km op de klok gereden. Bij 300.000 is de koppakking vervangen zag ik en ik ga zelf de distributieriem binnenkort "even" doen zodra ik uit het dieselpomp afstel gedeelte wijs ben (zie deze thread) (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=17398).
Ik ga hem eerst motorisch en technisch helemaal nalopen en waar nodig reviseren en zodra ik het motorische deel klaar heb ga ik pas met de look aan de slag.

Hij is nu nog volledig standaard en wit (L90E) maar is slecht onderhouden qua uiterlijk en zit onder de steenslag (inmiddels oppervlakkige roest) en dat ziet er dus echt niet uit op dat wit. Hij heeft alleen een klein gaatje onder de linkerspiegel en ik vind zelf 't linker voorscherm niet echt denderend onder de bumper maar kijk nog ff of ik 'm vervang of opknap. Verder is hij mooi hard.

Ik ben van plan hem volledig over te spuiten, waarschijnlijk zwart (LO41) met wat rode accentjes (deel v/d velgen o.i.d.) voor wat kleur afwerking.
Ik wil wel de originele body zoveel mogelijk houden qua vorm e.d. misschien wel iets als een aangepast frontje (booskijkertje en Jetta stripje onder de gril maar niet veel meer).
Ow ja, de verlichting zal dan waarschijnlijk in smokestijl worden voor de achterlichten en knipperlichten in de bumper. De koplampen komen dan die exemplaren in met zo'n zwart kruis er in. In de schermen hoeft niet, daar zitten nu de CL plaatjes. Gaan er denk ik af net als logo in de gril en achterschot voor een wat cleanere look.

Ik had een paar 9J's staal et13 liggen maar vond t zelf toch net "ietsje" te veel en heb ze weg gedaan en inmiddels mooie 7J velgen liggen 15inch van RH et25 waar straks 195/45-15 op gaat komen en er komt uiteraard een verlaging bij kijken.
De velgen moet ik nog wel wat aan werken. Zit transparant op en dat bladert er wat af bij de velgranden.
De velgen komen onder een kadett c coupe vandaan dus moet nog ff wat naafringen zoeken of de bijgekregen kunstof exemplaren op maat schuren, (scheelt maar mm of 2 dacht ik zo te zien?). Ow ja en nog wat mooie logo's vinden voor op de naafdoppen (zitten nu nog opel logo's op).

Maar er komt dus voor die tijd nog wel ff wat kijken qua lakwerk maar zodra ik hem 100% hier heb zal ik alvast ff foto's plaatsen van z'n huidige conditie :)
Wordt al met al een aardig project en ik heb alle tijd dus ga het op m'n gemak stap voor stap en waar mogelijk/verstandig lowbudget uitvoeren.

Tot zover ffies een voorstel mailtje. Ik post deze even in deze techniek sub omdat ik hier wel het vaakst te vinden zal zijn :D

Zo direkt ook met meteen een eerste vraag m.b.t. een probleempje maar het is denk ik handiger om dat los van deze mail te posten :)

Grtx,
Joop.

corrado-usa
02-04-2006, 16:47
welkom op het forum maar uuu :postpics:

J_Fix
02-04-2006, 17:02
welkom op het forum maar uuu :postpics:

:D thnx ennuuhh ze volgen z.s.m. :D

frankvr6
04-04-2006, 06:30
hey nog een apeltowner welkom en volgens mij ook nog uit de maten
hier een maloot uit de donken :D

enne ff foto plaatsen he

Djinn_4fun
04-04-2006, 08:25
Welkom Joop!

breadfan83
04-04-2006, 12:15
welkom opt forum joop
maareh, waar blijven de pics??? :D:D:D

J_Fix
04-04-2006, 14:18
@ Frank: thnx, yep ook uit de maten idd (de Velden). Kon haast niet missen met m'n opmerking dat Autohaas hier dichtbij zit ;) :D

@ Djinn en Breadfan: thnx. De pics volgen zsm. Zal v/d week ff kijken of ik 't tussen de buien door red :) Maar niet schrikken hoor, hij ziet er echt nog nie uit :D

J_Fix
04-04-2006, 23:12
Oke, nog ff snel wat foto's gemaakt vanavond. Niet echt goede kwaliteit maar ik had ff geen andere digicam hiero en begon al donker te worden.

