View Full Version : Schimmel Edition deurpanelen
Ik heb laatst een Edition interieur in mijn auto geplaats. Maar toen ik de deurpanelen plaatste zag ik dat de onderkant van de panelen geen houvast meer konden krijgen. Het board was hartstikke zacht. Nu met het vochtige weer beginnen de deurpanelen te schimmelen :mad: en dan met name de onderkant en de binnenkant van de deurbakken.
Mijn vraag is nu: kun je hier ook iets aandoen?? Of heeft iemand er ervaring mee en hoe heeft diegene dat opgelost??
Alvast bedankt,
Albie :D
de deurpanelen goed laten drogen...
de schimmel er af borstellen zo goed als dat het gaat...
en als je dat gedaan heb dan de achterkant het hardboard insmeren met behanglijm en dat een paar keer doen dan word het weer hard en kan je ze weer gewoon monteren ;)
en dan een vuilniszak opensnijden en deze tussen de deur en het paneel in plakken/klemmen zodat het paneel droog blijft.
Dat van dat behanglijm lijkt me wel een goed plan. De reden dat zo vochtig worden komt door het water wat onder de deur kan komen. Bedankt jongens!!
Dat van dat behanglijm lijkt me wel een goed plan. De reden dat zo vochtig worden komt door het water wat onder de deur kan komen. Bedankt jongens!!
Nee het daadwerkelijke probleem is dat er water via de onderste raamrubbers kan binnenkomen in de deur, en als de deur al een keer gedemonteerd is geweest is vaak het plastic aan de binnenkant kapot. Zoals gezegd is het plaatsen van nieuw plastic EN het doorprikken van de afwateringsgaten onder in de deur een veel betere oplossing
Jurgen Santana
01-04-2006, 17:54
en dan een vuilniszak opensnijden en deze tussen de deur en het paneel in plakken/klemmen zodat het paneel droog blijft.
Vuilniszakken zijn daar niet op berekend. Als dat plastic wat ouder word en de auto staat een paar keer in de zon trekt het strak en scheurt open.
Dat plastic is nog wel oke, maar vooral als je autot schoonmaakt en met de sproeier bij de deur langs gaat kan het nog wel eens nat worden bij de de deurpanelen en deze panelen hadden toen iik ze kocht ook al waterschade, kon ze van onderen niet meer vastkrijgen.
golf mkII 16v
01-04-2006, 18:41
nieuw deurrubber
of deur stellen bij het slot
als je van buitenaf je auto nat maakt (logische) en er komt dan water op je deurpanelen dan is het met je folie toch niet helemaal best denk...
even nalopen of het echt wel overal goed vast zit en niet een randje los ofzo...
Pedaalemmer
02-04-2006, 12:57
Stoomcleaner werkt ook super tegen schimmel!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.