Heb er nog nix aan gedaan maar hij ziet er nu dus zo uit:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/6/0/Golf1.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/6/0/Golf2.jpg

En dat er nog veel aan de lak moet gebeuren zie je hier wel:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/6/0/Golf4.jpg

Rechtsvoor zit ook een verkeerd type velg maar die gaan er toch af voor deze velgen. Moet ik nog even de bijgekregen kunststof naafringen voor op maat maken EN er moet dus ook nog ander logo op uiteraard :)
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/6/0/velg7J.jpg

Ow en wat ik al schreef, deze diesel is het half miljoen inmiddels voorbij :)
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/6/0/500000.JPG

Volgens het onderhoudboek de echte km van dit 1.6D blokje.

Zo, bij deze dus ff de kennismakings / aanvang project pictures alsnog :D

Drhardstyle16v
05-04-2006, 22:10
zeer mooie wielen.. en in betere staat als de mijne :D
succes met je project



ff off topic..
iemand een id wat de benaming van deze velg is?

millie
05-04-2006, 22:36
Geweldig wat een roest bak!:D


En die km moet je echt trots op zijn.

Welkom bij de ouwe wijven vw clubje;)

breadfan83
05-04-2006, 22:52
wat n wrak! super!

k heb dr altijd respect voor als iemand van zoiets nog wat wil en kan maken
tis net alsof je een oude versleten straathond nog n goede ouwe dag geeft!!! weer n golfje van zn ondergang gered!
k ga dit topic volgen! van n mooie golf wat moois maken is easy, van zoiets wat toonbaars maken is wat anders

J_Fix
06-04-2006, 00:26
@ Drhardstyle: thnx, voor de succeswens ;) Op de velgen staat alleen een "benaming" RH. Ik heb ook al ff rondgezocht maar ze nog niet kunnen vinden.

@ Millie en Breadfan: Ik vond zelf die 500.000km op de klok wel wat hebben om mee te beginnen :) EN ze ziet er lekker uit idd :D

Vind 't wel een lekkere uitdaging om onder handen te nemen. "Kant en klaar" kopen kan idd ook zat , aanbod genoeg (hier in de straat zelfs) maar past niet bij mij. Ik doe 't liever zelf. Tuurlijk kost veeeeeel meer tijd, werk etc. etc. maar ik heb totaal geen haast en dan is het juist leuk om onderaan te starten (tenminste, vind ik) :)

Nou was ze op de foto wel erg extreem in beeld :D Miezerig weer in de avondschemering tijdens de foto's, pakweg half jaartje ongewassen, sinds de 390.000km niet meer gepoetst, sindsdien dagelijks evengoed pakweg 150km op de weg. LOL, als ik dat met mezelf zou doen lag ik al gestrekt :D
Ow en de laatste 100.000 is er geen olie ververst hoorde ik. Hangt ze ook nog dik achterover door een afgeladen kofferbak etc. etc. Eigenlijk niet t moment voor een foto sessie van een dametje ;) :D

Maar als ze dat trekt dan denk ik dat dit ouwe dametje nog zat in huis heeft om stapje voor stapje weer meer als toonbaar voor de dag te komen. Blokje loopt nog lekker soepel en de body is nog mooi hard. De basis is dus oke.

Maar we zullen zien, gewoon kalm aan stukje bij beetje. Ik post tussendoor wel updates van de "verjongingskuur" :)

J_Fix
13-10-2006, 00:18
Maar als ze dat trekt dan denk ik dat dit ouwe dametje nog zat in huis heeft om stapje voor stapje weer meer als toonbaar voor de dag te komen. Blokje loopt nog lekker soepel en de body is nog mooi hard.


't Dametje heeft de geest gegeven. Was net met de body begonnen en ik had voor t motor gedeelte alvast even olie de ververst maar blok zit nu zo vast als maar kan (distributieriem geknapt :( ).

Gaat ze voorlopig even op stal, tzt maar eens mee verder als er wat tijd over is.
Nu dus maar even op zoek voor een andere daily mk2. Misschien ook al wat gevonden trouwens maar ga ik morgen (euhh.. vanavond vrijdag de 13de :eek: ) eens kennis mee maken. Als 't wat is post ik wel even pics.

breadfan83
13-10-2006, 00:30
Ik heb evt nog wel een 1.6 benzine blok liggen met goede 4-bak dr aan.
Het blok hoeft niet veel te kosten als ik je d'r weer mobiel mee kan maken.

Zonde dat ze 't na zo'n korte tijd al begeeft... en ze zag er nog wel zo gaaf uit. :tongue:

J_Fix
13-10-2006, 01:01
Ik heb evt nog wel een 1.6 benzine blok liggen met goede 4-bak dr aan.
Het blok hoeft niet veel te kosten als ik je d'r weer mobiel mee kan maken.


Thnx voor 't aanbod maar ik maak 'r ooit wel weer voor elkaar met een ander diesel blokje. Maar heeft niet zo'n haast. Kan ik nu eerst de body beetje bij beetje doen, blokje komt daarna wel. Ze staat nu lekker warm binnen :)


Zonde dat ze 't na zo'n korte tijd al begeeft... en ze zag er nog wel zo gaaf uit. :tongue:

:D yep wel zonde maar is m'n eigen schuld. Ik wist dat de riem vervangen moest worden. Had ik beter eerst even kunnen doen. Lesje voor het volgende blok.

O ja, de mk2 waar ik vanavond ga kijken is wel een 1.6 benzine maar die neem ik toch alleen mee als 't blok werkt ;) :D

Erwin G60
13-10-2006, 12:58
Welkom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Siem
13-10-2006, 17:40
welkom.. en succes met het project!1 ;)

Edrik
13-10-2006, 17:42
Wilkommen ja!
Lekkere km-stand :D

PJVL_G60
13-10-2006, 17:56
Welkom en suc6 verder met de wederopbouw van je Diesel ;)

Rutger
13-10-2006, 18:39
gaaf! weer iemand uit de omgeving, zijn er nu nog niet genoeg mensen uit apeldoorn en omgeving om een mini meeting te houden? :D succes met deze golf, mooi dat je er weer wat van gaat maken!

J_Fix
13-10-2006, 22:07
gaaf! weer iemand uit de omgeving, zijn er nu nog niet genoeg mensen uit apeldoorn en omgeving om een mini meeting te houden? :D


Altijd leuk :) Zal bij mij dan met de nieuwe mk2 worden denk ik.


succes met deze golf, mooi dat je er weer wat van gaat maken!

Jazeker (anderen ook thnx trouwens), gaat nu wel wat langer duren maar ik heb geen haast.

Vanavond, zoals ik zei, wezen kijken voor een andere mk2 (1.6 CL benzine, een Madison van januari '91). Ook wit en ook nog wel werk aan maar leuk ding voor tweede project :)
Ga 'm dinsdag ophalen, is nu nog de daily van de vorige eigenaar en hele stereo boel moest er nog uit.

Zit wat werk aan de body (slecht plekje net voor 't linker achterwiel op t scherm) en ik wil even de remmen, schokbrekers etc. z.s.m. onder handen nemen. Hij staat al wel op 195/45-15 maar nog niet verlaagd.

Remmen zitten wat diep en niet echt hard voor mijn gevoel maar hij heeft al wel nieuwe schijven + blokken voor. Misschien niet goed ontlucht ofzo.
O ja, temp meter in dash deed t niet maar de fan slaat wel op tijd aan en uit. Moet ik dinsdag eerst maar eens even naar kijken.

Hoort bij zo'n Madison trouwens zo'n gti grilletje met dubbele lampen? Vind zelf enkele mooier maar dat hoort dan allemaal bij 't nu tweede project :D
Zal er zsm even foto's van plaatsen.

Jurgen Santana
13-10-2006, 22:17
Je hebt nu al 2 dertien in een dozijn Golfjes, nog 11 te gaan. Iedereen moet doen wat hij zelf leuk vind maar waarom niet een wat betere/exclusievere Golf 2 kopen en die opknappen?

Ik heb zelf 3 auto's maar dan geen modellen/uitvoeringen die je op elke hoek van de straat vind...

J_Fix
13-10-2006, 22:36
Is inderdaad maar net wat iemand leuk vindt of welke redenen hij/zij heeft om ergens voor te kiezen. Ja, iets wat minder voor komt is ook leuk inderdaad, ben ik met je eens.

Aan de andere kant... om nu net van je 13 in een dozijn type iets te maken waardoor hij er nu net uit springt en niet meer in 't dozijn thuis hoort, is ook leuk om te doen en het is wat praktischer m.b.t. het vinden van onderdelen e.d.

Gijs
13-10-2006, 23:33
Niks doen aan het uiterlijk. Beetje verlagen, die velgen eronder schoppen, motor onderhoud doen en weer gaan :D
Als 500.000 niks voorsteld voor een 1.6D, dan heb ik nog een kleine 300.000 te gaan met m'n Jetta :rolleyes:

Der Typ Siebzehn
14-10-2006, 10:38
Welkom, enne, dit:

de body is nog mooi hard. De basis is dus oke.

is niet zo verwonderlijk, het is een Golf 2 he..... ;)

J_Fix
14-10-2006, 19:38
Welkom, enne, dit:

is niet zo verwonderlijk, het is een Golf 2 he..... ;)

:) zeker, maar.. verwonderde me daarom ook best dat de 2de (die ik dinsdag op ga halen) een "rotte" plek heeft. Zit aan de linkerkant net voor het achterwiel en loopt van boven de dorpel tot onder de zwarte strip die van voor naar achter loopt op de zijkant. Er zitten van die wielkastverbreders op en net buiten die verbreder zit dat slechte stukje, het loopt er zo te zien niet onder verder.
Is dat trouwens een dragend deel voor Golf?

Nah ja, hoe dan ook, direkt even nieuw stukkie er in lassen voor hij straks pekeltroep te verwerken krijgt.

O ja, Go0s-Golf, die 5 ton zijn echt geen probleem. Dat dat blokje nu stil ligt is puur m'n eigen schuld. Ik wist dat de distri riem al ver over de kilometers zat... en tsja... dan krijg je dus zoiets. Maar komt ook wel weer goed. Nu even eerst de andere mk2 nalopen (en zeker de riem ;) )zodra hij er is want het is wel een daily.

Der Typ Siebzehn
15-10-2006, 12:01
:) zeker, maar.. verwonderde me daarom ook best dat de 2de (die ik dinsdag op ga halen) een "rotte" plek heeft. Zit aan de linkerkant net voor het achterwiel en loopt van boven de dorpel tot onder de zwarte strip die van voor naar achter loopt op de zijkant. Er zitten van die wielkastverbreders op en net buiten die verbreder zit dat slechte stukje, het loopt er zo te zien niet onder verder.
Is dat trouwens een dragend deel voor Golf?

dat weet ik helaas ook niet, daar zal vast iemand anders van hier je wel een antwoord op kunnen geven.

J_Fix
03-11-2006, 01:35
dat weet ik helaas ook niet, daar zal vast iemand anders van hier je wel een antwoord op kunnen geven.

Even een foto van dat plekje gemaakt maar heb het al even gecheckt. Volgens een lasser met RDW certificaat was het geen dragend deel en ook niet van belang voor de APK. Wel voor mij :D dus binnenkort toch even een stukje er in lassen :)

Ging dus om dit plekje net voor 't achterwiel.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/6/0/LA_scherm_original.jpg

J_Fix
03-11-2006, 02:49
Ow ja :) ik zou sowieso nog even foto's plaatsen van m'n nieuwe daily :)

Oke, linker- en achterzijde zie je hier al boven en rechterzijde en front bij deze ook even. Frontje gaat er nog uit. Er moet een gewone gril in komen met enkele koplampen en hij moet nog verder verlaagd worden. Hij ligt nu alleen ietsjes lager (ongeveer 20mm) aan de achterzijde door de mk3 poten (Koni's Sport P20 gasgedempt).

http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/6/0/rechterkant.JPG

Verder, de velgen moeten nog een polijstbeurt hebben en rechterdeur komt een andere in of het moet haalbaar zijn om hem op te lappen. Er zit ook een deukje in de dorpel rechtsachter (zie foto) maar met wat klopwerk is daar al een eind te komen maar dat komt allemaal beetje bij beetje wel want het is m'n daily.

Ik kwam er trouwens ook achter dat er niet het originele PN blok maar een RF blok in ligt, type bak weet ik nog niet want ik kan geen nummer vinden op de bak, ik dacht dat er een 020 bak in lag maar ook dat kon dus best eens veranderd zijn :confused: Iemand een idee waar ik dat nummer kan vinden op de bak?

Ook veel prutswerk aan de bedrading trouwens. Hoogstwaarschijnlijk door het uitbouwen van de gasinstallatie die er vanaf het begin ('91) tot 2001 in heeft gezeten.

Voor ik het vergeet, de velgen heb ik dus al veranderd. De velgen die er onder zaten heb ik nu alleen op een foto die 's avonds is gemaakt. Was de dag na het ophalen, ongepoetst en al :) Zal die foto hier even onder zetten.

http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/6/0/5spaaks.JPG

J_Fix
22-06-2008, 17:35
hmm... ik zag dat in m'n draadje hier m'n oude mk2 nog als laatste stond. Tijd om even te updaten dus :)

De oude moest weg (schreef ik elders al) en ik heb in december 2006 m'n huidige daily een '88 GTI 16V (KR) gekocht.
Er moest wel t nodige aan gebeuren en ik heb er hier en daar in draadjes wel eens wat foto's van neergezet maar zal t hier even samenvatten :)

Er liggen wielen onder van 17inch met 205/40 ZR P7000 (Pirelli). Kleeft lekker maar nadeel is uiteraard wel dat ik niet echt veel omlaag kan met deze wielen.
Nou heb ik de wielen hier onder van die witte ook nog dus ik kan altijd nog eens kijken hoe dat rijdt en dan eens verder zien.

http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/6/0/naaflogo.JPG


Maar mijn daily ziet er dus zo uit met de huidige wielen:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/6/0/zijkant.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/6/0/gti-2.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/6/0/gti-1.jpg

Verder is er na aanschaf al het nodige veranderd. De bak is volledig gereviseerd (incl. bouten ipv nagels etc.). Kineten vervangen.

De ontsteking is volledig vernieuwd en de uitlaat zit er van spruitstuk tot achter aan toe nieuw onder. De aanwezige sebring (was rot) vervangen voor een compleet RVS systeem van EPS. Schreef ik hier in dit draadje (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=36652) al even over. Ik zal de foto's ook nog even hier onder zetten voor de duidelijkheid.

Het oude sebring achterstuk:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/6/0/oudesebringpijp.JPG

En deze werd tesamen met de rest vervangen voor een DTM (vond ik persoonlijk mooier staan):

http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/6/0/NieuweDTM1.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/6/0/NieuweDTM2.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/6/0/dtm.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/6/0/pijp.jpg

en uiteraard het 4-1 spruitstuk:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/6/0/4-1.jpg

Verder is de dash inmiddels veranderd. Er zit nu blauwe led verlichting in met rood, evenals blauw in alle schakelaars uiteraard. Ik kreeg 't niet te best op de foto maar zo ziet het er uit:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/6/0/dash.jpg

Verder zijn ondertussen de klauwen achter vervangen voor nieuwe en idem voor de voorschijven (ja, de blokken rondom ook natuurlijk :) ).

De voorruit van de witte is over gezet naar deze. Deze had een lelijke ruit en die van de witte was net nieuw geplaatst ivm steenslag schade.

Zo, nu is deze draad weer even bij en komt nu zsm eerst het getik onder de kap aan bod waar ik in deze draad (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=43596) al over vroeg.

LRR
22-06-2008, 17:48
Heb je ook tekst en uitleg betreffende de led-verlichting ???

Groeten,

LRR

J_Fix
22-06-2008, 18:21
Heb ik niet gepost op het forum want ik heb zelf de handleiding gevolgd van Blauwertacho. http://www.blauetachos.de/NL/index2.htm en ik moet zeggen dat 't me erg mee viel.

Ik heb het materiaal besteld bij WilTec GmbH - BlauerTacho.de (http://shop.wiltec.info/tabshop_s/wiltec_gmbh_blauertacho_de.html)

Tegenwoordig leveren ze ook sets voor ombouw hoorde ik en ik zag ze zojuist inderdaad op een aparte url staan hier: http://shop.wiltec.info/tabshop_s/wiltec_gmbh_setartikel_tachoumbau_volksw.html

Waar ik zelf wel achter kwam is dat hun het inboren in het plexiglas van de MFA even terloops noemen dat je daar toch wel even erg voorzichtig moet wezen. Het stripje om te boren (kun je bij hun op de foto's zien) is vrij dun en je boor loopt zelfs met extreem laag toerental vrij vlot weg.
Op de foto bij mij lijkt het rood erg oranje maar dat komt door mijn overbelichting in m'n camera :) het is namelijk echt knalrood.

Verder passen hun voor de tellerverlichting 7 LED's toe. Ik heb er uiteindelijk nu 4 in zitten en dat is echt ruim voldoende. Daarbij heb ik evengoed (net als hun) diffusie folie toegepast om het licht wat beter te verdelen en minder puntsgewijs te krijgen.
Ik heb die folie ook in de schakelaars toegepast.

Een ander ding om even op te letten is de lichtunit van je verwarming. Ik zou zeggen haal er even 1 (of 2) op de sloop en bouw die om. Dat ding wil nog wel eens lastig uit elkaar gaan en breken namelijk.

Maar als je handig (en geduldig ;) ) genoeg bent met solderen dan zou ik hun handleiding volgen en tussentijds (bijv. voor het vast lijmen van de lichtunit) eerst even, met een adapter/trafo of reserve accu, kijken of het fel genoeg is naar jouw smaak. LED's laten zich namelijk amper dimmen en je lichtschakelaar voor dashlicht dimmen verliest ook meerendeels z'n functie.

Ik heb naast hun manuals ook de asbak/aansteker blauwe led verlichting gegeven. Was wel even iets werk maar viel op zich dus erg mee.
Ik heb de ene avond de dash unit gedaan en een dag later in een avondje de schakelaars. De middenconsole (qua asbak licht) heb ik later gedaan.

Succes :thumbup: en mocht je vragen hebben dan doe maar even een seintje.

O ja, nee ik heb er geen aandelen van ofzo :D

RubenD
22-06-2008, 23:07
Was je ook kunt doen, ipv dat folie monteren, de leds opschuren. Dan heb je hetzelfde effect. Dat heb ik bij mijn tellerbakleds gedaan.

Maar de golfjes van de 2e generatie willen prima roesten hoor...

klenne
23-06-2008, 09:59
Even een foto van dat plekje gemaakt maar heb het al even gecheckt. Volgens een lasser met RDW certificaat was het geen dragend deel en ook niet van belang voor de APK. Wel voor mij :D dus binnenkort toch even een stukje er in lassen :)

Ging dus om dit plekje net voor 't achterwiel.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/6/0/LA_scherm_original.jpg


staat em goed die velgjes

J_Fix
23-06-2008, 20:07
Was je ook kunt doen, ipv dat folie monteren, de leds opschuren. Dan heb je hetzelfde effect. Dat heb ik bij mijn tellerbakleds gedaan.

Klopt, werkt ook goed maar ik vond zelf dat ik dan te veel "puntverlichting" hield. Althans in de tellerbak, in de middenconsole heb ik het wel weer op die manier gedaan en daar werkte dat opschuren handiger.

Maar de golfjes van de 2e generatie willen prima roesten hoor...

Dat merkte ik. De Madison ging zo hard dat 't hele binnenscherm rechts voor rond de lasnaden van de bovenzijde (waar de veerpoot ook vast zit) rondom door waren.
Het leek keurig hard maar dat was die fijne fabriekscoating die onder de lak zat, na een noodstop ging hij ineens stevig trekken in het stuur en bij het checken van de oorzaak zag ik die doorgeroeste lasnaad :(

Maar beter zo ondekt als onder het rijden ;)

J_Fix
23-06-2008, 20:26
staat em goed die velgjes

Zekers, en heb al even gekeken en ze staan ook mooi onder de GTI maar die ligt er nu vrij hoog mee. Hij staat nu relatief hoog ivm die 17inch velgen en er zit nu geen schroefset onder, alleen extreem stugge koni dempers (ik krijg ze amper iets ingedrukt) en nog tikt hij het scherm in bochtjes waar ik tegelijk ook een inrit in draai ofzo. Gaat allemaal nog net :)

Duh, sterker nog, het liep bij aanschaf zelfs zo ver aan dat die velsranden in de binnenschermen voor deels weg zijn geslepen (bij de vorige eigenaar) door de vorige set banden. Hij had er nog breder op liggen en hoger (ik meen 225/45) en niets omgezet aan de schermranden, de sneden zaten zelfs al in de banden :screwy:

Ik heb voorlopig de randen omgeklopt, een slag smallere en lagere banden (205/40) er op gezet, even lak op het omgeklopte deel gedaan en v/d zomer moet dat alles nog even opnieuw gelast worden, denk dat ik dan meteen de hele rand er uit haal. Dan gaan waarschijnlijk ook de verbrederkappen van de schermen af en de strips van de deuren. Denk dat ik nog wel wat tegen al komen onder die verbrederkapjes.

Ik moet alleen eerst even kijken of ik ver genoeg binnen de schermen blijf met de banden zonder die kapjes :)

klenne
25-06-2008, 10:35
ik heb mijn randen ook naar binnen moete kloppen omdat ik te laag hang en ik heb dan nog originele velge zitte :D

wat moet dat dan geven als ik ander velgen steek

J_Fix
26-06-2008, 01:02
ik heb mijn randen ook naar binnen moete kloppen omdat ik te laag hang en ik heb dan nog originele velge zitte :D

wat moet dat dan geven als ik ander velgen steek

:D oke maar je hebt je raceland's (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=42856) ook wel stevig omlaag gezet :D Staat wel strak trouwens :thumbup:

Wordt denk ik inderdaad nog wel wat als je het geplande verbrede staal er onder gaat zetten :cool:

klenne
26-06-2008, 09:27
ja ik ben benieuwd

we hope op het beste é

en jij plannen om em naar moeder aarde te brengen ?

J_Fix
26-06-2008, 23:37
ja ik ben benieuwd

we hope op het beste é

en jij plannen om em naar moeder aarde te brengen ?

Wel plannen zat :D Ik moet alleen eerst "even" een manier bedenken om dat met de huidige velgen (die 17inch) voor elkaar te krijgen.
Maar ik ben bang dat ik dan echt een stuk uit het scherm moet gaan slijpen want als ik 'm nu in volledige stuuruitslag zet dan krijg ik al geen vinger meer tussen het wiel en scherm.

Ik weet nog niet of ik dat uitslijpen wel wil of dat ik dan toch op de andere velgen over zal stappen en zo extreem laag als ik zou willen kan ik sowieso niet want op de routes die ik bijna dagelijks rij liggen van die achtelijke drempels. Dingen zijn zo breed als een stoeprand en ook ongeveer die hoogte :screwy:
Als ik er wat te vlot overheen ga tikt ie daar nu al de pijp en de bodem mee aan laat staan als ik hem nog lager zet. Er wonen wat jongens daar in de straat met verlaagde auto's die uit nood maar in de zijstraat parkeren want hun straat kunnen ze zonder schade niet in.

The Skinnmeister
27-06-2008, 09:32
Leuke rides en de km stand van die witte, das pas origineel!!
Welkom op het forum :thumbup:

arnus71
27-06-2008, 10:22
Dat merkte ik. De Madison ging zo hard dat 't hele binnenscherm rechts voor rond de lasnaden van de bovenzijde (waar de veerpoot ook vast zit) rondom door waren.
Het leek keurig hard maar dat was die fijne fabriekscoating die onder de lak zat, na een noodstop ging hij ineens stevig trekken in het stuur en bij het checken van de oorzaak zag ik die doorgeroeste lasnaad :(

Maar beter zo ondekt als onder het rijden ;)
Zoiets?
http://www.volksforum.com/albums/files/7/5/HPIM3560.JPG

J_Fix
30-06-2008, 00:34
Precies, exact zo inderdaad. En die scheur liep volledig rond :( De rechterkant was al volledig door en aan de andere kant kwam het al aardig op weg toen ik die coating daar ook weghaalde. Ik heb er toen maar een donorauto van gemaakt en de huidige GTI 16v gekocht.

Uiteraard haal je dan alsnog meeste en zeker het meest logische uit die oude en dan gaan later juist weer de onlogische zaken stuk :rolleyes: Zoiets als het handremhandvat b.v. gaat zelden tot nooit iets stuk aan (had ik dus ook in die oude laten zitten want de schuur is al vol genoeg) en pas geleden knapte bij de huidige de "kantel geleider" aan de voorzijde onder het handvat los. Dat gelaste gootje waar de kabelbevestiging door heen ligt.. duh... :confused:

Gootje zit nu zolang even op z'n plek met een ijzerdraadje want het heeft verder toch totaal niets te lijden en dat kantelding valt er alleen naar onder vanaf (met de kabels) als de kabels volledig ontspannen staan, maar ik zal binnenkort eens op de sloop kijken of er nog ergens een beetje fatsoenlijk handrem handvat in zit met nog wel zo'n gootje er aan vast :)